Auteur Topic: Catholic Insider ('Godcast')  (gelezen 3373 keer)

wateengedoe2

• Bekijk profiel
Catholic Insider ('Godcast')
« Gepost op: juli 30, 2006, 03:53:03 pm »
Zie: www.catholicinsider.com

De pastoor van onze parochie, Roderick Vonhögen*, heeft een zeer succesvolle religieuze podcast (ook wel Godcast geheten). Ik had 'm nog nooit beluisterd, er kwam steeds niet van. Vanochtend - tijdens zijn preek nog wel (foei!) - dacht ik eraan en nu ben ik dan toch eindelijk aan het luisteren!

* naamhumor: en onze diaken heet André Van Boven  O-)

Een leuke combi van onderwerpen over geloof, (RK)-kerk, Rome (de stad, het Vaticaan) enz., met niet-religieuze onderwerpen, afgewisseld met muziek. Heel luisterenswaardig en ook goeie geluidskwaliteit. Het is in het Engels en ik ben zeer onder de indruk van zijn goede (Amerikaans-)Engelse uitspraak. Ik zit dan ook met veel plezier te luisteren.

Wellicht vinden de andere katholiek-geïnteresseerden hier het ook leuk. Hij heeft twee shows: Catholic Insider en Daily Breakfast (welke overigens niet dagelijks is, maar dat terzijde ... hij heeft het druk genoeg, dus kan me er ook wel wat bij voorstellen :)) Veel luisterplezier!
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2006, 04:52:33 pm door wateengedoe2 »

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2006, 07:15:19 pm »
Nice :) . Ik zal het ook eens gaan proberen de komende tijd.

Een andere katholieke site waar ik erg over te spreken ben, is www.lifeteen.com. Erg nuttige en goede informatie en de XLT-diensten (soort jongerensamenkomsten met zingen [ook protestantse liedjes ;) ] en een preek/overdenking) zijn ook leuk om naar te luisteren.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2006, 09:15:55 pm »
Ik zal eerst nog eens nazoeken wat en podcast nou eigenlijk voor een ding is.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2006, 09:29:49 pm »

quote:

Laodicea schreef op 30 juli 2006 om 21:15:
Ik zal eerst nog eens nazoeken wat en podcast nou eigenlijk voor een ding is.

quote: http://nl.wikipedia.org/wiki/Podcast

In de breedste zin staat podcasting voor het verspreiden van digitale bestanden die door speciale programma's afgehaald worden om ze later te gebruiken.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2006, 09:42:59 pm »
Goh, interessant, ook maar eens zo'n geval aanschaffen. :)
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juli 30, 2006, 10:16:20 pm »

quote:

Laodicea schreef op 30 juli 2006 om 21:42:
Goh, interessant, ook maar eens zo'n geval aanschaffen. :)

Je zou dat ook alle dure poespas achterwege kunnen laten en gewoon de mp3 bestanden kunnen downloaden om ze op je PC te beluisteren...
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juli 30, 2006, 10:18:54 pm »

quote:

AVee schreef op 30 juli 2006 om 22:16:

[...]

Je zou dat ook alle dure poespas achterwege kunnen laten en gewoon de mp3 bestanden kunnen downloaden om ze op je PC te beluisteren...
Moet ik in elk geval nog eens een kabeltje kopen om m'n pc aan te sluiten op de stereo, ook nog steeds niet aan toegekomen. :P

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juli 31, 2006, 07:29:14 pm »

quote:

AVee schreef op 30 juli 2006 om 22:16:

[...]

Dat wilde ik ook net zeggen ;)

Overigens heb je als draagbaar alternatief ook geen iPod nodig. Er zijn zat goeie MP3-spelers van andere merken. Kijk eens hier (test van de Consumentenbond in jan. 2006). En ja, ik heb de beste koop aangeschaft ... zeer tevreden mee! :)

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 18, 2006, 05:35:57 pm »
Roderick heeft nu ook Nederlandstalige podcasts onder de naam McFaith; daar is ie afgelopen zondag mee begonnen  :)

KLIK!

offtopic:En, Laodicea, al een tulpstekkertje aangeschaft om je computer mee op je stereo aan te sluiten? :)
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2006, 05:43:06 pm door wateengedoe2 »

