Auteur Topic: Shockwave 2007  (gelezen 2119 keer)

MartinB

• Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Gepost op: december 24, 2006, 02:29:56 pm »
Schud je wereld met Shockwave!  

Een Shockwave van gebed over de hele wereld voor de vervolgde kerk. Sta op voor vervolgde christenen en doe mee met dit wereldwijde gebedsevent voor jongeren, Shockwave 2007. (www.odshockwave.org)

Het doel van Shockwave is simpel: kom ergens in het weekend van 2-4 maart 2007 met je vrienden, je jeugdkerk, of met je jeugdgroep samen en neem tijd om op je eigen manier te bidden voor de vervolgde Kerk met Shockwave. Jouw gebed maakt een verschil.

Het thema van dit jaar is de kerk in de moslimwereld. Je kunt onze wereld grofweg in vier regio’s verdelen die sterk door de Islam beïnvloed zijn en waar christenen het moeilijk hebben. Je broeders en zusters daar hebben je gebed en steun hard nodig!

Stel je voor, het is vrijdagavond 2 maart 24:00 uur. Ergens in een bekende kerk in Sydney, Australië beginnen 4000 jongeren in een stadion te bidden voor Indonesië. Een paar uur later komt een groepje van 6 vrienden in Kongo bij elkaar en bidt voor christenen in Irak. Op dat moment staat een jeugdgroep in Zwitserland vroeg op en gaan de bergen in om te bidden voor Egypte. Tientallen groepen in Duitsland komen die zaterdagavond 3 maart samen en bidden voor hun broeders en zusters in Oezbekistan. Noorwegen begint te bidden en Engeland en.. etc etc. Dat is Shockwave, een golf van gebed over de hele wereld. Het is tijd geworden dat Nederland haar plek inneemt en samen met de rest van de wereld opstaat voor de vervolgde kerk. Wat doe jij?

" Het idee dat ik tegelijkertijd met allemaal jongeren uit verschillende landen bad voor dezelfde onderwerpen gaf me een bijzonder gevoel. Dit wil ik elk jaar doen"  Tomas(18), Brazilië, 2006

" Shockwave is een fantastisch evenement. ik heb nu veel duidelijker wat er allemaal in de wereld gebeurt en wat ik eraan kan doen. Bidden is gaaf!" Therése(21), UK, 2004

"Wat gaaf dat Shockwave nu eindelijk ook in Nederland is. Ik hoop dat er steeds meer jongeren mee zullen doen aan Shockwave. Goed bezig Open Doors!" Elleke (17), Nederland, 2006

Underground organiseert voor de tweede keer het internationale gebedsevent Shockwave in Nederland. Underground is een wereldwijd initiatief vanuit Open Doors door jonge mensen. Underground staat op voor de Lijdende Kerk. Open Doors wil met Underground vervolging in jouw wereld brengen zodat jij een verschil kunt maken.

Macguinness

• Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #1 Gepost op: december 24, 2006, 04:32:49 pm »
Succes verzekerd!?

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #2 Gepost op: december 25, 2006, 09:03:18 am »
WIJ moeten een verchil maken?
Of doet God dat?
moeilijk!
Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest. Joh 19,30

smooky

• was ik weer
    • Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #3 Gepost op: december 25, 2006, 11:11:28 am »
ach, zo moeilijk is dat niet hoor thijs.
God maakt het verschil.

Ik ben hier dan ook enorm TEGEN
was ik weer

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #4 Gepost op: december 25, 2006, 12:41:36 pm »
Ben je tegen bidden?  Of tegen georganiseerd bidden?

dingo

• Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #5 Gepost op: december 25, 2006, 12:47:13 pm »
Ach er is niets op tegen om te bidden maar sla niet het "uw wil geschiede" over want het is God die regeert en die dat autonoom doet.

