Geloven vandaag > Levensbeschouwing

Acceptatie

<< < (26/85) > >>

aerandir:
quote:Ursa schreef op 22 augustus 2006 om 13:53:

Prima. Andersom is meestal meer een probleem.
--- Einde van citaat ---

Denk dat het van beide kanten moeilijk is!!!!!! en niet dat de christenen zo tollerant zijn!

quote:Er is maar één waarheid. Dat het Christendom één visie daarop heeft, is logisch. Iedereen is immers op zoek naar de waarheid. Als jij denkt dat jouw visie betere papieren heeft dan een visie van iemand anders, en de visie van diegene is strijdig met jouw visie, dan hoef je zijn visie niet te accepteren. Die kun je gerust verwerpen. Let wel, dan hebben we het nog niet over de persoon.
--- Einde van citaat ---
daarom juist deze conclusie dat het niet al te tollerant is als je aleen  maar van uit gaat dat dat de enigste waarheid is etc is het niet tollerant tegenoiver andere religies!
Verwerpen hoeft namelijk niets eens alleen geloof jij anders klaar en je weet en respecteerd en accepteerd dat er ook andere religies zijn!

quote:Trouwens, als alle wereldgoden afspiegelingen zijn van God, laat ze dan niet bij hun afspiegelingen, breng ze bij de ware God!
--- Einde van citaat ---

En dat getuigt ook niet van tollerantie maart meer van hoogmoed......
De awre God is dus voor die mensen NIET jullie god maar bijv. Allah/de Godin/Boeda etc etc

quote:Jezus zegt: heb uw vijanden lief. Zelfs diegenen waar je absoluut niet mee kunt opschieten, die je misschien wel naar het leven staan, 'moet' je met liefde behandelen.
--- Einde van citaat ---

Wijze les helemaal mee eens!

[...]

Nee.

--- Citaat ---Verschillende culturen zijn prachtig. Verschillende religies, hoeveel moois er ook in kan zitten, vertroebelen het zicht op God, de Schepper.[/qoute[
Vind JIJ als Christen!!!!! een ander denk daar dus nogmaals anders over!
Voor mij bijv. is jullie God een waardelood gegeven ben ik daarom minder??? nee anders! ik heb een andere religie etc maar ben niets minder alsd jij!!!

quote:Denk je dat het Christendom één pot nat is?
--- Einde van citaat ---
\
Nee ik denk dat je daar net zo veel stromingeng en afscheidingen hebt als in de heidendom!

quote:Er is een verschil tussen 'overtuiging' en 'persoon'. Dat verschil is in de tijden niet altijd gemaakt, maar het is er wel. Mensen kun je prima in hun waarde laten. We zijn immers allemaal op zoek naar de waarheid en de zin van het leven. Ik denk dat je mensen juist in hun waarde laat als je ze vertelt van het Evangelie. Dat ze niet langer hoeven te zwoegen voor een of andere godheid maar 'gewoon' de genade van Jezus Christus aan kunnen nemen. Dat is niet 'opleggen', want een geloof kun je nooit 'opleggen'. Dat is geen geloof, maar dwang. Voor zover ik weet doet de Heilige Geest daar niet aan.
--- Einde van citaat ---
als je daar niet aan doet laat je ieder geloven wat zij geloven! en dat gebeurt niet! kijk naar afrika mensen worden geholpen maar ze mogen en kunnen gebruik maken vn hospital en schoool als zij toth het christendom zijn bekeerd......quote:De genade van JC is voor JULLIE christenen heel belangrijk maar voor andere dus niet swa!

Ursa
--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---

Tukkertje:
quote:aerandir schreef op 23 augustus 2006 om 23:59:
[...]

en niet dat de christenen zo tollerant zijn!

[...]
 daarom juist deze conclusie dat het niet al te tollerant is als je aleen  maar van uit gaat dat dat de enigste waarheid is etc is het niet tollerant tegenoiver andere religies!

[...]

En dat getuigt ook niet van tollerantie maart meer van hoogmoed......

--- Einde van citaat ---

Wat heeft tolerant zijn eigenlijk te maken met ergens mee eens zijn? Tolerantie heeft vooral te maken met respect. Dat je iemand in zijn waarde laat, liefdevol benaderd.
Maar dat is niet hetzelfde, dat je er mee instemt wat iemand denkt/ doet.

Ursa:
quote:aerandir schreef op 23 augustus 2006 om 23:59:
Denk dat het van beide kanten moeilijk is!!!!!! en niet dat de christenen zo tollerant zijn!
--- Einde van citaat ---

In de lijn van Tukkertje: wat denk jij dat tolerant is?

Volgens filosoof Paul van Tongeren betekent het: de ander accepteren, zelfs als je daar onder moet lijden. Ik durf dit Bijbels te noemen (Bergrede).

Ik zeg niet dat alle christenen zo tolerant zijn. Maar ik mis vaak wel de tolerantie in landen als India, Saoedi-Arabië en Noord-Korea.quote:daarom juist deze conclusie dat het niet al te tollerant is als je aleen  maar van uit gaat dat dat de enigste waarheid is etc is het niet tollerant tegenoiver andere religies!
--- Einde van citaat ---

Tolerant ben je dan ook niet t.o. religies, maar t.o. mensen. Wanneer ga je dat verschil inzien? Tolerantie t.o. andere religies kan overigens wel. Bij mijn weten is de SGP bijv. de enige christelijke partij in Nederland die de godsdienstvrijheid wil beknotten.

quote:Verwerpen hoeft namelijk niets eens alleen geloof jij anders klaar en je weet en respecteerd en accepteerd dat er ook andere religies zijn!
--- Einde van citaat ---

Zo simpel is het gewoon niet.

quote:En dat getuigt ook niet van tollerantie maart meer van hoogmoed......
De awre God is dus voor die mensen NIET jullie god maar bijv. Allah/de Godin/Boeda etc etc
--- Einde van citaat ---
Hoogmoed? Het gaat er niet om wie (een/de) God voor mij is, het is gewoon de waarheid. De waarheid waar ik ook niet altijd bij kan, niet snap, niet alles van weet. Maar gewoon de waarheid.quote:Wijze les helemaal mee eens!
--- Einde van citaat ---

LOL, mooi.

quote:Ursa schreef:
Verschillende culturen zijn prachtig. Verschillende religies, hoeveel moois er ook in kan zitten, vertroebelen het zicht op God, de Schepper.

Aerandir schreef:
Vind JIJ als Christen!!!!! een ander denk daar dus nogmaals anders over!
Voor mij bijv. is jullie God een waardelood gegeven ben ik daarom minder??? nee anders! ik heb een andere religie etc maar ben niets minder alsd jij!!!
--- Einde van citaat ---
Dat heb ik toch ook niet gezegd? Ik maak onderscheid tussen wie jij bent en wat jij vindt. Wat jij vindt, daar hoef ik het helemaal niet mee eens te zijn, net als jij het niet met mij eens bent. Prima toch? Als ik zeg dat andere religies het zicht op God vertroebelen, bedoel ik dat ik graag zou willen dat meer mensen bij God komen, want dat is hun redding. Belangrijker nog, ze geven dan geen eer meer aan een verzinsel of een demon oid. maar aan hun Schepper, hun Maker.quote:Nee ik denk dat je daar net zo veel stromingeng en afscheidingen hebt als in de heidendom!
--- Einde van citaat ---

Het  ging me om culturele diversiteit, schat.

quote:als je daar niet aan doet laat je ieder geloven wat zij geloven! en dat gebeurt niet! kijk naar afrika mensen worden geholpen maar ze mogen en kunnen gebruik maken vn hospital en schoool als zij toth het christendom zijn bekeerd......
--- Einde van citaat ---

Ai, dat klinkt verkeerd. Het klinkt ook als een generalisatie. 'Afrika' bestaat nl. niet. Heb je ook bronnen voor deze boude beweringen?

Doei!

