Auteur Topic: Time-out...  (gelezen 5400 keer)

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Gepost op: juli 17, 2006, 11:13:44 am »
Elders in een ander topic schreef ik:

quote:

Door persoonlijke omstandigheden voorlopig geen tijd om te forummen of een uitje te regelen.

Kleine uiteg daarvan...
Zet dit bewust in dit subforum 'Christen-zijn in de dagelijkse praktijk'.

Dagelijkse praktijk, ben wederom tot conclusie gekomen dat dagelijks forummen voor mij persoonlijk soms consequenties heeft die ikzelf soms niet helemaal kan overzien.
Het heeft de laatste jaren nogal wat geloofs-"wisselingen" teweeggebracht. Mede ook soms het idee 'de weg kwijt te zijn'.

In de periode voor Pasen dit jaar bewust een soort van fora-vasten ingesteld voor mezelf. Heel af en toe lezen maar amper zelf schrijven/reageren. Wat me goed bevallen is.

Ook nu heb ik het gevoel in een soort van 'niemandsland' te zijn. Er wordt zoveel geschreven op fora's. Wat is waarheid, wat is goed, wat voor kant op...?

Daarom wil ik bewust even niet forummen, een time-out...

Afgelopen weekend amper de p.c. aangehad. Tijd voor m'n gezin, tijd om leuke dingen te doen. Tijd om stil te zijn etc. etc.

Kortom... een flinke periode forum-stilte mijnerzijds... (misschien af en toe even lezende, mails checkende...)

Het ga jullie goed en misschien tot over een tijdje.

P.S. om dit topic voor jullie levensvatbaar te maken misschien een idee om eens verder te praten over wat doet forummen met jou (in het dagelijks leven)..?
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #1 Gepost op: juli 17, 2006, 11:34:20 am »

quote:

Aafke schreef op 17 juli 2006 om 11:13:
Elders in een ander topic schreef ik:
Door persoonlijke omstandigheden voorlopig geen tijd om te forummen of een uitje te regelen.

Het regelen van een uitje en forummen (in overige topics) hoeven niet per definitie iets met elkaar te maken te hebben...

quote:

Tijd voor m'n gezin, tijd om leuke dingen te doen. Tijd om stil te zijn etc. etc.

Heel goed  :)

quote:

Het ga jullie goed en misschien tot over een tijdje.

Neem de tijd.

quote:

P.S. om dit topic voor jullie levensvatbaar te maken misschien een idee om eens verder te praten over wat doet forummen met jou (in het dagelijks leven)..?

Wat doet forummen met mij?

Afhankelijk van waar ik forum kan ik kennis vergaren, dingen leren, mensen bemoedigen, vragen beantwoorden, vragen stellen, virtuele contacten opbouwen etc.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2006, 12:08:56 pm »
No offence, maar ik blijf het toch grappig vinden wat voor invloed een dom forum op mensen kan hebben..  :X
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Sacerdos

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2006, 01:46:39 pm »
De meerwaarde van een forum kan zijn de echte ontmoeting , voor de rest heeft het geen waarde,daar er een disrespect is en elkander bestrijdt ,zeer zeker als de persoon  hij/zij haar mening wil zeggen , waar juist het forum(zie geschiedenis van het forum in het verleden) voor is.Het vijandbeeld is helaas groot,jammer.

Aafke heeft geen onverstandig besluit genomen.
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2006, 03:41:54 pm door Sacerdos »

drentenaar

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2006, 06:37:43 pm »

quote:

Sacerdos schreef op 17 juli 2006 om 13:46:

We zien jou dus voorlopig ook niet meer, beste Sacerdos???   :)

Overigens mag je wat mij betreft best blijven, 't is toch al zo stilletjes midden in de zomer ...  :'(

Sacerdos

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #5 Gepost op: juli 17, 2006, 07:01:31 pm »

quote:

drentenaar schreef op 17 juli 2006 om 18:37:
[...]