smooky

• was ik weer
    • Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #6 Gepost op: december 25, 2006, 12:48:04 pm »
pfffffffff

wat denk je nu zelf.
Moet ik nu echt reageren
lees even goed de openings post, en dan mn antwoord 8)

o ja btw. Fijne feestdagen
was ik weer

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #7 Gepost op: december 25, 2006, 01:43:38 pm »
Wat een vervelende reacties allemaal op een iniatief om te bidden voor vervolgde christenen. Ik vind het een heel goed iniatief om samen met veel christenen over de hele wereld hiervoor te bidden en daarmee bekendheid geven over de moeilijke situaties van broers en zussen in andere landen omdat zij geloven ... ik kan er werkelijk niet bij dat er christenen zijn die hierop negatief reageren.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #8 Gepost op: december 25, 2006, 07:19:32 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 25 december 2006 om 13:43:
Wat een vervelende reacties allemaal op een iniatief om te bidden voor vervolgde christenen. Ik vind het een heel goed iniatief om samen met veel christenen over de hele wereld hiervoor te bidden en daarmee bekendheid geven over de moeilijke situaties van broers en zussen in andere landen omdat zij geloven ... ik kan er werkelijk niet bij dat er christenen zijn die hierop negatief reageren.

Bidden? ok!
maar waarom: doe met zijn allen hard mee want dan worden we gehoort
slaat gewoon nergens op
Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest. Joh 19,30

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #9 Gepost op: december 25, 2006, 07:59:07 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 25 december 2006 om 13:43:

Ik kan daar wel bij penquin, dat is gewoon het gevolg van de visie op de plaats van het gebed in het persoonlijk leven.  Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg. de taal die martinb gebruikt past niet in  de kaders van elke lezer en schrijver hier. het is een beetje popie-jopie voor sommigen en gaat lijnrecht in tegen het gevoel en beeld wat men van God heeft. Iemand die van verre alles nabij bestuurt en alle respect verdiend.
Maar ik kan ook heel goed jou reactie begrijpen. Ik denk dat jij je gebed misschien wel altijd eindigt met "in Jezus naam, amen". Misschien wel benadrukt door een overtuigd uitgesproken amen. Maar zo zijn er ook die hun gebed altijd eindigen met "om Jezus wil, amen" en dit amen benadrukken door een wat vragende toon om het uw wil geschiede te benadrukken.
wat zegt de bijbel daar eigenlijk over?
« Laatst bewerkt op: december 25, 2006, 08:00:04 pm door grondig christelijk »

penguin1978

• Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #10 Gepost op: december 25, 2006, 08:18:18 pm »

quote:

thijs14 schreef op 25 december 2006 om 19:19:
[...]

Bidden? ok!
maar waarom: doe met zijn allen hard mee want dan worden we gehoort
slaat gewoon nergens op
Ik neem aan dat je bedoeld: ... dan worden we gehoord... maar das slechts een kwestie van spelling :P

Nergens in de openingspost zie ik staan iets als doe met zijn allen mee want dan worden wij gehoord ... misschien kan je me dat aanwijzen waar je dat vandaan hebt?

In de beschreven gebedsactie zien we iets terug van de wereldwijde gemeenschap van Gods kinderen, die zich het lot aantrekken van hun broers en zussen in mindere omstandigheden. Ik zal zeker niet beweren dat de gebedsactie lijden zal verminderen, sterker nog Jezus Christus zelf heeft het over lijden en vervolgingen van degenen die Hem volgen. Wel gaat er een bemoediging vanuit naar degenen die vervolgd worden omdat ze geloven in God. Kracht en wijsheid voor christenen in verdrukking lijken mij meer noodzakelijk dan verlichting van de situatie daarvan, juist in veel situaties waarin christenen vervolgd worden komen vaak vele niet-gelovigen tot geloof.

Ik zou letterlijk bij God, niet weten waarom dat niet georganiseerd met zijn allen mag gebeuren:

- door met elkaar te bidden kunnen christenen elkaar warm houden om door te blijven bidden
- door het te organiseren kunnen gebedspunten verspreid worden over de actuele omstandigheden en specifieke situaties waarvan vele christenen niet op de hoogte zouden zijn zonder zulke acties.

Tuurlijk is het goed dat mensen thuis ook daarvoor bidden en hoef je niet mee te doen met zo'n actie om het met zijn allen te doen ... alleen door het wel te doen word jezelf wel meer op de hoogte gesteld van de situatie van onze broers en zussen in vervolging. Overigens wordt er in allerlei bijeenkomsten, waaronder kerkdiensten, gebeden waarbij de hele gemeente is vertegenwoordigd ... de dominee / voorganger kan toch ook thuis bidden?

Citaat van Dingo:
"Ach er is niets op tegen om te bidden maar sla niet het "uw wil geschiede" over want het is God die regeert en die dat autonoom doet."

Het lijkt mij persoonlijk in ieder geval wel Gods wil dat wij bidden voor onze mede christenen in vervolging en verdrukking. Bidden is nog altijd praten met God en niet God dwingen te doen wat wij graag willen.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

penguin1978

• Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #11 Gepost op: december 25, 2006, 08:43:04 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 25 december 2006 om 19:59:
[...]

Ik kan daar wel bij penquin, dat is gewoon het gevolg van de visie op de plaats van het gebed in het persoonlijk leven.  Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg. de taal die martinb gebruikt past niet in  de kaders van elke lezer en schrijver hier. het is een beetje popie-jopie voor sommigen en gaat lijnrecht in tegen het gevoel en beeld wat men van God heeft. Iemand die van verre alles nabij bestuurt en alle respect verdiend.
Maar ik kan ook heel goed jou reactie begrijpen. Ik denk dat jij je gebed misschien wel altijd eindigt met "in Jezus naam, amen". Misschien wel benadrukt door een overtuigd uitgesproken amen. Maar zo zijn er ook die hun gebed altijd eindigen met "om Jezus wil, amen" en dit amen benadrukken door een wat vragende toon om het uw wil geschiede te benadrukken.
wat zegt de bijbel daar eigenlijk over?

Ik zal niet beweren dat iemand hieraan mee hoeft te doen aan deze actie, maar waar ik me wel wat over irriteer zijn de negatieve niet of weinig onderbouwde reacties. Van mij hoef je nergens voor of tegen te zijn, maar als je dan duidelijk maakt dat je voor of tegen ben vind ik het wel op zijn plaats om dat te onderbouwen ... en anders vind ik persoonlijk dat het eigenlijk weinig tot niets toevoegd aan het hele verhaal.

Relevant is denk ik idd wel wat verstaat iemand onder de zin "uw wil geschiede", waarin uw uiteraard God is. Betekent dat dat alles wat God wil gebeurt? Zou God willen dat Adam en Eva van de boom aten van kennis van goed en kwaad? Zou God willen dat ik af en toe in zonde val? Ik geloof duidelijk van niet, toch zijn beide dingen gebeurt. De acties die God wil doen zoals het zenden van Zijn Zoon naar deze aarde, duidelijk wel.

Uw wil geschiede zie ik aan de ene kant als ingrijpen van God in de wereldgeschiedenis en aan de andere kant als iets dat wij zouden moeten waarmaken in ons leven, de wil van God doen. Wat is Gods wil voor ons?

- Dat we in Hem geloven, dienen en vertrouwen
- Dat we omzien naar elkaar
- Dat we Hem aanbidden en bidden voorelkaar
- Dat we heilig leven
- Dat de vrucht van de Geest in ons leven ontwikkeld word

Als wij dus o.a. niet bidden voor de vervolgde christenen (thuis of in groepsverband) doen we daarmee niet de wil van God, die wil dat we elkaar in gebed herdenken. Als bidden geen enkele uitwerking heeft, omdat God toch al doet wat Hij doet lijkt bidden mij weinig zinvol ... waarom zou ik dan bidden voor de mensen om mij heen? De gebeden van Paulus in het NT voor de gestichte gemeente zijn dan ook niets meer dan ijdele woorden.

De taal in de openingstopic is idd wel wat populair net als het woord shockwave ... duidelijk bedoeld om jonge jeugd aan te proberen te spreken. Als jongvolwassene lees ik meer door taalgebruik heen en kijk puur naar de werkelijke inhoud van een stuk, ongeacht de woordkeuze daarin.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #12 Gepost op: december 25, 2006, 09:51:25 pm »
Waar Jezus ageert tegen het bidden in het openbaar en op de hoeken van de straten en het voortdurend prevelen van ellenlange gebeden gaat het naar mijn overtuiging over bidden met het doel zichzelf te verhogen en niet God. h
Het ellenlang prevelen zoals de heiden zou je ook kunnen duiden met zoiets als matra's. Er is namelijk helemaal niets tegen een lang en oprecht gebed.

