Auteur Topic: welke film zag je net en wil je wat over vertellen  (gelezen 20628 keer)

Johan V.

• Bekijk profiel
welke film zag je net en wil je wat over vertellen
« Reactie #100 Gepost op: juni 10, 2003, 12:06:35 am »
Vanavond nog ff "Wag the Dog" gekeken, met o.a. Robert DeNiro en Dustin Hofmann.
Was afgelopen week op televisie.

Het is een erg leuke film over een president die een misstap heeft begaan met een padvindersmeisje.
De hulptroepen worden ingeschakeld om het buiten het nieuws te houden, want de verkiezingen zijn nog maar 11 dagen weg.

Er moet dus een afleiding gezocht worden en Collie Green (Robert DeNiro) wordt ingeschakeld om een afleidingsmaneuvre te bedenken.
Hij huurt een top producer uit Hollywood in (Dustin Hofmann).

Samen ensceneren ze een complete oorlog tegen het Terrorisme in Albanie.
Complete Band-Aid songs worden geschreven, merchandising, zelfs een oorlogsslachtoffer wordt er bij gehaald.

Er leuk om te kijken hoe je met tv de wereld voor gek kunt houden.
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: juni 10, 2003, 12:50:59 am »
Gisteravond onder het eten naar de Italiaanse film Malena gekeken. Het verhaal speelt zich af op Sicilie tijdens WO II en gaat over Malena (Monica Bellucci) die alle mannelijke inwoners van het dorp het hoofd op hol brengt, in het speciaal een dertienjarig jongetje. Hij is constant in haar buurt te vinden, ze is een grote obsessie voor 'm. Helaas voor hem is ze 27 en dus een beetje onbereikbaar.

Ik vond 't wel een leuke film, hoewel ik hem eerlijk gezegd puur heb gekocht voor Monica "Bellissima" Bellucci. Ik vind haar echt adembenemend mooi. Ergens heeft ze ook iets tragisch, omdat ze in alle films waarin ze meespeelt en die ik heb gezien (Bram Stoker's Dracula, Le Pacte des Loups, Malena, Matrix Reloaded) nauwelijks gesproken tekst heeft maar voornamelijk haar mooie lichaam loopt te showen. Ze is zich daar weliswaar van bewust, maar welke vrouw vindt het ten diepste leuk om alleen op het uiterlijk beoordeeld te worden?

http://www.ecrannoir.fr/films/00/images/malena.jpg
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: juni 11, 2003, 08:44:56 pm »
http://images.rottentomatoes.com/images/movie/coverv/40/121740.jpg

Romeo and Juliët.. Deze adembenemende film zag ik nog niet zo lang geleden. Ik heb genoten, met volle teugen.
Een aantal jaren geleden zag ik de film ook, maar de poëzie van Shakespeare stootte mij af. Gelukkig brachten bepaalde mensen en ook de film Shakespeare in Love hier verandering in.

Waar ik veel over na dacht na (en tijdens) de film was het gebod: Gij zult God's naam niet ijdel gebruiken. (Ook vanwege de Roomse invloeden in de film)
Dat werd naar mijn bescheiden mening wel volop gedaan in Romeo and Juliët. Ik ging me ook afvragen wanneer je God's naam nou eigenlijk íjdel gebruikt. Ik pas in ieder geval op met God's naam te gebruiken..  en denk er nu 10 keer extra over na voor ik Zijn naam gebruik.. Je kunt zo vol zijn van God dat je Zijn naam al gauw ijdel gebruikt....
In de kerk in de film staat het helemaal bomvol met beelden en lichten, prachtig om te zien, maar schoonheid ervaren is maar een emotie he...

Anyway.. Laten we het maar weer even over de film hebben ;)

Ik vond dat Leonardo weer fijn acteerde, het is sowieso al een genot om hem op het witte scherm te zien. Hij acteert zeer dramatisch *jummie*. Clair Danes daarintegen vond ik 10 keer niets. Toen haar grote liefde voor het leven dood aan het gaan was doordat hij het gif ingenomen had gaf ze geen kick!! :?
Misschien moest ze het nog even verwerken, doordat ze wat traag van begrip was.. dat was mogelijk. Of het kwam door de shock, lijkt me realistischer.
Voor de rest is het een mooie vrouw om te zien (mag ik vast wel zeggen als vrouw) en de romantische scenes waren echt om te smullen.. Maar after al vond ik haar nogal suf en niet echt een 'bewegende' actrice.

Genoeg geblaat hierover.

