Geloven vandaag > Levensbeschouwing

Acceptatie

<< < (28/85) > >>

Nunc:
quote:aerandir schreef op 30 augustus 2006 om 21:42:
[...]

Dus iemand in zijn waarde laten = onverschillig?????

--- Einde van citaat ---
niet noodzakelijkerwijs nee. Maar als ieder maar z'n gang moet gaan, dan is dat uiteindelijk wél onverschillig volgens mij. Je kunt het 'tolerant' noemen, maar bij 'tolerant' gaat het erom, dat je een mening duldt, ondanks dat die mening je absoluut niet aanstaat. Als je het hebt over 'iemand in z'n waarde laten', dan kan het zijn dat het 'tolerantie' is, maar het kan evengoed zijn, dat het je niks kan schelen wat die ander gelooft. Iedereen op z'n eigen eilandje. Dat is 'onverschillig'. Zeker als het erop neer komt dat je je niet met die ander bemoeit, als ie dingen gelooft waarvan jij denkt dat het gevaarlijke onzin is.

Laodicea:
Aerandir, vond je ook dat Hitler en de Nazi's in hun waarde gelaten moesten worden?

Laodicea:
quote:aerandir schreef op 30 augustus 2006 om 21:55:
Nou je mag zelf op internet gaan kijken "alle"scholen die gesticht zijn in Afrika door christelijke kerken zijn Christelijke scholen en geven dus op les volgend christelijke leer etc
dat is geen repeat functie.... maar een ondervinding van mij en mijne... kan ook zeggen als het anders is geen een bron toch??

--- Einde van citaat ---
Als dat zo zou zijn, dan zou dat automatisch betekenen dat atheisten en aanhangers van de gnostiek bijzonder weinig moeite hebben gedaan om scholen te stichten.

aerandir:
quote:Nunc schreef op 30 augustus 2006 om 22:36:

[...]

niet noodzakelijkerwijs nee. Maar als ieder maar z'n gang moet gaan, dan is dat uiteindelijk wél onverschillig volgens mij. Je kunt het 'tolerant' noemen, maar bij 'tolerant' gaat het erom, dat je een mening duldt, ondanks dat die mening je absoluut niet aanstaat. Als je het hebt over 'iemand in z'n waarde laten', dan kan het zijn dat het 'tolerantie' is, maar het kan evengoed zijn, dat het je niks kan schelen wat die ander gelooft. Iedereen op z'n eigen eilandje. Dat is 'onverschillig'. Zeker als het erop neer komt dat je je niet met die ander bemoeit, als ie dingen gelooft waarvan jij denkt dat het gevaarlijke onzin is.
--- Einde van citaat ---

Ja maar Nunc ik zeg ook niet dat je onverschillig moet zijn naar je mede mens hoor!!! helemaal niet zelfs !
Dat bedoelde ik ook zeker niet met tolerantie....
iedereen maar aan laten modderen vind ik namelijk zelf ook niet tolerant

Als hij/zij iets doet wat jij gevaarlijk vind (of ik) dan kanje eerst denken waar komt dat vandaan en zal ik hem/haar erop aanspreken... beslis je dat wel te doen dan zonder met t vingertje dat hij/zij het fout doet omdat de Godin/God het ander voorschrijft etc maar op een wat menselijker niveau.... meer op de manier van god waarom doen jullie dat zo want voor mij kan/mag dat niet omdat dat gevaarlijk zou zijn omdat (dus zonder bijbel citaten die sommige van die mensen toch niet kennen) En blijft die persoon bij zijn of haar standpunt of redenering dan is het aan jou of je die persoon aardig genoeg vind om toch met die iemand om te blijven gaan als je die verschillen opzij kan schuiven

aerandir:
quote:Laodicea schreef op 31 augustus 2006 om 00:13:
Aerandir, vond je ook dat Hitler en de Nazi's in hun waarde gelaten moesten worden?
--- Einde van citaat ---

Dat is een hele moeilijke gewetens vraag......

De DADEN van Hitler waren slecht en tegen de (bijna) gehele mensheid gericht die te onderwerpen of vernietigen dus nee daar ben ik het NIET mee eens....maar zo zijn er christelijke kerken verbrand door de natuur religies toen het christendom probeerde voet aan wal te zetten en andersom door christenen vele mensen als bijv heks ter dood veroordeeld of hele religies onderworpen....

Ben je het daar mee eens NEE ik vind niet dat je een christelijke kerk mag verbranden..maar als je in die tijd leeft (ik ben een stuk jonger en heb de oorlog gelukkig niet meegemaakt) maar kan me voorstellen dat als je zo gehersenspoelt wordt en een betere toekomst wordt voorgehouden etc etc dat je daar mee in gaat...
De NSDAP was de grootste party,deze mensen waren niet allemaal imbeciel ofzo maar geloofde in iets of iets wat hun voorgehouden werd....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie