quote:
Metalmaster schreef op 19 oktober 2006 om 14:14:Zal ik jullie eens een geheimpje verklappen? Een van de bandleden van Slayer is katholiek. En toch maakt hij nummers als God Hates Us All. Hij verklaarde in een interview dat de meest teksten niet gemeend waren, maar dat het een beetje bij de metalscene hoort. Mag Slayer dan misschien zoals alle bands gewoon een concert spelen misschien, en ook in het o zo christelijke Nederland. Ga er gewoon NIET heen maar laat niet-gelovige mensen/metalfans (ja, er zijn ook ongelovigen, jullie zijn niet de enige soort hier op de aardbol) hun plezier hebben.
Lekker makkelijk:
alle christenen vinden iets omdat er welgeteld één persoon iets van die strekking gepost heeft in dit draadje (en zich waarschijnlijk alleen maar voor die ene post heeft aangemeld op dit forum) ...

Dat vervolgens willekeurig welke christen die erop reageert het niet met de topictitel en de openingspost eens is, dat negeren we gewoon, wel zo makkelijk, hoef je je vooroordeel niet aan te passen.

Ofzo?
Zoals ik al zei: ik ben christen, toen ik nog geen christen (en puber) was luisterde ik ook naar death/trash/speed/black metal samen met mijn broer. We zijn nu beide volwassen en luisteren er niet meer naar. Ik luister nu andere muziek omdat mijn smaak veranderd is en ik graag naar iets met niveau luister (Pink Floyd ofzo). Ik kan me wel iets voorstellen van de irritatie onder christenen over dit soort muziek, maar dat heeft dan niet direct iets met de inhoud op zich te maken of de liedjes op zich, maar om het makkelijke 'ik ben tegen dus trap ik het christendom onderuit'. Uit de teksten wordt duidelijk dat ze geen flauw idee hebben waar ze tegenaantrappen, maar het is stoer ofzo om 'anti-christelijk' te zijn, want het shockeert ofzo.
Van mij mogen mensen net zo hard tegen het christendom aantrappen als ze willen, als ze er maar voor zorgen dat ze weten waartegen ze aantrappen, en als ze kritiek uitoefenen ergens op, dat het ook kritiek is op het echte christendom en niet op één of andere karikatuur van christendom, want dat is o zo makkelijk. Doe het dan meteen goed, zou ik zo zeggen. Het christendom kan best tegen een stootje, dus echt bang ben ik er niet voor.