Betreffende het onze Vader denk ik dat dit een geestelijker gebed is, dan we vaak mee om gaan in de praktijk.
Waar het gaat om geef ons heden ons dagelijks brood wordt te weinig gedacht aan het brood wat Jezus Christus is, de dagelijkse omgang met Hem door zijn Heilige Geest en te vaak wordt in de eerste plaats uit gegaan van aardse zaken.
Waar het gaat om het Uw wil geschiedde, gaat het er uiteraard om dat het gaat om de wil van God, maar vooral dat wij zijn wil DOEN en veel minder om "als u het wil".
Wanneer het laatste zo zou zijn, zou Jezus behoorlijke onwaarheden hebben verkondigd.
Het Uw wil geschiedde betekent ook luisteren naar de stem van de Heilige Geest, daardoor kunnen wij namelijk Zijn wil horen en ervaren. Enerzijds door lezen en bestuderen van Zijn Woord, soms heel praktisch en zeer nabij.

Met het onze vader wordt vaak veek te oppervlakkig om gegaan. Het is een gebed met enorme diepten. Het is geen gebed die je maar even erbij doet voor het gemak. Wat vaak helaas wel gebeurt.

Voor de rest onderschrijf ik de laatste reactie van Penquin, zeker ook ten aanzien van de wil van de Vader. de vader die zegt van de Zoon dat als je God wil kennen je gevolg moet geven aan Gods uitspraak over Zijn Zoon "Hoor Hem".
Die Zoon is heel duidelijk in mattheus 25. Een heel duidelijke boodschap voor ons christenen.

Tot slot dan nog math 7:

7 Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden. 8 Want een ieder, die bidt, ontvangt, en wie zoekt, vindt, en wie klopt, hem zal opengedaan worden. 9 Of welk mens onder u zal, als zijn zoon hem om brood vraagt, hem een steen geven? 10 Of als hij een vis vraagt, zal hij hem toch geen slang geven? 11 Indien dan gij, hoewel gij slecht zijt, goede gaven weet te geven aan uw kinderen, hoeveel te meer zal uw Vader in de hemelen het goede geven aan hen, die Hem daarom bidden.

Hier staat niet dat WAT je vraagt je zult krijgen. Er staat dat ER zal worden gegeven en dat HET GOEDE zal worden gegeven. Men krijgt wat men nodig heeft, niet wat men DENKT nodig te HEBBEN.

Maar hier is vast veel meer over te zeggen.
« Laatst bewerkt op: december 25, 2006, 10:08:13 pm door grondig christelijk »

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #13 Gepost op: december 25, 2006, 11:27:02 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 25 december 2006 om 20:18:
[...]

Ik neem aan dat je bedoeld: ... dan worden we gehoord... maar das slechts een kwestie van spelling :P

Nergens in de openingspost zie ik staan iets als doe met zijn allen mee want dan worden wij gehoord ... misschien kan je me dat aanwijzen waar je dat vandaan hebt?

In de beschreven gebedsactie zien we iets terug van de wereldwijde gemeenschap van Gods kinderen, die zich het lot aantrekken van hun broers en zussen in mindere omstandigheden. Ik zal zeker niet beweren dat de gebedsactie lijden zal verminderen, sterker nog Jezus Christus zelf heeft het over lijden en vervolgingen van degenen die Hem volgen. Wel gaat er een bemoediging vanuit naar degenen die vervolgd worden omdat ze geloven in God. Kracht en wijsheid voor christenen in verdrukking lijken mij meer noodzakelijk dan verlichting van de situatie daarvan, juist in veel situaties waarin christenen vervolgd worden komen vaak vele niet-gelovigen tot geloof.

Ik zou letterlijk bij God, niet weten waarom dat niet georganiseerd met zijn allen mag gebeuren:

- door met elkaar te bidden kunnen christenen elkaar warm houden om door te blijven bidden
- door het te organiseren kunnen gebedspunten verspreid worden over de actuele omstandigheden en specifieke situaties waarvan vele christenen niet op de hoogte zouden zijn zonder zulke acties.

Tuurlijk is het goed dat mensen thuis ook daarvoor bidden en hoef je niet mee te doen met zo'n actie om het met zijn allen te doen ... alleen door het wel te doen word jezelf wel meer op de hoogte gesteld van de situatie van onze broers en zussen in vervolging. Overigens wordt er in allerlei bijeenkomsten, waaronder kerkdiensten, gebeden waarbij de hele gemeente is vertegenwoordigd ... de dominee / voorganger kan toch ook thuis bidden?

Citaat van Dingo:
"Ach er is niets op tegen om te bidden maar sla niet het "uw wil geschiede" over want het is God die regeert en die dat autonoom doet."

