Geloven vandaag > Levensbeschouwing

Acceptatie

<< < (10/85) > >>

Nunc:
quote:aerandir schreef op 22 juli 2006 om 01:55:
[...]

ipv alleen bijbvel citaten te geven wat jullie christenen nogla graag doen kan je ook gewoon antwoord geven als jouw persoon,als christen zonder vers huppeldepup erbij te halen dat zou het een stuk interresanter maken.....

--- Einde van citaat ---

Waarom zou dat interessanter zijn? Als een bijbelvers nu eens precies verwoordt wat mijn mening is? Als ik het nu eens gewoon eens ben met wat er in de bijbel staat? Dan is het toch gewoon handig om een bijbelgedeelte te citeren? Christenen zijn er nu eenmaal van overtuigd dat de bijbel zinnige dingen zegt, dus dan moet je niet gek opkijken, als ze daaruit citeren.

En verder moet je niet klagen hoor. De meeste mensen hier citeren echt niet elke zin een bijbelvers hoor.

Nunc:
quote:aerandir schreef op 22 juli 2006 om 01:51:
[...]

wat is dat voor onzin???????? zijn ere nu niet nog zat volkeren die een Godin vereren?? (..) maar het paganisme doet het bijzonder goed en steeds meer mensen zijn  bezig de Godin te hervinden
--- Einde van citaat ---

hoeveel dan? Ben wel benieuwd naar wat cijfers.

quote:En de kerken lopen leeg
--- Einde van citaat ---
hier in Nederland wellicht, maar de wereld is iets groter dan alleen ons landje (steker nog, Nederland is nogal een vreemde eend op wereldniveau).

Nunc:
quote:Laodicea schreef op 19 juli 2006 om 22:01:
[...]
Er is anders zat bewijs voor de kruisiging & opstanding te geven. Dat geldt niet voor jouw godin, waarom zou je trouwens een godin aanbidden die kennelijk zo zwak was dat ze niet in staat was om b.v. haar originele leer en liturgieeen te laten overleven?
--- Einde van citaat ---

quote:aerandir schreef op 22 juli 2006 om 01:53:
[...reactie op Laodicea..]

En dat zwak is natuurlijk onzin!!! gooien met modder....
--- Einde van citaat ---

Aerandir, waarom is Laodicea's argument 'onzin'? De claim van neo-paganisten is toch dat ze teruggaan op het paganisme van voor het jaar 0? Maar stromingen als wicca e.d. zijn gewoon halverwege de 20ste eeuw verzonnen. Laodicea claimt dat het paganisme nogal lang uit het zicht is geweest, en dat dat toch wel opvallend is, en nu niet echt een teken van sterke van de godin.

quote:Als jullie god zo sterk is waarom zoveel honger op de werled ,waarom zoveel oorlog,waarom worden baby's verkracht etc etc...... onzin!
--- Einde van citaat ---

Waarom? Omdat dat niet de schuld van God is, maar van mensen. Hier hadden we het in het 'waarheids-topic' al over. God heeft mensen verantwoordelijkheid gegeven, en dan moeten die mensen niet gaan klagen als het allemaal verkeerd loopt. Als mensen zich aan Gods wetten zouden houden, dan zouden oorlogen, baby-verkrachtingen etc niet voorkomen.

diak2b:
quote:Nunc schreef op 22 juli 2006 om 13:23:

[...]
Waarom? Omdat dat niet de schuld van God is, maar van mensen.
--- Einde van citaat ---
Sterker: van mensen die meer waarde hechten aan hun verzonnen godinnen, dan aan God. (En nee, dat is niet "op de man")

aerandir:
quote:Nunc schreef op 22 juli 2006 om 13:08:

[...]

Waarom zou dat interessanter zijn? Als een bijbelvers nu eens precies verwoordt wat mijn mening is? Als ik het nu eens gewoon eens ben met wat er in de bijbel staat? Dan is het toch gewoon handig om een bijbelgedeelte te citeren? Christenen zijn er nu eenmaal van overtuigd dat de bijbel zinnige dingen zegt, dus dan moet je niet gek opkijken, als ze daaruit citeren.

En verder moet je niet klagen hoor. De meeste mensen hier citeren echt niet elke zin een bijbelvers hoor.
--- Einde van citaat ---
Een discussie forum is naar mijn mening niet om alleen maar versen aan te halen.... misschien zou het leuk zijn voor de conversatie om het gewoon in je eigen woorden te vertalen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie