Geloven vandaag > Levensbeschouwing

Acceptatie

<< < (9/85) > >>

aerandir:
quote:elle schreef op 19 juli 2006 om 23:41:

[...]
Hoor es, jij wil weten wat christenen waarom vinden. Moet je vervolgens niet raar opkijken als iemand met bijbelteksten aankomt. Ik haal een bijbeltekst aan, welke simpel is na te slaan op www.biblija.net . Ik weet dat je niet thuis bent in de bijbel, dus ik neem uitgebreid de moeite om de tekst uit te leggen en waarom dat relevant is voor christenen. Ik leg uit hoe dat dan te maken heeft met acceptatie van ongelovigen. Wat wil je nog meer dat ik doe? Als jij niet bereid bent om je te verdiepen in de antwoorden die je krijgt, dan stel je je vragen maar ergens anders.
--- Einde van citaat ---
ipv alleen bijbvel citaten te geven wat jullie christenen nogla graag doen kan je ook gewoon antwoord geven als jouw persoon,als christen zonder vers huppeldepup erbij te halen dat zou het een stuk interresanter maken..... als ik de bijbel wil lezen (en geloof me heb ik allang gedaan) doe ik dat zelf wel

aerandir:
quote:wateengedoe2 schreef op 20 juli 2006 om 06:49:
[...]

Wellicht oppervlakkig gezien RK geweest vanwege sociale redenen (en eeuwen geleden om niet op de brandstapel te komen)?
--- Einde van citaat ---
Inderdaad zijn er bepaalde familie leden geweest die de kerk hebben bezocht om geen argwaan te krijgen tegen hun

aerandir:

--- Citaat ---Liudger schreef op 20 juli 2006 om 08:00:quote:
En als je het gewoon anders deed? Als je als katholiek de pastoor, de familie en de buurt negeerde en met een protestant trouwde, dan kon de RKK niet anders dan dat als huwelijk accepteren.  

In het algemeen, als je jezelf als katholiek ziet, is het niet vreemd dat je rekening houdt met wat dat inhoudt. Je kon er ook voor kiezen katholiek-af te worden. Al meer dan 400 jaar, in Nederland.
--- Einde van citaat ---

nee dat kreeg je mee van je ouders je werd gedoopt en gevormd etc dus echt een keuze????
de pastoor ging zelfs bij de mensen langs als er te lang geen kindjes waren gekomen!!!! praat is met de ouderen van vandaag!!!!!

quote:

Ik heb het idee dat het woord 'acceptatie' in deze discussie nadere definitie behoeft. Stel ik ken iemand die elk weekend ladderzat gaat.  Hij nodigt me uit een keer mee te gaan. Ik zeg nee, en leg uit dat ik het ongezond, niet leuk, verkeerd vind, en waarom. Dan niet, zegt hij, gaat zonder mij, en in de toekomst ook. Dan ga ik niet elke keer als ik hem zie, hem vertellen dat ik die gewoonte van  hem ongezond etc. vind. Het kan nog wel eens ter sprake komen, bv als hij er zienderoge van achteruit gaat.

Ik accepteer het voorzover ik het niet probeer te veranderen. Ik accepteer het niet in de zin dat ik de mogelijkheid openlaat dat het net zo ok is als niet ladderzat gaan.
--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---

aerandir:
quote:Nunc schreef op 21 juli 2006 om 21:58:

[...]

Mensen hebben over het algemeen wel 2 oma's hè...  Hoe verder je in het verleden teruggaat, hoe meer 'takken' je krijgt in de familiestamboom.
--- Einde van citaat ---
inderdaad!

Nunc:
Modbreak:Moddergooi-posts en op-de-man-spelerij verwijderd. Het onderwerp is 'acceptatie', en daarbij geldt ook de policy 'toon respect voor elkaar en elkaars opvattingen'. Ga op elkaars argumenten in, en ga uit van de meest positieve interpretatie van de posts van je medeforummers.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie