Auteur Topic: Uitzending Zembla over 09/11  (gelezen 2559 keer)

dingo

• Bekijk profiel
Uitzending Zembla over 09/11
« Gepost op: september 10, 2006, 08:41:20 pm »
Liefhebbers van complottheorieën en paranoïa moeten vanavond beslist even naar Zembla kijken, vooruitblik: de TVgids.

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: september 10, 2006, 08:52:18 pm »
vrijdagavond ook een kort item hierover bij netwerk (zie uitzendinggemist.nl)

Ulysses

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 10, 2006, 08:53:57 pm »
Fährenheit 9/11 is nu ook bezig.
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 11, 2006, 09:36:34 am »
Leuke aflevering van Zembla, met die TU-delft lui die gingen testen of de beweringen kloppen die 'loose change' maakt. Grappig dat er 'vrijwel niets' van loose change overbleef. De twin towers kunnen prima ingestort zijn door vliegtuig-crashes, het lijkt echt een 757 te zijn in het pentagon, de 757 kon echt de bocht maken in 2 minuten, etc.

Daarna kwam loose change van BNN; inderdaad een ontzettend suggestieve film die ontzettend op gevoel inspeelt.

En wat schetst mijn verbazing in de Metro (krant) vanochtend?? Zonder de film 'loose change' te noemen nemen ze alle aantijgingen klakkeloos over... na 'zembla' van gisteren sta je daarmee behoorlijk voor schut! Wie viel dit ook op?  8)7
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 11, 2006, 10:39:36 am »

quote:

Zwever schreef op 11 september 2006 om 09:36:
En wat schetst mijn verbazing in de Metro (krant) vanochtend?? Zonder de film 'loose change' te noemen nemen ze alle aantijgingen klakkeloos over... na 'zembla' van gisteren sta je daarmee behoorlijk voor schut! Wie viel dit ook op?  8)7
Het is de Metro... dat zou op zich al voldoende moeten zijn om de krant niet te lezen of beweringen daaruit niet serieus te nemen :D . Maar ja, ze staan inderdaad behoorlijk voor schut :X .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 11, 2006, 10:59:39 am »
Het officiele verhaal is ook nog steeds niet echt geloofwaardig dus ik laat de waarheid in het midden
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 11, 2006, 11:07:11 am »
en dat werd ook wel duidelijk uit Zembla ;)

meta-complottheorie: een goede manier om je eigen leugens te verbergen is door ze aan te vullen met waarheden en dat als complottheorie de wereld in te laten brengen ;)
[Prediker 7:29]

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: september 11, 2006, 01:15:30 pm »
De poll op de Spits site laat anders ook deze uitslag zien om 13:10

POLL: Stelling van de dag:

,,De regering Bush heeft de aanslagen van 11 september 2001 in scène gezet om zo steun te krijgen voor aanvallen op Afghanistan en Irak."
EENS:
 (54%)
ONEENS:
 (46%)

Waarschijnlijk hebben meer mensen naar Fahrenheit 9/11 gekeken dan naar Zembla. :)

grompie

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: september 11, 2006, 01:34:17 pm »
wat bizar; ik heb ook maar eens gestemt :)
geheelonthouder

Ulysses

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: september 11, 2006, 06:49:29 pm »
Ik geloof ook niet in al die complottheoriën, hooguit dat er (enige) voorkennis was. Maar er zijn wel een paar bizarre feiten waar ik nog geen goede verklaringen voor gehoord heb. Zoals de instorting van de WTC7 gebouw.
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

Promtus

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: september 11, 2006, 07:13:18 pm »
`k heb zembla nog niet gezien, Loose Change wel maar ik ben door die stem in slaap gevallen.  Zal hem nog wel een keer afkijken op het web. Ik denk dat de waarheid in het midden ligt.

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: september 11, 2006, 07:44:53 pm »

quote:

Promtus schreef op 11 september 2006 om 19:13:
`k heb zembla nog niet gezien, Loose Change wel maar ik ben door die stem in slaap gevallen.  Zal hem nog wel een keer afkijken op het web. Ik denk dat de waarheid in het midden ligt.

Onderonsje van GWB and OBL? Ieder een torentje?

Cheney, Rumsfeld en co. wilden Afghanistan helemaal niet aanvallen, die wilden na 9/11 direct achter Irak aan, dat is bekend uit getuigen van relevante vergaderingen. Helaas voor hen wees alles naar OBL en Afghanistan. Ze hebben met alle macht geprobeerd de publieke opinie te overtuigen dat Saddam er achter zat.

Als dit alles een Amerikaanse samenzwering was, dan hadden ze ook gewoon bewijs gefabriceerd dat naar Saddam wees.

Bush en co en de supermacht VS in zijn geheel stonden enorm voor paal en hebben zo veel prestige verloren.  Bepaald niet in hun voordeel.

Volstrekt ongeloofwaardig, al die complot theorieën.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: september 11, 2006, 08:45:44 pm »
Die complottheorieen zijn idd flauwekul, maar wat blijft is dat er wel degelijk signalen zijn geweest dat er wat stond te gebeuren en daar niet op gereageerd is. Bovendien is het militair-industrieel complex er direct op ingesprongen om haar nieuwste snufjes op wapen en afluistergebied te promoten.

En last but not least alles wat we ooit aan privacy gehad hebben is totaal weggevaagd omdat de laatste supermacht ons dat dicteert. Alle financieële transacties worden gekopieerd en naar de VS gestuurd. Als je een vliegreis boekt, worden alle informatie inclusief je maaltijd, je creditcard, alles eigenlijk doorgestuurd naar de VS en als je naam maar lijkt op hun lijst met "terroristen" voorkomt, kan het vliegtuig terugkeren zonder te landen. Kom je daar wel aan dan beland je als de eerste beste crimineel bij de fotograaf en de vingerafdrukken. (Moet je hier eens doen met een Amerikaan die hier aankomt.) En omdat zelfs de EU dat wel belastend vindt, zetten ze die informatie alvast op een chip in je paspoort.

Dan hebben we het nog niet gehad over alle achterlijke maatregelen voordat je een vliegtuig in mag.  Ze zullen er geen terrorist mee vangen maar ow wat zijn we nu veilig :(

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: september 11, 2006, 09:08:42 pm »

quote:

dingo schreef op 11 september 2006 om 20:45:
Kom je daar wel aan dan beland je als de eerste beste crimineel bij de fotograaf en de vingerafdrukken.
If I remember correctly wordt bij de Amerikaanse grens sowieso van iedereen een foto genomen hoor. De vingerafdrukken weet ik niet helemaal meer zeker, maar het zou me niet verbazen.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: september 11, 2006, 09:11:48 pm »
Het is geen foto die wordt genomen, maar een irisscan. En je moet idd een vingerafdruk achterlaten.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: september 11, 2006, 11:46:49 pm »

quote:

Ulysses schreef op 11 september 2006 om 18:49:
Ik geloof ook niet in al die complottheoriën, hooguit dat er (enige) voorkennis was. Maar er zijn wel een paar bizarre feiten waar ik nog geen goede verklaringen voor gehoord heb. Zoals de instorting van de WTC7 gebouw.
Ja, dat lieten ze bij Zembla helaas een beetje in het midden, terwijl er in elk geval best een plausibele verklaring voor is. :)

quote:

WTC 7 Collapse
CLAIM: Seven hours after the two towers fell, the 47-story WTC 7 collapsed. According to 911review.org: "The video clearly shows that it was not a collapse subsequent to a fire, but rather a controlled demolition: amongst the Internet investigators, the jury is in on this one."

