Auteur Topic: Concert Ralph van Manen in Harkema  (gelezen 3076 keer)

Sim

• Bekijk profiel
Concert Ralph van Manen in Harkema
« Gepost op: oktober 02, 2006, 02:41:44 pm »
Concert Ralph van Manen

De Internationaal bekende gospelartiest Ralph van Manen komt samen met twee topzangers / zangeressen naar Harkema op 25 november a.s. in de Gereformeerde Kerk aan de Warmoltsstrjitte. Ralph is internationaal bekend, heeft een nummer 1 hit in Amerika gehad en heeft vorig jaar de hoogste onderscheiding in de Gospelwereld, de Dove Award, gewonnen! Zaal open om half 8.

Je kunt kaarten reserveren, €10,00 p.p. voor dit avondvullende concert via
www.ralph-harkema.tk

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 03, 2006, 12:22:02 am »

quote:

Sim schreef op 02 oktober 2006 om 14:41:
Concert Ralph van Manen

De Internationaal bekende gospelartiest Ralph van Manen komt samen met twee topzangers / zangeressen naar Harkema op 25 november a.s. in de Gereformeerde Kerk aan de Warmoltsstrjitte. Ralph is internationaal bekend, heeft een nummer 1 hit in Amerika gehad en heeft vorig jaar de hoogste onderscheiding in de Gospelwereld, de Dove Award, gewonnen! Zaal open om half 8.

Je kunt kaarten reserveren, €10,00 p.p. voor dit avondvullende concert via
www.ralph-harkema.tk

Overigens is het concert om twee gezinnen die bij AIA werken te ondersteunen.
Ik weet niet of je de mail aan christelijke bedrijven in de regio kent Sim maar bij JA kun je natuurlijk overwegen om dat verhaal hier neer te zetten?
Ik doe niet meer mee.

joepie

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 03, 2006, 07:31:32 am »
Ik ben ooit eens geweest bij een concert waar Ralf v Maanen ook zong.
Nu ja, zong! Veel herrie maakte en van de teksten verstond je niets.
Waarbij aangetekend moet worden, dat de meeste muziek die hij ten gehore bracht niets met God(spel) te maken hadden maar gewoon over de liefde etc gingen.
Ik zou er nooit € 10,00 voor uitgeven.

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 03, 2006, 09:50:50 am »

quote:

joepie schreef op 03 oktober 2006 om 07:31:
Ik ben ooit eens geweest bij een concert waar Ralf v Maanen ook zong.
Nu ja, zong! Veel herrie maakte en van de teksten verstond je niets.
Waarbij aangetekend moet worden, dat de meeste muziek die hij ten gehore bracht niets met God(spel) te maken hadden maar gewoon over de liefde etc gingen.
Ik zou er nooit € 10,00 voor uitgeven.
Heb je op de website gekeken naar het waarom van het concert?
Ik doe niet meer mee.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 03, 2006, 10:02:33 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 03 oktober 2006 om 09:50:
[...]

AIA mag best een tientje van me, maar hoef ik dan niet naar Ralf-met-manen te luisteren? :+

angel

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 03, 2006, 10:42:17 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 03 oktober 2006 om 09:50:
[...]

nog niet, maar ik ben zeker niet echt fan van de aia-sponsoring. Zeker niet als een van de partners best zelf een deel van het inkomen zou kunnen verdienen. Paulus was toch ook tentenmaker?

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 03, 2006, 10:48:12 am »

quote:

angel schreef op 03 oktober 2006 om 10:42:
[...]

nog niet, maar ik ben zeker niet echt fan van de aia-sponsoring. Zeker niet als een van de partners best zelf een deel van het inkomen zou kunnen verdienen. Paulus was toch ook tentenmaker?

_/-\o_
De vraag zou dus ook kunnen zijn: kun je deeltijd werken en daarnaast bij AIA aan de slag gaan.
(vreemde vergelijking misschien: maar waar leven kloosterlingen van? Die werken toch ook wel deeltijd?)
Ik doe niet meer mee.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 03, 2006, 10:51:03 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 03 oktober 2006 om 10:48:
[...]
(vreemde vergelijking misschien: maar waar leven kloosterlingen van? Die werken toch ook wel deeltijd?)
Geen idee wat aia is, dus of het een vreemde vergelijking is weet ik niet. Maar waar kloosterlingen van leven, hangt af van welke orde. De benedictijnse ordes leven van het werk van hun handen. Die werken voltijd.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 03, 2006, 11:04:47 am »

quote:

diak2b schreef op 03 oktober 2006 om 10:51:
[...]

Geen idee wat aia is, dus of het een vreemde vergelijking is weet ik niet. Maar waar kloosterlingen van leven, hangt af van welke orde. De benedictijnse ordes leven van het werk van hun handen. Die werken voltijd.

maar werken ze voltijd in een "aardse" baan ofwel: hebben ze een werkgever en een loonstrook? Of werken ze intern en leven van de opbrengst?

(overigens: beide keren verdienen ze zelf de kost :) )

AIA = athletes in action (= atleten in een winkelketen :? ) = een organisatie die sportief evangeliserend bezig wil zijn. Op http://www.athletesinaction.nl/ vind je meer info daarover.

De opmerking over Paulus heeft te maken met het feit dat medewerkers van AIA leven van een vriendengroep (dus van giften) en kennelijk (ik kan dat zo snel nergens ontdekken tenminste) zelf geen betaalde baan hebben.
« Laatst bewerkt op: oktober 03, 2006, 11:30:54 am door Riemer Lap (inactief) »
Ik doe niet meer mee.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 03, 2006, 11:08:57 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 03 oktober 2006 om 11:04:
[...]

maar werken ze voltijd in een "aardse" baan ofwel: hebben ze een werkgever en een loonstrook? Of werken ze intern en leven van de opbrengst?
Benedictijner ordes zorgen voor zichzelf, dus die werken "intern"

quote:

(overigens: beide keren verdienen ze zelf de kost :) )
Ja, wie anders, zou ik bijna zeggen.

quote:

AIA = athletes in action (= atleten in een winkelketen :? ) = een organisatie die sportief evangeliserend bezig wil zijn. Op http://www.athletesinaction.nl/ vind je meer info daarover.
Ah zo.

quote:

De opmerking over Paulus heeft te maken met het feit dat medewerkers van AIA leven van een vriendengroep (dus van giften) en kennelijk (ik kan dat nergens ontdekken tenminste) zelf geen betaalde baan hebben.
Die snapte ik, alleen zegt aia me dus niets (nou ja, nu dus wel)

reformist

• gelukkig gereformeerd
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 03, 2006, 11:18:03 am »

quote:

diak2b schreef op 03 oktober 2006 om 11:08:
Die snapte ik, alleen zegt aia me dus niets (nou ja, nu dus wel)

AIA is een evangelische organisatie die dmv sportactiviteiten zieltjes probeert te winnen voor het evangelische gedachtengoed. Zowel onder ongelovige mensen als onder christenen in de traditionele kerken.

Ralph van Manen is een artiest die de evangelische boodschap laat horen door middel van muziek.

Twee redenen dus om er niet naar toe te gaan. Ik hou niet zo van de 'verdeel en heers' politiek. :/
Mepukori uit Ghana kan niet lopen en geen Flash, WMV, DOC, RealMedia, WMA, ASX of ASF gebruiken.
 Doneer nu of gebruik een ander formaat.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 03, 2006, 11:24:58 am »

quote:

reformist schreef op 03 oktober 2006 om 11:18:
[...]

AIA is een evangelische organisatie die dmv sportactiviteiten zieltjes probeert te winnen voor het evangelische gedachtengoed. Zowel onder ongelovige mensen als onder christenen in de traditionele kerken.

Ralph van Manen is een artiest die de evangelische boodschap laat horen door middel van muziek.