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 18, 2006, 05:44:30 pm »

quote:

wateengedoe2 schreef op 18 oktober 2006 om 17:35:
offtopic:En, Laodicea, al een tulpstekkertje aangeschaft om je computer mee op je stereo aan te sluiten? :)
offtopic:Nee, er is nog zoveel wat ik moet. :P

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 18, 2006, 05:52:03 pm »

quote:

Laodicea schreef op 18 oktober 2006 om 17:44:
[...]
offtopic:Nee, er is nog zoveel wat ik moet. :P
ZUCHT ... Morgen naar de winkel dan maar, want je mist er vanalles aan :P

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 18, 2006, 06:05:51 pm »
Ik vind de Daily Breakfast wel leuk, maar ik luister dit niet elke dag hoor! Zo af en toe is wel grappig... sommige Catholic Insider episodes zijn ook wel goed. Het katholieke gehalte is wel flinterdun, maar dat maakt het wel weer laagdrempelig voor de niet-katholiek.
Goed werk van Father Roderick!  d:)b
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 18, 2006, 06:34:48 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 18 oktober 2006 om 18:05:
Ik vind de Daily Breakfast wel leuk, maar ik luister dit niet elke dag hoor! Zo af en toe is wel grappig... sommige Catholic Insider episodes zijn ook wel goed. Het katholieke gehalte is wel flinterdun, maar dat maakt het wel weer laagdrempelig voor de niet-katholiek.
Goed werk van Father Roderick!  d:)b
Het katholieke gehalte van McFaith, wat ik nu aan 't luisteren ben, is heel wat dikker. Ff een lekkermakertje voor Lao: het gaat o.a. over de .... <trommelgeroffel> .... Vrije Wil :P

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 19, 2006, 05:56:12 pm »
Hier een recensie over zijn Engelstalige podcasts.

Father Roderick can still see the beauty even when he's peddling a bicycle in a cold rainstorm on his way to preach a funeral for a friend.

_/-\o_  d:)b

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: oktober 19, 2006, 08:57:59 pm »

quote:

wateengedoe2 schreef op 18 oktober 2006 om 18:34:
Het katholieke gehalte van McFaith, wat ik nu aan 't luisteren ben, is heel wat dikker. Ff een lekkermakertje voor Lao: het gaat o.a. over de .... <trommelgeroffel> .... Vrije Wil :P
Ik zal m'n vrije wil dan toch maar eens moeten bewegen om dat verrekte tulpstekkertje aan te schaffen. :P

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: oktober 19, 2006, 08:59:47 pm »
Laodicea gaat een tulpstekkertje aanschaffen!!!!

http://forum.credible.nl/images/smilies/party.gif http://forum.credible.nl/images/smilies/party.gif http://forum.credible.nl/images/smilies/party.gif

En dat helemaal uit vrije wil, echt ongeloveloos!  _/-\o_  :+  :D
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2006, 09:00:27 pm door wateengedoe2 »

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: oktober 22, 2006, 07:14:05 pm »
LOL, en nog maar weer eens de vraag ... Lao ....  8)

Roodkapje heeft de podcasts trouwens ook ontdekt, zag ik :)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: oktober 22, 2006, 07:59:46 pm »
Hoezo? O-)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: oktober 22, 2006, 08:23:31 pm »

quote:

Tjôh, lees 'ns op dat forum ;)

Wat vind je trouwens van de podcasts? Welke luister je?

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: oktober 22, 2006, 08:25:27 pm »
Ik luister naar Daily Breakfast op mijn iPod, vooral de items over computergames, 24 en Battlestar Galactica vind ik tof :) Zeg maar een alles-in-één podcast. De intro en het nummer aan het begin spoel ik gewoon door. Vandaar dat ik liever podcasts luister dan radio, daar kan dat niet bij.

Dus fast-forward gaat ook aan bij gezever over Tridentijnse missen. Ik weet toch niet wat dat zijn. :)
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2006, 08:26:25 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: oktober 22, 2006, 08:30:38 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 22 oktober 2006 om 20:25:
Ik luister naar Daily Breakfast op mijn iPod, vooral de items over computergames, 24 en Battlestar Galactica vind ik tof :) Zeg maar een alles-in-één podcast. De intro en het nummer aan het begin spoel ik gewoon door. Vandaar dat ik liever podcasts luister dan radio, daar kan dat niet bij.

Dus fast-forward gaat ook aan bij gezever over Tridentijnse missen. Ik weet toch niet wat dat zijn. :)

LOL, ik merk dat jij anders naar die podcast luistert dan ik :D De science fiction dingen vind ik o.h.a. leuk, maar de gadgets spoel ik wel eens door. Een tridentijnse Mis, daar ben ik net vorige week geweest, dus da's wel leuk om daar wat over te horen. En die liedjes aan het begin zijn vaak erg leuk, vooral toepasselijke tekst bij de inleiding. En het is maar één liedje hè, valt toch wel mee? ;)

Ik heb het trouwens aangedurfd om links van DB 162 en 163 naar een atheïstische vriend te sturen (waarbij ik erbij heb gezegd, dat ie maar ff moet doorspoelen als er iets over geloof wordt gezegd) .. Die is ook helemaal gek van dat soort dingen!

St. Ignatius

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: oktober 24, 2006, 12:40:40 am »

quote:

wateengedoe2 schreef op 18 oktober 2006 om 18:34:
Het katholieke gehalte van McFaith, wat ik nu aan 't luisteren ben, is heel wat dikker.
Doet Father Roderick ook de Nederlandse podcast zelf?.. Naast die Engelstalige?... Is die man wel eens in zijn parochie aanwezig? (jij woont toch in zijn parochie?)  :o

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: oktober 24, 2006, 07:54:23 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 24 oktober 2006 om 00:40:
[...]

Doet Father Roderick ook de Nederlandse podcast zelf?.. Naast die Engelstalige?... Is die man wel eens in zijn parochie aanwezig? (jij woont toch in zijn parochie?)  :o
Jup, doet ie ook zelf (als is hij nu wel hulp aan het vragen voor z'n Engelstalige podcasts hoor, het wordt wat veel ...) Volgens mij sláápt ie niet! Ik ben afgelopen zaterdag bij hem geweest voor de biecht .. hoppa, 1½ uur :D
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2006, 07:55:23 am door wateengedoe2 »

St. Ignatius

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: oktober 24, 2006, 11:08:29 am »

quote:

wateengedoe2 schreef op 24 oktober 2006 om 07:54:
Jup, doet ie ook zelf (als is hij nu wel hulp aan het vragen voor z'n Engelstalige podcasts hoor, het wordt wat veel ...) Volgens mij sláápt ie niet! Ik ben afgelopen zaterdag bij hem geweest voor de biecht .. hoppa, 1½ uur :D

Toch knap dat hij dat allemaal combineert. Hij is behoorlijk populair met zijn engelstalige podcasts. Hij heeft ook de sqpn network opgezet. Hij is een van de oprichters van Rorate en hij heeft een website opgezet voor catechesatie van kinderen tot 12 jaar.

Maar anderhalf uur biechten? Dan neemt hij wel zijn tijd voor je, dat is wel prettig.... Wij krijgen maximaal een kwartier en dan moet je goed voorbereid binnenkomen.

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: oktober 26, 2006, 06:49:58 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 24 oktober 2006 om 11:08:
Toch knap dat hij dat allemaal combineert. Hij is behoorlijk populair met zijn engelstalige podcasts. Hij heeft ook de sqpn network opgezet. Hij is een van de oprichters van Rorate en hij heeft een website opgezet voor catechesatie van kinderen tot 12 jaar.

Ja, hij heeft echt heel veel goede dingen op internet opgezet. Verder komt hij regelmatig op TV. Ik vind dat hij hiermee een mooie manier van het uitdragen van het katholieke geloof heeft gevonden.

quote:

Maar anderhalf uur biechten? Dan neemt hij wel zijn tijd voor je, dat is wel prettig.... Wij krijgen maximaal een kwartier en dan moet je goed voorbereid binnenkomen.
Een kwartier .. Mmm, OK, misschien ben ik daar gewoon te zondig voor, ofzo  ;)  (of ik ga niet vaak genoeg, dat kan ook ...) Maar ik stond hier ook van te kijken hoor. Echt heel prettig hoe hij de tijd neemt, en de feedback die hij geeft. Uiteindelijk was het zelfs nog wat langer dan 1½ uur. We hadden allebei (nja, na afloop pas, hoor) zoiets van 'Mmm, tot hoe laat zijn de supermarkten open? Ik moet nog boodschappen doen!' :D (het was zaterdagavond). Ook de penitentie was beter dan ik ooit eerder mee had gemaakt (meditatie op een zeer toepasselijke bijbeltekst).