quote:
Klinkt redelijk, maar ik denk dat het verstandiger is om ervoor te zorgen dat mensen een duurder huis kunnen betalen, het liefst een koopwoning, dat zorgt ervoor dat mensen zich nog weer een stuk verantwoordelijker voelen.
quote:
-verlengen van de studiefinanciering voor studenten die voldoende punten halen, om het doen van extra vakken aan te moedigen.
Daar ben ik niet tegen, mits financieel mogelijk.
quote:
-investeren in wetenschap
Dit is heel breed, ik ben er niet tegen, maar een flink stuk kan ook gedaan worden door het bedrijfsleven.
quote:
-generaal pardon
Vóór
quote:
-herinvoering referendum
Tegen, dat vraagt om een actieve participatie van de bevolking en zeker in Nederland is men daar nog lang niet klaar voor.
quote:
-stoppen met het steunen van de regering-Bush in Amerika, en het stoppen met het leveren van militairen voor Amerikaanse oorlogen.
Ik ben geen fan van Bush en z'n bolsjewistische boevenbende, maar aan de andere kant denk ik dat we in Europa iets té veel zijn doorgeslagen en het reël bestaande terrorisme liever wegredeneren.
quote:
-genuanceerd vreemdelingenbeleid; duidelijke en consequente regels voor 'nieuwkomers', maar wel gecombineerd met medemenselijkheid.
Vóór, en dan vooral ook een stuk pragmatischer. Men vergeet wel eens dat er ook landen op de wereld zijn waar men een bevolkingstekort heeft, als er nou in Nederland tijdelijk geen draagvlak lijkt te bestaan voor opname van vluchtelingen, verwijs ze dan door naar die landen.
quote:
-actieve promoting van de multiculturele samenleving, waarin integratie van beide kanten komt.
Absoluut tegen, ik ben tegen de multiculturele samenleving omdat ik niet van apartheid gediend ben.
quote:
-tolerantie van religie en religieuze uitingen voor elke religie, en genuanceerde regelgeving hierover.
Vóór, denk ik.
quote:
-geen overheidsbemoeienis in ethische privekwesties.
Dit vind ik te vaag om iets over te zeggen.
quote:
zo, mijn verkiezingsprogramma in een notedop :PIemand een stemadvies voor me?

Ik geef altijd negatieve stemadviezen, in de zin dat je in de politiek vaak de minst slechte partij moet kiezen, omdat de beste partij in praktijk vaak de slechtste is, waarmee ik meteen de realiteit van de zonde heb aangetoond.