Ik sta helemaal achter het idee van Laurens.
Het gaat er echt niet om bepaalde mensen ergens van uit te sluiten (de suggestie dat het hier weer om de zgn. typisch vrijgemaakte 'ware kerk gedachte' zou gaan vind ik ronduit belachelijk), maar het 'praat' gewoon een stuk makkelijker als je een gemeenschappelijke basis hebt.
Dit geldt vooral de Reformanda-discussie. Het ligt allemaal gevoelig genoeg. Ik ben allang blij, dat er enkele 95-stellingen-opstellers meedoen en dat je tenminste met die mensen argumenten kunt wisselen. Een discussie waarbij de Bijbel en de belijdenisgeschriften als uitgangspunt gelden en niet zelf steeds weer ter discussie moeten staan.
Het is gewoon ronduit vervelend als er tijdens zo'n discussie iemand tussendoor fietst, die er steeds weer op hamert, dat wij vrijgemaakten (links, midden of rechts) zo ongeveer alles fout doen. Ik haak dan op een gegeven moment af.
quote:
op 01 Apr 2003 21:10:10 schreef Mezzamorpheus:
Hoe zit het met 'vrijgemaakten' die vragen hebben bij de Drie Formulieren of bij het gebruik of de toepassing daarvan binnen de GKV? Mogen die nu wel of niet aan zo'n 'vrijgemaakte' discussie deelnemen?
Open daar dan een nieuw forum voor, dat voor iedereen toegankelijk is, bv. met als onderwerp 'binding schrift - belijdenis'. Het kader is dan de Bijbel. Bijdragen die de Bijbel niet aanvaarden als het Woord van God, kunnen er dan worden uitgewipt door de moderator.