Auteur Topic: Gezocht woonruimte of kamer per 1-2-2007  (gelezen 692 keer)

Wulm

• Bekijk profiel
Gezocht woonruimte of kamer per 1-2-2007
« Gepost op: november 21, 2006, 04:13:28 pm »
Hallo,

Ik ben op zoek naar een woonruimte in R'dam, ik moet wegens overmacht verhuizen naar een ander woonruimte.

Weten jullie iets, dan hoor ik dat graag!

Groeten Willem Schoonveld

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 21, 2006, 04:24:45 pm »
Wat tips uit oudere topics (vervang Leiden door R'dam waar nodig):

1. Originele brief schrijven, sturen naar alle makelaars in Leiden en omgeving. (minimaal honderd versturen). Zeggen dat je op zoek bent naar huurwoning, niet naar kamer. (rest woning kun je prima onderverhuren, doen makelaars, itt woningbouwverenigingen, niet moeilijk over)
2. Alle internetsites met kamers 24/7 in de gaten houden
3. Alle krantjes, blaadjes e.d. met kamers in de gaten houden, zorgen dat je ze te pakken hebt voordat ze gedistribueerd worden. (Vooral voor de 'Via-Via' geldt dat, zodra die in de winkels ligt is hij niks meer waard)
4. Bellen, veel bellen. Blijven bellen.
5. Alle anti-kraak projecten aflopen. Uitzoeken welke woningbouwverenigingen vernieuwingsplannen hebben, en die dagelijks bellen, tot ze je spuugzat zijn, en dan nog een keer bellen. Anti-kraak word meestal nogal 'uit de losse pols' uitgedeeld.
6. Kraken. Heel simpel, heel goedkoop, volledig legaal, en kan je jaren een woning opleveren. Mocht je dit serieus overwegen, zeg 't dan even, dan zoek ik mijn pakketje info op. Info op internet is niet altijd betrouwbaar.
7. Folderen
Wat in Amsterdam werkt, maar misschien in Leiden niet: wijken uitzoeken waar alle etages zolderkamers hebben (dus: 3 of 4 woonlagen waarbij de woningen op de bovenste verdieping allemaal een losse kamer hebben). Vaak willen die bewoners de zolder wel verhuren aan studenten. Zo'n zolderkamer is vaak niet bijzonder ideaal (hospita, toilet 2 verdiepingen lager, vaak nog wel stromend water), maar prima om in te beginnen. Geeft je tijd om verder te zoeken terwijl je toch in Leiden zit.
Dus: Maak een persoonlijke brief (evt in envelop met naam van bewoner erop) en stop die in zoveel mogelijk brievenbussen in zo'n wijk.
8. Schrijf je in bij woningbouwverenigingen
In A'dam levert dat pas na 3 jaar een evt woning op, maar je bent er erg blij mee als je halverwege je studie toch maar gaat switchen, of wanneer je vertraging oploopt. Ook is het erg prettig als je gaat trouwen en in Leiden blijft hangen. Niet geschoten is altijd mis.
9. Wordt lid van een studentenvereniging.
Helpt ook, zeker als je actief lid bent (wat sowieso al goed voor sjaars is ).

Wulm

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 21, 2006, 04:28:08 pm »
Bedankt voor je info, maar dit is al een onderdeel van mijn zoektocht;)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 21, 2006, 04:31:07 pm »
Kijk, Poohs lijstje is incompleet....
punt 10: spam alle fora vol, wie weet... ;)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Wulm

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 21, 2006, 04:32:39 pm »
haha! je hebt gelijk..

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 21, 2006, 04:37:33 pm »
Maar je hebt tijd zat, als je eisen niet al te hoog liggen. Pooh heeft 2x binnen een maand een nieuwe kamer moeten regelen/geregeld. Vrienden van ons zijn binnen enkele maanden via makelaars aan een leuke woning gekomen. Ik denk niet dat Rotterdam lastiger is dan Amsterdam.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]