Het lijkt mij persoonlijk in ieder geval wel Gods wil dat wij bidden voor onze mede christenen in vervolging en verdrukking. Bidden is nog altijd praten met God en niet God dwingen te doen wat wij graag willen.
offtopic:het spijt me van die ene letter  :P

@ waar haal ik het vandaan
dit zegt de persoon op het laatst: "Open Doors wil met Underground vervolging in jouw wereld brengen zodat jij een verschil kunt maken".
« Laatst bewerkt op: december 25, 2006, 11:27:18 pm door thijs14 »

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #14 Gepost op: december 25, 2006, 11:30:07 pm »

quote:

thijs14 schreef op 25 december 2006 om 23:27:
[...]

offtopic:het spijt me van die ene letter  :P

dit zegt de persoon op het laatst: "Open Doors wil met Underground vervolging in jouw wereld brengen zodat jij een verschil kunt maken".

verder:
Gedeeltelijk ben ik het wel met je eens,
het is goed als mensen gebedspunten aandragen.
Maar niet omdat het dan heel goed werkt, maar om andere mensen ook te overdenken in je gebed.

MartinB

• Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #15 Gepost op: december 26, 2006, 12:41:27 am »

quote:

thijs14 schreef op 25 december 2006 om 23:27:
[...]

offtopic:
het spijt me van die ene letter

Hetgeen Open Doors en Underground hier denk ik mee bedoelen is dat je door middel van gebed aan God een verschil kan maken voor vervolgde christenen over de hele wereld die niet even naar de kerk kunnen of in de bijbel kunnen lezen. Je kan God toch tot God bidden en vragen of hij deze christenen wil helpen als ze vervolgd worden of zelfs met de dood bedreigd worden enkel en alleen omdat ze in God geloven of een bijbel bij zich hebben.
En het is niet zo dat je alleen door middel van gebed een verschil kan maken voor vervolgde christenen want ook door geld te geven of daadwerkelijk zelf op reis te gaan naar de landen waar vervolgde christenen wonen kun je denk ik een groot verschil maken in zoveel levens.
« Laatst bewerkt op: december 26, 2006, 12:46:09 am door MartinB »

aerandir

• Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #16 Gepost op: december 26, 2006, 01:46:11 am »
Dit is al zo oud als de weg naar Kralingen.... heksen doen dat al eeuwen.... gezamelijke rites om bep. dingen te laten gebeuren of af te dwingen...

Dus geloof wel dat het zou helpen....

groet Aerandir

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #17 Gepost op: december 26, 2006, 11:07:47 am »

quote:

MartinB schreef op 26 december 2006 om 00:41:
[...]

Hetgeen Open Doors en Underground hier denk ik mee bedoelen is dat je door middel van gebed aan God een verschil kan maken voor vervolgde christenen over de hele wereld die niet even naar de kerk kunnen of in de bijbel kunnen lezen. Je kan God toch tot God bidden en vragen of hij deze christenen wil helpen als ze vervolgd worden of zelfs met de dood bedreigd worden enkel en alleen omdat ze in God geloven of een bijbel bij zich hebben.
En het is niet zo dat je alleen door middel van gebed een verschil kan maken voor vervolgde christenen want ook door geld te geven of daadwerkelijk zelf op reis te gaan naar de landen waar vervolgde christenen wonen kun je denk ik een groot verschil maken in zoveel levens.

Daar gaat het niet om, het is goed om te bidden voor die mensen.
Maar niet omdat God hun ellende anders niet ziet.
En zeker niet dat als we met zijn allen heel hard bidden, we wel gehoord worden.
Verder is het wel goed om aan te kaarten wat er gebeurt met/bij bepaalde mensen, bevolkingsgroepen, en landen.
« Laatst bewerkt op: december 26, 2006, 11:08:14 am door thijs14 »

Macguinness

• Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #18 Gepost op: december 26, 2006, 12:18:23 pm »
Kijk, er is helemaal niks tegen in te brengen dat je mensen oproept om te bidden voor de christenen die vervolgd worden, het is goed om te beseffen dat er broeders en zusters zijn die niet in vrijheid in geloof kunnen belijden, en het is goed te beseffen hoe ongelooflijk veel vrijheid wij hier hebben en dat we kunnen doen en laten wat we willen. (en daar hebben wij dan weer last van, te veel vrijheid geeft je het gevoel onhafhankelijk te zijn)

Maar om nou het gebed als een evenement te "verkopen" als een leuk dagje uit met je vrienden vind ik wat te ver gaan.
Deze organisatie richt zich blijkbaar alleen op jongeren. Mag ik ook meebidden?(ik ben bijna 40) mag mijn moeder ook meebidden? Of is een stadion vol bejaarden niet gewenst?

