Auteur Topic: Aangeboden: studieboeken (psychologie)  (gelezen 1286 keer)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Aangeboden: studieboeken (psychologie)
« Gepost op: oktober 08, 2006, 04:43:56 pm »
Heb nog wat (studie)boeken in de aanbieding:
  • Introduction in the practice of Statistics (Moore &McCabe incl. CD-ROM)
  • Drenth/Sijtsma - Testtheorie
  • Met zachte hand - opkomst v/h psych. perspectief (Jansz & van Drunen)
  • Klinische Neuropsychologie (Deelman)
  • Inleiding SPSS (Huizingh)
  • An Introduction to Human Factors Engineering (Wickens / Liu et. al)
  • Intergroup Relations (Marilynn B. Brewer, 2nd Ed)
  • Inleiding tot de gedragstherapie (Orlemans, Eelen) vijfde druk
  • Samenlevingen - Een verkenning van het terrein van de sociologie (Wilterdink)
  • Angststoornissen bij kinderen (Scholing/Braet)
  • Interviewen - theorie, techniek en training - Emans, Ben
  • De ontwikkeling van wetenschap - Gerard de Vries
  • Serie Geloofsleven (Ouweneel) deel 1 t/m 6
  • Doelgericht Leven van Rick Warren
+ als ik die heb: samenvattingen van JoHo Groningen van dat bewuste vak er gratis bij ('k ben aan het opruimen, vandaar).
« Laatst bewerkt op: oktober 08, 2006, 04:46:02 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 08, 2006, 06:06:41 pm »
Heb je het ook al op de grotere advertentie sites gezet? :)
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 08, 2006, 06:34:20 pm »
Jawel, maar ik geloof dat het grote publiek niet direct trek heeft in Ouweneel en Rick Warren. En de studieboeken zijn vooral oudere drukken. Dus die worden in Groningen niet meer gebruikt. Maar ik kan me voorstellen dat een doctoraalstudent ergens in Nederland soms nog een vakje moet halen waar literatuur voor nodig is die niet meer regulier verkrijgbaar is, dus vandaar. Hier schijnen nogal wat studenten rond te hangen.

Ik ook niet (meer), dus vandaar dat ik mijn boekenkast 'gepurificeerd' heb alle evangelische zooi de deur uit doe. Ik moet nog even in dozen kijken naar andere zooi. Misschien krijg ik er wel een klein zakcentje voor (scheelt weer). En wat ik niet kan verkopen doe ik bij het oud papier. ;)
« Laatst bewerkt op: oktober 08, 2006, 06:35:34 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 08, 2006, 07:52:03 pm »
Ouweneel "evangelische zooi" noemen... je weet de bekende lange teentjes wel te bereiken zo denk ik ;)
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 08, 2006, 10:55:53 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 08 oktober 2006 om 18:34:
Ik ook niet (meer), dus vandaar dat ik mijn boekenkast 'gepurificeerd' heb alle evangelische zooi de deur uit doe. Ik moet nog even in dozen kijken naar andere zooi. Misschien krijg ik er wel een klein zakcentje voor (scheelt weer). En wat ik niet kan verkopen doe ik bij het oud papier. ;)
Of je geeft het cadeau. :+
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 08, 2006, 11:10:48 pm »
't is zondag per slot van rekening en op de Heilige Dag handelen we niet  O-)
Daar waar titels intressant zijn zal ik kijken of ik er leestijd voor heb.
Mail me maar als je wat wilt weten

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 09, 2006, 12:10:55 am »

quote:

Laodicea schreef op 08 oktober 2006 om 22:55:
[...]
Of je geeft het cadeau. :+

O-)

offtopic:Heb je 'm al uit? :P

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 09, 2006, 12:12:40 am »

quote:

Roodkapje schreef op 09 oktober 2006 om 00:10:
[...]