We zien jou dus voorlopig ook niet meer, beste Sacerdos???   :)

Overigens mag je wat mij betreft best blijven, 't is toch al zo stilletjes midden in de zomer ...  :'(
IK BLIJF BESTE VRIEND MISSCHIEN WEL TOT VERDRIET VAN DE MODS ;)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #6 Gepost op: juli 17, 2006, 08:39:41 pm »

quote:

Sacerdos schreef op 17 juli 2006 om 19:01:
[...]

De mods hebben nog welke zulke goede ogen dat je geen hoofdletters hoeft te gebruiken hoor. :P
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Laodicea

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #7 Gepost op: juli 17, 2006, 09:37:58 pm »

quote:

Joesoef schreef op 17 juli 2006 om 12:08:
No offence, maar ik blijf het toch grappig vinden wat voor invloed een dom forum op mensen kan hebben..  :X
Het heeft waarschijnlijk ook te maken waarvóór je dit forum gebruikt, als je het alleen gebruikt om te socializen e.d. dan kan ik me zo'n reactie als van jou best voorstellen, maar als je het als een middel gebruikt om om duidelijkheid te krijgen in je geloofsleven, dan krijgt het toch een andere lading. De hoeveelheid informatie die je tijdens het forummen soms op je afkrijgt, kan enorm zijn. Ik klaag er verder niet over, want het is erg nuttig, maar het is inderdaad wel iets wat je met mate moet doen, mensen vergeten nogal rap (ja, ik ook ;) ) dat geloven de meest intieme en heftige emotie is die er bestaat, als daar continu beweging in zit, kan dat best verwarrend en vooral vermoeiend zijn. En dan ben ik nog iemand die vaak is verweten een gebrek aan emoties te hebben, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe dit fenomeen uitpakt met iemand die zulks een rijk gevoelsleven heeft als Aafke.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #8 Gepost op: juli 18, 2006, 09:46:08 am »

quote:

Heidi schreef op 17 juli 2006 om 11:34:
Het regelen van een uitje en forummen (in overige topics) hoeven niet per definitie iets met elkaar te maken te hebben...
Uiteraard. Maar waar heb ik gezegt dat ik dit niet wilde regelen. Alleen... 'nu even niet'.

quote:

Wat doet forummen met mij?

Afhankelijk van waar ik forum kan ik kennis vergaren, dingen leren, mensen bemoedigen, vragen beantwoorden, vragen stellen, virtuele contacten opbouwen etc.
Wat doe jij met 'kennis' van anderen waar je even van moet 'slikken'. 'Kennis' wat in eerste instantie niet 'in je straatje past'...?
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #9 Gepost op: juli 18, 2006, 09:47:29 am »

quote:

Joesoef schreef op 17 juli 2006 om 12:08:
Over wie zegt deze opmerking iets..?

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #10 Gepost op: juli 18, 2006, 09:52:50 am »

quote:

Sacerdos schreef op 17 juli 2006 om 13:46:
De meerwaarde van een forum kan zijn de echte ontmoeting, voor de rest heeft het geen waarde, daar er een disrespect is en elkander bestrijdt, zeer zeker als de persoon hij/zij haar mening wil zeggen, waar juist het forum (zie geschiedenis van het forum in het verleden) voor is. Het vijandbeeld is helaas groot, jammer.

Wijze woorden.

Ja, ik ken de momenten van echte gespreks/geloofs-ontmoetingen op fora. Zeer rijke momenten.
Maar ook de momenten (veelvuldig) van woordenstrijd.. en erken direct dat ook ik daaraan meedoen.

Waar ik tegenaan loopt is 'mezelf', niet zozeer de andere mede-forummer. Vaak is het zo dat ik 'mezelf' zie in de 'spiegels van de ogen van een ander'.

quote:

Misschien..? Ze is nog steeds aanwezig.. ;) zij het dan even op een ie-wat andere manier.

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #11 Gepost op: juli 18, 2006, 09:53:37 am »

quote:

Sacerdos schreef op 17 juli 2006 om 19:01:
d:)b

Liudger

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #12 Gepost op: juli 18, 2006, 09:54:00 am »

quote:

Aafke schreef op 18 juli 2006 om 09:47:
[...]

Aafke - Time Out!

Joesoef is gewoon zo vriendelijk ons wat te leren vanuit zijn enorme forumervaring. Alleen sufferdjes zoals jij en ik winden ons op op fora  :P
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #13 Gepost op: juli 18, 2006, 09:55:22 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 17 juli 2006 om 20:39:
De mods hebben nog welke zulke goede ogen dat je geen hoofdletters hoeft te gebruiken hoor. :P

Wat doet forummen met jou..? Wat doet modereren met jou..?
Had je de zoutpot weer gevonden voor een slak.. :P  ;)

Laodicea

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #14 Gepost op: juli 18, 2006, 10:00:39 am »

quote:

Aafke schreef op 18 juli 2006 om 09:52:
Ja, ik ken de momenten van echte gespreks/geloofs-ontmoetingen op fora. Zeer rijke momenten.
Maar ook de momenten (veelvuldig) van woordenstrijd.. en erken direct dat ook ik daaraan meedoen.
Ik denk dat dat laatste ook een fase is die soms onvermijdelijk is in een echte interkerkelijke ontmoeting, daaraan willen ontkomen is slechts een uitstel. :)
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2006, 10:00:51 am door Laodicea »
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #15 Gepost op: juli 18, 2006, 10:03:13 am »

quote:

Laodicea schreef op 17 juli 2006 om 21:37:
Het heeft waarschijnlijk ook te maken waarvóór je dit forum gebruikt, als je het alleen gebruikt om te socializen e.d. dan kan ik me zo'n reactie als van jou best voorstellen, maar als je het als een middel gebruikt om om duidelijkheid te krijgen in je geloofsleven, dan krijgt het toch een andere lading. De hoeveelheid informatie die je tijdens het forummen soms op je afkrijgt, kan enorm zijn. Ik klaag er verder niet over, want het is erg nuttig, maar het is inderdaad wel iets wat je met mate moet doen, mensen vergeten nogal rap (ja, ik ook ;) ) dat geloven de meest intieme en heftige emotie is die er bestaat, als daar continu beweging in zit, kan dat best verwarrend en vooral vermoeiend zijn. En dan ben ik nog iemand die vaak is verweten een gebrek aan emoties te hebben, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe dit fenomeen uitpakt met iemand die zulks een rijk gevoelsleven heeft als Aafke.

Klopt.. alweer wijze woorden.

En dat rijke gevoelsleven, ja.. *te* rijk zo af en toe....
(Mede door een ziek-zijn (wat natuurlijk geen excuus is) wat niet erg lekker gaat, diabetes; een suikerspiegel die blijft schommelen. Vrij groot vit. B12 tekort; 4 injecties gehad maar nog steeds niet op pijl. Kortom snel vermoeid en emotioneel. Lastig om goed mee om te gaan met een druk gezin en bedrijf.)

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #16 Gepost op: juli 18, 2006, 10:07:39 am »

quote:

Liudger schreef op 18 juli 2006 om 09:54:
Aafke - Time Out!

Joesoef is gewoon zo vriendelijk ons wat te leren vanuit zijn enorme forumervaring. Alleen sufferdjes zoals jij en ik winden ons op op fora  :P

Hmmm... sufferdjes...  :?
Zou het dat zijn..? Omdat het zo af en toe de kern raakt van m'n geloofsleven..? Omdat het soms 'alles' op z'n grondvesten doet schudden..?

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #17 Gepost op: juli 18, 2006, 10:09:35 am »

quote:

Laodicea schreef op 18 juli 2006 om 10:00:
Ik denk dat dat laatste ook een fase is die soms onvermijdelijk is in een echte interkerkelijke ontmoeting, daaraan willen ontkomen is slechts een uitstel. :)

Niet te wijs worden he..? ;)
Ik denk dat je gelijk hebt........

Het punt is dat ik juist daarvan opstandig en niet altijd even aardig en vriendelijk van wordt... ook soms wil vasthouden aan mijn eigen mening terwijl ik zie en weet dat die ander wel eens gelijk zou kunnen hebben of zelfs... heeft.
Ook de vraag komt wel eens bij me op, hoe belangrijk is het om gelijk te hebben...

'Gelijk hebben' is iets anders dan 'gelijk krijgen'.

En dan datgene wat me het diepst raakt.. de intense, diepe verdeeldheid binnen het Christendom.
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2006, 10:19:01 am door Aafke »

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #18 Gepost op: juli 18, 2006, 10:21:31 am »
Zo.. genoeg voor vandaag, p.c. gaat uit. ;)

Liudger

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #19 Gepost op: juli 18, 2006, 10:26:10 am »

quote:

Aafke schreef op 18 juli 2006 om 10:07:

Hmmm... sufferdjes...  :?

Zou het dat zijn..? Omdat het zo af en toe de kern raakt van m'n geloofsleven..? Omdat het soms 'alles' op z'n grondvesten doet schudden..?

Ik hoop dat je de smiley zag? Ik weet heel goed wat je bedoelt, ik heb (elders) ook slapeloze nachten gehad over forum discussies, en dat raakte me nog niet eens zo diep als waar jij het over hebt. Zoals de vlinderslag uiteindelijk een orkaan kan veroorzaken aan de andere kant van de wereld, waarom zou een 'dom forum' dat niet in je binnenste kunnen doen. Maar de aard van dat wat het schijnbaar teweegbrengt, zegt niets over degenen bij wie een en ander teweeg wordt gebracht. Of een forum nou dom is of niet, het zegt niets over jou, als er wat in je teweeg wordt gebracht. De Geest gebruikt de werktuigen die ter hand zijn.  En het ligt dan in de aard van de mensen die werktuigen eer te willen betuigen. Maar het is de Geest die we eer dienen te betuigen.

Ik denk dat Joesoef overigens alleen maar bedoelt dat mensen zich soms vastbijten in forumdiscussies, en hun leven erdoor laten beheersen, geen afstand kunnen nemen. Hij heeft gelijk dat te relativeren, maar dat is toch iets anders dan waar jij het over hebt.

Liudger

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #20 Gepost op: juli 18, 2006, 10:28:35 am »

quote:

Aafke schreef op 18 juli 2006 om 10:09:
En dan datgene wat me het diepst raakt.. de intense, diepe verdeeldheid binnen het Christendom.
Misschien moeten we ons drukker maken over hoe we als Christenen omgaan met onenigheid. Op het individuele vlak lijkt me dat essentieler, want meer binnen ons bereik.

Sacerdos

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #21 Gepost op: juli 18, 2006, 10:48:36 am »
De Christenen met een innerlijk  Katholiek Apostolische Bijbels Geloofsleven ,hebben geen onenigheid maar vieren Gods lof.

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #22 Gepost op: juli 18, 2006, 02:51:06 pm »
Pff.. 't is te warm buiten.. toch maar weer even achter de p.c.

quote:

Liudger schreef op 18 juli 2006 om 10:26:
Ik hoop dat je de smiley zag? Ik weet heel goed wat je bedoelt, ik heb (elders) ook slapeloze nachten gehad over forum discussies, en dat raakte me nog niet eens zo diep als waar jij het over hebt. Zoals de vlinderslag uiteindelijk een orkaan kan veroorzaken aan de andere kant van de wereld, waarom zou een 'dom forum' dat niet in je binnenste kunnen doen. Maar de aard van dat wat het schijnbaar teweegbrengt, zegt niets over degenen bij wie een en ander teweeg wordt gebracht. Of een forum nou dom is of niet, het zegt niets over jou, als er wat in je teweeg wordt gebracht. De Geest gebruikt de werktuigen die ter hand zijn.  En het ligt dan in de aard van de mensen die werktuigen eer te willen betuigen. Maar het is de Geest die we eer dienen te betuigen.

Ik denk dat Joesoef overigens alleen maar bedoelt dat mensen zich soms vastbijten in forumdiscussies, en hun leven erdoor laten beheersen, geen afstand kunnen nemen. Hij heeft gelijk dat te relativeren, maar dat is toch iets anders dan waar jij het over hebt.

Ja, ik zag de smiley wel. :)
Op zich lig ik er 's nachts niet wakker van, slaap zeer goed zelfs op het moment wat mede komt doordat het dagelijks leven me (lichamelijk) veel energie kost.

