Auteur Topic: Saddam Hussein en de doodstraf  (gelezen 9176 keer)

Zijnkind

• Bekijk profiel
Saddam Hussein en de doodstraf
« Reactie #100 Gepost op: januari 01, 2007, 05:45:24 pm »

quote:

thijs14 schreef op 01 januari 2007 om 16:13:
[...]

Daar was ik laatst over aan het nadenken.
Ik vraag met toch af of hij anders bekeerd zou zijn.
Dat is niet aan ons ;).

Toen ik las dat de executie niet lang meer zou duren, heb ik voor hem gebeden dat iemand hem op Jezus mocht wijzen. Helaas stierf hij onder het uiten van een islamitische geloofsbelijdenis. Maar dan nog, het eindoordeel ligt bij God gelukkig.

Het moet wel gevoelig geweest zijn voor Sadam om te sterven aan een galg waar hij zelf ook politieke tegenstanders mee opruimde. Het gedrag van zijn beulen is stuitend daar ze hem een trap nagaven met het uitroepen van de naam van 1 van zijn tegenstanders. Ik vrees dat dit ook de soenieten niet ontgaan zal zijn. Het was waardiger geweest als ze hem ruim de tijd hadden gegeven zijn geloofsbelijdenis af te laten maken.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: januari 01, 2007, 06:45:40 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 01 januari 2007 om 17:45:

[...]
Dat is niet aan ons ;).

Toen ik las dat de executie niet lang meer zou duren, heb ik voor hem gebeden dat iemand hem op Jezus mocht wijzen.

Dat heb ik ook gedaan Zijn Kind, of hij zo vlak voor zijn ontmoeting met het aangezicht van God nog berouw mocht tonen. Mijn intentie was oprecht, desondanks bespeurde ik bij mezelf wel een wat dubbel gevoel. Eigenlijk twijfelde ik of dit wel zinvol was, een gek gevoel eigenlijk. Later zag ik de beelden en heb de commentaren gelezen. Ik had niet de indruk dat hij nu echt tot inkeer was gekomen, ik meen te hebben begrepen dat hij zich eerder verharde, hoewel hij wel de islamitische geloofsbelijdenis leek uit te spreken.

van wikipedia:

Ik getuig dat er geen god is dan God, ik getuig dat Mohammed Gods boodschapper is."
Deze belijdenis moet volgens de islam met overtuiging worden uitgesproken. Bij de oproep tot het gebed klinkt deze geloofsbelijdenis diverse malen per dag uit de luidsprekers van iedere moskee (zie azan).

De shahadah wordt dagelijks door elke vrome moslim meermalen opgezegd tijdens de salat. Veel baby's in een moslimgezin krijgen het direct na hun geboorte in het ene oor gefluisterd; in het andere wordt de azan gefluisterd. Een bekeerling spreekt de shahadah uit en wordt daarna als moslim beschouwd. Dit kan in het bijzijn van twee getuigen zijn, in het bijzijn van de gemeenschap of alleen tegenover God.

Ik durf niet te zeggen of deze tekst hem nu wel of niet dichter bij God heeft gebracht in die laatste seconden. De naam Jezus wordt in ieder geval niet genoemd.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2007, 07:10:48 pm door grondig christelijk »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: januari 01, 2007, 07:33:57 pm »

quote:

joepie schreef op 01 januari 2007 om 16:05:
Ik bedoelde te zeggen: alsof wegkwijnen in de gevangenis beter zou zijn dan nu voor de rechterstoel van God moeten verschijnen.
Ik denk dat hij beter af geweest was om nog langer in de gevangenis te zitten en de mogelijkheid te krijgen om zich te bekeren. Die mogelijkheid is er nu niet meer.
Hij heeft het oordeel ontvangen.

Ah, op die manier. Ik snap je en ben het wel met je eens.

Nienke

• Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: januari 01, 2007, 10:47:00 pm »
Saddam Hoesein was een wreed mens,in deze wereld heb je heel veel van zulke wrede mensen met heel veel macht,om andere mensen stelselmatig,medogenloos te straffen,pesten,elkaar uit te roeien. Zulke mensen zullen altijd blijven bestaan. Dat lost een executie niet op. Leiders met positieve opbouwend gezag voor de mede-mens(en) moeten we hebben.  

Groetjes Nienke

Marc Knoop schreef op 06 november 2006 om 14:47

Ik vind niet dat Balkenende de doodstraf van Saddam als christenzijnde goed kan keuren.