quote:
Hoe zo niet? Voldoe ik eens aan uw verzoek, is het weer niet goed.

quote:
Dat is moeilijk discussiëren op bijbelse grondslag.
Als Katholiek ben ik dan ook niet zo van de Sola Scriptura.
quote:
Zulke teksten vereisen trouwens heel diep doordacht te worden.
Zulke teksten dienen vooral in context gelezen te worden.
quote:
Vooral Hebr.11.39 en 40! Wat betekent het dán, dat zij het beloofde niet verkregen hebben? Was dat het huidige land Palestina, of de hemel? U geeft geen antwoord.
Dat heb ik wél gegeven, maar het staat u niet aan, dat is iets heel anders.
quote:
Ook gaat u niet in op mijn opmerking, dat God kennelijk toch in gebreke is gebleven, door het joodse volk nog steeds geen eigen land gegeven te hebben.
Mijnheer Strootman, pak eens het vliegtuig naar Tel Aviv, en aanschouw het eigen land van de Joden, dat is gewoonweg een realiteit.
quote:
En hoe zit het met die grenzen?
Daar zit nog wel enige rek in, en bovendien zijn we nog steeds niet aanbeland bij het Einde der tijden, dus dat klopt dan ook wel aardig.
quote:
Ook op dat vermeende, nog steeds geldende onderscheid tussen Joden en heidenen, gaat u met geen woord in.
Ook daar ben ik op in gegaan, het onderscheid wordt opgeheven, mits in Christus.
quote:
En uw opmerking, dat in Jezus alle volken één zijn, is een vergissing, want Hij werd uitdrukkelijk een dienaar van besnedenen.
Die wezen hem voor het overgrote deel af weet u nog?
quote:
Nee, in Christus Jezus, dat is in de Géést van Jezus, zijn álle mensen gelijk.
Mjah, waarom onduikt u dan zo hardnekkig de discussie met Nunc als u zo overtuigt bent van uw visie? Misschien omdat hij constant gaten weet te schieten in de onderlinge samenhang ervan? Dat is meteen uw grootste probleem, u weet waar u tegen bent, maar u heeft geen flauw idee waar u vóór bent, gelukkig maar dat we niet meer in de jaren '60/'70 leven.
quote:
Wellicht is het beter als we de discussie hiermee afsluiten, want het ziet er niet naar uit, dat we meer overeenkomende gedachten hierover zullen krijgen.
Dat mag ik hopen van niet, ik heb oprecht medelijden met u, en ik hoop dat u zich ooit nog zal verzoenen met Jezus, maar ik sterf nog liever dan dat ik wordt vergiftigt door het gnostisch ongeloof.
En dat is niet op de man.