Wat je zegt over het vastbijten in forumdiscussies of het leven daardoor laten beheersen is ook niet zozeer aan de orde. Het is meer dat het geloof in Christus op zich mijn leven beheerst... en dat is wel eens confronterend.. soms net even iets te confronterend...

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #23 Gepost op: juli 18, 2006, 03:05:59 pm »

quote:

Aafke schreef op 18 juli 2006 om 09:46:
Wat doe jij met 'kennis' van anderen waar je even van moet 'slikken'. 'Kennis' wat in eerste instantie niet 'in je straatje past'...?

In eerste instantie toets ik dergelijke kennis aan de Bijbel, hetgeen soms leidt tot nieuwe inzichten.
"Vroeger" ging ik op alles en iedereen in als ware het mijn "taak" om mensen te laten inzien dat hun kennis dwaalleringen betrof. Tegenwoordig reageer ik (als ik reageer) veel genuanceerder. Wie het Evangelie horen wil is bij mij altijd welkom en wie het niet horen wil, kiest daar zelf voor.
Ik kan zeggen dat ik me - betreffende de verkondiging van het Evangelie - nu veel meer laat leiden door de Heilige Geest dan vroeger. Ik heb daarin mogen groeien, geprezen zij de Heer!
Inmiddels ben ik wel zo ver dat ik nergens meer van hoef te slikken. Heeft ongetwijfeld ook met mijn baan te maken, ik heb daarin te maken met vele diversiteiten qua geloof en nationaliteiten in alle lagen van de bevolking.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #24 Gepost op: juli 18, 2006, 04:09:01 pm »

quote:

Aafke schreef op 18 juli 2006 om 09:47:
[...]

Over de mensen die zich laten beinvloeden door een stom online forum  :O   :w
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #25 Gepost op: juli 18, 2006, 04:57:04 pm »

quote:

Aafke schreef op 18 juli 2006 om 10:09:
Het punt is dat ik juist daarvan opstandig en niet altijd even aardig en vriendelijk van wordt... ook soms wil vasthouden aan mijn eigen mening terwijl ik zie en weet dat die ander wel eens gelijk zou kunnen hebben of zelfs... heeft..

Dat is heel menselijk hoor, maar onvermijdelijk - denk ik - zolang je teveel op jezelf gefixeerd bent.  Dat dat laatste voor jou geldt komt dus door je lichamelijke falen begrijp ik en is je derhalve niet aan te rekenen. Toch weet ik zeker dat God - ondanks jouw lichamelijke falen - jou volkomen uitkomst biedt!

Doe hiermee wat in je vermogen ligt, is mijn advies.

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #26 Gepost op: juli 18, 2006, 04:59:12 pm »

quote:

Aafke schreef op 18 juli 2006 om 14:51:
Het is meer dat het geloof in Christus op zich mijn leven beheerst... en dat is wel eens confronterend.. soms net even iets te confronterend...
Moet ook  :) , je bent immers Zijn kind!

Laodicea

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #27 Gepost op: juli 18, 2006, 06:03:10 pm »

quote:

Liudger schreef op 18 juli 2006 om 10:28:
Misschien moeten we ons drukker maken over hoe we als Christenen omgaan met onenigheid. Op het individuele vlak lijkt me dat essentieler, want meer binnen ons bereik.
Toch denk ik dat Christenen grosso modo meer naar eenheid streven dan andere groepen, ondanks alles. Wat ook een rol speelt, is dat naast de reele verschillen, er zoveel onderlinge misverstanden in omloop zijn.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #28 Gepost op: juli 19, 2006, 09:35:10 am »
Modbreak:
Enkele berichten en reacties daarop verwijderd, om eventuele escalatie te voorkomen.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

lonneke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #29 Gepost op: juli 19, 2006, 09:45:43 am »
Ik snap niet zo goed waarom mensen denken te moeten zeggen of ze wel of niet op een forum blijven schrijven of dat ze een time-out nemen.
Je maakt het alleen voor jezelf moeilijker in die zin dat mensen verwachten dat je ook je woord nakomt.
Dan is het beter niets mee te delen, wel even een time-out nemen, en dan gewoon weer terug komen. Dan is er ook niets aan de hand.

