Auteur Topic: egoistische mensen  (gelezen 1472 keer)

dbb

• Bekijk profiel
egoistische mensen
« Gepost op: december 16, 2006, 01:53:27 pm »
hai

mijn nichtje is een heel egoistisch persoon
is echt ongeloofelijk dat ze alleen maar aan haar eigen denkt en dat het haar koud laat dat andere mensen het niet leuk vinden hoe ze tegen hun doet.
en ze is er zelf nog trots op ook.
zelf heb ik er gelukkig niet veel problemen mee maar ik vraag me af wat God van zulke mensen vind?
ik weet dat ieder mens op aarde "speciaal" is
iedereen is anders
en God heen ons zo geschapen
maar zulke mensen ook?
wat vind God van egoistische mensen?
is het niet beter voor mijn nichtje als ze er iets aan moet doen?
of zou het voor God niet uitmaken dat ze zo is.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
egoistische mensen
« Reactie #1 Gepost op: december 16, 2006, 02:21:38 pm »
Egoïsme sluit het 'de ander liefhebben als jezelf' behoorlijk uit, volgens mij. Dus als ze als christen wil leven, moet je haar daar eens op wijzen....
God wil dat we naar elkaar omzien. Elkaar helpen in moeilijkheden, samen blij zijn bij mooie dingen
computerfout: een vreemde een in de byte

dbb

• Bekijk profiel
egoistische mensen
« Reactie #2 Gepost op: december 16, 2006, 03:38:36 pm »
ja precies zo dacht ik erook over.
staat er zoiets trouwens in de bijbel? zoja waar?

trouwens ga gerust door met jullie meningen hoor :)
« Laatst bewerkt op: december 16, 2006, 03:39:00 pm door dbb »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
egoistische mensen
« Reactie #3 Gepost op: december 16, 2006, 05:14:04 pm »
Naast wat Fotogravinnetje zegt zou ik ook voor haar gaan bidden en heel veel geduld proberen te hebben.

Els

• Bekijk profiel
egoistische mensen
« Reactie #4 Gepost op: december 16, 2006, 05:36:41 pm »

quote:

dbb schreef op 16 december 2006 om 13:53:
maar ik vraag me af wat God van zulke mensen vind?
iedereen is anders
maar zulke mensen ook?

Voor God maakt het niet uit dat ze zo is en ook niet of jij of ik gierig zijn of driftig of vals of noem-maar-op. We deugen gewoon geen van allen op zijn tijd.
Dat is het gevolg van de erfzonde.
Maar we hoeven het er niet bij te laten zitten natuurlijk en moeten er eigenlijk alles aan doen om te veranderen of nog beter: ons te laten veranderen.
En gebed is daartoe het enige middel, ook voor anderen. Dus bid voor je nichtje en bid voor jezelf..:)

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
egoistische mensen
« Reactie #5 Gepost op: december 16, 2006, 05:47:42 pm »

quote:

dbb schreef op 16 december 2006 om 13:53:
hai

mijn nichtje is een heel egoistisch persoon
is echt ongeloofelijk dat ze alleen maar aan haar eigen denkt en dat het haar koud laat dat andere mensen het niet leuk vinden hoe ze tegen hun doet.
en ze is er zelf nog trots op ook.
zelf heb ik er gelukkig niet veel problemen mee maar ik vraag me af wat God van zulke mensen vind?
iedereen is anders
maar zulke mensen ook?

Wat God van egoistische mensen vind? Persoonlijk denk ik dat God zoveel van deze mensen houd dat Hij Jezus naar de aarde heeft gezonden, zodat egoistische mensen verandert kunnen worden in God-gerichte mensen. De kern van de zondeval is dat de mens voor zichzelf koos en daarmee tegen God, bekering en wedergeboorte door het werk van Christus is daarop het antwoord. Floyd McClung schrijft in zijn boek "How to love people you do not like" dat God iedere christen in contact brengt met moeilijke en egoistische mensen, zodat deze daardoor leren ook liefde (agape, niet terugverwachtende liefde) aan deze mensen te geven.

Ik kan niet beslissen voor iemand anders om niet-egoistisch te leven of om zijn of haar gedrag te veranderen. Wel kan ik er vragen over stellen, de persoon accepteren als medemens en ondanks het feit dat ik er waarschijnlijk niets van liefde of warmte terug krijg, deze wel geven aan egoistische mensen. God wil ook deze mensen graag veranderen, net zo zeer als jou en ik verder omvormen naar Zijn beeld.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Promtus

• Bekijk profiel
egoistische mensen
« Reactie #6 Gepost op: december 16, 2006, 07:29:42 pm »
In welk opzicht is ze egoistisch?

dbb

• Bekijk profiel
egoistische mensen
« Reactie #7 Gepost op: december 16, 2006, 07:38:07 pm »

quote:

Promtus schreef op 16 december 2006 om 19:29:
In welk opzicht is ze egoistisch?
hoebedoel je precies?

Zijnkind

• Bekijk profiel
egoistische mensen
« Reactie #8 Gepost op: december 16, 2006, 10:37:38 pm »
Modbreak:
GL -> CZDP
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
egoistische mensen
« Reactie #9 Gepost op: december 17, 2006, 04:51:35 pm »

quote:

dbb schreef op 16 december 2006 om 15:38:
ja precies zo dacht ik erook over.
staat er zoiets trouwens in de bijbel? zoja waar?
Matteüs 22
Om hem op de proef te stellen vroeg een van hen, een wetgeleerde: 36 ‘Meester, wat is het grootste gebod in de wet?’ 37 Hij antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 38 Dat is het grootste en eerste gebod. 39 Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. 40 Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.’

Matteüs 19
Als je het leven wilt binnengaan, houd je dan aan zijn geboden.’ 18 ‘Welke?’ vroeg hij. ‘Deze,’ antwoordde Jezus, ‘pleeg geen moord, pleeg geen overspel, steel niet, leg geen vals getuigenis af, 19 toon eerbied voor uw vader en moeder, en ook: heb uw naaste lief als uzelf.’

Gal 5,14
want de hele wet is vervuld in één uitspraak: ‘Heb uw naaste lief als uzelf.’

Jak 2,8
Wanneer u echter het koninklijke gebod volbrengt dat de Schrift geeft: ‘Heb uw naaste lief als uzelf,’ dan handelt u juist.

en nog wel wat plaatsen.. Overigens makkelijk te vinden in een online bijbel  ;)
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised