Auteur Topic: Feestje zonder alcohol?  (gelezen 86353 keer)

Liudger

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #50 Gepost op: juli 05, 2006, 08:14:39 am »

quote:

wateengedoe2 schreef op 04 juli 2006 om 19:00:
[...]

Als de drank is in de vrouw, krijgt ze later vast en zeker berouw ;)

Overigens vraag ik me bij het originele gezegde wel eens af, of je die kan dan om raad kunt vragen bij moeilijke mathematische vraagstukken ofzo ...
Misschien dat dat verklaart dat je dronkenlappen soms ernstige gesprekken ziet voeren met hun glas  8)
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Marnix

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #51 Gepost op: juli 05, 2006, 11:45:26 am »

quote:

joepie schreef op 04 juli 2006 om 13:43:
Hij heeft het uiteraard wel gemerkt, maar wilde zichzelf niet verraden.
Na het tweede glaasje nam hij gewoon de bowl.

En ach, als je graag een glas bier drinkt of wijn, dan drink je die toch gewoon in je eigen huis na het feest. Ik heb alleen maar slechte ervaringen met drank op een feestje. De gasten worden er alleen maar zogenaamd vrolijker van en losser.
Ik hou daar absoluut niet van. Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg.
En zonder drank is het net zo gezellig of zelfs gezelliger.
Maar dat is mijn mening.
Hm, wat vrolijker en losser hoeft niet verkeerd te zijn, integendeel. Bij sommige mensen brengt alcohol ook wel een beetje de ware aard naar boven... ik ken mensen die verlegen zijn maar met drank op wat spraakzamer en socialer worden... dat heeft dan wel zijn voordelen. Het kan ook verkeerde bijwerkingen hebben, dat klopt. Maar ik neem aan dat mensen verantwoordelijk genoeg zijn om daar goed mee om te gaan.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #52 Gepost op: juli 05, 2006, 11:59:04 am »
Maar als je weet dat 1 van je gasten die verantwoordelijkheid niet aan kan, dan heb je een probleem. Tenminste, als je wilt voorkomen dat die persoon stomdronken achter zijn stuur kruipt, en dat lijkt me wel een taak van een gastheer/-vrouw.
Je kunt dan een paar dingen overwegen:
1) Je schenkt alcohol maar neemt bijvoorbaat de autosleutels in (om ze terug te geven wanneer 'ie weer nuchter is) en regelt een taxi. De kater komt voor zijn eigen verantwoordelijkheid.
2) Je schenkt beperkt alcohol en behandelt die gast daarin anders dan andere gasten (moet je constant blijven opletten)
3) Je schenkt alchohol zodra de alcoholist weg is, niet eerder
4) Je schenkt helemaal geen alcohol aan je gasten

De laatste optie is veruit de meest prettige voor jezelf. 't Is per slot van rekening je eigen feestje.

Overigens vind ik dat sacerdos wel een klein puntje heeft. Een dankfeest voor de Here ging in het OT altijd gepaard met een feestmaal, waarbij wijn (en lekker veel mals vlees) een vast onderdeel was. Feest en wijn hebben in de bijbel een behoorlijke 1 op 1 relatie.
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2006, 12:04:30 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Sacerdos

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #53 Gepost op: juli 05, 2006, 12:03:06 pm »
Wat kunnen mensen toch moeilijk doen over de kleine aangename dingen des levens,wat doen ze zichzelf en anderen te kort.

Waar gaat het over , een WIJNTJE een BIERTJE (((((NIKS MIS MEE)))))

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #54 Gepost op: juli 05, 2006, 12:06:06 pm »
Sacerdos, er is wel wat mis met wijn en bier. Of liever: met mensen die daar niet mee om kunnen gaan. Hoe voorkom jij dat na een van jouw feesten iemand katsbezopen achter het stuur kruipt en de eerste de beste fietser die voor zijn bumper komt doodrijdt?

annemarie

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #55 Gepost op: juli 05, 2006, 12:18:05 pm »

quote:

elle schreef op 05 juli 2006 om 11:59:

Overigens vind ik dat sacerdos wel een klein puntje heeft. Een dankfeest voor de Here ging in het OT altijd gepaard met een feestmaal, waarbij wijn (en lekker veel mals vlees) een vast onderdeel was. Feest en wijn hebben in de bijbel een behoorlijke 1 op 1 relatie.

Maar toendertijd was er nog niet zo'n druk gemotoriseerd verkeer als nu. Misschien bleef men bij de feesten ook bij de gastheer de roes uitslapen als dat nodig was?

Idee voor vandaag?? Je kunt zoveel wijn of bier krijgen als je wilt maar dan blijf je tot je weer nuchter bent en geen gevaar meer vormt voor jezelf en/of je omgeving.  :)

joepie

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #56 Gepost op: juli 05, 2006, 12:35:09 pm »
In de tijd van de Bijbel was de wijn anders van alcoholpercentage dag tegenwordig.
Dus dat kun je niet vergelijken.
En... er werd flink bij gegeten. Nu zie ik niemand op een verjaardag zich te goed doen aan hele maaltijden  :O Die enkele toastjes kun je moeilijk zo noemen.

Ik geloof ook niet dat je "ware" aard naar boven komt als je gedronken hebt.
Als dat wel zo zou zijn lopen er toch meer onaangename personen in mijn omgeving dan ik aanvankelijk dacht. ;-)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #57 Gepost op: juli 05, 2006, 12:42:07 pm »

quote:

joepie schreef op 05 juli 2006 om 12:35:
In de tijd van de Bijbel was de wijn anders van alcoholpercentage dag tegenwordig.
zie daarvoor bijvoorbeeld genesis 9 vanaf vers 20, of de diverse waarschuwingen tegen overmatig gebruik van wijn...
Pinkeltjefan

Liudger

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #58 Gepost op: juli 05, 2006, 01:25:59 pm »

quote:

annemarie schreef op 05 juli 2006 om 12:18:
[...]

Maar toendertijd was er nog niet zo'n druk gemotoriseerd verkeer als nu. Misschien bleef men bij de feesten ook bij de gastheer de roes uitslapen als dat nodig was?

Idee voor vandaag?? Je kunt zoveel wijn of bier krijgen als je wilt maar dan blijf je tot je weer nuchter bent en geen gevaar meer vormt voor jezelf en/of je omgeving.  :)
Precies - sleuteltjes bij de gastvrouw/heer inleveren als je aankomt  :P
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Marnix

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #59 Gepost op: juli 07, 2006, 08:18:00 pm »

quote:

joepie schreef op 05 juli 2006 om 12:35:
En... er werd flink bij gegeten. Nu zie ik niemand op een verjaardag zich te goed doen aan hele maaltijden  :O Die enkele toastjes kun je moeilijk zo noemen.

Ik geloof ook niet dat je "ware" aard naar boven komt als je gedronken hebt.
Als dat wel zo zou zijn lopen er toch meer onaangename personen in mijn omgeving dan ik aanvankelijk dacht. ;-)

Gewoon genoeg snacks op tafel zetten dus ;)

En tja, ik dacht een beetje aan feestjes zoals mijn ouders ze houden, wat mensen van de kerk uitnodigen, wat hapjes en drankjes erbij.... dat gaat altijd goed, nog nooit een met teveel op achter het stuur zien kruipen...

En anders moet zo iemand maar op de fiets komen... Doe ik ook altijd... mag officieel volgens mij ook niet maar ja... :) of je vraagt: Hoe ben je hier? Met de auto? Oke, dan krijg je geen bier meer.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

joepie

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #60 Gepost op: juli 07, 2006, 08:33:18 pm »
Inderdaad: mag ook al niet maar ja....zeg je.
Dus je gaat wel degelijk met te veel op deel nemen aan het verkeer.
En ik heb geen zin om iemand bij mij het huis uit te laten gaan die dat doet.
Want de ander zegt gewoon: ach, dat ene glaasje meer wat maakt het uit, ik kan echt nog wel goed rijden.
Ik heb het meegemaakt dat iemand die dat ook dacht gewoon een meisje heeft doodgereden en niet door heeft gehad dat het gebeurde.
Nee, bij mij zal nooit iemand met te veel op achter het stuur kruipen of op wat voor manier dan ook aan het verkeer deelnemen.

Marnix

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #61 Gepost op: juli 10, 2006, 05:38:35 pm »
tja, dat is weer een andere discussie. Achter het stuur met alcohol op is in Nederland niet geaccepteerd en verboden, fietsen met een paar biertjes op is wel geaccepteerd en officieel verboden, maar het wordt gewoon gedoogd, niet op gecontroleerd etc. Nu rij ik ook niet iemand door met mijn fiets dood, sterker nog, ik heb nog nooit gehoord dat dat ooit is gebeurd maar ja. Ik vind sowieso dat mensen niet met alcohol of teveel alcohol dan achter het stuur moeten zitten. Fietsen vind ik wel wat anders, en dat gedoogbeleid is dan nog niet zo slecht.

joepie

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #62 Gepost op: juli 10, 2006, 09:07:45 pm »
Dan moet je maar niet in hier komen want ze bekeuren hier ook fietsers die te veel op hebben.
Maar zelfs al zouden ze dat niet doen, dan nog behoor je de overheid daarin te gehoorzamen. Die wet is er niet voor niets.
Ook in je drinkgedrag laat je zien dat je een Christen bent.
Ook hoe je aan het verkeer deelneemt.

Marnix

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #63 Gepost op: juli 11, 2006, 02:18:12 am »
Tja... daarom drink ik ook nooit meer dan verantwoordelijk is... om weer naar huis te kunnen fietsen. Verder ben ik het niet helemaal met je eens wat het gehoorzamen van de overheid betreft. Ik vind dat je daarin ook niet te burocratisch moet worden. Voorbeeld: De regel om niet door rood te rijden is er voor je eigen veiligheid. Het is daarom op zich een goede regel, en dus rij ik op een druk kruispunt niet door rood. Maar als ik 's nachts op een verlaten kruispunt kom, geen auto te bekennen, en het stoplicht staat op rood, rij ik wel door omdat er geen andere verkeersdeelnemers zijn en het veilig is om door te rijden, en stoppen zinloos is. Die regel is ook bedacht met het oog op verkeersdrukte en niet voor dit soort situaties. Ik zie dan dus ook niet het probleem om je dan niet aan die regel te houden, omdat die regel is om veiligheid te creeeren als er een onveilige situatie is. Gelukkig beginnen ze dat ook in steeds meer gemeenten door te krijgen, daar zetten ze 's nachts de stoplichten gewoon uit :) En dat ik dan doorrij doet niets af aan mijn christelijke identiteit.

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #64 Gepost op: juli 11, 2006, 02:21:52 pm »

quote:

biblebook schreef op 29 juni 2006 om 18:54:
Beste Elle,

De essentie van Jezus` daad, water in wijn  te veranderen, had een geheel andere bedoeling dan dat de meeste mensen menen.
Als we Spreuken 20:1 lezen dan zien we wel degelijk wat Christus bedoeld met gegiste dranken, en in dit geval wijn.

De wijn is een spotter, de drank een luidruchtige , ieder die zich daaraan over geeft, is onwijs
Spreuken 20:1

Dat is dus nogal watg als je de Bruiloft, waar Jezus aanwezig was, evenals zijn moeder, betitelt als een zuipfeest. Naar Oosterse maatstaven was wijn en het schenken van dranken een bewijs van gastvrijheid.

Waar het echter hier omging was dat Christus de bruiloft gebruikte om Zijn bedoelingen voor de mensheid te tonen. Christus spreekt Zichzelf niet tegen. Vandaar dat Hij zelf nooit gegiste drank aan iemand aanbood. Ook Johannes de Doper die Hem doopte, dronk geen gegiste wijn. De wijn die Hij op de bruiloft maakte was van een frisse en gezonde smaak.
Het was puur druivensap dat door de Heilige Geest een Hemels karakter had gekregen.

Bovendien was deze gezonde drank in harmonie met een gezonde en beperkende eetlust.
Want eetlust hangt samen met datgene wat er bij drinken. Roken, veel koffie drinken of overmatige snoeperij veroorzaken een verkeerd beeld en smaak van wat wij eten en hoe onze eetrlust zich ontwikkeld.

Het is geen wonder dan ook dat de mensheid in de wereld veelal zich te goed doet aan het zogenaamde "junkfood". Het ene houdt het andere in stand.

Het zinnebeeld van deze wijn, die ongegsit was, is het het bloed van Christus. De bezoekers verbaasden zich over de uitnemende kwaliteit van de wijn. Zij dachten geen moment meer aan de ineens slechte kwaliteit van de gegiste -alcoholhoudende- drank.
de aandacht ging naar de Grote Heelmeester uit. De discipelen van Christus die ook met Hem meegekomen waren kregen de gelegenheid te getuigen van hun Meester en Verlosser voor alle mensen.

Zolang wij, als Christenen met de wereld meelopen, zolang zal het ons  toevertrouwde werk als een getuigen van  Christus, nooit een Getuigenis kunnen worden dat in het licht van de Heilige Geest vaste voet kan krijgen in het hart van hen die naarstig zoeken naar verlossing van zonden!

Overigens de profeet Jesaja verwijst in zijn boek 65:8 naar dat Bruilofsfeest en zegt, aangaande de wijn het volgende:

Zo zegt de Here: Zoals men, wanneer er nog sap in de druiventros gevonden wordt, zegt:
Verderf hem niet, want er ligt een zegen in- zo zal ik doen ter wille van mijn knechten, dat ik niet alles verderve.

Hier wordt dus wederom verwezen naar het ongegiste en zuivere druivensap, dat zinnebeeldig staat voor het bloed van Christus!

Beste biblebook, waar haal je vandaan, dat het om niet alcohol-houdend sap ging? Van Johannes de Doper wordt gezegd in Luc 1,15: "Want hij zal groot zijn voor de Here en wijn en sterke drank zal hij niet drinken en met de heilige Geest zal hij vervuld worden, reeds van de schoot zijner moeder aan, ", en Jezus zegt zelf in Luk 7: 33-34 "Want Johannes de Doper is gekomen, geen brood etende of wijn drinkende, en gij zegt: Hij heeft een boze geest! De Zoon des mensen is gekomen, wèl etende en drinkende, en gij zegt: Zie, een vraatzuchtig mens en een wijndrinker, een vriend van tollenaars en zondaars!". Ik kan me dus niet aan de indruk onttrekken, dat Jezus zelf hier aangeeft dat Hij wel wijn drinkt. En aangezien Jezus hier Zichzelf tegenover Johannes de Doper zet en Zich met hem contrasteert, gaat het hier echt niet om een druivensapje, want dat mocht Johannes ook wel drinken. Jezus staat juist in contrast met Johannes de doper, omdat die laatste als gelofte specifiek geen alcoholische dranken dronk.

En waar haal je vandaan, dat Jezus' wonder van de water die in wijn veranderde tot doel had dat de discipelen van Jezus' grootheid konden getuigen? Er staat in in Joh.2:9 dat de ceremoniemeester en de bruidegom zelf niet eens wisten waar de wijn vandaan kwam, alleen een paar dienaren. En er staat in Joh.2:11 gewoon klip en klaar dat Jezus dit wonderteken deed om zijn grootheid te tonen, en zijn discipelen geloofden hem. Het was dus helemaal geen gelegenheid voor de discipelen om te getuigen, het was juist Jezus' daad om de discipelen te overtuigen van wie Hij was. Je exegese m.b.t. de bruiloft te Kana klopt simpelweg niet.

another brick

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #65 Gepost op: juli 11, 2006, 03:01:59 pm »

quote:

Marnix schreef op 11 juli 2006 om 02:18:
Verder ben ik het niet helemaal met je eens wat het gehoorzamen van de overheid betreft. Ik vind dat je daarin ook niet te burocratisch moet worden. Voorbeeld: De regel om niet door rood te rijden is er voor je eigen veiligheid. Het is daarom op zich een goede regel, en dus rij ik op een druk kruispunt niet door rood. Maar als ik 's nachts op een verlaten kruispunt kom, geen auto te bekennen, en het stoplicht staat op rood, rij ik wel door omdat er geen andere verkeersdeelnemers zijn en het veilig is om door te rijden, en stoppen zinloos is. Die regel is ook bedacht met het oog op verkeersdrukte en niet voor dit soort situaties. Ik zie dan dus ook niet het probleem om je dan niet aan die regel te houden, omdat die regel is om veiligheid te creeeren als er een onveilige situatie is. Gelukkig beginnen ze dat ook in steeds meer gemeenten door te krijgen, daar zetten ze 's nachts de stoplichten gewoon uit :) En dat ik dan doorrij doet niets af aan mijn christelijke identiteit.

Dat vind ik een hele vreemde redenering. Oftewel: ik gehoorzaam de overheid voor zover ik vind dat de regel zinvol is. Maar zo zit het niet: gehoorzamen is je onderwerpen aan het gezag van iemand (de overheid of ...). Dat doe je alleen volledig als je je aan de regels houdt. En die regel is niet: ik doe het als ik denk dat het goed is, maar: ik doet het punt.
Ik denk dan ook niet dat je jouw laatste zin overeind kunt houden: als je wel doorrijdt, is dat wel degelijk in strijd met het 5e gebod en daarmee zonde.
(waarmee ik niet wil zeggen dat ik me wel altijd aan alle regels hou ;-) )
en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijke tempel. 1 Petr 2:5

PietZa

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #66 Gepost op: juli 11, 2006, 03:02:37 pm »
Op het forum van de soos in Amersfoort heb ik ooit ook eens een topic over alcoholgebruik gestart. Hierin zijn heel wat Bijbelteksten naar voren gekomen en als ik dat topic nog eens doorlees dan is mijn conclusie:

Alcohol op zich is niet slecht. Het mag best gebruikt worden (prediker 9 : 7-9 en johannes 2 : 1 - 12) soms word het zelfs aangeraden (spreuken 31 : 6).

Maar drankmisbruik is niet toegestaan (spreuken 23 : 29-35, 1 tessalonicenzen 5 : 7, 1 korintiërs 5 : 11 en 1 petrus 4 : 3) en verder is het niet goed om als leider drank te gebruiken (o.a. jesaja 28 : 7) en dat is waarschijnlijk de reden waarom nazireëers niet mochten drinken.

Dus een biertje of een wijntje op zijn tijd mag, maar dan wel met mate.
« Laatst bewerkt op: juli 11, 2006, 03:04:44 pm door PietZa »
Verba volant, scripta manent

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #67 Gepost op: juli 11, 2006, 03:09:09 pm »
Als leiders geen drank mogen gebruiken, wat doe je dan met Paulus' advies aan Timotheus (die zelf voorganger/leider was) om iedere dag een glas wijn te drinken voor z'n maag? Denk dus niet dat je dat zo hard kunt zeggen.
computerfout: een vreemde een in de byte

PietZa

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #68 Gepost op: juli 11, 2006, 03:11:48 pm »
Ik bedoelde het ook niet op de manier dat leiders nooit mogen drinken, laat ik het wat genuanceerder zeggen: Er zijn teksten in de Bijbel die het aanprijzen als leiders besluiten geen alcohol drinken.
Verba volant, scripta manent

Marnix

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #69 Gepost op: juli 11, 2006, 03:45:01 pm »

quote:

another brick schreef op 11 juli 2006 om 15:01:
[...]