Twee redenen dus om er niet naar toe te gaan. Ik hou niet zo van de 'verdeel en heers' politiek. :/
Ach, de vraag: er heen of niet er heen, zou wmb alleen van de kwaliteit van de muziek afhangen.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 03, 2006, 11:27:09 am »

quote:

[...]

Huh? Volgens mij is AIA een christelijke organisatie, waarvan een heel erg groot deel gereformeerden, die kerken, waarvan opnieuw een groot deel gereformeerde kerken, helpt om zieltjes te winnen. AIA zet projecten op samen met kerken, en de 'kleur' van een project hangt dus nogal af van de kerk (of evangelische gemeente) waarmee samengewerkt wordt. Maar AIA wegzetten als 'zieltjeswinnaars onder christenen in traditionele kerken' is echt belachelijke zwartmakerij.

quote:

Wat is daar mis mee?

quote:

:?

vaynee

• ' Mijn genade is u genoeg
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 03, 2006, 12:42:37 pm »

quote:

[...]

Nou Reformist........ Zou je aan kunnen geven hoe je aan dit standpunt komt? Heb je hier misschien bepaalde ervaringen mee, ken je projecten etc.??
Ik weet niet beter dat dat ik, nu al drie jaar, dienstbaar ben geweest aan diverse gereformeerde kerken om hen te helpen bij het krijgen van contacten met hun niet-gelovige buurtbewoners. Samen sporten is daarbij een ideaal middel. Daarbij gaan we uit van ons gereformeerde gedachtegoed volgens mij.
Uiteraard zijn er ook evangelische broeders en zusters die hieraan meedoen maar ook een heel groot percentage gereformeerden

Kortom: zou je je stellige stelling wat kunnen onderbouwen?

reformist

• gelukkig gereformeerd
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: oktober 03, 2006, 12:53:13 pm »

quote:

vaynee schreef op 03 oktober 2006 om 12:42:
Uiteraard zijn er ook evangelische broeders en zusters die hieraan meedoen maar ook een heel groot percentage gereformeerden

Kortom: zou je je stellige stelling wat kunnen onderbouwen?

Ik denk dat bovenstaande aangeeft waar je een denkfout maakt: evangelische mensen zijn geen broers en zussen. Het zijn mensen die de weg kwijt zijn in deze individualistische maatschappij, die bovendien een dwaalleer verkondigen en in die leer volharden (nl. volwassendoop met ontkenning van kinderdoop, bedelingenleer, chiliasme etc.).

Gereformeerde evangelisatie heeft dit uitgangspunt:

quote:

Kerkorde, artikel 26De evangelisatie moet erop gericht zijn dat zij die God niet kennen of van Hem en zijn dienst vervreemd zijn, zich door belijdenis van het geloof naar de gereformeerde leer voegen bij de gemeente van Christus. De kerkeraden zullen erop toezien dat vanuit deze doelstelling gewerkt wordt.
bron

Hieraan zie je al dat evangelisatie door gereformeerde kerken onder de plu van een evangelische organisatie niet kan. (Zie maar eens op hun site: het hele bestuur is evangelisch, het hele project komt uit de evangelische kring).
Kerkenraden kunnen daarom ook niet meewerken aan dergelijke projecten die dwaalleer over Christus verspreiden. (gelukkig maar).
« Laatst bewerkt op: oktober 03, 2006, 12:54:36 pm door reformist »
Mepukori uit Ghana kan niet lopen en geen Flash, WMV, DOC, RealMedia, WMA, ASX of ASF gebruiken.
 Doneer nu of gebruik een ander formaat.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: oktober 03, 2006, 01:10:49 pm »
Ik vraag me wel af hoe organisaties neutraal-Christelijk kunnen opereren. :? Aan de éne kant zou je kunnen zeggen dat het hier slechts om activiteiten gaat die het geloof alleen in algemene zin raken, maar aan de andere kant zal je toch vaak zien dat er op die manier ongemerkt dwaalleer binnen kan sluipen.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Wilhelm

