quote:
Daar gaat een kind van mij dus niet naar toe. Ik heb er helemaal geen behoefte dat kinderen
aangemoedigd worden tot (auto)-erotiek waarschijnlijk voordat ze er zelf nieuwsgierigheid naar hebben. Ik heb helemaal geen bezwaar tegen het uitleggen van voortplanting op het einde van de onderbouw, maar dit lijkt me verkeerd.
Venus wordt al veel te veel aanbeden.
quote:
wordt ingegaan op verschillende woonvormen die er zijn (lesbische/homo-stellen met kinderen, eenoudergezin, etc waarin ik een geref. gestelde norm mis) etc.
Dit soort relativisme begint me steeds meer tegen te staan. Kinderen dient eerst bijgebracht worden wat de Christelijke visie is op samenlevingsvormen, dan kan je ze uitleggen dat het ook wel eens verkeerd gaat (en dat je dat de betrokkenen niet mag verwijten, omdat we allemaal fouten maken - gebroken wereld). Maar om alles maar gelijkwaardig te stellen - nee.
Zelfs als agnost zou ik dat verkeerd vinden: wetenschappelijk is dacht ik wel duidelijk dat een stabiel gezin met zowel een vader als een moeder de beste garantie is voor een goede ontwikkeling. Toch?
Kanttekening is wel dat dit alleen op zich niet noodzakelijkerwijs voor mij de doorslag zou geven. Een school is natuurlijk een complex beest, er zijn veel meer elementen die een rol zullen spelen bij je keuzen, en de aan- of afwezigheid van alternatieven speelt ook een rol.