O-)

offtopic:Heb je 'm al uit? :P
offtopic::ja:

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 13, 2006, 07:04:21 pm »
Heb je deze :Angststoornissen bij kinderen (Scholing/Braet) nog?

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 13, 2006, 07:08:40 pm »
yep

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 13, 2006, 07:13:59 pm »
Watta kosta?
Mail anders maar naar oki-of-doki@hotmail.com
(oeps, wrong adress....)
« Laatst bewerkt op: oktober 13, 2006, 07:23:05 pm door Riemer Lap »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 25, 2006, 06:24:52 pm »
Scholing/Braet is onderweg (dwz. ik gooi dat morgenvroeg op de post) :)

Degene die mailde over Ouweneel: als het goed is heb ik alle deeltjes maandag weer bij elkaar en kan ik ze samen opsturen.

Dan vond ik nog twee extra psychologie-boeken waar ik niks meer deed, maar die ook voor de niet-psycholoog interessant kunnen zijn, want ze gaan namelijk over 'intieme relaties' en de psychologie ervan. (Man-vrouw dingen enzo). Ik zou er een vak bij Sociale Psychologie over gaan volgen, maar ben er niet aan toegekomen. Heb de boeken dan ook niet gelezen, ze zijn dus eigenlijk nog nieuw:

John H. Cartwright - Evolutionary Explanations of Human Behaviour (ISBN 0415241480) &
Brehm/Miller/Perlman/Cambpell - Intimate Relationships 3rd Ed. (ISBN 0070074526)

Voor Cartwright vraag ik denk ik iets van 13.50 en Brehm et. al. kost nieuw iets van 50 euro, maar ik doe 'm voor 30 euro weg. :)
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2006, 06:25:24 pm door Roodkapje »

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 26, 2006, 06:21:19 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 08 oktober 2006 om 18:34:
dat ik mijn boekenkast 'gepurificeerd' heb alle evangelische zooi de deur uit doe. Ik moet nog even in dozen kijken naar andere zooi. Misschien krijg ik er wel een klein zakcentje voor (scheelt weer).

Waarom zou je je boekenkast daarvan ontdoen? Ik heb hier nog wel wat werkelijk ténenkrommende papenvreterij staan ("Wegwijs in de Reformatie, Gerard Verstege uit Garderen over de juiste geloofskeus"  is echt erg wat dat betreft  :X), en a Course in Miracles, nog meer new-age-zut, het boek van Mormon, de koran en één of ander islamitisch propagandaboekje, wat ik dit voorjaar op vakantie in Egypte in mijn handen kreeg gedruk in de AlAzhar-moskee. Ik heb zelfs een digitale versie van Mijn kamp van Hitler*. En daarmee is de lijst van boeken in mijn bezit over religie en levensbeschouwing waar ik het geheel of gedeeltelijk mee oneens ben, vast nog láng niet compleet. Je hoeft het niet gelijk te gaan geloven als je het leest, hè  ;)

*  Voordat er iemand op zijn achterste poten gaan staan: nee, ik scheer die boeken níet over één kam, behalve dat geen van die boeken overeenkomt met mijn geloof (natuurlijk in meer of (meestal) mindere mate wel - dat van Hitler, wat ik ervan gelezen heb, is wel één van de boeken die er het verste vanaf staat, als dat je gerust mag stellen)

quote:

En wat ik niet kan verkopen doe ik bij het oud papier. ;)
Je kunt 't natuurlijk ook gewoon weggeven voor een boekenmarkt van de kerk ofzo.
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2006, 06:24:42 pm door wateengedoe2 »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 28, 2006, 10:31:43 pm »
Omdat ik een chronisch gebrek aan plankruimte heb, en aangezien ik die evangelische pulp toch niet meer lees (in sommige boeken ben ik blijven steken op p. 10 ofzo) kan ik dat beter wegdoen en de plankruimte gebruiken voor nuttigere boeken. Zo heb ik de Koran en het NT in de Telosvertaling nog steeds en doe ik ze ook niet weg.