Hallo allemaal, ik wil graag een (in mijn ogen) vernieuwende zanger onder jullie aandacht brengen die meer dan de moeite waard is om naar te luisteren!
Zijn naam is Xavier Naidoo, afkomstig uit Duitsland en maakt over het algemeen duitstalige hiphop/soul/r&b/rap, hij mixt al deze stijlen en heeft daarbij een eigen specifieke sound ontwikkeld.
Ik ben echt onder de indruk van deze zanger die in Nederland helaas vrij onbekend is maar in Duitsland tot de top behoord. Zijn sound is uniek en zijn intense stem draagt zijn muziek op meeslepende wijze, neem daarbij zijn zeer uitgesproken texten en je hebt een waanzinnige artiest die meer dan uitstijgt boven de gemiddelde gospelartiest!
Op de volgende link kun je van zijn laatste cd fragmenten beluisteren "Telegramm fur X"
waarbij "Zeilen aus gold" , "Was wir alleine nicht schaffen" en "sie sind nicht dafur" mijn persoonlijke favorieten zijn.
Misschien dat iemand het nummer "Ich kenne nichts, feat. RZA" kent of de Engelstalige versie daarvan "I've never seen"? Dit is het eerste nummer dat ik van hem hoorde en ik was gelijk verkocht!!
http://www.xaviernaidoo.de/en/flash_en_low.html(klik op media en dan audio)
Veel luisterplezier!!
Groetjes, Iona