Auteur Topic: Censuur en overtuiging  (gelezen 1751 keer)

Marct

• Bekijk profiel
Censuur en overtuiging
« Gepost op: juni 10, 2006, 08:04:24 pm »
Pooh heeft mijn posts verwijderd en maakt zich ten onrechte schuldig aan censuur.
Je mag hier klaarblijkelijk je mening geven MITS die gelijk is aan die van de anderen EN geen enkele wanklank bevat.

Doe wat jullie goeddunkt, doe ik hetzelfde.

Laat een ieder in zn waarde en respecteer het dat er mensen bestaan die niet op jullie orthodoxe wijze geloven.

Ik ben NIET praktiserend gelovig in de zin dat ik niet naar de kerk ga.
Ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde dan wij kunnen zien maar ik noem het geen god.

Het mooiste geloof dat het meeste recht doet aan de liefde en verdraagzaamheid zoals deze door ene god wordt bedoeld is het Boeddhisme. Dat gaat werkelijk uit van een liefdevolle god en een wereld waarin men zijn eigen verantwoordelijkheid heeft zonder zich uitsluitend te baseren op enkele geschreven bladzijden tekst die ookwel bijbel worden genoemd.

Nogmaals, er wordt hier gecensureerd op onrechtmatige gronden door mensen die menen dat mijn mening niet gehoord mag worden.

Wederom gebruik ik het woord dat ik in de gecensureerde post ook gebruikte; WALGELIJK!
Tabee.

Zijnkind

• Bekijk profiel
Censuur en overtuiging
« Reactie #1 Gepost op: juni 10, 2006, 08:27:20 pm »
en wat precies wilde je met deze post bereiken?
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Censuur en overtuiging
« Reactie #2 Gepost op: juni 10, 2006, 10:05:38 pm »
Laat ik het dan nog 1 keer uitleggen:

Ja, er wordt gecensureerd op dit forum. Dat is niet onrechtmatig; wel beleid. De crew mag elk bericht verwijderen of aanpassen naar eigen goeddunken, en als je daar niet mee kunt leven moet je hier niet komen.

Gelukkig probeert de crew niet willekeurig te modereren, niet uit machtswellust, niet uit de neiging om de eigen mening meer ruimte te geven, niet uit vriendjespolitiek, maar puur op basis van een aantal simpele omgangsvormen, die te vinden zijn in de faq.

Welke levensovertuiging jij aanhangt is echt van geen enkele invloed geweest op het verwijderen van je posts. Ook hoef je hier echt geen mening te verkondigen die overeenkomt met die van de rest, sterker nog, dan zou het hier een heel saaie boel worden. Dit forum bestaat juist bij de gratie van de discussie tussen mensen die niet dezelfde mening aanhangen.

Maar: we houden respect voor elkaar, en gaan in op argumenten. We gooien niet met modder, maken elkaar en anderen niet zwart, spelen niet op de man, veroordelen niet, schelden niet, vloeken niet, en gedragen ons in het algemeen als volwassen en verantwoordelijke discussiegenoten. Dat houdt het leefbaar.
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2006, 10:08:11 pm door Pooh »

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Censuur en overtuiging
« Reactie #3 Gepost op: juni 11, 2006, 12:04:37 am »
Waarom werd er trouwens nergens gemeld dát er reacties verwijderd waren? Ik was namelijk ook twee reacties kwijt ;( .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Censuur en overtuiging
« Reactie #4 Gepost op: juni 11, 2006, 12:30:22 am »

quote:

Harm schreef op 11 juni 2006 om 00:04:
Waarom werd er trouwens nergens gemeld dát er reacties verwijderd waren? Ik was namelijk ook twee reacties kwijt ;( .

Excuus, blijkbaar ben ik vergeten een modbreak te plaatsen. Als je vragen over zoiets hebt kun je ook gewoon een TR aanmaken of even mailen.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Censuur en overtuiging
« Reactie #5 Gepost op: juni 11, 2006, 09:35:06 am »
* Harm heeft AVee gevraagd en dat leverde ook al een antwoord op :) .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Does

• Bekijk profiel
Censuur en overtuiging
« Reactie #6 Gepost op: juni 11, 2006, 12:14:31 pm »

quote:

Marct schreef op 10 juni 2006 om 20:04:
Pooh heeft mijn posts verwijderd en maakt zich ten onrechte schuldig aan censuur.
Je mag hier klaarblijkelijk je mening geven MITS die gelijk is aan die van de anderen EN geen enkele wanklank bevat.

Joh, vertel eens wat nieuws? :+ :P
Live vanuit de luie stoel

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Censuur en overtuiging
« Reactie #7 Gepost op: juni 11, 2006, 01:04:09 pm »

quote:

Harm schreef op 11 juni 2006 om 00:04:
Waar gehakt wordt vallen spaanders  (ofzo :? )
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Sacerdos

• Bekijk profiel
Censuur en overtuiging
« Reactie #8 Gepost op: juni 11, 2006, 01:08:28 pm »

quote:

Doe wat jullie goeddunkt, doe ik hetzelfde.

Laat een ieder in zn waarde en respecteer het dat er mensen bestaan die niet op jullie orthodoxe wijze geloven.

Ik ben NIET praktiserend gelovig in de zin dat ik niet naar de kerk ga.
Ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde dan wij kunnen zien maar ik noem het geen god.

Het mooiste geloof dat het meeste recht doet aan de liefde en verdraagzaamheid zoals deze door ene god wordt bedoeld is het Boeddhisme. Dat gaat werkelijk uit van een liefdevolle god en een wereld waarin men zijn eigen verantwoordelijkheid heeft zonder zich uitsluitend te baseren op enkele geschreven bladzijden tekst die ookwel bijbel worden genoemd.

Nogmaals, er wordt hier gecensureerd op onrechtmatige gronden door mensen die menen dat mijn mening niet gehoord mag worden.

Wederom gebruik ik het woord dat ik in de gecensureerde post ook gebruikte; WALGELIJK!
Tabee.

Liudger

• Bekijk profiel
Censuur en overtuiging
« Reactie #9 Gepost op: juni 11, 2006, 02:13:09 pm »

quote:

Absoluut. Daarom is het ook ONBEGRIJPELIJK dat Pooh de volgende delen van je post gewoon laat staan:

quote:

...

Pooh, noem je dat censuur? Aan het werk man    :o  !
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Laodicea

• Bekijk profiel
Censuur en overtuiging
« Reactie #10 Gepost op: juni 11, 2006, 02:45:50 pm »

quote:

Liudger schreef op 11 juni 2006 om 14:13:
Pooh, noem je dat censuur? Aan het werk man    :o  !
Ik had er op gereageerd, maar mijn post is ook gewist.
 :(
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Censuur en overtuiging
« Reactie #11 Gepost op: juni 11, 2006, 05:40:52 pm »
Wil iemand ook eens een keer een post van mij wissen?  doe maar met deze als het niet anders kan.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Censuur en overtuiging
« Reactie #12 Gepost op: juni 12, 2006, 12:05:13 am »
Modbreak:
Deze gaat op slot, voor ik me niet meer in kan houden.
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2006, 12:17:51 am door Pooh »