Toch maar even een nieuw topic aangemaakt.
Dit, omdat waarover ik wil discuteren niet direkt in een bestaande topic van een CU
topic past.
Als ik mijn oor zo af en toe te luisteren leg, denk ik toch op te mogen maken, dat vele
christenen (hier ook vermoedelijk?) CU gaan stemmen. Deels uit gewoonte, deels
misschien omdat er niet direkt een andere christelijke partij is om te kiezen?
Even los gezien van de CDA en de SGP.
Nu rijst bij mij de vraag, na het lezen van de weergeven standpunten op:
CU.nl. Wat
weet u nu eigenlijk inhoudelijk van de daar weergeven standpunten en ook de niet
weergegeven standpunten daar. Staat u eigenlijk overal achter, of stemt u alleen omdat
er de C in de naam van de partij voort komt? Staat u ook daadwerkelijk stil bij de belof-
tes die er geschreven staan? Bent u niet bang dat er bij een coaltie met de CU veel van
de beloftes moeten worden ingeleverd?
Bij sommige standpunten krijg ik het idee, dat ik/wij Christenen geen dingen door de
overheid opgelegd willen krijgen door middel van wetten of anderzins, die tegen ons
geloof in gaan. Helaas moet ik uit sommige standpunten van de CU wel opmaken dat
zij/wij wel dingen op willen leggen, waar een ongelovige het zelfde van zou zeggen.
Neem hiervoor euthanasie. Ja, daar ben ik op tegen. Wil ik een ander dit verbod ook
leggen? Nee. Waarom niet? Iedereen heeft daarin zijn eigen verantwoording. Wel ben
ik dan weer en medestander van, dat er meer aandacht moet komen dan nu voor
palliatieve zorg en hulp aan het sterfbed.
Ander puntje, staat helaas niet bij hun op de standpunten lijst, hebben ze zeer zeker wel
een mening over, " de softdrugs". De legalsitatie willen ze verbieden. Dan rijst bij mij de
vraag wat weet u eigenlijk "echt" van softdrugs en de "werking" ervan? Of laat u zich
leiden wat u er over in de kerk of medebroeder of zuster hoort?
Ik durf te zeggen: "Ja ik steek wel eens een blow op,"daarbij wel zeggend dat ik dan niet
drink.!! Het is of/of, niet beide. Ben ik verslaafd? Nee, soms blow ik maanden niet. Soms
kies ik gewoon (als het voorkomt in een weekend) soms voor een blow ipv een whisky.
Durf ik te zeggen dat je van softdrugs in harddrugs kunt geraken? Ja.!! Maar niet iedereen
is het zelfde, ook niet ieder kind is het zelfde. Juist als mensen niet verder durven kijken
of luisteren naar bv een mening van de stichting zoals de Hoop, kom je m.i. in een engte
uit van verbieden. en willen opleggen naar anderen mensen en kinderen toe van regels.
Ben ik tegen De Hoop? Nee, ik ben voor de hoop, het is goed dat zoiets er is voor mensen
met een verslavingsproblematiek die graag op christelijke gronden geholpen of ndersteund
willen worden. Ben ik tegen opvang waar de bijbel te opgedrongen in het vaandel staat? Ja.
Hulpverlening mag en moet je doen naar je naaste toe. Dring of leg alleen niet je geloof
daarin op. Laat de hulp voorop staan.! Mensen kun je dwingen om te bidden...dwingen om
te geloven niet. Straal liever uit dat je Christen bent en geef het goede voorbeeld en laat de
rest aan God en de andere mens over.!
Zo zijn er nog wel wat meer punten bij de CU die bij mij vragen oproepen. Wie durft deze
discussie met mij aan? Noem u standpunt en ik zal reageren fair of niet ?
Stem ik anders dan Christen Unie? Waarschijnlijk niet.
offtopic: Indien nodig mag deze discussie verplaatst worden of samengevoegd. Liever niet
verwijderen, als ik met deze topic een regel heb getreden? 'k ben pas nieuw hier. Bij ver-
wijderen, eerst even mij verwittigen aub. Hoewel ik mij geen reden tot verwijden in zou
kunnen denken, levert dit wel een klap met de bijbel op van mijn hand. Sorry ik ben gere-
formeerd, maar soms niet altijd via het geeffende pad.