FACT: Many conspiracy theorists point to FEMA's preliminary report, which said there was relatively light damage to WTC 7 prior to its collapse. With the benefit of more time and resources, NIST researchers now support the working hypothesis that WTC 7 was far more compromised by falling debris than the FEMA report indicated. "The most important thing we found was that there was, in fact, physical damage to the south face of building 7," NIST's Sunder tells PM. "On about a third of the face to the center and to the bottom--approximately 10 stories--about 25 percent of the depth of the building was scooped out." NIST also discovered previously undocumented damage to WTC 7's upper stories and its southwest corner.

NIST investigators believe a combination of intense fire and severe structural damage contributed to the collapse, though assigning the exact proportion requires more research. But NIST's analysis suggests the fall of WTC 7 was an example of "progressive collapse," a process in which the failure of parts of a structure ultimately creates strains that cause the entire building to come down. Videos of the fall of WTC 7 show cracks, or "kinks," in the building's facade just before the two penthouses disappeared into the structure, one after the other. The entire building fell in on itself, with the slumping east side of the structure pulling down the west side in a diagonal collapse.

According to NIST, there was one primary reason for the building's failure: In an unusual design, the columns near the visible kinks were carrying exceptionally large loads, roughly 2000 sq. ft. of floor area for each floor. "What our preliminary analysis has shown is that if you take out just one column on one of the lower floors," Sunder notes, "it could cause a vertical progression of collapse so that the entire section comes down."

There are two other possible contributing factors still under investigation: First, trusses on the fifth and seventh floors were designed to transfer loads from one set of columns to another. With columns on the south face apparently damaged, high stresses would likely have been communicated to columns on the building's other faces, thereby exceeding their load-bearing capacities.

Second, a fifth-floor fire burned for up to 7 hours. "There was no firefighting in WTC 7," Sunder says. Investigators believe the fire was fed by tanks of diesel fuel that many tenants used to run emergency generators. Most tanks throughout the building were fairly small, but a generator on the fifth floor was connected to a large tank in the basement via a pressurized line. Says Sunder: "Our current working hypothesis is that this pressurized line was supplying fuel [to the fire] for a long period of time."

WTC 7 might have withstood the physical damage it received, or the fire that burned for hours, but those combined factors--along with the building's unusual construction--were enough to set off the chain-reaction collapse.
bron

Hier nog meer.
« Laatst bewerkt op: september 11, 2006, 11:47:39 pm door Laodicea »
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Promtus

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: september 12, 2006, 11:37:31 am »

quote:

Ulysses schreef op 11 september 2006 om 18:49:
`k heb net even die uitzending bekeken. Maar ik vind het echt vreemd dat zo`n explosieven expert niet op de hoogte was van het insorten van WTC7. Dat weet iedereen toch, zeker als gebouwen laten instorten je daglijkse werk is..

biblebook

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: september 12, 2006, 12:54:59 pm »
WTC7 werd door demolition vernietigd omdat vanuit dat gebouw, de 9/11 ramp zou zijn geregiseerd. Bovendien Loose Change is niet de enige documentaire over de 9/11 ramp.
Loose Change is niet de maatstaf van wat wél en niet zou kloppen. Wat mij direct opviel was dat de aanslagen vanuit diverse hoeken gefilmd werden alsof er een rezgie ten grondslag aan lag. Als fotograaf en filmmaker bij een Overheidsdienst, ten tijde van 11 -09-2001, werd ik nauw betrokken bij de registratie van de beelden voor algemene doeleinden, studie of onderzoek.

