Auteur Topic: Vervolgingen  (gelezen 5627 keer)

diak2b

• Bekijk profiel
Vervolgingen
« Reactie #50 Gepost op: juni 28, 2006, 01:15:32 pm »

quote:

Liudger schreef op 28 juni 2006 om 13:12:
[...]

Diak2, sorry. Ik heb me onbesuisd en onzorgvuldig uitgedrukt, mijn excuses. Laat ik vooropstellen dat ik je in geen enkel opzicht van anti-joods denken verdenk, of wil betichten. Integendeel.
OK, kan gebeuren. Het is een ingewikkelde kwestie waar de emoties snel hoog oplopen, kan gebeuren. Zand erover.

quote:

Ik ben het niet eens met veel van je standpunten over Israel, maar ik ben normaliter redelijk in staat onderscheid te maken tussen antisemitisme, antizionisme, en humanitaire kritiek op de staat Israel.  En ik waardeerde de nuance in je eerdere post.

Je bent niet de eerste die Israel routine-matig exclusief of de hoofdschuld geeft van Sabra en Chatila. Ik vind dat echter onterecht, aangezien er geen intentie was, er nog gewoon gevochten werd (de zaak was niet 'onder controle'), en de eerst verantwoordelijken de 'christelijke' milities waren. En ik kom uit discussies waarin wat dan ook maar, tot de tsunami toe, aan 'De Joden' geweten wordt. Dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Maar goed, het verklaart, maar praat niet goed de formulering van mijn eerdere reatie.
Ik snap het. Overigens, wil zo vriendelijk zijn van me aan te nemen dat ik niet routine-matig de schuld bij Israël leg. Misschien heb ik ongelijk, dat is zelfs heel goed mogelijk, maar niet uit gebrek aan kennis of nadenken. Ik maak wel andere afwegingen, wellicht, dan anderen.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Liudger

• Bekijk profiel
Vervolgingen
« Reactie #51 Gepost op: juni 28, 2006, 01:24:48 pm »

quote:

diak2b schreef op 28 juni 2006 om 13:15:
[...]
OK, kan gebeuren. Het is een ingewikkelde kwestie waar de emoties snel hoog oplopen, kan gebeuren. Zand erover.

:)

quote:

Ik snap het. Overigens, wil zo vriendelijk zijn van me aan te nemen dat ik niet routine-matig de schuld bij Israël leg. Misschien heb ik ongelijk, dat is zelfs heel goed mogelijk, maar niet uit gebrek aan kennis of nadenken. Ik maak wel andere afwegingen, wellicht, dan anderen.
Genoteerd.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...