Auteur Topic: Xavier Naidoo  (gelezen 1120 keer)

Iona

• Bekijk profiel
Xavier Naidoo
« Gepost op: juni 26, 2006, 12:53:01 pm »
Hallo allemaal, ik wil graag een (in mijn ogen) vernieuwende zanger onder jullie aandacht brengen die meer dan de moeite waard is om naar te luisteren!

Zijn naam is Xavier Naidoo, afkomstig uit Duitsland en maakt over het algemeen duitstalige hiphop/soul/r&b/rap, hij mixt al deze stijlen en heeft daarbij een eigen specifieke sound ontwikkeld.

Ik ben echt onder de indruk van deze zanger die in Nederland helaas vrij onbekend is maar in Duitsland tot de top behoord. Zijn sound is uniek en zijn intense stem draagt zijn muziek op meeslepende wijze, neem daarbij zijn zeer uitgesproken texten en je hebt een waanzinnige artiest die meer dan uitstijgt boven de gemiddelde gospelartiest!

Op de volgende link kun je van zijn laatste cd fragmenten beluisteren "Telegramm fur X"
waarbij "Zeilen aus gold" ,  "Was wir alleine nicht schaffen" en "sie sind nicht dafur"  mijn persoonlijke favorieten zijn.

Misschien dat iemand het nummer "Ich kenne nichts, feat. RZA" kent of de Engelstalige versie daarvan "I've never seen"? Dit is het eerste nummer dat ik van hem hoorde en ik was gelijk verkocht!!  

http://www.xaviernaidoo.de/en/flash_en_low.html
(klik op media en dan audio)

Veel luisterplezier!!  d:)b  

Groetjes, Iona
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2006, 04:10:59 pm door Iona »
Maybe home is where the heart is giving up~to the One

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Xavier Naidoo
« Reactie #1 Gepost op: juni 26, 2006, 12:59:49 pm »
Modbreak:
Even een wat zinnigere topictitel gegeven

Iona

• Bekijk profiel
Xavier Naidoo
« Reactie #2 Gepost op: juni 26, 2006, 01:09:17 pm »
Zinnig of niet, zo heet hij nu eenmaal.  :) en om eerlijk te zijn was mijn topic titel eerst "De moeite waard"  where did it go?!

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Xavier Naidoo
« Reactie #3 Gepost op: juni 26, 2006, 01:14:39 pm »
quote:
Iona schreef op 26 juni 2006 om 13:09:
Zinnig of niet, zo heet hij nu eenmaal.  :) en om eerlijk te zijn was mijn topic titel eerst "De moeite waard"  where did it go?!

offtopic:Die titel heb ik dus aangepast. Een titel is er om in 1 oogopslag duidelijk te maken waar een topic over gaat. Jouw titel deed dat niet, dus heb ik hem vervangen door de naam van de zanger.

PietZa

• Bekijk profiel
Xavier Naidoo
« Reactie #4 Gepost op: juni 26, 2006, 01:21:29 pm »
[off topic]
Een topic titel geeft aan waar het over gaat. Ik neem aan dat je wilt dat mensen het hier hebben over Xavier Naidoo en niet over dingen die de moeite waard zijn ;)
[/off topic]

Ik zal als ik thuis ben eens wat luisteren, ik ben wel benieuwd. Als ik het zo vlug heb gezien is het vooral duitstalig of heb ik het mis?
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2006, 01:21:41 pm door PietZa »
Verba volant, scripta manent

Iona

• Bekijk profiel
Xavier Naidoo
« Reactie #5 Gepost op: juni 26, 2006, 01:26:36 pm »
Okay, get it, zal het nooit meer fout doen nu...

Iona

• Bekijk profiel
Xavier Naidoo
« Reactie #6 Gepost op: juni 26, 2006, 01:29:50 pm »
quote:
PietZa schreef op 26 juni 2006 om 13:21:
[off topic]
Een topic titel geeft aan waar het over gaat. Ik neem aan dat je wilt dat mensen het hier hebben over Xavier Naidoo en niet over dingen die de moeite waard zijn ;)
[/off topic]

Ik zal als ik thuis ben eens wat luisteren, ik ben wel benieuwd. Als ik het zo vlug heb gezien is het vooral duitstalig of heb ik het mis?

Ja, het is inderdaad merendeels duitstalig, maar dat mag de pret niet drukken  :)