Auteur Topic: Francis Collins  (gelezen 1646 keer)

Laodicea

• Bekijk profiel
Francis Collins
« Gepost op: november 17, 2006, 12:26:38 pm »
De laatste weken lees ik steeds meer over ene Francis Collins. Hij schijnt een nieuwe ster te zijn aan het theistische evolutie firnament. Is er hier iemand bekend met hem? Ik heb in elk geval zojuist z'n nieuwe boek besteld.
Wikipedia over Francis Collins
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Liudger

• Bekijk profiel
Francis Collins
« Reactie #1 Gepost op: november 17, 2006, 12:32:31 pm »

quote:

Laodicea schreef op 17 november 2006 om 12:26:
De laatste weken lees ik steeds meer over ene Francis Collins. Hij schijnt een nieuwe ster te zijn aan het theistische evolutie firnament. Is er hier iemand bekend met hem? Ik heb in elk geval zojuist z'n nieuwe boek besteld.
Wikipedia over Francis Collins
Ik heb in de plaatselijke luxueuze boekhandel-met-de-leren-fauteuils-en-inhouse-cafe een hoofdstuk gelezen van zijn 'The Language of God'. Hij was het hoofd van het Human Genome Project, en een goed voorbeeld van waar diak2b zo verlekkerd aan refereerde in het Istanbul - topic: een gelovig wetenschapper voor wie er geen dichotomie is tussen zijn werk en zijn wereldbeeld. Ik vond hem wel goed. Hij wordt ook met instemming geciteerd door McGrath in 'Dawkin's God' (heb je die al gelezen?).
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Laodicea

• Bekijk profiel
Francis Collins
« Reactie #2 Gepost op: november 17, 2006, 03:40:38 pm »

quote:

Liudger schreef op 17 november 2006 om 12:32:
Ik heb in de plaatselijke luxueuze boekhandel-met-de-leren-fauteuils-en-inhouse-cafe een hoofdstuk gelezen van zijn 'The Language of God'.
d:)b

quote:

Hij was het hoofd van het Human Genome Project, en een goed voorbeeld van waar diak2b zo verlekkerd aan refereerde in het Istanbul - topic: een gelovig wetenschapper voor wie er geen dichotomie is tussen zijn werk en zijn wereldbeeld.
Al is hij dan weer niet zo'n fan van alles wat maar enigzins naar creationisme riekt. ;)

quote:

Ik vond hem wel goed. Hij wordt ook met instemming geciteerd door McGrath in 'Dawkin's God' (heb je die al gelezen?).
Nee, die niet, wel heb ik een soort debat tussen hem, Dawkins en Dennett gezien op S&T, dat helaas dicht is. Misschien valt het nog wel na te lezen.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Liudger

• Bekijk profiel
Francis Collins
« Reactie #3 Gepost op: november 17, 2006, 04:46:57 pm »

quote:

Laodicea schreef op 17 november 2006 om 15:40:
Al is hij dan weer niet zo'n fan van alles wat maar enigzins naar creationisme riekt. ;)
Van geen kanten. Ook niet intelligent design. Hij is van weer een andere smaak, die ik nog niet kende, waarvan ik de naam alweer kwijt ben, en die niet botst met de evolutietheorie (als ik het in de gauwigheid goed begrepen heb).
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...