Dat vind ik een hele vreemde redenering. Oftewel: ik gehoorzaam de overheid voor zover ik vind dat de regel zinvol is. Maar zo zit het niet: gehoorzamen is je onderwerpen aan het gezag van iemand (de overheid of ...). Dat doe je alleen volledig als je je aan de regels houdt. En die regel is niet: ik doe het als ik denk dat het goed is, maar: ik doet het punt.
Ik denk dan ook niet dat je jouw laatste zin overeind kunt houden: als je wel doorrijdt, is dat wel degelijk in strijd met het 5e gebod en daarmee zonde.
(waarmee ik niet wil zeggen dat ik me wel altijd aan alle regels hou ;-) )

Hehe. Tja, dat mag je vinden. Ik heb een poos zonder licht gereden en zie er bijv. niet het nut van in op een leeg kruispunt voor een rood licht te wachten. Moeilijk uit te leggen maar ik hou niet zo van het "regels zijn regels dus moet je je er altijd aan houden-principe".

Wat de wijn betreft, Biblebook, je redenering is niet juist. Allereest heeft de Bijbel het bij wijn ook over de consequenties van wijn, die wijzen op de aanwezigheid van alcohol. In Kana zegt de ceremoniemeester: Normaal geef je eerst de goede wijn en als de gasten dronken zijn de minder goede wijn. Ook dit wijst op de aanwezigheid van alcohol. Er zijn een hoop teksten die wijzen op de aanwezigheid van alcohol in wijn van die tijd en nergens kan je uit opmaken dat Jezus wijn zonder alcohol aanbood. Dit hebben mensen ervan gemaakt, die zijn eerst gaat verzinnen dat je geen alcohol mag drinken en vervolgens hebben ze de Bijbel voor hun karretje gespannen door hem verkeerd uit te leggen, zodat het mooi bij hen denkwijze aansluit.

joepie

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #70 Gepost op: juli 12, 2006, 07:39:16 am »

quote:

Marnix schreef op 11 juli 2006 om 15:45:
[...]

Hehe. Tja, dat mag je vinden. Ik heb een poos zonder licht gereden en zie er bijv. niet het nut van in op een leeg kruispunt voor een rood licht te wachten. Moeilijk uit te leggen maar ik hou niet zo van het "regels zijn regels dus moet je je er altijd aan houden-principe".
Nog een puber zeker. 8)

Marnix

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #71 Gepost op: juli 12, 2006, 11:09:31 am »
hehe zucht.... als kinderen het niet met ouders eens zijn grijpen de ouders altijd naar dat excuus... ach het is de puberteit waarschijnlijk. Later zullen ze wel tot inzicht komen enzo :P

Maar niet het nut ervan inzien om 's nachts op een verlaten kruispunt toch te stoppen voor rood licht heeft daar volgens mij niet veel mee te maken :D En de Puberteit schijn je op mijn leeftijd ook wel uit te zijn ;) Je zal het toch ergens anders moeten zoeken.... ;) Ik hou gewoon niet zo van dat conservatieve burocratische regels zijn regels, ook als ze hun doel missen-idee. En tja, zolang het een leeg kruispunt is breng ik mezelf niet in gevaar, anderen ook niet... en ziet ook nog eens niemand het :) Ook de kans om bekeurd te worden is niet aanwezig :)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #72 Gepost op: juli 12, 2006, 11:42:40 am »
offtopic:1) De ware puberteit duurt je leven lang
2) Enneuh, ik heb gewoon avontuurlijk DNA
Tenminste, volgens Loesje

Marnix

• Bekijk profiel
Feestje zonder alcohol?
« Reactie #73 Gepost op: juli 12, 2006, 04:21:10 pm »
ach misschien heeft het ook wel te maken met dit:

If you're not a liberal when you're 25, you have no heart. If you're not a conservative by the time you're 35, you have no brain.

:P

Oh ja Bijbelse onderbouwing... David at ook van de toonbroden en dat was tegen de regels :) :P