Succes ermee.

Zijnkind

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #30 Gepost op: juli 19, 2006, 10:05:34 am »

quote:

Heidi schreef op 18 juli 2006 om 16:59:
Moet ook  :) , je bent immers Zijn kind!
Wattuh, riep er iemand?  ;)

Dat tijdelijk er-out waarover dit topic gaat is niet iets om een topic over te starten. Immers, start je een discussie...dan neem je er toch ook aan deel? Soort tegenstelling dus. Toch blijven dit soort sabbatical aankondigingen populair  :? .

Wat forummen met mij doet is dat het me aan het denken zet en me doet beseffen dat ik geen academicus ben zoals sommigen hier. Verder dat men doorgaans slechts eigen inzichten neerplemd en andere inzichten weerlegd. Zeer zelden worden er inzichten gedeeld en nog zeldzamer is het overnemen ervan. Dit laatste ondanks dat er wel getwijfeld wordt aan sommige eigen inzichten.
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2006, 10:07:42 am door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Liudger

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #31 Gepost op: juli 19, 2006, 01:02:03 pm »

quote:

elle schreef op 19 juli 2006 om 09:35:
Modbreak:
Enkele berichten en reacties daarop verwijderd, om eventuele escalatie te voorkomen.
Daar ben ik eigenlijk wel blij om, ik had vanochtend eigenlijk al geen zin om de reactie te zien  ;)

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #32 Gepost op: juli 20, 2006, 08:58:26 am »

quote:

Liudger schreef op 19 juli 2006 om 13:02:
Daar ben ik eigenlijk wel blij om, ik had vanochtend eigenlijk al geen zin om de reactie te zien  ;)

Klopt, ik vond het gisteren ook niet leuk. Maar.. er zat een kern van waarheid in.

Ik ben zelf degene die mezelf buiten sluit, terwijl ik het te fijn/waardevol vind om te forummen. Meningen te delen, geloofsgesprekken aan te gaan, kortom mensen virtueel te ontmoeten... ik ben zelf degene die niet tegen de confrontatie van mezelf kan en dan terugkrabbel.. en daar mezelf tekort meedoe. En dat ook nog eens zo'n raar topic hierover start. Stom.. maar waar. Mijn excuses hiervoor....

Enne... ik ben weer terug van "weggeweest"... moet maar eens leren te stoppen met dat 'stoplicht-gedoe' qua fora.... *zucht*... (zou dat te leren zijn..?)

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #33 Gepost op: juli 20, 2006, 09:01:21 am »

quote:

Sacerdos schreef op 18 juli 2006 om 10:48:
De Christenen met een innerlijk Katholiek Apostolische Bijbels Geloofsleven, hebben geen onenigheid maar vieren Gods lof.

Godlof......

Liudger

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #34 Gepost op: juli 20, 2006, 10:10:54 am »

quote:

Aafke schreef op 20 juli 2006 om 08:58:
Enne... ik ben weer terug van "weggeweest"... moet maar eens leren te stoppen met dat 'stoplicht-gedoe' qua fora.... *zucht*... (zou dat te leren zijn..?)

Op zich is het heel gezond, als het even teveel wordt, om wat dagen, of weken, of maanden, te stoppen. Doe ik ook wel eens - doet me veel goed.

Misschien dat alleen de stoplicht frequentie wat omlaag moet  ;) ? Of, als je niet zeker weet hoe lang je eruit wilt stappen, dan zeg je het niet, maar doe je het gewoon - en je ziet dan wel.

