Auteur Topic: Hosting bij gkv.nl, maar andere domeinnaam  (gelezen 3006 keer)

Harm van Dijk

• Bekijk profiel
Hosting bij gkv.nl, maar andere domeinnaam
« Gepost op: januari 10, 2007, 10:52:42 pm »
De url http://hattem-n.gkv.nl vinden we niet zo heel handig om te onthouden, in ieder geval niet voor buitenstaanders.

Mijn vraag is nu: kun je, als je eenmaal een site gebouwd hebt onder de gkv.nl "domeinen", toch een andere domeinnaam gebruiken, eventueel als een soort alias.
Bijvoorbeeld een url op basis van de naam van het kerkgebouw? Of moet je dan ergens anders hosting zoeken?

Harm van Dijk
Harm van Dijk, gkv Hattem-Noord

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 10, 2007, 10:57:05 pm »
Voor zover ik weet moet je dan een nieuwe account met domein naam aanmaken + webforwarding.
Deze site www.sonja-haarmode.nl maak ik op een account van m'n broer bij zijn hetnet account waar hij gratis webruimte heeft. De site gaat via webforwarding naar sonja.haarmode.nl
Webforwarding heb ik bij makeweb geregeld.

Succes ermee.
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2007, 08:27:16 am door mtl »
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 10, 2007, 11:56:21 pm »
Wij hebben (zakelijk en kerk informeel) alles via yourhosting geregeld. Is een betere optie denk ik:de naam van de gemeente claimen en daar een webstek voor bouwen.
Modbreak:
Reclame verwijderd.
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2007, 08:26:36 am door mtl »
Mail me maar als je wat wilt weten

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2007, 12:18:36 am »
wij gebruiken ook forwarding... gewoon een domein registreren, met minimale schijfruimte en naar de gkv-link laten forwarden. Dan heb je gewoon je eigen domein... en ziet niemand de gkv-link terwijl je site daar wel onder draait :)
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

DoubleUP

• www: Wees Wijs met de Wijsheid
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 11, 2007, 08:59:16 am »
wij hebben ook zowel http://pijnacker-nootdorp.gkv.nl als http://www.gkvpn.org.
De laatste linkt gewoon door naar de eerste. Je merkt er verder nix van...
Dat doorlinken kan de provider van je gewenste adres regelen.
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2007, 09:00:23 am door DoubleUP »
Altijd in voor verbeteringen!

mtl

• Moderator WEB
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 11, 2007, 11:51:08 pm »
Modbreak:
offtopic berichten verplaatst: "Kerken op het web"

Ik denk dat je inderdaad een domeinnaam met een 'klein' hostingpakket moet nemen. Daar kan je dan een doorlink pagina maken naar http://hattem-n.gkv.nl .

Misschien hoef je er zelfs geen hosting bij te nemen. Ik zie nu dat de subdomeinen van GKV een eigen nameserver hebben. Weet iemand of het werkt om die in te vullen bij je nieuwe domein en dat het dan verwijst naar http://hattem-n.gkv.nl (uiteraard met nog wat A-records met het juist ip erbij)?
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2007, 11:56:04 pm door mtl »
What the caterpillar calls the end of the world God calls a butterfly.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 12, 2007, 10:34:41 pm »

quote:

Modbreak:
Reclame verwijderd.
Sorry, had daar even niet aan gedacht ;)
Mail me maar als je wat wilt weten

Harm van Dijk

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 13, 2007, 11:57:58 am »
@mtl, do-11:

Wat jij bedoelt, is dat niet hetzelfde als het eerder genoemde webforwarding?
Overigens denk ik dat dat wel voldoende voor ons zal zijn.
@allen: Bedankt voor de reacties.

Harm
Harm van Dijk, gkv Hattem-Noord

mtl

• Moderator WEB
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 13, 2007, 12:20:27 pm »
Ik bedoel niet hetzelfde als Marnix. Zij hebben er namelijk hosting bij en dat is niet altijd nodig (ook al kost dat bijna niets meer)! Ik bedoel wel hetzelfde als DoubleUP maar beschrijf het iets anders :+
Ik zou bij het registreren van jullie domeinnaam letten op de mogelijkheden van webforwarding zonder hostingpakket.

Succes ermee.

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 13, 2007, 04:47:03 pm »

quote:

mtl schreef op 11 januari 2007 om 23:51:
Misschien hoef je er zelfs geen hosting bij te nemen. Ik zie nu dat de subdomeinen van GKV een eigen nameserver hebben. Weet iemand of het werkt om die in te vullen bij je nieuwe domein en dat het dan verwijst naar http://hattem-n.gkv.nl (uiteraard met nog wat A-records met het juist ip erbij)?

De nameserver voor de GKV subdomeinen zou, mist daar de juiste instellingen gemaakt kunnen worden, technisch gezien gewoon gebruikt kunnen worden. Mits dat twee afzonderlijke DNS servers zijn, dat is een eis die door SIDN gesteld wordt voor .nl domeinen.
Om dat te regelen moet de domeinnaam eerst correct geconfigureerd worden in DNS en daarna kan de domeinnaam aangevraagd worden. Bij die aanvraag zouden dan die GKV servers opgegeven moeten worden als DNS servers voor dat domein.

Maar persoonlijk lijkt het me wat omslachtig. Je hebt uiteindelijk altijd een tussenliggende provider nodig om de domeinnaam aan te vragen en voor minder dan 15,- per jaar heb je een domein inclusief dns hosting. DNS dan gaan regelen bij GKV.nl bespaard je maximaal 5 euro per jaar, maar heeft wel tot gevolg dat twee partijen zich met hetzelfde domein bemoeien...

In alle gevallen moeten de web- en mail-server bij GKV.nl wel geconfigureerd worden om die nieuwe .nl domeinnaam te herkennen, ik denkt niet dat je dat zelf in plesk kunt doen, maar daar weet mtl misschien meer van... ;)

mtl, we zouden wat dingen kunnen proberen...
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

mtl

• Moderator WEB
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 17, 2007, 10:55:07 am »
Wat AVee voorstelde is helaas niet mogelijk (hebben we samen even geprobeerd).

Ik heb een mailtje naar GKV.nl gestuurd met de vraag of er niet via hun een (extra) domeinnaam geregeld kan worden. Dan kan die domeinnaam makkelijk aan het Plesk account van de betreffende kerk worden gekoppeld. Hoef je geen extra kosten te maken voor een hostingpakket en betaal je dus alleen de extra domeinnaam (+ misschien iets extra's aan GKV.nl). Ook heb ik gevraagd of het mogelijk is om meer schijfruimte e.d. te krijgen. Ik heb de volgende reactie teruggekregen:

quote:

Beide punten komen op niet al te lange termijn in ons beleid te staan. Daarover moeten we eerste even nadenken / overleggen. Domeinnamen vragen wij aan via Solcon en die zijn daar (vind ik) redelijk prijzig. Maar goed, het is een optie. Ook extra ruimte en dataverkeer is technisch niet erg ingewikkeld. We moeten even afwegen of en hoe we dit dan willen gaan doen. Een belangrijk punt hierbij is de administratieve (en financiƫle) verwerking. Als alles gratis is hoef je geen facturen te sturen. Voor alle extra's wel. Maar dat zoeken we uit.
Nog even afwachten dus!