Een zeer mooie film!

http://www.cix.co.uk/~encore/images/ld1134fc.jpg
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: juni 12, 2003, 12:34:15 am »
Toffe recensie Sarah, met een mooie persoonlijke mening  :)

Romeo + Juliet heb ik destijds in de bios gezien (1996 geloof ik) en ik vond 'm heel mooi. Het beroemde verhaal van Shakespeare in een modern jasje gegoten, heel creatief. Claire Danes is in die film een leuk meisje, maar tegewoordig vind ik 'r niks meer aan.

Ik heb trouwens de soundtrack van Romeo + Juliet. Staan een paar toffe nummers op, met name Garbage - #1 Crush en Radiohead - Talk Show Host. Een poster van de film heb ik ook nog ergens liggen.

Van dezelfde regisseur (Baz Luhrmann) is Moulin Rouge. Wanneer je Romeo + Juliet goed vindt, is de kans vrij groot dat je ook Moulin Rouge zal waarderen. Ik vind dat iig een hele toffe film/musical (en dat terwijl ik eigenlijk een hekel aan musicals heb.)

http://images.alldorm.com/images/P/01/products/1237/l.1002.jpg
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2003, 01:43:22 am door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: juni 12, 2003, 01:06:59 am »
Is het trouwens een idee om bij wat langere recensies even een nieuw topic te openen? Dat praat wat gemakkelijker lijkt mij zo toe :). Die van Sarah had IMO bijvoorbeeld wel in een nieuw topic gemogen.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: juni 12, 2003, 01:39:18 am »
Dat kun je als mod toch alsnog doen?

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: juni 12, 2003, 06:59:49 am »
doe maar niet, en áls je het doet verwittig me dan ff dan haal ik wel gewoon een stuk post weg zodat ie niet meer zo lang is!

Pleun, ja talk show host hoorde ik! echt te gek.
Moulin Rouge ga k ook gauw kijken by the way.

maar waarom mogen posts niet lang zijn? Ik hou er ook van om lange posts te lezen, je komt toch op een forum om wat te lezen toch niet om er vliegensvlug doorheen te gaan, kun je net zo goed strips gaan lezen ofzo ipv hier te hangen.
Lijkt mij hoor..

(Hihi dit is ook al een te lange zeker?)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: juni 12, 2003, 01:42:32 pm »

quote:

op 12 Jun 2003 06:59:49 schreef Sarah:
doe maar niet.
Waarom niet? Niet zo bescheiden doen hoor.  :)

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: juni 12, 2003, 05:11:15 pm »
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: juni 12, 2003, 05:36:01 pm »

quote:

op 12 Jun 2003 06:59:49 schreef Sarah:
doe maar niet, en áls je het doet verwittig me dan ff dan haal ik wel gewoon een stuk post weg zodat ie niet meer zo lang is!

maar waarom mogen posts niet lang zijn? Ik hou er ook van om lange posts te lezen, je komt toch op een forum om wat te lezen toch niet om er vliegensvlug doorheen te gaan, kun je net zo goed strips gaan lezen ofzo ipv hier te hangen.
Lijkt mij hoor..

(Hihi dit is ook al een te lange zeker?)
Nee, het gaat erom dat zulke lange posts ook wel in een eigen topic kunnen. Dat discussieert makkelijker dan als alles door elkaar heen loopt. Lange posts mogen best, ook in dit topic. Maar als jij het niet erg vindt dan mag je voor iedere film ook wel een apart topic openen :).
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: juni 12, 2003, 06:39:41 pm »

quote:

op 12 Jun 2003 17:36:01 schreef Harm:
[...]

Nee, het gaat erom dat zulke lange posts ook wel in een eigen topic kunnen. Dat discussieert makkelijker dan als alles door elkaar heen loopt. Lange posts mogen best, ook in dit topic. Maar als jij het niet erg vindt dan mag je voor iedere film ook wel een apart topic openen :).

dan start ik 10 discussies per dag;) waar iedereen doodmoe van wordt. Ik let wel op mijn posts ok?

ontopic..

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: juni 16, 2003, 01:12:29 am »
ok weer ff ontopic
kheb net a walk to remember gezien erg mooie film kwam hem toevalig tegen
deze film is gebaseerd op het boek van nicholas sparks
http://www.empiremovies.com/images/posters/awalktoremember.jpg
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2003, 02:57:39 pm door cochise »

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: juni 16, 2003, 01:39:52 am »
Toch nog laatste opmerkinkje:

quote:

op 12 Jun 2003 18:39:41 schreef Sarah:
dan start ik 10 discussies per dag;) waar iedereen doodmoe van wordt. Ik let wel op mijn posts ok?

ontopic..

10 topics per dag, laat ze maar komen zou ik zeggen :)
Ik zou het echt jammer vinden als je ze ging inkorten... dat is zeker niet de intentie van de opmerking van Harm geweest namelijk.

En nee we kunnen geen topic maken in naam van een ander...
Pinkeltjefan

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: juni 19, 2003, 06:53:37 pm »
http://home.hawaii.rr.com/scheurer/stuff/images/movies/ANIMATRIX/animatrix_front_card.jpg
net de dvd gekocht en ziet r echt heel stoer uit visueel echt subliem als je een beetje matrix fan bent moet je deze hebben echt geweldig je kunt je trouwens ook downloaden van de site van de matrix helemaal gratis  :)
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2003, 08:50:31 pm door cochise »

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: juni 19, 2003, 11:13:11 pm »

quote:

op 19 Jun 2003 18:53:37 schreef cochise:
http://home.hawaii.rr.com.../animatrix_front_card.jpg
net de dvd gekocht en ziet r echt heel stoer uit visueel echt subliem als je een beetje matrix fan bent moet je deze hebben echt geweldig je kunt je trouwens ook downloaden van de site van de matrix helemaal gratis  :)
Ik heb hem hier ook liggen, maar heb er nog niets van gezien. Ik heb namelijk nog drie DVD's gekocht (voor de kenners: The Thunderbirds en dan de delen 5, 6 en 8) en die gaan voor :P.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: juni 22, 2003, 08:47:16 pm »
Gisteren The Green Mile weer eens gezien. Wat een mooie film is dat toch. Tom Hanks heeft een glansrol als Paul Edgecombe, een opzichter in een celblok met terdoodveroordeelden.

http://www.cinemonkey.com/reviews/pat3movies/greenmileintadv1.jpg

Op een gegeven moment wordt gevangene John Coffey afgeleverd: een enorme neger, die heel zachtaardig en tamelijk zwakbegaafd blijkt te zijn. Coffey beschikt over een bijzondere gave: hij kan pijn van mensen en dieren voelen en die genezen. Zo helpt hij bijvoorbeeld Tom Hanks af van een pijnlijke urineweginfectie.

The Green Mile is de tweede film van Frank Darabont, de regisseur van Skawshank Redemption. Beide films zijn gebaseerd op boeken van Stephen King en allebei zijn ze heel mooi. The Green Mile is een afwisseling van humor, tragiek en ontroering. Verschillende thema's komen aan bod: het goede en het kwade in de mens en leven en dood. Verder is de film een aanklacht tegen de doodstraf.

Naast Tom Hans en de acteur die John Coffey speelt, wordt de show in The Green Mile gestolen door een muis: Mr. Jingles

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: juni 23, 2003, 09:31:45 am »
zeker een echte aanrader heb hem zelf op dvd thuis liggen een topper
ik heb zelf gister boyz n the hood gekeken een film van john singleton
ook een hele goeie film over het leven in het ghetto in l.a in deze film acteren ice cube cuba gooding jr. en laurence fisburne
het is al een aardige oude film maar blijft erg goed
http://adekerma.free.fr/Affiche/BOYZ'N%20THE%20HOOD.jpg

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: juli 02, 2003, 12:11:29 pm »
In het weekend 2 films gezien: From Hell en Waterworld. Over From Hell heb ik al wat geschreven in mijn weblog, dus ik beperk mij nu tot Waterworld.

http://www2.filmweb.no/multimedia/archive/00012/Heather_Graham_-_Fro_12425a.jpg

Waterworld

Afgelopen zaterdag stond ik wat besluiteloos in de videotheek te drentelen toen mijn oog op 'Waterworld' viel. Waterworld had ik in 1995 al eens in de bios gezien en toen vond ik het wel een vermakelijke film. Het verhaal is vrij simpel: de poolkappen zijn gesmolten en de aarde staat grotendeels onder water. De weinige mensen die er nog zijn, leven in primitieve omstandigheden op zogenaamde atollen. Kevin Costner zeilt in een prachtige, speciaal voor de film gebouwde, Trimaran de zeeen over. Costner is een mutant, hij heeft nl. kieuwen achter zijn oren en zwemvliezen tussen zijn tenen. Deze lichaamskenmerken komen Costner uitstekend van pas, bijvoorbeeld bij het ontsnappen aan de 'smokers', een bende boeven onder aanvoering van 'The Deaken' (Dennis Hopper.)

De smokers zijn op zoek naar een meisje met een tatoeage van 'Dryland' op haar rug. Dit 'droge land' wordt door de meeste mensen als mythe beschouwd, maar sommigen geloven dat het echt bestaat. Een van hen is dus de Deaken. Niet geheel vrijwillig neemt Costner de bescherming op zich van het meisje en haar stiefmoeder (Jeanne Tripplehorn.) De stepma lijkt erg op een meisje waar ik destijds lange tijd gek op ben geweest, maar ja... andere golflengte  ;(

Waterworld is een spectaculaire film, die door recensenten genadeloos werd neergesabeld. Er valt ook wel wat aan te merken op het verhaal, maar ik vond het een vermakelijke, originele film met veel humor. De technische foefjes op de boot van Costner zijn tof en de thuisbasis van de smokers is briljant: de compleet verroeste olietanker Exxon Valdez. 'NO SMOKING' staat er met enorme letters op de brug. De film bevat nogal wat bijbelse verwijzingen, o.a. naar de zondvloed. Het kleine meisje is een soort Messias-figuur.

Waterworld is een van de duurste films allertijden. Er ging tijdens de opnamen ook nogal wat mis. Zo verwoestte een cycloon de set op Hawaii. Het resultaat is echter een leuke film waar je niet te veel bij na moet denken.

http://www.cata-lagoon.com/diaporama/custom/waterworld/water2.jpg
« Laatst bewerkt op: juli 02, 2003, 12:24:51 pm door Pleun »

nathanje

• Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: juli 02, 2003, 12:52:36 pm »
ik heb pas Moulin Rouge gezien, met nicole kidman en ewan mcgregor, echt een megagoeie film!! in t begin een beetje aan de hectische kant , maar als je daar aan gewend geraakt bent is ie echt errug cool! ewan mcgregor kan gewledig zingen!! en kvond t ook wel grappig dat allemaal bekende 'ouwe' liedjes opnieuw werden gebruikt enzo. ik vond t iig een topfilm, en heel orgineel ook!

trouwens, ice age is ook humor  :)
just love the One who was and is and has to come

2ndReality

• Liever eigenwijs dan een ja-kn
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: juli 04, 2003, 03:13:06 am »
Basic

http://us.imdb.com/Title?0264395

met oa John Travolta en Samuel L. Jackson..

redelijke film voor een zondagmiddag.. niets speciaals..
komt pas 4 september in nederland in de bios :)
Ik ben de knuppel in het hoenderhok !

M@rgreet

• Niet moeten, maar willen.
    • Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: juli 04, 2003, 02:19:14 pm »
Ik heb vorige week die film gezien met Robin Wiliams, die na zijn overlijden in de hemel terecht komt en vervolgens op zoek gaat naar zijn vrouw die door zelfmoord in de hel zit. Nog steeds een raar gevoel over. Iemand anders de film gezien en wat vond je ervan?
Ik vraag me nog steeds af of je moet proberen de hel/hemel uit te gaan beelden. Ondanks dat ik een grote fan van 'Death Poet Society-Robin Williams' ben, weet ik nog steeds niet of ik de film erg goed of juist slecht vond.

Nu nog naar The Matrix Reloaded. Nog steeds..........

M@rgreet
"Alles heeft Hij voortreffelijk gemaakt op Zijn tijd"

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: juli 05, 2003, 06:04:19 pm »
Gisterochtend zag ik 'Save the last dance' met Julia Stiles als Sara in de film, en Sean Patrick Thomas als de broer van Chenille, de vriendin van Sara.

Wanneer Sara's moeder een ongeluk krijgt met een dodelijke afloop terwijl ze zich haast om naar een balletopvoering van haar dochter Sara te gaan kijken, verhuisd Sara naar haar vader (Terry Knney) in Chigaco.

http://www.empiremovies.com/images/savethelastdance.jpg

Sara is een blank mooi meisje en daardoor zijn er nogal wat mensen die jaloers zijn op Sara. Ze komt binnen vallen in de 'zwarte buurt/school van Chigaco' en dan pakt ze ook nog eens de intelligenste en knapste jongen mee.
Hierdoor ontstaan er een aantal problemen.
Heel goed is het om je in t leven in de wereld en cultuur van de donkere mannen en vrouwen, je begrijpt dan ook waarom ze zo doen tege het blanke meisje.

Sara's passie is nog steeds dansen, en haar lover (naam kwijt) wil graag dokter worden. Hij helpt Sara om haar droom te verwezenlijken (danseres worden), iets waar ze mee stopte nadat haar moeder het dodelijke ongeluk kreeg.

Prachtige emotionele film, niet voor gevoelige kijkers bedoeld ;)

De acteerprestaties van Julia Stiles vind ik matig.

Het ballet vind ik heel mooi om te zien.
R&b moet je van houden, dus de manier waarop ze daar dansen moet je ook van houden. Het is wel heel sensueel als je ze bezig ziet op de dansvloer.

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: juli 17, 2003, 05:21:35 pm »

quote:

op 05 Jul 2003 18:04:19 schreef Sarah:
Gisterochtend zag ik 'Save the last dance' met Julia Stiles als Sara in de film, en Sean Patrick Thomas als de broer van Chenille, de vriendin van Sara.

das een goeie film
ik heb gister blue crush gekeken erg leuke film over surfen op hawai
gaat over 3 meiden waarvan 1 de met de pipemaster gaat surfen op de meest gevaarlijke golven ter wereld op hawai erg leuke film
http://www.crankycritic.com/archive02/posters/bluecrush.jpg
http://ffmedia.ign.com/filmforce/image/katebosworth_bluecrush_onboard_swimming.jpg
als je niet van surfen houd ben je wel van gedachten verandert na het zien van deze film ;)

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: juli 18, 2003, 10:09:35 pm »
Surfen=vrouwen (bep. lichaamsdelen?) ?? --->Cochise

jacco

• Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: juli 18, 2003, 10:29:32 pm »
vanmiddag geweest
DE SCHIPPERS VAN DE KAMELEON
jeugdsentiment
toch leuker dan ik dacht,
ook grappige detaills voor volwassenen

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: juli 19, 2003, 01:15:26 am »
Ik heb zonet Donnie Darko gezien.
Wauw, wat een APARTE film :?
En toch vond ik em wel goed, rara, hoe kan dat :?

Opvallend vond ik dat je op een gegeven moment bij die bioscoop ziet dat de film "the last temptation of christ"wordt gedraaid.....weet iemand of dit ook een speciale reden heeft dat dit in de film voorkomt?

greetz,
 :)
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2003, 01:29:03 am door marijma »
Probeer niet perfect te zijn, maar probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn!

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: juli 19, 2003, 04:00:07 am »

quote:

op 18 Jul 2003 22:09:35 schreef Sarah:
Surfen=vrouwen (bep. lichaamsdelen?) ?? --->Cochise

wat bedoel je hiermee?
surf films vind ik gewoon goed al zijn er weinig van zoals point break in God's hands en blue crush ;)

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: juli 19, 2003, 09:29:42 am »
Ik heb het hier vooral over je plaatjes (en de tekst erbij)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: juli 19, 2003, 12:40:19 pm »

quote:

op 19 Jul 2003 01:15:26 schreef marijma:
Ik heb zonet Donnie Darko gezien.
Wauw, wat een APARTE film :?
En toch vond ik em wel goed, rara, hoe kan dat :?

Vanwege de sfeer misschien? En de uitspraken van de acteurs, de muziek etc.

quote:

Opvallend vond ik dat je op een gegeven moment bij die bioscoop ziet dat de film "the last temptation of christ"wordt gedraaid.....weet iemand of dit ook een speciale reden heeft dat dit in de film voorkomt?
Ik geloof dat die film een favoriet van de regisseur is. Het heeft ook een link met het verhaal van Donnie, die lijdt en lange tijd niet begrijpt wat er aan de hand is. Een andere film waarvan je boven de bioscoop in Donnie Darko een aankondiging ziet is 'Evil Dead.' Is weer een heel andere film.
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2003, 12:46:07 pm door Pleun »

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: juli 20, 2003, 09:46:43 am »

quote:

op 19 Jul 2003 09:29:42 schreef Sarah:
Ik heb het hier vooral over je plaatjes (en de tekst erbij)

en wat is het probleem dan ?
het is gewoon een erg goeie surf film sorry als je het anders leest :)

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: juli 22, 2003, 09:46:25 pm »
net de film 28 days later gezien viel me echt tegen deze film een erg slechte horror maarja das bij horror tegenwoordig al snel
lijkt erg veel op resident evil ook al zo'n slechte film :r

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: juli 26, 2003, 12:14:27 am »
Zojuist is op Yorin Alien Resurrection afgelopen. Heb het laatste stukje gezien. Ik kende deze film al, dus ik heb weinig gemist. Alien 1 en 2 waren grandioos, Alien 3 was een stuk minder en Alien Resurrection is verschrikkelijk. De in de vorige films nog zo ijzingwekkende en geruisloze monsters lopen nu te grommen als leeuwen. Ze zijn van iedere magie ontdaan. Het toppunt is de aartslelijke kruising tussen een alien en een mens (Ripley.) Het monster ziet er ook bijzonder fake uit, bah. Toegegeven, er zitten aardige scenes in Alien Resurrection (de onderwaterscene bijvoorbeeld), maar regisseur Jean-Pierre Jeunet heeft er verder weinig van gebakken. Wel leuk dat Winona Ryder meespeelde in deze film. Naar haar kijk ik altijd graag.

Overigens is een andere film van Jeunet wel een aanrader: Le fabuleux destin d'Amelie Poulain.

http://www.c7nema.net/site/html/modules/My_eGallery/gallery/outros/AlienResurrection2.jpg

M@rgreet

• Niet moeten, maar willen.
    • Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: juli 26, 2003, 07:39:53 pm »
Dinsdag nog maar een keer The Saint met Val Kilmer gekeken. Voor de 4e keer. Blijft gewoon een leuke film.
Wel heen en weer zappend naar John Doe.
"Alles heeft Hij voortreffelijk gemaakt op Zijn tijd"

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: juli 26, 2003, 11:13:59 pm »

quote:

op 26 Jul 2003 00:14:27 schreef Pleun:
Zojuist is op Yorin Alien Resurrection afgelopen. Heb het laatste stukje gezien. Ik kende deze film al, dus ik heb weinig gemist. Alien 1 en 2 waren grandioos, Alien 3 was een stuk minder en Alien Resurrection is verschrikkelijk. De in de vorige films nog zo ijzingwekkende en geruisloze monsters lopen nu te grommen als leeuwen. Ze zijn van iedere magie ontdaan. Het toppunt is de aartslelijke kruising tussen een alien en een mens (Ripley.) Het monster ziet er ook bijzonder fake uit, bah. Toegegeven, er zitten aardige scenes in Alien Resurrection (de onderwaterscene bijvoorbeeld), maar regisseur Jean-Pierre Jeunet heeft er verder weinig van gebakken. Wel leuk dat Winona Ryder meespeelde in deze film. Naar haar kijk ik altijd graag.

Overigens is een andere film van Jeunet wel een aanrader: Le fabuleux destin d'Amelie Poulain.

http://www.c7nema.net/site/html/modules/My_eGallery/gallery/outros/AlienResurrection2.jpg
erg goeie trioligy ik heb hem op dvd zeer de moeite waard :)

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: juli 28, 2003, 11:37:04 pm »
zojuist daddy day care met eddie murphy gekeken
http://imagecache2.allposters.com/images/151/501353.jpg
erg grappige film over 2 vaders die zonder baan komen te ziten en een dagopvang gaan beginnen
eindelijk weer een leuke film met eddie murphy :)

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: augustus 04, 2003, 10:46:57 pm »
net de dvd box van the simpsons gekocht van het eerste seizoen de beste animatie serie ooit :)
http://www.iespana.es/acidpadawan/sw-simpsons.jpg

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: augustus 05, 2003, 02:12:14 am »
Gisteren gezien: The name of the Rose

http://www.big-pix.com/images/poster_gifs/f-name.jpg

Deze film is gebaseerd op het gelijknamige boek van Umberto Eco. Het speelt in de late middeleeuwen (1327) met als decorum een klooster waar een belangrijk debat tussen vertegenwoordigers van de franciscaner orde en vertegenwoordigers van de paus, zal plaatsvinden. De gebruikelijke rust van dat klooster wordt ruw verstoord door een reeks raadselachtige moorden. Omdat de abt geen onrust kan gebruiken bij al dat hoge bezoek, vraagt hij één van zijn franciscaanse gasten, de geniale William van Baskerville (Sean Connery), om deze moorden op te lossen. We volgen de gebeurtenissen door de ogen van de jeugdige Adson van Melk (Christian Slater), een noviet, die bij William in de leer is.

William wordt neergezet als de enige persoon die fatsoenlijk nadenkt. Hij handelt als een moderne wetenschapper. Scherpzinnig, observerend en deducerend. Hij weet uiteindelijk het raadsel op te lossen. De andere protagonisten zijn verblind door hun religie. Zij leggen de moorden uit als vervulling van de profetieën in de Apocalyps, of als het werk van de duivel die de abdij is binnengeslopen. Het is deze tegenstelling die als een rode draad door de film loopt. Ook wat uiterlijk betreft komen de monniken er niet zo best vanaf. De één heeft een nog karakteristiekere kop dan de andere, wat overigens het kijkplezier zeer ten goede komt.

Het is dus een confrontatie tussen de moderne westerse en de middeleeuwse manier van denken. Hierbij komen typisch middeleeuwse vragen ter sprake. Zoals: Was Christus de eigenaar van de kleren die hij droeg? En, een heel belangrijke vraag: Is het een christen geoorloofd te lachen? Wie er op uit is om van deze confrontatie te genieten, moet het boek lezen. De grote kwaliteit van de film ligt meer in de wijze waarop de sfeer wordt weergegeven. Het hele klooster is gedompeld in een overweldigende naargeestigheid. Het is dan ook geen plaats van warmte, liefde en toewijding, maar een plaats waar voortdurende achterdocht, wantrouwen, machtsstrijd, kille haat en perversiteit voet aan de grond hebben gekregen. Het zou niet zo best zijn als deze film de enige informatiebron over de middeleeuwse kerk zou zijn. De kerk verkeerde in grote crisis toen, maar kende ook haar schoonheid. Deze film belicht alleen de duistere kant. Maar dan wel op een zeer indrukwekkende manier.

Behalve als verteller is Adson ook nog belangrijk vanwege zijn confrontatie met een meisje uit een nabijgeleven dorp. Zij weet hem te verleiden, waardoor hij zich met haar verbonden voelt. Dit meisje blijft naamloos en stemloos. Ze representeert zo het middeleeuwse klootjesvolk. Anoniem en zonder rechten.

Wie opgevrolijkt wil worden, kan deze film beter niet gaan bekijken. Maar voor wie genieten wil van de schoonheid van de duistere kanten van de geschiedenis is het een prima tijdsbesteding.
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2003, 11:21:30 am door Pulpeet »

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: augustus 05, 2003, 12:55:07 pm »

quote:

op 28 Jul 2003 23:37:04 schreef cochise:
zojuist daddy day care met eddie murphy gekeken
Afbeelding
erg grappige film over 2 vaders die zonder baan komen te ziten en een dagopvang gaan beginnen
eindelijk weer een leuke film met eddie murphy :)
Die film heb ik ook gezien zondagavond :). Weinig over te zeggen, behalve dat het een zeer leuke en grappige film was. Volgens mij is het een film voor alle leeftijden en de wat jongere kinderen zullen zich er prima mee vermaken :).

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: augustus 06, 2003, 01:15:51 am »
net de film dogtown and z boys gekeken
gaat over het ontstaan van de skate cultuur zoals we die nu kennen het is eigenlijk meer een docu maar geeft je wel een goed beeld hoe het skaten zoals we het nu kennen ontstaan is echt een aanrader(moet je wel een beetje skate/surf/board freak zijn) :P
http://www.redvicmoviehouse.com/images/dogtown.jpg

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: augustus 06, 2003, 12:53:54 pm »
http://images.amazon.com/images/P/B00005JLZO.01.LZZZZZZZ.jpg
net de film tears of the sun gekeken zeer indrukwekkende film met:
Bruce Willis, Monica Bellucci, Cole Hauser, Fionnula Flanagan, Tom Skerritt en Peter Mensah

Het verhaal: een team van de Navy Seals onder leiding van Bruce Willis krijgt de opdracht om in Nigeria een reddingsmissie te gaan uitvoeren. Midden in de jungle zit namelijk een Amerikaanse dokteres (Bellucci) die zich in een afgelopen dorpje bezighoudt met de medische toestand van de bewoners. Een troep Afrikaanse soldaten trekt echter van dorp naar dorp om de bevolking stilletjes aan uit te moorden. Wanneer de Navy Seals aankomen in het dorpje is Bellucci niet van plan om mee te gaan om haar eigen hachje te redden. Ze weigert iedere medewerking tenzij alle 70 inwoners mee geëvacueerd kunnen worden. In plaats van een routineklus wordt de opdracht van de Seals omgezet in een loodzware taak die ongetwijfeld levens zal kosten.
http://filmfocus.wanadoo.nl/GetImage.asp?id=8134

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: augustus 06, 2003, 04:12:15 pm »
http://www.crankycritic.com/archive02/posters/frida.jpg

net deze film gezien over de mexicaanse frida khalo is haar levensverhaal
voor degene die deze vrouw niet kennen ze was de eerste buitenlandse artietse die haar kunst in het louvre(parijs) zag hangen erg apparrte maar toch mooie film over haar leven met salma hayek deze film ontving 2 oscars niet geheel onterecht

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: augustus 06, 2003, 04:58:12 pm »
Volgens mij zullen die twee laatste films Pleun wel boeien en dat bedoel ik niet het script.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: augustus 06, 2003, 08:24:13 pm »

quote:

op 06 Aug 2003 16:58:12 schreef Santaarnpaal:
Volgens mij zullen die twee laatste films Pleun wel boeien en dat bedoel ik niet het script.
daar dacht ik ook aan toen ik zag dat monica in tears of the sun speelde ;)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: augustus 06, 2003, 10:14:57 pm »

quote:

op 06 Aug 2003 16:58:12 schreef Santaarnpaal:

Ziet er idd veelbelovend uit.  :)

'Frida' wilde ik een tijdje terug in de bioscoop gaan bekijken maar dat is er niet van gekomen helaas. 'Tears of the Sun' kende ik niet maar ga ik ook zeker kijken.  :9

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: augustus 06, 2003, 11:00:30 pm »
Net op yorin Office Space gezien.

Erg leuke comedy. Leuk verhaal, alles komt terug, soms voorspelbaar maar dat hoort er juist bij. Geniaal. Het begin in die file is al lachen :)
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: augustus 07, 2003, 01:15:37 am »
All about the Benjamins

Goede film geproduceerd door Ice Cube [ Friday, Necxt Friday ].
Je moet hem gewoon zien als je van gangsterfilms houdt... :P
Live vanuit de luie stoel

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: augustus 07, 2003, 07:27:32 am »
gister de tweeling gezien erg goeie nederlandse film naar het boek van tessa de loo
http://www.tessadeloo.nl/upload/19195_240_1037714074418-wapperende_Film_poster.jpg

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: augustus 07, 2003, 05:47:51 pm »
hier nog een erg goeip tip:
hou je van muziek en helemaal van muziek uit de jaren 70 led zeppelin enz.
ga deze film dan eens huren :
http://customht.buffnet.net/posters/images/2000_almostfios2.jpg
film van cameron crow van vanilla sky en jerry maquire in deze film speelt:
Billy Crudup, Frances McDormand, Kate Hudson, Jason Lee, Patrick Fugit

De carriere van Cameron Crowe had een droomstart. Als vroegwijze tiener mocht hij mee op een rocktournee om een verhaal voor Rolling Stone, de bijbel van de tegencultuur in de jaren zeventig, te schrijven. Zijn ervaringen heeft hij verwerkt in Almost famous, een film die overloopt van liefde voor het leven on the road, rockmuziek in de vroege jaren zeventig en de romantiek van de popjournalistiek.

Dat Crowe goede herinneringen heeft aan zijn spectaculaire sprong van adolescentie naar volwassenheid blijkt uit elk beeld van Almost famous, een geestig en nostalgisch portret van de jonge rockjournalist William Miller, het alter ego van Crowe.

Crowe, die eerder in Jerry Maguire de sfeer rond de Amerikaanse topsport zo goed wist te raken, verweeft op overtuigende wijze autobiografische en fictieve elementen. De fictieve band Stillwater waarmee de jonge Miller (de uitstekende debutant Patrcik Fugit) meereist is een soort mengeling van de Allman Brothers en Led Zeppelin met een vleugle Spinal Tap. William maakt van nabij het archetypische conflict tussen de gitarist en de leadzanger (denk Page en Plant, Richards en Jagger) mee als de band op het punt staat om echt beroemd te worden, raakt verliefd op de hoofdgroupie (Kate Hudson, dochter van Goldie Hawn) en wordt telefonisch achtervolgd door zijn bezorgde moeder die hem met het mantra Don't take drugs! van huis heeft gestuurd. Frances McDormand speelt haar beste rol sinds ze in Fargo een zwangere politie-inspecteur was.

Andere bijrollen zijn ook goed bezet. De geweldige Philip Seymour Hoffman is de legendarische rockjournalist Lester Bangs, die William als een cynische beschermengel begeleidt. ''Natuurlijk ben ik thuis. Ik ben uncool. Ik ben altijd thuis!'' En leadgitarist Billy Crudup is een geweldige rockgod, vooral goed als hij een lsd-trip op een schoolfeest krijgt.

Met behulp van gitarist Peter Frampton (een van de best verkochte artiesten uit de jaren zeventig) klinkt Stillwater als een band waarvan je eigenlijk zonder meer aanneemt dat je er nog ergens een stoffige plaat van hebt liggen.

De soundtrack is niet een gemakzuchtige greatest hits compilatie, maar een serie uitstekend gekozen songs die er soms bijna een musical van maken (zelfs Yes klinkt weer goed) en met behulp van geweldig digitaal geluid en beeld weet Crowe de concertregistraties in de tot de nok toegevulde arena's volledig overtuigend te laten overkomen.

http://www.angelfire.com/movies/waffle/almostfamous2.jpg
deze film moet je gezien hebben :)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: augustus 07, 2003, 07:31:48 pm »
'Almost Famous' is idd heel goed. Heb 'm al tig keer gezien en inmiddels staat de videoband in mijn kastje te glimmen. Slechts 4,99 eurootjes bij FR Shop.  :D

Anna Paquin... zucht...

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: augustus 07, 2003, 07:58:18 pm »

quote:

op 07 Aug 2003 19:31:48 schreef Pleun:
'Almost Famous' is idd heel goed. Heb 'm al tig keer gezien en inmiddels staat de videoband in mijn kastje te glimmen. Slechts 4,99 eurootjes bij FR Shop.  :D

Anna Paquin... zucht...

kate hudson.....zucht...

heb hem laatst de dvd gekocht zitten veel extra's bij erg leuk is toch wel 1 van mijn favourite  films :)