ik vraag me af wat de lezers van bijgevoegd artikel vinden.
http://www.nd.nl/document...rigDocument=&id=74139voor de discussie op sunset2006.nl welke wordt genoemd deze link
http://www.dotvisuals.nl/...l/forum/viewforum.php?f=1Het gaat om het navolgende:
GRONINGEN - De Landelijke Evangelisatie Stichting Naar House is volgende week vrijdag voor het eerst aanwezig bij een 'christelijk feest'. De stichting waarschuwt tegen de gevaren van popmuziek tijdens het Sunset-feest van vrijgemaakt-gereformeerde jongeren in Groningen.
Naar House onderneemt de actie naar aanleiding van telefoontjes van verontruste ouders. Volgens Anneke Clingeborg, een van de vierhonderd evangelisten van Naar House in Giessen, zijn de ouders geschrokken van het karakter van het feest. Op Sunset, dat vrijgemaakt-gereformeerde jongeren organiseren in de Groningse gelegenheid De Drie Gezusters, komen naar verwachting zo'n duizend vrijgemaakte jongeren uit de noordelijke provincies af.
in het artikel staan een aantal opmerkelijke uitspraken zoals:
Tegelijk maakt het haar niet uit of ze bij een door 'de wereld' of een door kerkelijke jongeren georganiseerd feest staat. Bij beide ziet ze dat jongeren 'uit hun dak willen gaan'. ,,Om even je pijn en zorgen te vergeten. Maar de volgende dag - de jongeren geven het zelf toe - is er weer die leegte.''
maar ook
Op het forum van de website sunset.nl is al enkele weken een heftige discussie aan de gang over kort gezegd 'christelijk uitgaan'. Daarbij gaat het vaak hard tegen hard en heerst er niet zelden een onverschillige 'moet kunnen'-sfeer. Diepere intenties worden matig aangevoeld. Zoals van een 'verontruste moeder' die de muziek, de (uitdagende) kleding en de drank aankaart. ,,Wat is er mis met disco-muziek?'', reageert er iemand. En: ,,Je kunt moeilijk verwachten dat in die warmte meisjes een coltrui dragen.'' Over de drank: ,,Ik zal er één op u drinken.''
Maar ook de organisatie - bestaande uit drie 19-jarige jongeren - mengt zich in de forumgesprekken. Ze hamert erop dat er geen onchristelijke muziek zal worden gedraaid, en dat het niet om de drank maar vooral om de gezelligheid gaat.
Dat roept bij mij de vraag op of
"feesten" kennelijk ook de of een manier is voor christelijk jongeren om even je zorg en pijn te vergeten. Tekent dit wellicht het gebrek aan een levende relatie met Jezus Christus waar je al je pijn en zorg neer kunt leggen.
De discussie op een ander forum de verwerelding van christelijke jongeren wellicht bevestigt en accentueert? (heb het nog niet gelezen, ga dat nog doen)
Wat er fout gaat met die jongeren of gaat het helemaal niet fout?
Is er wel iets nieuws onder de zon? Is dit niet van alle tijden?
Wat moet ik me bij dat feest voorstellen?
Waarom met alcohol, kan een christelijk jongerenfeest niet juist ook daarinEEN VOORBEELD zijn?
Er zijn christelijke jongeren die bewust kiezen voor geen sex voor het huwelijk, misschien een idee om "geen alcohol drinken" ook als bewuste keuze te promoten tijdens dit feest in plaats van het verantwoord omgaan met alcohol te promoten/ benadrukken. Dat is een stijl die ze ook in de wereld hanteren en jongeren vanaf 16 jaar kunnen in nog al wat gevallen die verantwoordelijkheid niet aan.
I have a dream ? Vele christelijke jongeren op een sunsetfeestje die een t-shirt van die organisatie hebben gekocht voor een beperkt aantal euries met een tekst aan de voorkant
Ik drink
en op de achterkant
het levende water van JC
Da's nog eens een promotie voor een christelijk jongerenfeest. Het dekt ook nog de kosten voor een deel. En is voor christelijke jongeren een prachtige oefening van "communicatie en evangelisatie"
kajem