Ho eens even, je ontkomt niet aan interpreteren. Dat je niet wilt sterven voor Arminianisme is 1 ding, wel voor de Triniteit dan? (Ik wil je overigens geen woorden in de mond leggen hoor).
Mijn visie: een Christen is bereid te sterven voor zijn geloof. Mijn geloof is meer dan de 3FvE, ik weet niet eens of ik het wel 100% met die dingen eens ben. Als Gereformeerden, en zeker als Vrijgemaakten, belijden we echter wel dat de 3FvE in het verlengde van de Bijbel liggen. De Apostolische Geloofsbelijdenis vind ik echter nog belangrijker dan de 3FvE. Laatsten zijn m.i. erg tijd- en situatiegebonden.
In de middagdienst kwam dat weer heerlijk naar voren (HC, zondag 11): alleen redding door Jezus, of niet(s). (dus roep geen heiligen of Maria aan)
@ Lao: hoe kijk jij er eigenlijk tegen aan, als paapse barbaar?

" class="smiley" />
Interessante kwestie overigens: in de vroege kerk was er een conflict over het wel of niet weer opnemen van mensen die voor de keizer geofferd hadden. Wellicht leuk om naar te kijken, Laodicea. Ik denk dat de Kerkvaderen daar ook wel wat over gescheven hebben.