Auteur Topic: Kinderopvang en naschoolse opvang.  (gelezen 7852 keer)

Jahweh is genadig

• Bekijk profiel
Kinderopvang en naschoolse opvang.
« Gepost op: november 06, 2006, 03:29:00 pm »
Kinderopvang zeker 5 procent duurder'

Uitgegeven: 1 november 2006 15:09
DEN HAAG - Ouders zullen voor dagopvang in een crèche volgend jaar tussen de 5 en 10 procent méér kwijt zijn. Dat zegt de vereniging van ouders in de kinderopvang Boink.

De hogere rekening is vooral een gevolg van de ruimere openstellingstijden. "Het uurtarief gaat maar weinig omhoog, maar de extra uren die worden berekend tellen veel sterker mee", zegt Boink-voorzitter Gjalt Jellesma. "We hebben inmiddels tientallen klachten van oudercommissies gehad. Lang niet iedereen zal van die extra uren gebruik maken."

Uurtarief

Jellesma noemt het voorbeeld van een koepel van vijftig crècheorganisaties in de Randstad die het jaartarief voor dagopvang met 13,7 procent heeft verhoogd. Daarbij wordt uitgegaan van één uur extra openstelling per dag en een week extra per jaar, gecombineerd met een iets hoger uurtarief (5,78 in plaats van 5,70 euro).

De MO-groep, de grootste branchevereniging voor crèches, bevestigt de verwachtingen van Jellesma, maar vindt die hogere kosten niet zo'n punt. De groep vindt het vanzelfsprekend dat ouders meer moeten betalen als de crèche langer open blijft.

nu.nl

Jahweh is genadig

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 06, 2006, 03:35:51 pm »
Wat is uw mening over kinderopvang, naschoolse opvang?
Waar ligt de verantwoording van de opvoeding, op school, thuis...?

Mijn mening komt later..., er moet nog even wat vrijwilligers werk(totaal vergeten :P )
gedaan worden....

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 06, 2006, 05:55:37 pm »
Modbreak:
GC --> opv.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Jahweh is genadig

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 06, 2006, 06:28:04 pm »
ff snel nog wat typen voor de warme hap.. :P

Wat mij tegenwoordig opvalt, dat mensen steeds meer de verantwoording voor de opvoeding op een school danwel leerkracht laten neerkomen.

Mijn mening is voorals nog, als je kinderen krijgt (neemt, werelds gesproken) moet je er ook de zorg voor willen dragen inclusief de opvoeding. Als een man/vrouw beide moeten werken om bv de hypotheek te betalen, en de overheid biedt dan naschoolse opvang aan, vind ik dit toch een bedenkelijk iets. De vraag die dan bij mij rijst is: waarvoor krijg je dan kinderen of neem je kinderen, terwijl je meer bezig bent met een carriëre of tussen aanhalingtekens met zijn 2én moet werken voor de hypotheek of 2e auto.

Dat er soms naschoolse opvang nodig is, bv omdat de kinderen om 15.00 vrij zijn en dat een ouder dat soms met een werkgever haast niet kan regelen om dan al weg te kunnen ok. In dat soort gevallen vind ik persoonlijk een naschoolse opvang van een uurtje of 1 tot 1 1/2 na vaste schooltijd niet erg. Maar als het aan andere politieke partijen ligt, wordt die opvang doorgetrokken naar 19.00 toe. Dan vraag ik mij "echt" af waarvoor krijg of neem je nog kinderen dan?

Dit nog alles even los van het subsidiëren van naschoolse opvang en mijn mening hier hierover.

Eerst maar eens kijken of er interesse is  voor dit onderwerp?
« Laatst bewerkt op: november 06, 2006, 06:29:24 pm door Jahweh is genadig »

joepie

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 06, 2006, 10:45:31 pm »
Nu, ik ben helemaal voor natuurlijk! Het is mijn werk en ga natuurlijk niet mijn werk af zitten kraken.
Ik moet zeggen dat ik het niet zo meemaak als jij neerschrijft.
Dat mensen gaan werken om hun veel te dure hypotheek en carriere.
De kinderen waarop ik pas komen uit gezinnen waar het om allerlei uiteenlopende redenen van belang is dat de moeder een aantal dagen werkt.
Zo is het tegenwordig ook niet makkelijk om van één salaris te leven.
En worden veel gezinnen bijna gedwongen om beide een baan te hebben. Al is het maar voor een aantal dagen.
Daar zie ik geen kwaad in. Als je er voor zorgt dat je kinderen op een goede manier opgevangen worden, kan dat voor je gezin en de kinderen zelfs weleens verrijkend zijn.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 06, 2006, 11:19:48 pm »
Hmm...

Aan de ene kant denk ik inderdaad dat er moeders zijn die móeten werken omdat ze het anders financieel niet trekken.

Aan de andere kant denk ik ook dat we met z'n allen een véél hogere standaard hebben dan vroeger. We willen perse die mooie auto, de vaatwasser, uit eten, lekker wijntje, etcetera. En die dure hypotheek. Als we eerlijk zouden zijn, konden we heus wel in een kleiner huis ook terecht, en was die mooie auto ook niet zo hard nodig. Maar ja, zo is nou eenmaal onze standaard dus werken we maar met z'n 2-en. Bovendien zijn we veel meer carrièregericht, werk betekent ontzettend veel in onze maatschappij.

Je kunt hier dus denk ik niet al te generaliserend over denken.

Hoe dan ook, ik kan in elk geval wel zeggen dat ik enorm blij was als kind dat mijn moeder elke dag thuis was als ik thuis kwam...
« Laatst bewerkt op: november 06, 2006, 11:20:58 pm door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Jahweh is genadig

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 06, 2006, 11:32:47 pm »
Zwever weet al aardig aan te geven, waar ik de discussie heen wil sturen...  d:)b
Nog even door discussieren graag, dan spring ik er ook weerin..

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 07, 2006, 12:31:55 am »

quote:

Zwever schreef op 06 november 2006 om 23:19:

Hoe dan ook, ik kan in elk geval wel zeggen dat ik enorm blij was als kind dat mijn moeder elke dag thuis was als ik thuis kwam...

Hier is de vader elke dag thuis en de moeder ook :)
Kwestie van geluk hebben denk ik....

Ouders die werken voor de welvaart keur ik af, ouders die werken voor het overleven niet.
Mail me maar als je wat wilt weten

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 07, 2006, 10:14:36 am »
Ik denk dat het ook nog wel verschil maakt wat voor soort opvang je kiest. Als ik zelf ooit de keuze zou moeten maken, dan zou ik kiezen voor een oplossing die zoveel mogelijk het normale gezinsgebeuren weerspiegelt. Dus het liefst een niet al te grote groep van kinderen in verschillende leeftijden. Je kind leert dan al op jonge leeftijd met anderen om te gaan en te delen. Jongere kinderen leren van oudere kinderen, oudere kinderen leren al jong om voorzichtig te zijn met jongere kinderen.
Maar als het even kan, ben ik er toch meer voor dat minstens 1 van beide ouders voor die opvang kan zorgen.
computerfout: een vreemde een in de byte

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 07, 2006, 12:04:11 pm »
Je kunt natuurlijk ook de juffen en de meesters langer door laten werken, dit tegelijk ter compensatie voor de vele vrije dagen die ze hebben... :+

johanva

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: november 08, 2006, 09:09:14 am »

quote:

Ouders die werken voor de welvaart keur ik af, ouders die werken voor het overleven niet.

Ik werk fulltime en mijn vrouw is thuis. Dat is niet uit overtuiging dat dat haar plek is of zo maar om andere redenen. Hoe het ook zij, we zijn nu dus een één verdieners gezin met vier kinderen. Ondanks dat ik een goede baan heb blijft het echt behelpen. De maatschappij is er op gericht dat beide partners inkomen hebben en daar wordt dan ook vanuit gegaan. Ik denk dat het voor heel, heel veel gezinnen absoluut niet te doen is dat een van tweeën geen inkomsten heeft. Wat dat betreft is het goed dat er voorzieningen zijn.

Ik denk dat de keuze dat een van de twee thuis is niet per definitie beter is voor de kinderen en daarmee ook niet dat werken per definitie slecht is. Ik zie niet in waarom het voor een kind goed is om van 8:30 t/m 15:15 op school te zijn maar van 15:15 t/m 17:00 slecht. Ook weet ik niet wat er zo geweldig is aan het altijd maar thuis zijn van de kinderen. Onze kinderen vinden het ook erg leuk om met en bij vriendjes te spelen of naar opa en oma te gaan. Toen we nog allebei werkten hadden we een vaste oppas waar ze na schooltijd heen gingen en ook opa en oma pasten een dag in de week op. De kinderen vonden dat (bijna) altijd prima en ze hebben het daar altijd naar de zin gehad. Nu mijn vrouw niet meer werkt zeuren ze regelmatig of ze weer over mogen blijven op school want dat is zo leuk!

Jahweh is genadig

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: november 08, 2006, 01:36:52 pm »
Naschoolse opvang... Wat gedachten erover

Als ouders zijnde heb je een toch opvoedkundige taak?Waar begint die en waar houdt die taak op??? Ik van mening dat kinderen tussen de 4 en 12 jaar op een bepaalde tijd op bed dienen te liggen. Als ik er van uitga dat een school tussen 08.00 uur en 08.30 begint, zien de ouders hun kind hooguit een uurtje voor het wassen, aankleden en ontbijten.Kind snel droppen op school en hup naar het werk.Gemakshalve neem ik even aan dat het kind op school de avondmaaltijd heeft genuttigd, na 19.00* uur nog eten lijkt mij voor het kind niet haalbaar en wenselijk.Afhankelijk van leeftijd behoort de bovengenoemde categorie toch tussen 19.00 uur en uiterlijk 21.00 uur op bed te liggen.

Hoelang zien ouders dan hun kind nog, vraag ik mij af, zodat zij zich kunnen kwijten aan hun opvoedkundige taak?
Een school heeft natuurlijk ook opvoedkundige taken, maar ziet zich beperkt door een algemene deler als daar is de groep. Individuele opvoedkundige eisen zullen dus door een school slechts gedeeltelijk kunnen worden opgepakt, als die eisen in het algemene groepsbelang passen, anders wordt een leraar tot een politieagent verheven die constant moet letten op wat het ene kind wel en het andere kind niet zou mogen van de ouders en dat is geen doen.

Soms krijg ik de indruk dat ouders opvoedkundige taken wel heel erg makkelijk afschuiven en als er niet volgens hun eisen gewerkt wordt, dan al snel het beschuldigende vingertje wijzen richting die anderen, in dit geval dus de school.

Moet de overheid en de belastingbetaler dit uit de algemene middelen trekken?
Voor een groot gedeelte wel, een kleiner deel moet door ouders zelf uit eigen zak komen, met daarbij mee gewogen het inkomen. Er zit voor mij namelijk een solidariteitsprincipe aanvast.......ongeacht wat de reden is van het wel of niet hebben van kinderen ook moge zijn, zegt iemand  dan ook dat alleenstaanden of echtparen zonder kinderen dan maar voor hun eigen oude dag moeten zorgen???

Dat wordt namelijk ook uit de algemene middelen en door de belastingbetaler opgehoest. En die belastingbetaler is wel kind geweest vroeger.

Ik vind het dus heel lastig. Aan de ene kant ben ik voorstander van dergelijke regelgeving en dat de belastingbetaler meebetaalt aan eventuele kinderopvang , maar inhoeverre.........en moet je die regelgeving doorvoeren tot in het extreme en hoe groot moet het eigen aandeel van de ouders in kosten en opvoeding nog zijn. PvdA-leider Wouter Bos kiest zelfsvoor drie dagen gartis opvang.

*wens van de VVD, naschoolse opvang tot 19.00 uur
« Laatst bewerkt op: november 08, 2006, 02:05:45 pm door Jahweh is genadig »

joepie

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: november 08, 2006, 10:06:04 pm »

quote:

Jahweh is genadig schreef op 08 november 2006 om 13:36:
Naschoolse opvang... Wat gedachten erover

Als ouders zijnde heb je een toch opvoedkundige taak?Waar begint die en waar houdt die taak op???
Wie heeft die taak? De Moeder of de Vader?

Jahweh is genadig

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: november 09, 2006, 12:42:26 pm »
Dat schreef ik toch al, de ouders, ofwel de vader en moeder of in geval van een
eenouder gezin, de opvoeder. :?

joepie

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: november 09, 2006, 01:05:09 pm »

quote:

Jahweh is genadig schreef op 09 november 2006 om 12:42:
Dat schreef ik toch al, de ouders, ofwel de vader en moeder of in geval van een
eenouder gezin, de opvoeder. :?

Dus je zou het prima vinden als de vader en moeder beide gedeeld werken?
Dus vader 2 1/2 dag en moeder 2 1/2 dag.
Noem maar iets?

Want het lijkt erop dat we allemaal vinden dat de moeder maar thuis moet blijven.
Als vaders hele dagen werken en laat thuis komen en hun kinderen door het werken weinig zien, is er blijkbaar niets aan de hand. Als de moeder maar thuis is......
Terwijl ik ook vind dat je beide de kinderen hebt gekregen en ze dus beide moet opvoeden.
Dus dat dan ook beide thuis zijn bij de avondmaaltijd en morgenmaaltijd, dat beide de kinderen naar bed brengen en er voor ze zijn, dat ook beide er s'nachts uitgaan als ze huilen ( in toerbeurt of zo).

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: november 09, 2006, 01:15:36 pm »
Allereerst vind ik dat de verdeling zo moet zijn dat beide ouders zich er goed bij voelen. Om even het gezin waar ik uit kom als voorbeeld te nemen: mn vader is niet erg makkelijk in de omgang, heeft ook moeite met de omgang met kinderen. Dus ergens is het dan wel logisch dat vooral de moeder thuis is om de kinderen op te vangen. Aan de andere kant vonden we het geen van allen ideaal dat papa weg moest vóór wij opstonden en pas thuis kwam tegen de tijd dat zeker de jongsten naar bed gingen. We zijn dan ook op een gegeven moment dichter bij zijn werk gaan wonen toen hij een vaste baan kreeg.
Als ik naar mn eigen toekomst kijk, ziet het er eerder andersom uit, namelijk dat ik, voor zover ik dat aan kan, ga werken, terwijl mn echtgenoot (nu nog mn vriend ;) ) dat waarschijnlijk al helemaal niet kan en dus fulltime thuis zit.
Weer anderen kiezen er in hun situatie voor om allebei een deel van de tijd te werken, de een blijft twee dagen thuis, de ander ook een of twee dagen, en de een of twee dagen dat ze allebei werken gaat het kind naar een oppasadres (hetzij oppasgezin, hetzij creche).
Wat ik zelf ideaal zou vinden, denk ik, is beide ouders werken, maar altijd is er eentje thuis voor de kinderen
computerfout: een vreemde een in de byte

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: november 09, 2006, 01:50:02 pm »

quote:

joepie schreef op 09 november 2006 om 13:05:
[...]

......dat ook beide er s'nachts uitgaan als ze huilen ( in toerbeurt of zo).

Dat betekent dat ik eerst wakker wordt van een kind en vervolgens m'n echtgenoot moet wekken (als dat al lukt) om te zeggen dat het zijn beurt is om eruit te gaan..... :P
M.a.w. dat werkt niet altijd. Bij ons igg nooit.
En is het maar goed dat ik geen baan buitenshuis heb.

Verdere minpunten aan het buitenshuis werken van mij:
- En het is ook nog zo dat als ik 2,5 dagen zou werken, en m'n man ook, we in salaris ook aardig zouden kelderen. En zou m'n man niet willen dat ik dan er zoveel voor moest doen om te kunnen werken en er vervolgens samen op achteruit gaan.
- Ik zou dan ook als ik thuis was in mijn ogen achterstallig huishouden weg moeten werken omdat mannen voor bepaalde dingen geen oog hebben of hun grens zo hoog ligt dat bepaalde dingen in hun ogen nog lang niet hoeven te gebeuren in die 2,5 dag dat ik er niet ben.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Jahweh is genadig

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: november 09, 2006, 02:09:34 pm »

quote:

joepie schreef op 09 november 2006 om 13:05:
[...]

Dus je zou het prima vinden als de vader en moeder beide gedeeld werken?
Dus vader 2 1/2 dag en moeder 2 1/2 dag.
Noem maar iets?

Want het lijkt erop dat we allemaal vinden dat de moeder maar thuis moet blijven.
Als vaders hele dagen werken en laat thuis komen en hun kinderen door het werken weinig zien, is er blijkbaar niets aan de hand. Als de moeder maar thuis is......
Terwijl ik ook vind dat je beide de kinderen hebt gekregen en ze dus beide moet opvoeden.
Dus dat dan ook beide thuis zijn bij de avondmaaltijd en morgenmaaltijd, dat beide de kinderen naar bed brengen en er voor ze zijn, dat ook beide er s'nachts uitgaan als ze huilen ( in toerbeurt of zo).

Waar ik mij juist niet in kan vinden, is het standaard denken van moeder thuis, vader werken. Als de kaarten nu eens zo geschud zijn, dat bijvoorbeeld de moeder meer kans heeft op de arbeidsmarkt, waarom niet.! Dit, zoals fotogravinnetje eigenlijk al schreef.

Zoals Joep het schreef, daar kan ik mij ook in vinden. Zolang er maar een iemand van de ouders, voor de opvang van de kinderen kan zorgen, althans zoveel mogelijk.

Hetgeen wat mij steekt, is dat ouders m.i. steeds meer voor de economy zie gaan werken, onder de noemer van, wij willen onze kinderen alles geven. Ik vraag wij wel eens af is dat echt wel zo? Gaan beide ouders soms niet fulltime werken omdat ze gewoon niet met wat minder "willen" toekomen? Denk hierbij aan vakantie's, een groot huis, een 2e auto. Niet dat hier direkt wat mis mee is, zolang het maar niet ten koste van de kinderen gaat, of onder de noemer van de kinderen word afgeschoven.

Vaak hoor je mensen zeggen, dat ze met zijn 2'en eigenlijk wel fultime moeten werken of dat ze anders niet rond zouden kunnen komen. Is dit nu eigenlijk echt zo, of is het een kwestie van het alles willen hebben en niet met wat "minder" willen doen?

Daarbij denk ik dat kinderen een groote gift zijn. Mensen kunnen juist omdat ze zeggen alles voor hun kind(eren) willen, juist misschien is beter wat voor hun kinderen opgeven? B.v. het er gewoon voor hun zijn.!
« Laatst bewerkt op: november 09, 2006, 02:11:41 pm door Jahweh is genadig »

Jahweh is genadig

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: november 09, 2006, 02:14:26 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 09 november 2006 om 13:50:

Verdere minpunten aan het buitenshuis werken van mij:
- En het is ook nog zo dat als ik 2,5 dagen zou werken, en m'n man ook, we in salaris ook aardig zouden kelderen. En zou m'n man niet willen dat ik dan er zoveel voor moest doen om te kunnen werken en er vervolgens samen op achteruit gaan.
- Ik zou dan ook als ik thuis was in mijn ogen achterstallig huishouden weg moeten werken omdat mannen voor bepaalde dingen geen oog hebben of hun grens zo hoog ligt dat bepaalde dingen in hun ogen nog lang niet hoeven te gebeuren in die 2,5 dag dat ik er niet ben.
Is dit niet een beetje al teveel stereotiep denken?  :?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: november 09, 2006, 02:24:45 pm »

quote:

Jahweh is genadig schreef op 09 november 2006 om 14:14:
[...]

Is dit niet een beetje al teveel stereotiep denken?  :?

Nee, de praktijk. :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Jahweh is genadig

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: november 09, 2006, 02:30:53 pm »
De praktijk kan het nog niet zijn, je schreef "als"  :Y)

Maar juist dit denken bedoelde ik dus eigenlijk, toch het nog vast zitten in vaste
rollenpatronen en de angst om er op achteruit te moeten gaan.
« Laatst bewerkt op: november 09, 2006, 02:39:27 pm door Jahweh is genadig »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: november 09, 2006, 09:51:58 pm »

quote:

Jahweh is genadig schreef op 09 november 2006 om 14:30:
De praktijk kan het nog niet zijn, je schreef "als"  :Y)

Maar juist dit denken bedoelde ik dus eigenlijk, toch het nog vast zitten in vaste
rollenpatronen en de angst om er op achteruit te moeten gaan.

Dit heeft niet met vastzittende rollenpatronen te maken maar met de realiteit. Ik verdiende veel minder dan mijn man en dan is het onze keus om hem te laten werken en niet mij. Verdiende ik evenveel of meer, denk ik dat ik als het praktisch te regelen was geweest, wel was blijven werken (gedeeltelijk dan).
Ons idee is echter ook dat we de kinderen niet naar creche of oppas willen sturen maar dat vader of moeder er is.
Er op achteruit gaan is ook gewoon een kwestie van rekenen. Veel mensen blijven werken voor de luxe en ik zou niet mogen stoppen omdat mijn man meer verdient? Dat kun je m.i. niet 'opleggen'.
Je weegt tegen elkaar af wat je het belangrijkste vindt. En dat kan voor ieder anders zijn maar ik wil me niet eerst in duizend bochten moeten wringen om te kunnen blijven werken - iig twee avonden en buiten mijn eigen woonplaats in mijn geval - met mijn man die dan thuisblijft terwijl hij veel makkelijker kan blijven werken zonder te hoeven reizen en avonddiensten te draaien. En hij verdient ook nog veel meer.
Het gaat ons niet om luxe anders zou ik er wel bij gaan werken maar wij hebben een praktische keus gemaakt en ik ben van mening dat je dat moet beoordelen en niet of het toevallig rolbevestigend lijkt.
(Heb andere praktische zaken nog niet meegenomen: het geven van borstvoeding bv en geen zin hebben in kolven en rotzooien met flesjes e.d..... :P )

Jahweh is genadig

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: november 09, 2006, 10:26:18 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 09 november 2006 om 21:51:

Dit heeft niet met vastzittende rollenpatronen te maken maar met de realiteit.
Het ging er om wat jij eerdere in jouw tekst schreef:

quote:

Ik zou dan ook als ik thuis was in mijn ogen achterstallig huishouden weg moeten werken omdat mannen voor bepaalde dingen geen oog hebben of hun grens zo hoog ligt dat bepaalde dingen in hun ogen nog lang niet hoeven te gebeuren in die 2,5 dag dat ik er niet ben.

Het lijkt mij erop dat jij een veronderstelling maakt van iets wat nog niet heeft
plaats gevonden. Jij vult dus bij voorbaat al iets in voor jouw of een man? Dat
bedoelde ik dus eigenlijk aan te merken met het stereotiep denken.

quote:

Er op achteruit gaan is ook gewoon een kwestie van rekenen. Veel mensen blijven werken voor de luxe en ik zou niet mogen stoppen omdat mijn man meer verdient? Dat kun je m.i. niet 'opleggen'.

Dat zou ik ook niet op willen leggen. Wat ik probeerde aan te geven was juist
aan het adres gericht van mensen die voor het meer blijven of extra  gaan werken.

quote:

(Heb andere praktische zaken nog niet meegenomen: het geven van borstvoeding bv en geen zin hebben in kolven en rotzooien met flesjes e.d..... :P )

Misschien eens Nurtrilon opvolgmelk proberen, met  natuurlijke bifidus voor bevor-
dering van de weerstand, plus LC-PUFA voor een bijdrage aan een goede hersen-
ontwikkeling, Oja, ook nog minder kans op allergische reacties gedurende de eerste
5 jaar bij kinderen met een verhoogd risico op allergie. Ook niet te vergeten, minder
huidproblemen bij alle baby’s gedurende de eerste 2 levensjaren.

Als dat geen oplossing is...  :P
« Laatst bewerkt op: november 09, 2006, 10:27:40 pm door Jahweh is genadig »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: november 09, 2006, 10:41:26 pm »

quote:

Jahweh is genadig schreef op 09 november 2006 om 22:26:

Het lijkt mij erop dat jij een veronderstelling maakt van iets wat nog niet heeft
plaats gevonden. Jij vult dus bij voorbaat al iets in voor jouw of een man? Dat
bedoelde ik dus eigenlijk aan te merken met het stereotiep denken.

Ik ben wel eens weg en weet dus wel hoe het werkt. :)
Verder is het niet zo dat ik om deze reden stereotiep denk; mijn man kookt wel als hij op tijd thuis is - ik heb daar namelijk een hekel aan. Wat er voor mij blijft liggen is de afwas e.d. - of voor de kinderen zeg maar.
Je kent elkaar en weet daarom dat bepaalde dingen er niet in zitten en dat je die dan ook niet moet verwachten.

quote:

Dat zou ik ook niet op willen leggen. Wat ik probeerde aan te geven was juist
aan het adres gericht van mensen die voor het meer blijven of extra  gaan werken.

OK. :)

quote:

Misschien eens Nurtrilon opvolgmelk proberen, met  natuurlijke bifidus voor bevor-
dering van de weerstand, plus LC-PUFA voor een bijdrage aan een goede hersen-
ontwikkeling, Oja, ook nog minder kans op allergische reacties gedurende de eerste
5 jaar bij kinderen met een verhoogd risico op allergie. Ook niet te vergeten, minder
huidproblemen bij alle baby’s gedurende de eerste 2 levensjaren.

Als dat geen oplossing is...  :P

Opvolgmelk is wel wat anders. En duurder. :P BV is helemaal gratis. :)
Ik zit nu niet meer met dat probleem maar het zijn allemaal factoren die mee hebben gespeeld in de beslissing die we hebben genomen.
« Laatst bewerkt op: november 09, 2006, 10:41:48 pm door Priscilla en Aquila »

Jahweh is genadig

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: november 09, 2006, 10:58:31 pm »

quote:

offtopic:Je was toch niet zo'n moeder die op straat borstvoeding ..... ? :>
« Laatst bewerkt op: november 09, 2006, 10:58:52 pm door Jahweh is genadig »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: november 09, 2006, 11:19:02 pm »

quote:

Jahweh is genadig schreef op 09 november 2006 om 22:58:
[...]

offtopic:Je was toch niet zo'n moeder die op straat borstvoeding ..... ? :>

offtopic:Dat gaat misschien wat ver maar ik ben wel bedreven geworden in discreet het kind te voeden... Je wordt nl ook wel steeds makkelijker bij nummer zoveel. :P