Geloven vandaag > Levensbeschouwing
Acceptatie
Laodicea:
quote:aerandir schreef op 18 juli 2006 om 03:54:
Kan het Christendom leven naast Islam,Heidendom(Oude Religie,natuur religies) ,Wicca,Boedisme,hinduĂsme etc...
--- Einde van citaat ---
Wicca hoort niet echt thuis in dit rijtje m.i, dat is meer een gnostisch syncretisch verschijnsel, nog het best te vergelijken met een virus; het is alleen levensvatbaar als het iets anders bewerkt/verandert.
diak2b:
quote:Liudger schreef op 18 juli 2006 om 09:50:
[...]
Op dit forum zijn er Christenen die menen dat met Allah en God dezelfde bedoeld wordt, zij het dan dat het beeld wat de Moslims van God hebben verkeerd/onvolkomen is. Met Shiva of Godin wordt het heel wat moeilijker.
--- Einde van citaat ---
In tegendeel. Met Shiva is het nog veel makkelijker.
Liudger:
quote:diak2b schreef op 18 juli 2006 om 10:34:
[...]
In tegendeel. Met Shiva is het nog veel makkelijker.
--- Einde van citaat ---
Vertel.
Wat ik bedoelde is als we hier zouden stemmen over of met Allah en/of met Shiva God bedoeld wordt, dat je meer stemmen voor Allah dan voor Shiva zult krijgen - denk ik. Dat kan natuurlijk aan onwetendheid liggen. Ik pretendeer niet veel te weten over Shiva.
Laodicea:
quote:Liudger schreef op 18 juli 2006 om 10:57:
Vertel.
--- Einde van citaat ---
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar eigenlijk.
elle:
quote:aerandir schreef op 18 juli 2006 om 03:54:
Kan het Christendom leven naast Islam,Heidendom(Oude Religie,natuur religies) ,Wicca,Boedisme,hinduĂsme etc...
--- Einde van citaat ---
Volgens mij moet je goed onderscheid maken tussen 'christenen' (mensen die Jezus als hun verlosser kennen en Hem willen dienen), 'het Christendom' (iets dat redelijk moeilijk typeerbaar is omdat er nogal veel soorten christenen onder vallen) en 'Christus' ((de Zoon van) God, Degeen die christenen dienen, Degeen die eisen stelt aan de bewoners van de aarde).quote:Daar het christendom maar 1 waarheid accepteerd vraag ik me dat af....Of nu iemand zijn God nou God noemt,Allah,Godin,Shiva of wat dan ook komt het uiteindelijk niet allemaal neer op dat we geloven in iets boven natuurlijks?
--- Einde van citaat ---
Christenen kunnen prima samenleven naast niet-christenen. Uit principe zullen ze hun niet-gelovige buurman of vrouw geen kop kleiner maken, discrimineren, benadelen of wat dan ook.
Alleen hebben christenen wel moeite met de houding van niet-christenen tenaanzien van God. God laat zich kennen op een bepaalde manier (onder meer via de bijbel), en God wenst aanbeden te worden. Daarom is het dringende advies aan niet-christenen om toch te overwegen om God te gaan dienen. God eist immers van elke aardbewoner dat hij/zij Hem dient. Christenen weten dat God er een probleem van maakt als Hij niet gedient wordt op de manier die Hem welgevallig is. Daarnaast zijn christenen blij met God, en zullen ze die blijheid willen delen, ook met niet-christenen.
Kortom: een niet-christen heeft an sich geen probleem met christenen. Een niet-christen heeft een probleem met God.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie