quote:
God is rechtvaardig, bij de plaatjes staan Bijbelverzen die je kunt opzoeken. Als de Bijbel niet het onfeilbare Woord is, wat blijft er dan over.
quote:
Mijn moeder is een toegewijde katholieke vrouw. Zij aanbidt zowel Christus als Maria. Ik hoop dat Christus geduld met haar zal hebben als zij inderdaad ooit zo voor hem komt te staan.
Niet om flauw te doen, maar jij hebt de mogelijkheid om je moeder ertoe in te laten zien, dat de leer die ze aanhangt bniet overeenkomstig de Bijbel is, en als je dat naast je neerlegt uit vrees misschien een hok vol herrie te krijgen, dan ben je medeplichtig aan het feit dat ze onwetend in het dodenrijk belandt. Dit klinkt misschien hard, maar zoals de strip het weergaf, is het ook daadwerkelijk. Als God had gewild dat niemand verloren ging, dan had Hij Zijn Zoon ook niet hoeven te sturen, want de Weg naar de Vader, is niet door de moeder van de Zoon, maar enkel en alleen door de Zoon.
quote:
Of mariaverering afgodenarij is, weet ik niet, want als zij de moeder van Jezus is, die volgens jullie toch aan God gelijk staat, dan is zij theoretisch ook de moeder van God. Maar misschien redeneer ik niet goed. Mijn opvoeding maakt me natuurlijk enigszins subjectief.
Als jij meent dat velen wegen tot God leiden, anders door de Zoon, kun je naderhand niet zeggen: "Ich habe est nicht gewusst?" Het traktaat kun je bij de andere traktaten vinden op mijn website, dus zoek de teksten erbij op. Je bent vrij in je keuze!
quote:
Ik zal geen fonkelende sterren verwachten. Wel hoop ik dat de leegte in mijn binnenste wordt opgevuld, met iets wat eeuwig is.
Dat zal Hij zeker, maar aan jou is het te kiezen.
quote:
Ik weet voor mijzelf wel dat ik geen katholiek meer ben. Daarvoor ben ik in mijn leven veel te veel bijbelteksten tegengekomen. Mijn fout was misschien dat ik het katholicisme niet meteen heb vervangen door
Er is geen man overboord, we leven nog steeds in de genadetijd, er zal een tijd komen dat je niet zo gemakkelijk als nu zult kunnen kiezen, die tijd heet de grote verdrukking waar de satan er hoogstpersoonlijk voor zal zorgen dat je hoofd eraf gaat als jij het waagt om voor God te kiezen. Dat is geen bangmakerij maar gewoon realiteit.