De documentaire van Zembla was open en erg goed, maar ook daar zijn enkele zaken buiten schot gebleven.
Zo is niet verklaard waarom er, vlak voor de inslag van de vliegtuigen, kleine explosies aan de neus van de vliegtuigen zijn opgemerkt ( beelden uit Reopen 9/11).

http://reopen911.org

Wie de 5 beelden analyseert van het "vliegtuig" dat het Pentagon invliegt ziet duidelijk dat er geen werkelijk silhouet van een staart of motoren te zien is. Wie bij Amsterdam via -ik dacht de A10- rijdt kan de reusachtige silhouetten van de vliegtuigen die over de weg taxiën zien en weten dat zoiets nooit ongemerkt voorbij kan gaan. Nergens zijn er beelden van dat vliegtuig dan alleen die 5 beelden, terwijl er 10 tallen camera`s rond het Pentagon zijn geplaatst. Tijdens de aanslag op het Pentagon cirkelde enige tijd een witte Boeing boven de plek des onheils, ondefiniëerbaar, ondanks het verbod om in de buurt van het Pentagon te mogen (over-) vliegen. Een soort vliegend gebouw 7!
Wat mij betreft was het "vliegtuig" een Globle Hawk een soort kruisraket, radiografisch bestuurbaar en met een engine dat welis waar lijkt op een straalmotor van een gewone Boeing, maar  zeer klein  is. Bovendie nis het ding nauwelijks door radar te onderscheppen omdat het voor een groot deel uit kunststof bestaat (carbon). In de documentaite van Zembla werd die motor ook getoond (zoals in A Call to reopen 9/11)

A Call to Reopen 9/11 handelt over een flinke groep mensen die bezorgd zijn over de "aanslag" zoals de administration van Bush daarmee omgaat. Naast de daadwerkelijke /directe slachtoffers van de ramp, heeft de regering van de USA lak aan millieu beschermende maatregelen en behandelen zij de fysieke slachtoffers, familie en nauwbetrokkenen als grof vuil. Niemand wordt daadwerkelijk geholpen, veel beloftes maar zeer weinig daadkracht. Alle zwarte politici die in de Senaat op- of aanmerkingen schriftelijk hebben ingediend worden, voor de gehele Senaat afgescheept en te kijk gezet.
(docu Fahrenheit 9/11)

Geen enkele Senator ondersteunt welke klacht of vraag overe nadere informatie dan ook schriftelijk waardoor de amandementen lege hulzen blijven. Zij willen regering er toe dwingen om openheid van zaken te geven. Wie deze documentaire heeft gezien, zal wellicht een andere kijk op deze zaak hebben, dan door de beelden en uitspraken van Loos Change alleen. Het is niet geheel ondenkbaar dat de regering van Bush meewerkt aan sommige documentaires om -zelfs- daarin de zaak nog op hùn manier bij te draaien.

Opmerkelijk is dat Loos Change enkele weken geleden op de Belgsiche TV (ter zake VTM) te zien was, echter ook hier waren hele passages gewoonweg gecoupeerd en zagen we een documentaire waar het hart  was uit gesneden, de dag er na werd er een "afkrakende" documentaire uitgezonden die van Loose Change geen spaan heel liet, maar dat werd afgewenteld op de visie van een Franse, linkse activist en onderzoeker Thierry Meyssan.

Voor de rest gewoon het volgen van de visie van de USA administration.

In de documentaire Fahrenheit 9/11 van Michael Moore zegt president Bush load en clear dat hij een Oorlogspresident is. Bovendien zien we in deze documentaire duidelijk dat er tussen de Taliban / Osama bin Laden én de administration van Bush sr en jr, vriendschappelijke contacten bestonden en worden we geconfronteerd met luchtige
ontmoetingen, waarbij gelachen wordt om de kleding die vrouwen in Afghanistan moeten dragen, zo ook met Sadam Hoessein. Rumsfeld schudt vriendelijk de hand van Saddam Hoessein, ik dacht in 1983, bij een meeting over de levering van wapens aan Irak. Osama bin laden heeft met zijn uitgebreidde familie enige tijd in de USA gewoond en sommige ex-FBI medewerkers betreuren de gang van zaken en de vreemde manier waarop Osama bin Laden zo plotseling de USA moesten verlaten. Bovendien zou O bin L enkele weken in een ziekenhuis in Dubai hebben gelegen onder bewaking van de CIA.

Verder blijkt dat, vlak voordat  de USA en England Irak binnenvielen, de familie van Saddam Hoessein, overgevlogen werden naar  Engeland. (Total Onslaught "A New World Order" DVD #122B)

Ik denk als men verschillende programma`s kritisch bekijkt, dat men tot een beter of gevarieerder inzicht kan  komen en er ruimte overblijft om toch twijfels te hebben bij de Staatsversie van de aanslagen.

In ieder geval blijkt nu ook dat de regering van Bush geen enkele andere reactie of visie wil horen (van haar burgers) dan die welke de officiële is. Daarom zijn de meeste politici bang een uitspraak te doen of ammandementen te steunen die afwijkend zijn van de officiële. Net als in de tijd van het " communisme" eigenlijk. Ook in de USA is de democratie slechts een op maat gesneden -geestelijk- kleed, voor politici. Als we Bush soms horen, samen met zijn neo-conservatieve club, dan kunnen weten waar de maatlat ligt van hun democratie voor de wereld. Wie de handtekening van een kleine farao niet heeft, is met zijn ammandement of welk politiek document in de Senaat nergens.
Het is precies zoals de Farao ten tijde van Mozes zei; Het is gelezen en geschreven!
Gecontroleerd dus op grond van de visie van één enkel mens, de mens die zich god waant. En daarom, zo leert de Bijbel in Openbaring 13, hebben de Beesten én hun navolgers de macht en hun kracht van de Draak ontvangen.

Elke op- of aanmerking tegen de regering van Bush kan een persoon immets tot terrorist bestempelen. ( docu Fahrenheit 9/11) (- eens over nadenken!)
Want ten slotte, zijn vele vele politieke leiders lid van een geheime organsiatie die verbonden zijn met de Vrijmetselarij of de Illuminate, en zo spelen ze allemaal hun "mystieke rol" in een "mystiek Groot Babylon".

Openbaringen spelen zich in de lijn vanuit het boek Daniël, deels af in onze tijd. Openbaring 14 wijst er op dat we terug moeten keren naar de fundamenten van de Hemelse Grondwet. Ergo Christus vraagt ons om -Geestelijk gezien- "uit te gaan van deze aarde".

Heel apart dat er in Openbaringen de volgende passage mij dan zo opvalt (wat mij betreft)

1. Het 2e Beest doet grote tekenen en zelfs vuur uit de hemel nederdalen (Openbaring 13:13)

en dan

2.Het verleidt hen, die op de aarde wonen, met de tekenen die hem gegeven zijn te doen voor de ogen van het Beest (Openbaring 13:14=1e Beest dus, want het doet immers wat het 1e Beest opdraagt te doen) namelijk.......

3. Het zegt tot hen, die op de aarde wonen, dat zij een Beeld (geestelijk) moeten maken van voor het beest, dat de wond des zwaards had en -weer- levend geworden is.

1798 verlies macht en status van het Pausdom
1929 herstel van de macht en status van het Pausdom

Tip:

Paulus noemt de kerkelijke macht die zich met de Burgerstaat zich verbindt;
"De mens der wetteloosheid, de zoon des verderfs" 2 Thess. 2:3,4
Paulus verwierp hiermee het systeem, niet de oprecht gelovige mens binnen die geo-religieuze macht, die politiek-religieuze macht.

Kerk en  Staat verbonden?  Openbaring 13 legt het piekfijn uit. Wij behoren verbonden te zijn  met een Hemelse staat en een hemelse grondwet.

Wie nu geeft het Beeld een Geest, om te spreken en te doen wat het moet doen?

Rome; het 1e Beest. (Openbaring 13:15,16)

En wat doet het 2e Beest dan nu,

Spreken als een Draak= door geweld, tekenen en geestelijke onderdrukking. Het staat mij zelfs bij dat een aantal jaren geleden de USA openlijk aan onze regering liet doorschemeren dat zij Nederland zouden kunnen bezetten en overmeesteren, indien één Amerikaanse militair voor het Internationale Gerechtshof in Den Haag gebracht zou worden, in verband met de oorlogshandelingen die de USA vanaf dat moment gingen ondernemen.