Ik lees wat citaten op je website:

quote:

"Vervolging is verschrikkelijk, ik neem dit jaar mijn hele jeugdgroep mee naar Shockwave. Eindelijk is er iets voor jongeren. Goed bezig Underground!"  ( Bart, 18)

Alsof shockwave iets nieuws uitgevonden heeft? Gebed is niet iets nieuws of zo, het is er altijd al geweest, en vast ook wel in de gemeente van Bart.

quote:

" Het idee dat ik tegelijkertijd met allemaal jongeren uit verschillende landen bad voor dezelfde onderwerpen gaf me een bijzonder gevoel. Dit wil ik elk jaar doen" Tomas(18), Brazilië, 2006
Je kunt dit iedere dag doen, Tomas, ook in je ééntje.

Dit evenement vind plaats op 2, 3 en 4 maart 2007. Wat gebeurd er vóór en ná deze data? Moet er persé op deze data gebeden worden? Of mag ik ook op 13 januari en 28 juni bidden?
Maakt dat voor God een verschil? Of zou het niet zo veel uitmaken voor God en voor de vervolgden wanneer en met wie je bidt?

penguin1978

• Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #19 Gepost op: december 26, 2006, 12:34:50 pm »

quote:

Macguinness schreef op 26 december 2006 om 12:18:
Maar om nou het gebed als een evenement te "verkopen" als een leuk dagje uit met je vrienden vind ik wat te ver gaan.
Deze organisatie richt zich blijkbaar alleen op jongeren. Mag ik ook meebidden?(ik ben bijna 40) mag mijn moeder ook meebidden? Of is een stadion vol bejaarden niet gewenst?

Het iniatief van Shockwave ligt bij de organisatie Open Doors, deze houden jaarlijks ook de dag van gebed. De nacht voor gebed is voor iedereen en ook hun maandblad dat ze uitgeven bevat een gebedskalender. De organisatie Open Doors richt zich op kerken en iedere christen kan actief meebidden door de gebedskalender en de nacht van gebed. Daarmee is "Shockwave" slechts een onderdeel van het grotere geheel en richt zich specifiek om vooral jongeren hierbij ook te betrekken.

En als jij echt wilt weten of jij ook mag bidden, bejaarden welkom zijn en je moeder mee mag bidden ... MartinB heeft netjes de link gegeven van de website, waarbij je gewoon contact kan opnemen met de organisatie en je vragen kunt stellen via het contactformulier.
« Laatst bewerkt op: december 26, 2006, 01:13:55 pm door penguin1978 »

penguin1978

• Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #20 Gepost op: december 26, 2006, 01:23:17 pm »

quote:

Macguinness schreef op 26 december 2006 om 12:18:

Dit evenement vind plaats op 2, 3 en 4 maart 2007. Wat gebeurd er vóór en ná deze data? Moet er persé op deze data gebeden worden? Of mag ik ook op 13 januari en 28 juni bidden?
Maakt dat voor God een verschil? Of zou het niet zo veel uitmaken voor God en voor de vervolgden wanneer en met wie je bidt?

Overigens ik heb besloten zondag niet meer naar de kerk te gaan, hoewel ik geloof dat het goed is om te gaan. De dienst begint bij ons om 11.00 en wat maakt dat tijdstip nou uit? Het had toch net zo goed om 12.00 kunnen beginnen of om 9.00? Maakt het niet meer uit hoe ik op zondag om 15.00 God dien? Maakt het voor God verschil als ik om 14.00 naar de kerk ga?

Met dit soort redeneringen kunnen we ieder iniatief wegredeneren ....

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #21 Gepost op: december 26, 2006, 07:18:57 pm »

quote:

aerandir schreef op 26 december 2006 om 01:46:
Dit is al zo oud als de weg naar Kralingen.... heksen doen dat al eeuwen.... gezamelijke rites om bep. dingen te laten gebeuren of af te dwingen...

Dus geloof wel dat het zou helpen....

groet Aerandir

Met als aantekening dat een rite wel even wat anders is dan een gebed tot God.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #22 Gepost op: december 26, 2006, 07:31:58 pm »

quote:

MartinB schreef op 26 december 2006 om 00:41:
[...]

Ik las deze tekst over gebed en daaruit blijkt dat God handelt op het gebed van gelovigen:

Filemon
22 Maak tevens ook huisvesting voor mij gereed, want ik hoop, dank zij uw gebeden, u te worden teruggegeven.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

penguin1978

• Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #23 Gepost op: december 27, 2006, 12:10:02 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 25 december 2006 om 21:51:
Betreffende het onze Vader denk ik dat dit een geestelijker gebed is, dan we vaak mee om gaan in de praktijk.
Waar het gaat om geef ons heden ons dagelijks brood wordt te weinig gedacht aan het brood wat Jezus Christus is, de dagelijkse omgang met Hem door zijn Heilige Geest en te vaak wordt in de eerste plaats uit gegaan van aardse zaken.
Waar het gaat om het Uw wil geschiedde, gaat het er uiteraard om dat het gaat om de wil van God, maar vooral dat wij zijn wil DOEN en veel minder om "als u het wil".
Wanneer het laatste zo zou zijn, zou Jezus behoorlijke onwaarheden hebben verkondigd.
Het Uw wil geschiedde betekent ook luisteren naar de stem van de Heilige Geest, daardoor kunnen wij namelijk Zijn wil horen en ervaren. Enerzijds door lezen en bestuderen van Zijn Woord, soms heel praktisch en zeer nabij.

Met het onze vader wordt vaak veek te oppervlakkig om gegaan. Het is een gebed met enorme diepten. Het is geen gebed die je maar even erbij doet voor het gemak. Wat vaak helaas wel gebeurt.
Dit lijkt mij overigens een mooi uitgangspunt voor een nieuwe forumtopic: De diepte van het onze Vader. In dat topic kan dieper worden ingegaan op de beden van het onze Vader en wat deze betekenen voor ons.

aerandir

• Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #24 Gepost op: december 30, 2006, 09:50:38 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 26 december 2006 om 19:18:

[...]

Met als aantekening dat een rite wel even wat anders is dan een gebed tot God.

Dat mag je vinden dat verschil zit in jou (of mij) maar het principe bl;ijft overeind... door dat met meerdere mensen te doen komen er meer energieen vrij dus heeft het meer bereik.....plus de bekentheid die er (in jullie geval) aan gegeven kan worden laat toch even zien dat er veel onderdrukte christen zijn..dat is altijd goed

groet aerandir

aerandir

• Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #25 Gepost op: december 30, 2006, 09:51:39 pm »

quote:

aerandir schreef op 30 december 2006 om 21:50:
[...]

Dat mag je vinden dat verschil zit in jou (of mij want een rite kan ook voor de Godin zijn in ons geval...) maar het principe blijft overeind... door dat met meerdere mensen te doen komen er meer energieen vrij dus heeft het meer bereik.....plus de bekentheid die er (in jullie geval) aan gegeven kan worden laat toch even zien dat er veel onderdrukte christen zijn..dat is altijd goed

groet aerandir

Macguinness

• Bekijk profiel
Shockwave 2007
« Reactie #26 Gepost op: januari 06, 2007, 05:55:05 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 26 december 2006 om 13:23:
[...]

Overigens ik heb besloten zondag niet meer naar de kerk te gaan, hoewel ik geloof dat het goed is om te gaan. De dienst begint bij ons om 11.00 en wat maakt dat tijdstip nou uit? Het had toch net zo goed om 12.00 kunnen beginnen of om 9.00? Maakt het niet meer uit hoe ik op zondag om 15.00 God dien? Maakt het voor God verschil als ik om 14.00 naar de kerk ga?

Met dit soort redeneringen kunnen we ieder iniatief wegredeneren ....

Nee, het maakt niet uit hoe laat de kerkdienst begint, maar het is wel handig voor de gemeenteleden om te weten hoe laat ze ongeveer verwacht worden.

Wat open doors doet is prima, de aandacht vestigen op christenen die niet in vrijheid hun geloof mogen belijden.
Maar je moet van bidden geen festijn maken zodat je een leuk dagje uit bent met z'n allen.