Ursa

diak2b:

--- Citaat ---Ursa schreef op 24 augustus 2006 om 14:43:quote:aerandir schreef op 23 augustus 2006 om 23:59:
Tolerant ben je dan ook niet t.o. religies, maar t.o. mensen. Wanneer ga je dat verschil inzien? Tolerantie t.o. andere religies kan overigens wel. Bij mijn weten is de SGP bijv. de enige christelijke partij in Nederland die de godsdienstvrijheid wil beknotten.

--- Einde van citaat ---
D'66, VVD, LPF, SP: het is niet alleen het officiele verkiezingsprogramma dat telt.

edit:hoewel, die zijn natuurlijk niet christelijk, maar Tolerant en Verlicht, en die deugen dus, dus die mogen de godsdienstvrijheid aanvallen zoveel ze kunnen.
--- Einde van citaat ---

aerandir:
quote:Ursa schreef op 24 augustus 2006 om 14:43:

In de lijn van Tukkertje: wat denk jij dat tolerant is?

Volgens filosoof Paul van Tongeren betekent het: de ander accepteren, zelfs als je daar onder moet lijden. Ik durf dit Bijbels te noemen (Bergrede).

Ik zeg niet dat alle christenen zo tolerant zijn. Maar ik mis vaak wel de tolerantie in landen als India, Saoedi-Arabië en Noord-Korea.
--- Einde van citaat ---

De Bergrede is de rede of onderwijzing van Jezus Christus.... dus dan gaan we weer dat is iets wat jij gelooft...
Tollerant voor mij als persoon is het laten zijn wie iemand is het laten geloven wat iemand wil met andere woorden het in de waarde laten  van mensen en dus ook diens religies!
Natuurlijk kan je tollerant zijn naar religies als je andere religied dus in hun waarde laat helemaal mee eens tollerant accepteren..... en zie de naam van de topic....
Waarom mis JIJ tollerantie in deze landen?

quote:Tolerant ben je dan ook niet t.o. religies, maar t.o. mensen. Wanneer ga je dat verschil inzien? Tolerantie t.o. andere religies kan overigens wel. Bij mijn weten is de SGP bijv. de enige christelijke partij in Nederland die de godsdienstvrijheid wil beknotten.
--- Einde van citaat ---

Dat kan dus wel je kan tollerant zijn naar andere religies waarom niet?

quote:Zo simpel is het gewoon niet.
--- Einde van citaat ---
quote:Hoogmoed? Het gaat er niet om wie (een/de) God voor mij is, het is gewoon de waarheid. De waarheid waar ik ook niet altijd bij kan, niet snap, niet alles van weet. Maar gewoon de waarheid.
--- Einde van citaat ---
nee niet de waarheid DE christelijke waarheid!quote:LOL, mooi.
--- Einde van citaat ---
quote:Dat heb ik toch ook niet gezegd? Ik maak onderscheid tussen wie jij bent en wat jij vindt. Wat jij vindt, daar hoef ik het helemaal niet mee eens te zijn, net als jij het niet met mij eens bent. Prima toch? Als ik zeg dat andere religies het zicht op God vertroebelen, bedoel ik dat ik graag zou willen dat meer mensen bij God komen, want dat is hun redding. Belangrijker nog, ze geven dan geen eer meer aan een verzinsel of een demon oid. maar aan hun Schepper, hun Maker.
--- Einde van citaat ---
dat is wel een hele mooie gedachte en vind dat heel erg mensenlieverd hoor maar JIJ eert hun als schepper/maker en het is JOUW Godquote:Het  ging me om culturele diversiteit, schat.
--- Einde van citaat ---

Okee schat

quote:Ai, dat klinkt verkeerd. Het klinkt ook als een generalisatie. 'Afrika' bestaat nl. niet. Heb je ook bronnen voor deze boude beweringen?
--- Einde van citaat ---

Afrika continent afrika met diversiteit van natuur religies...
Het zijn Christelijke scholen die onderwijzen in de Christelijke leer om maar een voorbeeld te geven of geven ze ook les in de leer van de natuur religeis welke het dan ook is??????????????????

quote:
Doei!

Ursa
--- Einde van citaat ---

Doeiii

Aerandir

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie