Auteur Topic: Gereformeerd persoon lijkt haar geloof te verliezen  (gelezen 3558 keer)

Laodicea

• Bekijk profiel
Gereformeerd persoon lijkt haar geloof te verliezen
« Gepost op: februari 15, 2007, 01:21:08 am »
Hier dus. (eerst inloggen)

quote:

Door Mystique op woensdag 14-02-2007 00:02:25

Ik heb best getwijfeld of ik dit wel zal posten, maar ik hoop dat er mensen zijn die er iets zinnigs op hebben te zeggen...

Ik weet niet hoe het verder moet. Ik kan niet meer geloven in een God die liefde verkondigd via Zijn woord, en ondertussen zoveel gruwelijke dingen laat gebeuren. Een God die zoveel tegenstrijdigheden laat verkondigen. God is liefde, laat alle mooie dingen gebeuren en de mens is zwart van binnen. Zondig. God zwaaid de scepter over het geheel, wij zijn de marionetten. En omdat God ons laat leven moeten we God dankbaar zijn. Voor alles wat we krijgen. En als we dan tegenspoed hebben, komt dat doordat wij een verkeerde beslissing hebben genomen. Worden we weer beter, gaat het weer beter dan heeft God dat gedaan. Ik wil wel geloven, maar ik kan het niet. Of wil ik niet en kan ik het wel? God antwoord niet. Ook heb ik de kerk vaarwel gezegd. Door alles wat het afgelopen jaar/de afgelopen jaren is gebeurd, hoe de mensen in de kerk over ons gezin denken, de dingen die ze weten, de dingen, nee, de scene's waar ze iedere keer weer getuige van zijn voel ik me er niet meer thuis. Ik voel me bekeken, niet op mijn gemak. Dit is ook de reden waarom mijn vader niet meer naar de kerk gaat.

En toch, terwijl ik een lied luister lijkt het alsof God me troost. Maar al die twijfels dan? Al die vragen, die onbeantwoord blijven?

Want waar Uw vergeving is zal genezing zijn
van de pijn en het verdriet diep van binnen,
waar Uw vergeving is zal genezing zijn
en de weg van herstel kan beginnen(2x)
(opwekking 629)

Je kunt je misschien wel voorstellen hoe moeilijk ik dit vind. Ik was altijd degene die tegen niet-christelijke vrienden het christelijk geloof vol vuur verdedigde. Ik zat op belijdeniscathegesatie, ik wilde belijden dat ik, samen met God, mijn leven naar Gods wil in wil richten. En nu heb ik, bewust en na lang nadenken, er bewust een streep onder getrokken. Als ik nu belijdenis zou doen, zou ik iedereen voor staan liegen. Ik heb maanden geloofd, ach, dat komt wel goed, maar de twijfels werden alleen maar groter. Ik schaam me.

Overigens, dat ik niet meer naar de kerk ga wil dus absoluut niet zeggen dat ik ook helemaal niet meer geloof!

Even verderop, blijkt dat ze vooral specifiek problemen heeft met Gereformeerde thema's zoals de onvrijheid van de wil en dubbele predestinatie & de slechtheid van de mens. Jullie weten hoe ik daar over denk vermoed ik.

De Gereformeerden daar hebben kennelijk niets anders zinnigs te zeggen dan sterkte, 'hou je taai'. Bij deze dus jullie kans om iemand binnen het geloof te houden. Ik ga niet in de weg lopen als jullie besluiten te helpen, sterker nog, dan zal ik meehelpen daar waar ik hetzelfde geloof en me stil houden als ik het er niet mee eens ben, maar als het niveau van die reacties daar op dit niveau van 'houdoe groetjes' blijft. dan ga ik op volle kracht het katholiek geloof apologiëeren
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 15, 2007, 01:29:14 am »
Mwah, het kan natuurlijk ook gewoon een fase zijn, heb ik ook weleens gehad. Maar goed, ik ben benieuwd naar de grefo reacties hier...

quote:

dan ga ik op volle kracht het katholiek geloof apologiëeren

Daar is sowieso niks mis mee  :Y)

Maar goed, in GL houden we netjes ons mond...  O-)
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2007, 01:29:26 am door St. Ignatius »
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 15, 2007, 10:09:40 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 15 februari 2007 om 01:29:
Mwah, het kan natuurlijk ook gewoon een fase zijn, heb ik ook weleens gehad. Maar goed, ik ben benieuwd naar de grefo reacties hier...
Ik ben eerder benieuwd naar de grefo reacties daar. O-)  Hup! Uit de cocon! 8)
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 15, 2007, 10:44:58 am »
Ik kan heel goed voorstellen dat iemand in zo'n fase zit, maar zie toch wel wel tegenstrijdigheden staan in zijn/haar verhaal.

quote:

Ik kan niet meer geloven in een God die liefde verkondigd via Zijn woord, en ondertussen zoveel gruwelijke dingen laat gebeuren. Een God die zoveel tegenstrijdigheden laat verkondigen. God is liefde, laat alle mooie dingen gebeuren en de mens is zwart van binnen. Zondig. God zwaaid de scepter over het geheel, wij zijn de marionetten. En omdat God ons laat leven moeten we God dankbaar zijn. Voor alles wat we krijgen. En als we dan tegenspoed hebben, komt dat doordat wij een verkeerde beslissing hebben genomen.
Maar goed, ik ben ook niet gereformeerd dus wacht op anderen.....
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 15, 2007, 11:24:10 am »

quote:

Laodicea schreef op 15 februari 2007 om 10:09:
[...]

Sjonge,jonge! Je gebruikt nu het leed van een ander om aan te tonen dat gereformeerden niet deugen?

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 15, 2007, 11:25:31 am »

quote:

Macguinness schreef op 15 februari 2007 om 11:24:
Sjonge,jonge! Je gebruikt nu het leed van een ander om aan te tonen dat gereformeerden niet deugen?
Wat een rot-opmerking zeg.
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 15, 2007, 11:26:21 am »
Nee hoor.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 15, 2007, 12:33:54 pm »

quote:

Knappe gevolgtrekking hoor? :?

Meindertd

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: februari 15, 2007, 12:34:32 pm »
Hoi laodicea,

Ik heb maar even direct op credible gereageerd. Ik vind het namelijk gek om hier te antwoorden op een post die in een ander forum is gedaan.

groeten

Meindert

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 15, 2007, 01:26:51 pm »
In feite heeft die persoon gelijk op dit punt: Al het goede komt van God. Al het kwade komt van de mens en van Gods tegenstander. Dat is moeilijk, maar zo is het wel. Ik begrijp dat mensen daar moeite mee hebben, je moet zeg maar jezelf verloochenen om dat te erkennen. En het valt niet mee te erkennen dat we tot niets goeds in staat zijn en uit onszelf niets goeds kunnen doen. Tegelijkertijd maakt ons dat geen marionetten van God. Wel marionetten van de duivel. We kunnen maar 1 kant op lopen en dat is de verkeerde kant. Tenzij God naar ons toekomt, de touwtjes doorknipt, ons vrijmaakt... en ons zijn Geest geef. Dat is geen loterij... die genade is er voor iedereen die die boodschap hoort en doet. Daarom gaan mensen niet verloren omdat God ze niet redt, Hij gaf Christus, mensen horen over Hem... en wijzen Hem af.

Het draai om totale afhankelijkheid. De auteur zegt:  Ik wil wel geloven maar ik kan het niet komt duidelijk overeen met wat Paulus schrijft in Romeinen 7. Niet het goede, wat ik wil, doe ik, maar het verkeerde, wat ik niet wil, dat doe ik. Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen. Maar dan is daar ook tegelijkertijd het antwoord. Jezus Christus, onze Heer. Alleen dankzij Hem, en niet op basis van wat wij kunnen en/of willen mogen we kinderen van God zijn. En is er vergeving voor onze gebreken, het niet kunnen. En dan komt er ook genezing, hoewel we in dit leven nooit de volmaaktheid bereiken.

Romeinen 7 en 8 zijn daarom zo mooi en rijk in zo'n situatie. Diepe wanhoop, dat eindigt met Jezus Christus als enige uitweg... en de enorme euforie in het hoofdstuk daarna.

18 Ik ben ervan overtuigd dat het lijden van deze tijd in geen verhouding staat tot de luister die ons in de toekomst zal worden geopenbaard. 19 De schepping ziet er reikhalzend naar uit dat openbaar wordt wie Gods kinderen zijn. 20 Want de schepping is ten prooi aan zinloosheid, niet uit eigen wil, maar door hem die haar daaraan heeft onderworpen. Maar ze heeft hoop gekregen, 21 omdat ook de schepping zelf zal worden bevrijd uit de slavernij van de vergankelijkheid en zal delen in de vrijheid en luister die Gods kinderen geschonken wordt. 22 Wij weten dat de hele schepping nog altijd als in barensweeën zucht en lijdt. 23 En dat niet alleen, ook wijzelf, die als voorschot de Geest hebben ontvangen, ook wij zuchten in onszelf in afwachting van de openbaring dat we kinderen van God zijn, de verlossing van ons sterfelijk bestaan. 24 In deze hoop zijn we gered. Als we echter nu al zouden zien waarop we hopen, zou het geen hoop meer zijn. Wie hoopt er nog op wat hij al kan zien? 25 Maar als wij hopen op wat nog niet zichtbaar is, blijven we in afwachting daarvan volharden. 26 De Geest helpt ons in onze zwakheid; wij weten immers niet wat we in ons gebed tegen God moeten zeggen, maar de Geest zelf pleit voor ons met woordloze zuchten.

De Geest is daarin ook zo belangrijk, die is nodig om ons te overtuigen van onze redding in Christus, juist in onze zwakheid.

31 Wat moeten wij hier verder over zeggen? Als God voor ons is, wie kan dan tegen ons zijn? 32 Zal hij, die zijn eigen Zoon niet heeft gespaard, maar hem omwille van ons allen heeft prijsgegeven, ons met hem niet alles schenken? 33 Wie zal Gods uitverkorenen aanklagen? God zelf spreekt hen vrij. 34 Wie zal hen veroordelen? Christus Jezus, die gestorven is, meer nog, die is opgewekt en aan de rechterhand van God zit, pleit voor ons. 35 Wat zal ons scheiden van de liefde van Christus? Tegenspoed, ellende of vervolging, honger of armoede, gevaar of het zwaard? 36 Er staat geschreven: ‘Om u worden wij dag na dag gedood en afgevoerd als schapen voor de slacht.’ 37 Maar wij zegevieren in dit alles glansrijk dankzij hem die ons heeft liefgehad. 38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, 39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: februari 15, 2007, 01:41:54 pm »

quote:

[...]

Als je maar 10% wist van wat Laodicea probeert te bereiken, welke moeite hij doet om dat netjes te doen, dan zou je je kapot schamen voor deze opmerking.

Maar ja, je weet het niet.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: februari 15, 2007, 01:44:44 pm »

quote:

diak2b schreef op 15 februari 2007 om 13:41:
[...]

Als je maar 10% wist van wat Laodicea probeert te bereiken, welke moeite hij doet om dat netjes te doen, dan zou je je kapot schamen voor deze opmerking.

Maar ja, je weet het niet.

misschien viel de opmerking van Lao gewoon verkeerd:

quote:

Laodicea schreef op 15 februari 2007 om 10:09:
[...]

je kunt 'm (o.a. door de toon, door de smilies) inderdaad opvatten zoals MacG. dat deed.

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: februari 15, 2007, 01:49:52 pm »

quote:

Nunc schreef op 15 februari 2007 om 13:44:

je kunt 'm (o.a. door de toon, door de smilies) inderdaad opvatten zoals MacG. dat deed.

Ook wanneer je het desbetreffende topic hebt gelezen waar Lao naar linkte..?
Nee, ik ben overtuigt van Lao's goede bedoelingen...
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: februari 15, 2007, 01:50:42 pm »

quote:

Laodicea schreef op 15 februari 2007 om 12:33:
[...]

Knappe gevolgtrekking hoor? :?
Dat is toch wel wat ik uit jou woorden proef:

quote:

De Gereformeerden daar hebben kennelijk niets anders zinnigs te zeggen dan sterkte, 'hou je taai'. Bij deze dus jullie kans om iemand binnen het geloof te houden.

Hiermee zeg je toch echt dat gereformeerden op dat forum het verkeerd aanpakken als iemand geloofstwijfels heeft, en de gereformeerden van dit gkv-forum moeten nu maar even proberen om deze mevrouw op andere gedachten te zetten.
En als dat niet lukt...?

quote:

maar als het niveau van die reacties daar op dit niveau van 'houdoe groetjes' blijft. dan ga ik op volle kracht het katholiek geloof apologiëeren

M.a.w. Ik laat jullie eerst wel even aanmodderen, en dan zal ik wel even laten zien hoe het moet.
Dat is wat ik uit jou openingspost proef.

Maar eerlijk gezegd vind ik eigenlijk dat ze  in gesprek moet gaan met de kerkeraad van haar gemeente, blijkbaar zijn er van allerlij dingen gebeurd, en op een forum kom je daar toch nooit helemaal achter wat dat nou precies is.

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: februari 15, 2007, 01:52:34 pm »

quote:

Macguinness schreef op 15 februari 2007 om 13:50:
Maar eerlijk gezegd vind ik eigenlijk dat ze  in gesprek moet gaan met de kerkeraad van haar gemeente, blijkbaar zijn er van allerlij dingen gebeurd, en op een forum kom je daar toch nooit helemaal achter wat dat nou precies is.
Als je nu eerst het desbetreffende topic eens leest dan zou je dit niet eens durven zeggen! :(

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: februari 15, 2007, 01:55:30 pm »

quote:

Aafke schreef op 15 februari 2007 om 13:52:
[...]

Als je nu eerst het desbetreffende topic eens leest dan zou je dit niet eens durven zeggen! :(
Ik reageer puur op dat stukje wat hier staat.

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: februari 15, 2007, 02:03:05 pm »

quote:

Macguinness schreef op 15 februari 2007 om 13:55:
Ik reageer puur op dat stukje wat hier staat.

Ja, dat begrijp ik. Maar daarmee zie je nog niet eens 1% van wat er werkelijk speelt en zou je je qua reactie misschien wel eens heel erg kunnen vergissen.

Vr. Gr. Aafke (wiens nickname op Credible 'Iggi' is)

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: februari 15, 2007, 02:05:01 pm »

quote:

Meindertd schreef op 15 februari 2007 om 12:34:
Hoi laodicea,

Ik heb maar even direct op credible gereageerd. Ik vind het namelijk gek om hier te antwoorden op een post die in een ander forum is gedaan.

groeten

Meindert
Ja, dat is de bedoeling ook. :)

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: februari 15, 2007, 02:08:31 pm »

quote:

Macguinness schreef op 15 februari 2007 om 13:50:
M.a.w. Ik laat jullie eerst wel even aanmodderen, en dan zal ik wel even laten zien hoe het moet.
Nee, ze zijn nu aan het aanmodderen, en ik hoop dat daar verandering in komt. Om de boel wat wakker te schudden heb ik dat wat gepeperd gebracht. Als reacties uitblijven, dan zal ik me er inderdaad wel mee moeten bemoeien, want ik wil niet dat oiemand voor het Christelijk geloof verloren gaat, maar omdat ik ik absoluut niet in die specifiek-Gereformeerde thema's geloof, ben ik genoodzaakt om het katholiek verhaal te vertellen.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: februari 15, 2007, 02:16:44 pm »

quote:

Laodicea schreef op 15 februari 2007 om 14:05:
[...]

Ja, dat is de bedoeling ook. :)

Dat kwam voor mij niet duidelijk eruit. Wel dat je daar even kunt inloggen om wat te lezen enzo. Maar ik had toch het idee dat de gerefo's hier hun reacties (ook) aan konden geven. En ga je toch in eerste instantie even uit van wat hier in de OP staat.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: februari 15, 2007, 02:28:00 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 15 februari 2007 om 14:16:
Dat kwam voor mij niet duidelijk eruit.
Nou, bij deze dan. ;)

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: februari 15, 2007, 02:29:51 pm »

quote:

Nunc schreef op 15 februari 2007 om 13:44:

[...]

[...]

Alles kan, en ik zei al, als je niet weet waar Lao mee bezig is, is het natuurlijk anders. Vergeef me mijn uitval, maar ik weet wel waar Lao mee bezig is. Dat hij op dit forum komt met deze vraag is juist omdat het hier gaat om iemand in geloofscrisis met een gereformeerde achtergrond, en hij absoluut niets wil doen dat maar in de richting van "zieltjes winnen" kan gaan. Goed, Lao hanteert misschien een wat prikkelende benadering hier, maar hij doet dta na intesnief overleg en denkwerk, omdat hij wil doen wat hij kan om de hoofdpersoon in dit verhaal te helpen in haar geloofscrisis. Nogmaals, zonder een spoor van "protestant vs katholiek" denken, eerder een overdaad aan scrupules op dat punt.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: februari 15, 2007, 02:37:59 pm »

quote:

Dank je, en ik vatte je trouwens zo op dat je de gereformeerden de ruimte wilt geven om deze persoon ten eerste in het ' eigen oorspronkelijke kamp' te houden/terug te krijgen.
Hoewel die vragen (als je alleen de OP hier bekijkt) ook spelen bij andere twijfelaars uit andere richtingen - misschien met andere accenten.

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: februari 15, 2007, 02:52:22 pm »
Nou, ik ben er even geweest, en ik vind eigenlijk dat er hele mooie woorden worden gezegd door verschillende mensen.
Maar eerlijk gezegd kan ik uit haar schrijven er niet achter komen wat er nou precies speelt binnen haar gemeente, het enige wat ik weet dat ze volgens haar wat raar aangekeken wordt of zo, en dat haar moeder haar mobiele telefoonnummer aan haar wijkouderling heeft gegeven en dat ze dat niet leuk vond omdat ze niet goed met die man overweg kan.

En nog steeds vind ik dat een forum niet de juiste plek is om dit soort dingen te bespreken, iedereen roept wat, en dan krijg je daar weer een discussie over.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: februari 15, 2007, 03:19:13 pm »
De discussie verplaatst zich nu naar Nunc-terrein, oftwel, 'waarom zou ik nog geloven, hoe weet ik dat het waar is?'

Elmo

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: februari 15, 2007, 03:23:52 pm »
En hier is de Mystique zelf. Om even de topicstarter op de vingers te tikken als ik zo vriendelijk mag zijn, je hebt me hier geen toestemming voor gevraagd. Dat had ik wel prettig gevonden.

Daarnaast, wat er speelt bij mij is niet dat mijn moeder mijn 06 aan een ouderling geeft (er zijn ergere dingen op de wereld ;) ) Maar dat ik worstel met vragen die me boven mijn hoofd dreigen te groeien. De vragen, hoe kan God in de Bijbel aan de ene kant liefde preken en zeggen dat wat we vragen gegeven zal worden en aan de andere kant zegt dat Christenen vreselijk zullen moeten lijden. Dat God ons gemaakt heeft met een vrije wil en dat wij de foute beslissingen nemen en God laat ons de goede beslissingen nemen. Dat God ons geschapen heeft zonder het gevoel: En we weten dat wat we nu doen goed is. En dan nog de verdeeldheid onder de christenen. De incest. Het roddelen. Het is vooral de relatie Liefde-God-Mens-Vrije Wil waar ik over struikel. Misschien is het zo duidelijker? Ik denk overigens dat er geen antwoorden zijn op mijn vragen, ik had het topic in eerste instatie ook niet echt geopend om de discussie aan te gaan eerder om mijn hart te kunnen luchten in besloten kring.
Soms zou ik willen dat gisteren nooit voorbij ging. Omdat vandaag alles zo anders is.

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: februari 15, 2007, 03:42:02 pm »

quote:

Elmo schreef op 15 februari 2007 om 15:23:
Daarnaast, wat er speelt bij mij is niet dat mijn moeder mijn 06 aan een ouderling geeft (er zijn ergere dingen op de wereld ;) )

Dat idee had ik ook al.
En daarom denk ik ook dat je beter met iemand in gesprek kunt gaan, iemand die je kunt vertrouwen, (dus blijkbaar niet je ouderling.) Iemand die je kent, en die jou achtergrond wellicht kent. Ik neem aan dat je niet je hele ziel en zaligheid bloot gaat leggen op het internet.
Het probleem met een internetforum is dat iedereen wat door elkaar heen gaat roepen,(hoe goed bedoeld ook) en dat lijkt mij nog veel verwarrender.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: februari 15, 2007, 03:45:27 pm »
Modbreak:
Op slot. Zonder toestemming posts van andere fora overnemen doen we hier niet. Op verzoek van credible gaat dit topic vanavond ook naar de trashcan, zodat er niet gearchiveerd wordt.

Als Mystique/Elmo graag aandacht voor haar vragen van wat gereformeerden wil, kan ze natuurlijk altijd zelf een topic op ons forum openen, of zelf vragen of mensen eens naar haar topic op Credible willen kijken. Dat lijkt me prima.
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2007, 04:11:34 pm door Pooh »