Is dit nu "democratisch" geweld of is dit nu gewoonweg dictatoriale uitspraak van een een Staat die spreekt als een Beest, in plaats als het Lam.

Ja het Beest uit de aarde, dat sprak als een Lam en zelfs de horens had (twee kleine horens) maar zich gedraakt als een Beest = staat voor geweld op elk moreel vlak.

Tekenen doen, die door de mensen niet begrepen kunnen worden en die verwarring veroorzaken -vooral angst- behoren ook onder de categorie complottheorie.

Zo is in een complot President Kennedy op 22 november 1963 niet vermoord door Lee Harvey Oswald, maar door James Files, die zich achter een muurtje had verscholen in het schootsveld  van de auto waarin Kennedy en zijn vrouw zaten. Ook toen gonsde het van de "complottheorieën" en kwam het beruchte muurtje in het park ter sprake, maar gaf -ook hier- de US administration niet toe en bleek, ook toen, de aanslag -in samenwerking met o.a de maffia- zelf te hebben georganiseerd! Agent Tippitt werd in  de bioscoop vermoord omdat Lee Harvey Oswald, als CIA agent, zijn contact moest onderhouden en daaar ontmoeten, in dit geval Tippit dus en Lee Harvey Oswals werd vermoord om James Files te dekken en te voorkomen dat hij zou getuigen dat hij in een -deels Joodse- CIA cel zat op Cuba (I Shot J.F. Kennedy Crime time)

Over Jack Ruby,

Er is veel gesproken over Ruby's motieven. Hij zegt dat hij Oswald vermoordde zodat Jacqueline Kennedy geen getuigenis hoefde af te leggen in een moordzaak. Andere mensen suggereren dat hij door de maffia was gevraagd Oswald neer te schieten, of dat er een samenzwering was om de president te vermoorden, en dat vervolgens Oswald werd neergeschoten zodat hij geen getuigenis kon afleggen. Verdenkingen werden gevoed door het feit dat hij vrijelijk een zogenaamd beveiligde zone in kon, met een pistool, minuten voordat de waarschijnlijke moordenaar van de president van de Verenigde Staten naar buiten zou komen. Anderen zeggen echter dat Ruby een instabiele man was die net op het politiebureau aankwam na geld te hebben gestort voor een werknemer, terwijl Oswald's vertrek vertraging had opgelopen doordat hij zich nog moest omkleden.

Ook hier dus weer verwarring, en heel bijzonder, Jack Ruby, kon ogehinderd de beveiligde zone, waar Lee Harvey werd getransporteerd. Net zoals dus de vdus, bijvoorbeeld, de beveiligde zone van het Pentagon zonder enige tegenreactie, binnen konden vliegen.
Bovendien hoorde ik gisteren van mijn broer in Hingham Mass (bij Boston) dat toen de eerste toren geraakt was, men reeds in de tweede toren begonnen was met het evacueren van mensen! Niet geheel onmogelijk dus, dat "men /iemand"  wist dus blijkbaar, dat er een tweede inslag plaats zou vinden.

Openbaring 13

12 Het had twee horens, net als het Lam, maar het sprak als de draak. Het trad namens het 1e Beest op en oefende de zelfsde macht uit. Het dwong de aarde en haar bewoners het 1e Beest te aanbidden, het Beest dat van zijn dodelijke wonde genezen was. 13 Dat tweede Beest deed buitengewone dingen; het liet voor de ogen van de mensen zelfs vuur uit de hemel regenen. 14 Door die opmerkelijke dingen die het 2e Beest onder de ogen van het 1e Beest deed, werden de bewoners van de aarde misleid.......
« Laatst bewerkt op: september 15, 2006, 04:56:23 am door biblebook »