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: oktober 03, 2006, 01:30:13 pm »
Ha broeders en zusters

het is niet de intentie van het Ralph van Manen bericht om hier op het prikbord een discussie te gaan beginnen over art 26, evangelisatie door AIA, dwaalleer van evangelischen of iets dergelijks. De intentie is en blijft dat er een concert wordt gehouden die wij onder jullie aandacht willen brengen.
Als vrijgemaakte zuster en broeder werken mijn vrouw en ik voor de organisatie Athletes in Action en wordt ons inkomen door vrienden uit de gemeente en familie bij elkaar gebracht. Aangezien dat niet voldoende is om van te leven is er het initiatief genomen om door middel van een "benefietconcert" extra financiele ruimte te creeren en ons werk onder de aandacht te brengen.
Mocht je ons willen ondersteunen dan ben je natuurlijk van harte welkom op dit concert, en mocht je de muziek nou niet vinden en ons wel willen ondersteunen of meer informatie willen dan hoor ik dat graag.

vaynee

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: oktober 03, 2006, 01:46:37 pm »

quote:

reformist schreef op 03 oktober 2006 om 12:53:
[...]

Ik denk dat bovenstaande aangeeft waar je een denkfout maakt: evangelische mensen zijn geen broers en zussen. Het zijn mensen die de weg kwijt zijn in deze individualistische maatschappij, die bovendien een dwaalleer verkondigen en in die leer volharden (nl. volwassendoop met ontkenning van kinderdoop, bedelingenleer, chiliasme etc.).

Gereformeerde evangelisatie heeft dit uitgangspunt:

[...]

bron

Hieraan zie je al dat evangelisatie door gereformeerde kerken onder de plu van een evangelische organisatie niet kan. (Zie maar eens op hun site: het hele bestuur is evangelisch, het hele project komt uit de evangelische kring).
Kerkenraden kunnen daarom ook niet meewerken aan dergelijke projecten die dwaalleer over Christus verspreiden. (gelukkig maar).

Over het eerste valt denk ik met elkaar te discussieren. Ik heb op sommige punten ook moeite met zaken die in evangelische kring (dat is in ieder geval nog niet gelijk aan AIA) worden geleerd. Maar als ik allereerst naar Paulus kijk.... de gemeente van Kortinthe zat er op zeer veel punten ook compleet naast en werd door Paulus gewaarschuwd. MAAR, hij spreekt ze volgens mij wel aan met broeders en zusters en geliefden etc....
En wat doe je dan met de tekst uit Rom. 10:9, 'Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered'. Zet je dan niet meer criteria in bij je gedachte over wie je broers en zusters zijn dan God zelf? Zomaar een vraagje.

En over dat je niet mee kunt werken als gereformeerde kerk; het mooie aan een  AIA-project is nu juist dat jij als kerk actief bent in je eigen wijk en de contacten houdt met de mensen die je ontmoet. Je bent als kerk dus zelf verantwoordelijk voor wat er tijdens die week gezegd wordt. En die dus ook kunnen werken aan contact met als doel dat er een belijden kan komen van de Gereformeerde leer. Daar is denk ik niets mis mee.

Tuurlijk beseft iedereen zich dat je altijd een onvolledig beeld kunt geven in je getuigenis over Christus en is het goed daar met elkaar steeds mee bezig te zijn, hoe vertel je het evangelie. Maar is het binnen onze vrijgemaakte kerken niet vaak zo dat er nu helemaal niets gebeurd?

Gevaarlijke vraag:' Waar zal God meer blij mee zijn: mensen die vanuit hun liefde voor de verlorenen erop uit trekken en best wel eens een gebrekkige boodschap brengen, of mensen die vaak maar veilig in hun eigen kerk blijven zitten?'. Ik weet het is gechargeerd maar je begrijpt mijn punt denk ik wel.

vaynee

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: oktober 03, 2006, 01:50:13 pm »

quote:

Wilhelm schreef op 03 oktober 2006 om 13:30:
Ha broeders en zusters

het is niet de intentie van het Ralph van Manen bericht om hier op het prikbord een discussie te gaan beginnen over art 26, evangelisatie door AIA, dwaalleer van evangelischen of iets dergelijks. De intentie is en blijft dat er een concert wordt gehouden die wij onder jullie aandacht willen brengen.
Als vrijgemaakte zuster en broeder werken mijn vrouw en ik voor de organisatie Athletes in Action en wordt ons inkomen door vrienden uit de gemeente en familie bij elkaar gebracht. Aangezien dat niet voldoende is om van te leven is er het initiatief genomen om door middel van een "benefietconcert" extra financiele ruimte te creeren en ons werk onder de aandacht te brengen.
Mocht je ons willen ondersteunen dan ben je natuurlijk van harte welkom op dit concert, en mocht je de muziek nou niet vinden en ons wel willen ondersteunen of meer informatie willen dan hoor ik dat graag.

Goed punt. Misschien dat de rest van het gesprek naar een ander topic kan worden verplaatst. Op zich is discussieren over dit soort zaken niet verkeerd denk ik.
Hoop dat het een mooi concert wordt dat bij mag dragen aan jullie vriendenkring.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: oktober 03, 2006, 01:56:54 pm »

quote:

vaynee schreef op 03 oktober 2006 om 13:46:
[...]
Gevaarlijke vraag:' Waar zal God meer blij mee zijn: mensen die vanuit hun liefde voor de verlorenen erop uit trekken en best wel eens een gebrekkige boodschap brengen, of mensen die vaak maar veilig in hun eigen kerk blijven zitten?'. Ik weet het is gechargeerd maar je begrijpt mijn punt denk ik wel.
Met mensen die Zijn wil doen, en niet met mensen die "Heer, Heer" roepen. Dat zijn immers de broeder, de de zuster en de moeder van de Heer, die de wil volbrengen van zijn Vader in de hemel.

Ansie

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: oktober 03, 2006, 02:00:33 pm »
1 Korinte 12: 3
”Daarom maak ik u bekend, dat niemand door de Geest Gods sprekende, zegt: Vervloekt is Jezus; en dat niemand kan zeggen: Jezus is Here, dan door de heilige Geest.”

Ook zij belijden de Vader,
de opstanding van de Zoon
en de komst van de heilige Geest.
Dat kan enkel en alleen dóór de Geest,
dus ze hebben de Geest, net als wij.
Daarom noem ik hen broers en zussen.

”.. want door éen Geest zijn wij allen tot één lichaam gedoopt, hetzij Joden, hetzij Grieken, hetzij slaven, hetzij vrijen, en allen zijn wij met één Geest gedrenkt.”

Of het nou gedrenkt is in een groot bad of vanuit een kom, daar kun je je nek over breken, maar dat doe ik niet. We zijn door die ene Geest gedrenkt. Eén.
Laten we de eenheid bewaren, ik ben er namelijk van overtuigd dat ze dezelfde Geest hebben… en in dat geval kom ik ze tegen in de hemel. Uiterst mooi zou ik zeggen.
Zeggend dat ze geen broer en zus zijn insinueer je dat ze niet behouden worden? Durf jij op Gods troon te gaan zitten en te bepalen wie wel en niet in de hemel komen?

Maargoed,..

“Want hoewel ik vrij sta tegenover allen, heb ik mij allen dienstbaar gemaakt, om er zoveel mogelijk te winnen; (…) Álles doe ik ter wille van het evangelie, om er zelf ook deel aan te verkrijgen.” 1 Kor 9: 19-23

Ik ben gereformeerd, ja, je gelooft het niet. Ter wille van het evangelie kijk ik mijn broer en zus recht in de ogen aan en durf ik over mijn eigen muren heen te zien.
Maar ik denk dat door al dit gemor over de wáre leer we nooit komen tot het ‘zieltjes winnen’. En terwijl wij elkaar aanvliegen met gepraat vergaat de wereld, mensen die voor de eeuwigheid verwijderd van God zijn.

DAT IS PAS ZONDE!

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: oktober 03, 2006, 03:02:12 pm »

quote:

Ansie schreef op 03 oktober 2006 om 14:00:
Durf jij op Gods troon te gaan zitten en te bepalen wie wel en niet in de hemel komen?
Nee!

quote:

Ik ben gereformeerd, ja, je gelooft het niet.
Waarom zou ik dat niet kunnen geloven?

quote:

Ter wille van het evangelie kijk ik mijn broer en zus recht in de ogen aan en durf ik over mijn eigen muren heen te zien.
In die éne Kerk van Christus bestaan geen muren.

quote:

Maar ik denk dat door al dit gemor over de wáre leer we nooit komen tot het ‘zieltjes winnen’.
Je wilt hiermee toch niet zeggen dat de ware leer niet belangrijk is? Wat doe jij als iemand je wil overtuigen van het feit dat Jezus alleen maar een goed mens was en niet meer dan dat?

quote:

En terwijl wij elkaar aanvliegen met gepraat vergaat de wereld, mensen die voor de eeuwigheid verwijderd van God zijn.

DAT IS PAS ZONDE!

Ja, we zijn verrotte zondaars.. allemaal, stuk voor stuk. Jij niet dan..?
En de wereld staat in brand. Ze kraakt in haar voegen.
Kreunt en schreeuwt het uit in barensnood....
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

Wilhelm

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: oktober 11, 2006, 08:10:44 pm »
Er zijn al veel kaarten verkocht voor het concert van Ralph van Manen in Harkema. Wil je nog kaarten kopen (€10,- p/p) wees er dan snel bij!

Kaarten bestellen? Kijk op www.ralph-harkema.tk

De opbrengst is voor 2 gezinnen die bij Athletes in Action werken en van een vriendenkring leven. Dus als je gaat heb je een gave avond en steun je gelijk een goed doel d:)b

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: oktober 12, 2006, 08:37:49 pm »
Het is ook niet gauw goed als iemand geen psalmen bij een orgel zingt, getuige sommige reacties hier... :P
« Laatst bewerkt op: oktober 12, 2006, 08:38:07 pm door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: oktober 12, 2006, 09:33:48 pm »

quote:

Zwever schreef op 12 oktober 2006 om 20:37:
Het is ook niet gauw goed als iemand geen psalmen bij een orgel zingt, getuige sommige reacties hier... :P
Een ORGEL?!?!  :(

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: oktober 12, 2006, 10:55:39 pm »

quote:

Zwever schreef op 12 oktober 2006 om 20:37:
Als van Manen bij het orgel psalmen gaat zingen overweeg ik te komen :)
Mail me maar als je wat wilt weten

Wilhelm

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: november 17, 2006, 10:40:23 am »
Beste mensen,

Iedereen die zaterdag 25 november nog naar het concert van Ralph van Manen in Harkema wil: bestel snel je kaarten!
Het is bijna uitverkocht...

Bestel je kaarten via www.ralph-harkema.tk

drentenaar

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: november 18, 2006, 01:29:28 pm »

quote:

Sim schreef op 02 oktober 2006 om 14:41:
Concert Ralph van Manen

De Internationaal bekende gospelartiest Ralph van Manen ... Ralph is internationaal bekend, heeft een nummer 1 hit in Amerika gehad en heeft vorig jaar de hoogste onderscheiding in de Gospelwereld, de Dove Award, gewonnen ....

Internationaal bekend?

Allereerst nationaal, toch?

Weet men soms niet dat Ralph in eigen land vooral en allereerst bekend is vanwege z'n vaste dienstverband met het CDA?

Op een beetje campagneavond, en zeker die waar Jan Peter Balkenende en/of Maxime Verhagen 'optreden', is Ralph de vaste entertainer.
De partijtop is vol lof over hem.

Maar op verkiezingsavonden brengt Ralph zijn gospelsongs niet ten gehore!
Er moet immers ook nog brood op de plank komen.

Maar goed, Ralphs laatste grote CDA-optreden is op de slotmanifestatie van maandag 20 november in Lisse-Keukenhof, daarna is er weer ruimte voor Harkema en zo.
« Laatst bewerkt op: november 18, 2006, 01:34:40 pm door drentenaar »

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: november 18, 2006, 05:22:00 pm »
Quote van reformatist "Ik denk dat bovenstaande aangeeft waar je een denkfout maakt: evangelische mensen zijn geen broers en zussen. Het zijn mensen die de weg kwijt zijn in deze individualistische maatschappij, die bovendien een dwaalleer verkondigen en in die leer volharden (nl. volwassendoop met ontkenning van kinderdoop, bedelingenleer, chiliasme etc.)."

Beste broeder Reformist,

Volgens jou ben ik blijkbaar geen broeder in de Heer van jou omdat ik deel uitmaak van de evangelische beweging. Persoonlijk vind ik jou uitgangspunt erg bekrompen en niet getuigen van veel openheid naar je mede christenen buiten je eigen kringetje. Blijkbaar denk jij dat ik iemand ben die de weg kwijt is ... betoon mij jou dan de Liefde van Christus die in je werkt en leidt mij terug! Ik bestempel mezelf niet als een evangelisch christen of gereformeerd, eerder als een volgeling van Jezus die zich het meest kan vinden in de standpunten die gangbaar zijn in de evangelische beweging, waaronder de doop door onderdompeling. De bedelingenleer zegt mij persoonlijk trouwens niets, maar blijkbaar geloof ik daar ook in als christen in de evangelische beweging ;). Persoonlijk ben ik in de gereformeerde kerk (vrijgemaakt) opgegroeid en ik kan de kerkleer daarvan niet geheel onderschrijven, maar ik hoop mezelf er verre van te houden van andere gelovigen met andere standpunten te beschrijven als mensen die de weg kwijt zijn. Jezus Christus zegt zelf dat een ieder wie in Hem gelooft, eeuwig leven heeft en niet verloren gaat (Joh. 3:16). Wel, ik geloof met alles wat in me is dat Jezus Christus mijn Verlosser en Redder is en ik geloof in Hem, als jij geen broer van mij in Christus bent ... wat betekent dat dan? Ik weet en ben ervan overtuigd dat ik aangenomen ben als zoon van God, door het werk van Christus (net als de meeste mensen in de gemeente waar ik kom). Dus als jij gelooft dat ik geen broeder van jou ben, blijft voor mij de enige mogelijkheid over dat jezelf dan blijkbaar geen kind van God bent ... en geloof me, met heel mijn hart hoop ik dat dat niet het geval is!

Volgende quote "Gereformeerde evangelisatie heeft dit uitgangspunt:

quote:
Kerkorde, artikel 26
De evangelisatie moet erop gericht zijn dat zij die God niet kennen of van Hem en zijn dienst vervreemd zijn, zich door belijdenis van het geloof naar de gereformeerde leer voegen bij de gemeente van Christus. De kerkeraden zullen erop toezien dat vanuit deze doelstelling gewerkt wordt."

Naar de gereformeerde leer voegen bij de gemeente van Christus? Graag sluit ik me aan bij christenen die vanuit de bijbel willen leren, daarbij onderschrijf ik geen enkel ander geschrift op aarde als maatstaf dan de bijbel. om terug te komen op Johannes 3:16 en verder "Wie in Hem geloofd wordt niet veroordeeld" "Opdat een ieder die in Hem gelooft eeuwig leven heeft". Ik geloof in Hem en dus kan ik er 100% op vertrouwen dat ik niet veroordeeld word en eeuwig leven heb.

Dus beste reformist om het even af te sluiten ... ben ik jou broeder of niet?

Ik hoop er samen met jou bij te zijn op de nieuwe hemel en aarde, verlicht door Gods aanwezigheid!

Martin
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden: