Auteur Topic: Teken de petitie tegen Ahmadinejad  (gelezen 5505 keer)

diak2b

• Bekijk profiel
Teken de petitie tegen Ahmadinejad
« Reactie #50 Gepost op: februari 01, 2007, 06:31:27 pm »
.
« Laatst bewerkt op: februari 01, 2007, 06:32:36 pm door diak2b »
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Pinkeltje

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: februari 01, 2007, 07:09:28 pm »
Dit is het forum van de GKV en de users hebben zich aan hun regels te houden. Daarnaast is er een bepaalde discussiestijl die men hier aanhoudt, een behoorlijk "bewijs/beredeneer maar wat je denkt"-gehalte. We hebben hier katholieken, een verdwaalde atheist, een moslima, ex-gereformeerden, evangelischen en weet ik veel wat voor mensen nog meer die zich allemaal hier naar kunnen schikken. Kennelijk is dit best een leuk forum om van gedachten te wisselen. Maar er is niemand die iemand verplicht om naar een forum te komen waar hij zich niet thuisvoelt.
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: februari 01, 2007, 07:24:24 pm »

quote:

2m11 schreef op 01 februari 2007 om 18:14:
[...]

De naam die je draagt past wel bij je, tal van mijn broeders en zusters die op GKV hebben gepost moesten hun woorden op goudschaaltjes afwegen, want voor een "!" werd je er al vanaf gegooid. Kortgeleden een zuster ook van me.

Wat ik laatst van een oudere zuster vernam hoe of de gereformeerden in vroeger tijd waren, is tot op heden nog steeds geen verschil.

Beste 2m11,
Tip: neem even wat afstand.
Je reageert erg kort door de bocht en daar dien je je doel (tenminste, ik ga er van uit dat je iets wilt bereiken met je opmerkingen)niet mee.
Misschien is het wel zo netjes om een aantal opmerkingen van je iets bij te werken óf minder ongenuanceerd te reageren.
Uit ervaring weet ik dat geschreven tekst soms erg vreemd over kan komen bij de lezer terwijl de schrijver het helemaal niet zo bedoelt.
Een aantal malen krijg je de tip om afzonderlijke items in een nieuw topic te starten. Misschien is dat wat?
Mail me maar als je wat wilt weten

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: februari 01, 2007, 08:48:31 pm »

quote:

2m11 schreef op 01 februari 2007 om 17:17:
En zou er wel negatiefs over mij staan, wat dan nog? Er staat immers geschreven dat je juist blij moet zijn als je word verdrukt. Kassa!
Nee, dat staat er niet. Er staat dat je blij moet zijn als je wordt verdrukt omwille van Hem. Niet om je eigen voordeel eruit te slepen.

quote:

Matheus 5:11 Gelukkig zijn jullie wanneer ze je omwille van mij uitschelden, vervolgen en van allerlei kwaad betichten. 12 Verheug je en juich, want je zult rijkelijk worden beloond in de hemel; zo immers vervolgden ze vóór jullie de profeten.
En de manier waarop jij je medechristenen benaderd is niet zoals diezelfde Heer het wil. Dat lees je iets verderop in hetzelfde hoofdstuk van Math.

quote:

22 En ik zeg zelfs: ieder die in woede tegen zijn broeder of zuster tekeergaat, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht. Wie tegen hen “Nietsnut!” zegt, zal zich moeten verantwoorden voor het Sanhedrin. Wie “Dwaas!” zegt, zal voor het vuur van de Gehenna komen te staan. 23 Wanneer je dus je offergave naar het altaar brengt en je je daar herinnert dat je broeder of zuster je iets verwijt, 24 laat je gave dan bij het altaar achter; ga je eerst met die ander verzoenen en kom daarna je offer brengen. 25 Leg een geschil snel bij, terwijl je nog met je tegenstander onderweg bent, anders levert hij je uit aan de rechter, draagt de rechter je over aan de gerechtsdienaar en word je gevangengezet. 26 Ik verzeker je: dan kom je niet vrij voor je ook de laatste cent betaald hebt.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Fleur

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: februari 01, 2007, 09:18:47 pm »
Moge ik enige woorden wijden aan Ahmadinejad.

Ik vind hem zo'n rare kerel nog niet. Hij wordt door de Iraniërs op handen gedragen door zijn sociale beleid (althans, door de arme meerderheid).

Iran weet zich omringd door kernmachten (Rusland, India, Pakistan, Israel), en direct ten westen van het land heeft aartsvijand nummer 1, de Grote Satan, ruim 100.000 troepen gelegerd. En nog iets verder naar het westen ligt een landje dat zijn uiterste best doet om de VS ervan te overtuigen dat er nodig een oorlog tegen Iran moet komen. En dan houdt de hele westerse wereld Iran ook nog eens door middel van economische en politieke boycots onder de duim.

Mwa, ik kan minder plausibele verklaringen verzinnen voor Ahmadinejads zelfbewuste optreden.

Dat Iran een kernbom wil ontwikkelen is afkeurenswaardig, maar niet per se onbegrijpelijk. Het land voelt zich bedreigd door omringende kernmachten en wil serieus genomen worden. Vandaar dat Ahmadinejad een kernwapen bouwt, dat hij echter nooit zal gebruiken, wetende dat een allesvernietigende reactie van het westen (lees: de VS) het gevolg is.
Un semplice e umile lavoratore nella vigna del Signore

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: februari 01, 2007, 09:39:50 pm »

quote:

Fleur schreef op 01 februari 2007 om 21:18:
 dat hij echter nooit zal gebruiken, wetende dat een allesvernietigende reactie van het westen (lees: de VS) het gevolg is.
Uhm, iets met martelaren enzo. Maar ik geef toe dat de hoge heren die status doorgaans niet nastreven. Daar heb je het arme plebs voor.

smooky

• was ik weer
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: februari 01, 2007, 09:54:13 pm »

quote:

2m11 schreef op 01 februari 2007 om 10:36:
Ach, ik kon het weten dat jullie zó onverschillig zouden zijn. Zal ik die Ahmadinejad dan mailen dat hij eerst een bom op nederland gooit? Ik doe het gerust hoor, zijn e-mailadres zal gerust wel bestaan. En wát als er dan zo'n bom op nederland valt en je bent een overlevende... ? Zeg je dan nog dat die paar handtekningen geen barst uitmaken? Dat is geen passiviteit maar onverschilligheid! Ik ga eens kijken of ik het e-mailadres van die Ahmadinejad kan vinden.

Bij deze gedaan:
[afbeelding]
hahahahahahahhah
was ik weer

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: februari 01, 2007, 11:36:50 pm »
Pas maar op met die grappen, straks infiltreerd de AIVD hier ook nog...

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: februari 02, 2007, 12:08:56 am »
offtopic:schopje naar actueel

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: februari 02, 2007, 12:33:50 am »

quote:

2m11 schreef op 01 februari 2007 om 10:36:
Ach, ik kon het weten dat jullie zó onverschillig zouden zijn. Zal ik die Ahmadinejad dan mailen dat hij eerst een bom op nederland gooit? Ik doe het gerust hoor, zijn e-mailadres zal gerust wel bestaan. En wát als er dan zo'n bom op nederland valt en je bent een overlevende... ? Zeg je dan nog dat die paar handtekningen geen barst uitmaken? Dat is geen passiviteit maar onverschilligheid! Ik ga eens kijken of ik het e-mailadres van die Ahmadinejad kan vinden.

Bij deze gedaan:
[afbeelding]
Hoe zit het met de juridische aansprakelijkheid als Ahmaninejad jou verzoek inwilligt en zijn bom mijn nieuwe woonboerderijtje in de as legt? Kan ik jou daar dan aansprakelijk voor stellen voor het uitlokken van dit geweld:+
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

2m11

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: februari 02, 2007, 12:34:16 am »

quote:

Fleur schreef op 01 februari 2007 om 21:18:
Dat Iran een kernbom wil ontwikkelen is afkeurenswaardig
Nee, ik vind van niet. Immers een kernbom maakt gelijk kortemetten met al het leven op 1 plek, dat is wat anders als de wapens die ze heden ten dage gebruiken. Ik ken(de) een militair die omwille wat hij gezien heeft wat voor uitwerking die wapens hadden, terplekke zelfmoord heeft gepleegd.

Wat mij betreft mag Ahmadinejad die bom vanavond nog werpen op het westen, met name Nederland... ruimt lekker op! :)
Are you prepared to die?

2m11

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: februari 02, 2007, 12:36:23 am »

quote:

Doarsie schreef op 01 februari 2007 om 23:36:
Hoezo grappen, ik ben bloedserieus
Are you prepared to die?

2m11

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: februari 02, 2007, 12:38:57 am »

quote:

penguin1978 schreef op 02 februari 2007 om 00:33:
[...]

Hoe zit het met de juridische aansprakelijkheid als Ahmaninejad jou verzoek inwilligt en zijn bom mijn nieuwe woonboerderijtje in de as legt? Kan ik jou daar dan aansprakelijk voor stellen voor het uitlokken van dit geweld:+
Dat je je sappel maakt om een hoop stenen, zal ik Ahmadinejad nogmaals een stuk of wat keren schrijven dat hij zijn daad wat kracht bijzet en er voor de leut nog tien achteraan jaagt?

Wat stond daarvan ook alweer geschreven: waar iemands hart is, daar zal 't ook blijven?
Dus jij verkiest je boerderijtje ipv God?
Are you prepared to die?

penguin1978

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: februari 02, 2007, 12:47:17 am »

quote:

2m11 schreef op 02 februari 2007 om 00:38:
[...]
Dat je je sappel maakt om een hoop stenen, zal ik Ahmadinejad nogmaals een stuk of wat keren schrijven dat hij zijn daad wat kracht bijzet en er voor de leut nog tien achteraan jaagt?

Wat stond daarvan ook alweer geschreven: waar iemands hart is, daar zal 't ook blijven?
Dus jij verkiest je boerderijtje ipv God?

Rest mij de vraag wat jou zo druk maakt om het hele gedoe met Ahmadinejad, ik geloof dat als ik op God vertrouw ik geen mens te vrezen heb ... ook al zouden ze met kernbommen dreigen, mijn lichaam kunnen ze doden mijn ziel niet. Wat verkies jij boven het vertrouwen van God, de angst voor kernaanvallen?

Daarnaast ben ik bezig met een visie om in het boerderijtje allerlei mensen en groepen te ontvangen (met mogelijkheid tot logeren) om te praten over God en geloofsverdieping .... zoals je ziet zijn die hoop stenen dus voor mij een manier om God te dienen. Mogelijk kan ik er nu mensen op gaan vangen waarvan hun huizen en leven straks verwoest gaat worden vanwege jou e-mail aan Mr. Ahmadinejad  :+
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2007, 12:56:30 am door penguin1978 »
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: februari 02, 2007, 12:54:04 am »
Resumerend: via een oproep voor een onzinnige actie, langs een onzinnige theorie over Efraïm en Manasse, langs onzinnige mailtjes, langs onzinnige reacties op mensen die het niet met je eens zijn, komen we bij de stompzinnige opmerking "Wat mij betreft mag Ahmadinejad die bom vanavond nog werpen op het westen, met name Nederland... ruimt lekker op!". Als je nu echt zo'n doodsverlangen hebt, regel het dan ff buiten dit forum om. Ga evangeliseren in Iran of Irak bijvoorbeeld of Saudi Arabië dan regelen ze het daar wel voor je.

2m11

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: februari 02, 2007, 01:00:13 am »

quote:

penguin1978 schreef op 02 februari 2007 om 00:47:
[...]

Rest mij de vraag wat jou zo druk maakt om het hele gedoe met Ahmadinejad, ik geloof dat als ik op God vertrouw ik geen mens te vrezen heb ... ook al zouden ze met kernbommen dreigen, mijn lichaam kunnen ze doden mijn ziel niet. Wat verkies jij boven het vertrouwen van God, de angst voor kernaanvallen?
Je ziel gaat wel degelijk dood, je bent in de war met je geest. Trouwens, ik kon het niet laten, als je even terug kijkt waar of ik die email heb geplaatst, dan zie je dat ik een nieuwe heb gepost.

quote:

Daarnaast ben ik bezig met een visie om in het boerderijtje allerlei mensen en groepen te ontvangen (met mogelijkheid tot logeren) om te praten over God en geloofsverdieping .... zoals je ziet zijn die hoop stenen dus voor mij een manier om God te dienen. Mogelijk kan ik er nu mensen op gaan vangen waarvan hun huizen en leven straks verwoest gaat worden vanwege jou e-mail aan Mr. Ahmadinejad  :+
Nou dan zeg je tegen Mr. Ahmadinejad dat ik gek ben en dat hij niet naar mij luisteren moet hahaha Wat mij betreft laat hij de hele wereld ontploffen!
Are you prepared to die?

2m11

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: februari 02, 2007, 01:01:19 am »

quote:

dingo schreef op 02 februari 2007 om 00:54:
Resumerend: via een oproep voor een onzinnige actie, langs een onzinnige theorie over Efraïm en Manasse, langs onzinnige mailtjes, langs onzinnige reacties op mensen die het niet met je eens zijn, komen we bij de stompzinnige opmerking "Wat mij betreft mag Ahmadinejad die bom vanavond nog werpen op het westen, met name Nederland... ruimt lekker op!". Als je nu echt zo'n doodsverlangen hebt, regel het dan ff buiten dit forum om. Ga evangeliseren in Iran of Irak bijvoorbeeld of Saudi Arabië dan regelen ze het daar wel voor je.
Wie zegt jou dat ik dat al niet doe?
Are you prepared to die?

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: februari 02, 2007, 01:02:35 am »
Dan doe je het niet goed genoeg kennelijk.

penguin1978

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: februari 02, 2007, 01:11:40 am »

quote:

2m11 schreef op 02 februari 2007 om 01:00:
[...]

Nou dan zeg je tegen Mr. Ahmadinejad dat ik gek ben en dat hij niet naar mij luisteren moet hahaha Wat mij betreft laat hij de hele wereld ontploffen!
Beetje dubbel allemaal, eerst een oproep een petitie te ondertekenen  tegen het vermeende gevaar van kernbommen van Iran en nu mag wat jou betreft de hele wereld ontploffen ... Dan zou jij toch juist niet moeten oproepen om tegen dit geweld een actie te houden? Maakt me erg moeilijk om van jou hele verhaal ook maar een woord serieus te nemen  :Z

2m11

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: februari 02, 2007, 01:16:16 am »

quote:

dingo schreef op 02 februari 2007 om 01:02:
Dan doe je het niet goed genoeg kennelijk.
Of je doet het juist heel erg goed, net als in oorlog is het zaak het er levend af te brengen. Bovendien vernam ik dat elders, ook in een Islamitisch land, iemand al meer dan 25 jaar evangeliseert, en zijn hoofd zit nog steeds aan zijn romp. Het hangt namelijk ook aan jezelf hoe of je mensen tegemoet treedt, dat gaat heel anders als het internet, waar alles hard tegen hard gaat. Maar persoonlijk kun je elkaar in de ogen kijken, en zie je vaak veel verder als dat je in een leeg beeldscherm kijkt. Ik heb met talloze Islamisten gesproken, boeiende en levendige gesprekken, wel even heel anders dan de hier elkander etende gasten. Nog een maandje en dan peer ik 'm weer... ben ik weer even verlost van dat ijzige onpersoonlijke Nederland. Misschien dat wanneer ik terugkom een bomkrater vind? :w
Are you prepared to die?

2m11

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: februari 02, 2007, 01:17:47 am »

quote:

penguin1978 schreef op 02 februari 2007 om 01:11:
[...]

Beetje dubbel allemaal, eerst een oproep een petitie te ondertekenen  tegen het vermeende gevaar van kernbommen van Iran en nu mag wat jou betreft de hele wereld ontploffen ... Dan zou jij toch juist niet moeten oproepen om tegen dit geweld een actie te houden? Maakt me erg moeilijk om van jou hele verhaal ook maar een woord serieus te nemen  :Z
Leuk hé? :P
Are you prepared to die?

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: februari 02, 2007, 06:41:35 am »

quote:

Doarsie schreef op 01 februari 2007 om 23:36:

riep er iemand? ;)  Net een berichtje gelezen dat de bedden in de gevangenissen worden vervangen.
Omdat nederlanders het langste volk ter wereld blijken te zijn moeten de bedden langer, anders passen ze niet in bed. Tot die tijd worden alleen verdachten opgepakt die binnen de maten van de huidige bedstede passen. Alle anderen kunnen nog rustig even thuis slapen. :+

agent 007
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2007, 06:43:55 am door grondig christelijk »

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: februari 02, 2007, 09:17:46 am »
kortom, een troll.

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: februari 02, 2007, 09:27:26 am »

quote:

Ook die zijn gevoelig voor bommen  O-)

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: februari 02, 2007, 09:32:01 am »

quote:

Zijnkind schreef op 02 februari 2007 om 09:27:

[...]
Ook die zijn gevoelig voor bommen  O-)
Ja, voor ignore-bommen

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: februari 02, 2007, 10:00:25 am »
Modbreak:
Dit topic heeft elk nut verloren en gaat op slot.