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #35 Gepost op: juli 20, 2006, 11:47:51 am »

quote:

Aafke schreef op 20 juli 2006 om 08:58:
(zou dat te leren zijn..?)
Ja meid, dat is te leren! Met vallen en opstaan, in je eigen tempo uiteraard. Sorry voor het feit dat het leek alsof ik jouw tempo wilde versnellen http://www.xsbb.nl/phpbb/uploads/demo/smilies/icon_redface.gif

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #36 Gepost op: juli 20, 2006, 02:17:10 pm »
Ben nogal hardleers en hardhorend soms..
Enne.. geeft niet 't is al goed. :)

drentenaar

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #37 Gepost op: juli 20, 2006, 02:23:26 pm »
Knipperlichten zijn doorgaans effectiever dan stoplichten!   :*)

drentenaar

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #38 Gepost op: juli 20, 2006, 02:26:44 pm »

quote:

Aafke schreef op 20 juli 2006 om 14:17:
Ben nogal hardhorend soms.. geeft niet ....

Zo is het!
Hardhorendheid hoort bij de leeftijd, het betekent dat je wijzer wordt.
Alles kunnen/willen/moeten horen maakt geenszins gelukkig!  :)

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #39 Gepost op: juli 20, 2006, 05:42:26 pm »

quote:

drentenaar schreef op 20 juli 2006 om 14:26:
Zo is het!
Hardhorendheid hoort bij de leeftijd, het betekent dat je wijzer wordt.
Alles kunnen/willen/moeten horen maakt geenszins gelukkig!  :)
Tsjaaa... zo kan je dingen in iemands woorden leggen die niet zo bedoeld zijn. :?

Laodicea

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #40 Gepost op: juli 20, 2006, 05:48:21 pm »

quote:

Aafke schreef op 20 juli 2006 om 17:42:
[...]

Tsjaaa... zo kan je dingen in iemands woorden leggen die niet zo bedoeld zijn. :?
Óf je verstaat hem niet. ;)

wateengedoe2

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #41 Gepost op: juli 20, 2006, 06:11:04 pm »

quote:

Laodicea schreef op 20 juli 2006 om 17:48:
[...]
Óf je verstaat hem niet. ;)

Haha, inderdaad (sorry, mar het is in dit geval wel een erg grappige woordkeuze  B) )

<mode="serious">Aafke, Drentenaar gaf je een compliment, hij prees je wijsheid!</mode>

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #42 Gepost op: juli 20, 2006, 06:30:08 pm »
Ohhhh.. ehhh... 8)7  blond he... ;)

Ehh in dat geval, dank je drentenaar.. Drenthe he.. :)
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2006, 06:31:16 pm door Aafke »

wateengedoe2

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #43 Gepost op: juli 20, 2006, 07:39:44 pm »

offtopic:Ik had me je altijd donker voorgesteld! ;)
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2006, 07:40:18 pm door wateengedoe2 »

Aafke

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #44 Gepost op: juli 20, 2006, 08:54:59 pm »

quote:

wateengedoe2 schreef op 20 juli 2006 om 19:39:

offtopic:Ik had me je altijd donker voorgesteld! ;)
offtopic:Donkerblond, klein van stuk (1.65) en mollig.. :)

wateengedoe2

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #45 Gepost op: juli 20, 2006, 09:03:41 pm »

quote:

Aafke schreef op 20 juli 2006 om 20:54:
[...]

offtopic:Donkerblond, klein van stuk (1.65) en mollig.. :)
offtopic:Ah, een iets dikkere kopie van mij dus (donkerblond, 1.64m en smal postuur) ;)
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2006, 09:03:59 pm door wateengedoe2 »

Laodicea

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #46 Gepost op: juli 21, 2006, 12:01:03 am »

quote:

wateengedoe2 schreef op 20 juli 2006 om 18:11:
Haha, inderdaad (sorry, mar het is in dit geval wel een erg grappige woordkeuze  B) )
*a friendly intented pun*  O-)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #47 Gepost op: juli 21, 2006, 12:15:17 am »
Modbreak:
CZDP --> GC
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

diak2b

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #48 Gepost op: juli 21, 2006, 04:41:15 pm »

quote:

Aafke schreef op 20 juli 2006 om 18:30:
Ohhhh.. ehhh... 8)7  blond he... ;)

Ehh in dat geval, dank je drentenaar.. Drenthe he.. :)
Mooie provincie, net weer terug van een korte vakantie in de regio.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Laodicea

• Bekijk profiel
Time-out...
« Reactie #49 Gepost op: juli 21, 2006, 04:43:16 pm »