quote:
mtl schreef op 11 januari 2007 om 23:51:Misschien hoef je er zelfs geen hosting bij te nemen. Ik zie nu dat de subdomeinen van GKV een eigen nameserver hebben. Weet iemand of het werkt om die in te vullen bij je nieuwe domein en dat het dan verwijst naar
http://hattem-n.gkv.nl (uiteraard met nog wat A-records met het juist ip erbij)?
De nameserver voor de GKV subdomeinen zou, mist daar de juiste instellingen gemaakt kunnen worden, technisch gezien gewoon gebruikt kunnen worden. Mits dat twee afzonderlijke DNS servers zijn, dat is een eis die door SIDN gesteld wordt voor .nl domeinen.
Om dat te regelen moet de domeinnaam eerst correct geconfigureerd worden in DNS en daarna kan de domeinnaam aangevraagd worden. Bij die aanvraag zouden dan die GKV servers opgegeven moeten worden als DNS servers voor dat domein.
Maar persoonlijk lijkt het me wat omslachtig. Je hebt uiteindelijk altijd een tussenliggende provider nodig om de domeinnaam aan te vragen en voor minder dan 15,- per jaar heb je een domein inclusief dns hosting. DNS dan gaan regelen bij GKV.nl bespaard je maximaal 5 euro per jaar, maar heeft wel tot gevolg dat twee partijen zich met hetzelfde domein bemoeien...
In alle gevallen moeten de web- en mail-server bij GKV.nl wel geconfigureerd worden om die nieuwe .nl domeinnaam te herkennen, ik denkt niet dat je dat zelf in plesk kunt doen, maar daar weet mtl misschien meer van...
mtl, we zouden wat dingen kunnen proberen...