Auteur Topic: Verbondsleer en de toekomst  (gelezen 7265 keer)

Zijnkind

• Bekijk profiel
Verbondsleer en de toekomst
« Reactie #50 Gepost op: september 07, 2006, 07:18:00 pm »
Modbreak:
Graag weer on-topic verder en met wat minder ruzie a.u.b. Hieronder even een herinnering waar dit topic over zou moeten gaan....

quote:

Zwever schreef op 05 september 2006 om 14:51:
Met een pittige discussie over de bedelingenleer hier op het forum, leek het me wel zo aardig de verbondsleer er ook eens naast te houden - maar dan op de toekomst gericht.

Om de discussie wat meer exacte richting mee te geven:

1. Wanneer (chronologisch gezien) komt Jezus terug? Vlak voor of na welke gebeurtenis?
2. Is er een onderscheid tussen de 'opname' en de terugkomst van Jezus (zoals beschreven in Openbaringen)?
3. Is er een letterlijke 'verdrukking' zoals in Openbaring valt te lezen? Zijn de rampen letterlijk?
4. Wat is het duizendjarig rijk en hoe moeten we dat begrijpen?
5. Waarom is het zo belangrijk dat we dat op deze manier begrijpen en niet op de bedelingen-manier?

Ik ben echt benieuwd want ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe de toekomstverwachting van de verbondstheologie is.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Zijnkind

• Bekijk profiel
Verbondsleer en de toekomst
« Reactie #51 Gepost op: september 08, 2006, 11:06:49 am »
Modbreak:
Een aantal off-topic berichten verplaatst naar Wat voor stroming zijn de Evangelischen. In dat topic is de discussie over verschillende opvattingen tussen evangelo's en katho's/grefo's meer op zijn plaats dan hier.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.