Auteur Topic: Situatie Irak schuld van westerse kolonialisatie?  (gelezen 1322 keer)

ThisIsIt

• Hosea 6 vers 1-3
    • Bekijk profiel
Situatie Irak schuld van westerse kolonialisatie?
« Gepost op: april 06, 2003, 12:32:04 pm »
Ik ken een mens die wenend en snikkend t.a.v. Saddam Hoessein heeft beleden:
"want het is het westelijke Christendom dat dat monster in Irak zelf heeft gecreeerd" En nu moet dat monster weg.
U gelooft deze krasse belijdenis niet?
God zal de beerput van de westerse koloniale machten openen en aantonen dat wij, Christenen, zelf schuldig zijn aan de tirannie van het eigenbelang en haar gevolgen voor de hele aarde! Als wij ons niet diep verootmoedigen en de geestelijke instelling van Daniel ons eigen maken zal inderdaad gebeuren wat God aankondigt in de laatste vers van het Oude testament:
Daarin roept God het uitverkoren volk Israel op zich te bekeren..

...opdat IK niet kome en de aarde met de banvloek sla.

Het is atoomtijdperk!

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2003, 01:44:13 pm »
Hebben "wij" als "westerse christenen" het monster Saddam gecreerd :?
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 06, 2003, 01:55:34 pm »

quote:

op 06 Apr 2003 12:32:04 schreef ThisIsIt:
God zal ......
Gelukkig hoeft God jou niet te gehoorzamen.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 06, 2003, 01:58:17 pm »
Misschien heeft hij dat ergens in de bijbel gezegt, maar dan niet in die woorden.. Maar dan zou ik graag de tekst erbij zien idd...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Lutheraansch

• en ook nog een beetje gereform
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 06, 2003, 02:37:12 pm »

quote:

op 06 Apr 2003 12:32:04 schreef ThisIsIt:

U gelooft deze krasse belijdenis niet?
God zal de beerput van de westerse koloniale machten openen en aantonen dat wij, Christenen, zelf schuldig zijn aan de tirannie van het eigenbelang en haar gevolgen voor de hele aarde! Als wij ons niet diep verootmoedigen en de geestelijke instelling van Daniel ons eigen maken zal inderdaad gebeuren wat God aankondigt in de laatste vers van het Oude testament:
Daarin roept God het uitverkoren volk Israel op zich te bekeren..

...opdat IK niet kome en de aarde met de banvloek sla.

Het is atoomtijdperk!

Leuk gezegd, maar enigszins overdreven.
Dat het westers kolonialisme in het Midden-Oosten weinig goeds heeft gebracht, ben ik met je eens. De hele toestand in het huidige Israël is het gevolg van het westers kolonialisme.
Maar dat Saddam Hussein een product is van het westers kolonialisme kan ik evenmin geloven. Wie Saddam is en wat hij doet, heeft alles te maken met de keuze's en de  daden die hij in zijn leven gedaan heeft, alsmede met de Irakezen die hem aan de macht hebben geholpen en hem tot nu toe gesteund hebben en/of hem nog altijd steunen.
God zal deze mensen aanspreken op hun eigen daden en Hij zal mij aanspreken op hetgeen ik gedaan heb. Met het uitspreken van een algemen Mea Culpa wordt nilks opgelost en is bovendien erg goedkoop. Aan dergelijke "Mea Culpa's" heeft God geen behoefte en vraagt Hij ook niet van ons. Als je er iets tegen wilt doen: stel dan een daad: wordt lid van Amnesty International en zet je actief in voor de mensenrechten wereldwijd. Daden gaan woorden (en gebeden) te boven.
God komt niet in opdringerigheid tot de mens, maar in evenredigheid met ieders vermogen Hem te ontvangen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 24, 2003, 08:23:53 pm »
Humor.  :)

http://feyenoord.messagebase.nl/attachment.php?s=&postid=256797
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2003, 12:02:23 pm »
Hoe denkt men over de ontwikkelingen in de zuidelijke provincie van Irak. Ben een beetje bang dat men in het zuiden een eigen moslim staat gaat oprichten.
Dat zou natuurlijk wel weer rechtvaardigen dat de amerikanen blijven om eventueel extremisme de grond in te boren.
 :D
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 29, 2003, 02:33:47 pm »
Een site met alle hilarische quotes van de Minister van Information van Irak. Humor!  :D

http://www.welovetheiraqiinformationminister.com/
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 10, 2004, 01:06:56 pm »
welk voorbeeld geeft het vrije demokratische westen nu in irakese gevangenissen?
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 10, 2004, 01:10:18 pm »

quote:

cheese schreef op 10 mei 2004 om 13:06:
welk voorbeeld geeft het vrije demokratische westen nu in irakese gevangenissen?

het slechte, en de leugens van Bush dat 'wij zijn niet zo' ook.
Pinkeltjefan

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 10, 2004, 04:14:35 pm »
In elk geval heeft de amerikaanse politiek tijdens de oorlog tegen Iran, Sadam flink ondersteunt. Dito overigens ook de Taliban in hun strijd tegen de Russen in Afghanistan.

Superdeboer

• Deo pro nobis quis contra nos
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: mei 10, 2004, 08:02:16 pm »
Hmmm, ik kan nou niet echt zeggen dat dit topic vol staat van de actualiteiten eigenlijk... :X
De topicstart van dit onderwerp is meer dan een jaar geleden... :D

Deze gaat op slot, want de discussie van vorig jaar heeft weinig te maken met datgene wat nu aangehaald wordt. Ik maak zometeen een nieuw topic dat daar over gaat. :)
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2004, 08:02:28 pm door Superdeboer »
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.