Auteur Topic: Hoeveel en wat voor Bijbels heb jij?  (gelezen 14125 keer)

joepie

• Bekijk profiel
Hoeveel en wat voor Bijbels heb jij?
« Reactie #50 Gepost op: januari 16, 2007, 07:45:56 am »
Hij staat op www.reformarkt.nl

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: januari 16, 2007, 08:13:57 am »

quote:

Hm dacht dat je me zou mailen, dan niet.
B.t.w. is niet te vinden op deze link.
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: januari 16, 2007, 09:48:08 am »

quote:

joepie schreef op 15 januari 2007 om 22:55:
[...]

Vind het niet zo vreemd, als je het een verkeerde vertaling vind en ook niet van plan bent die te gaan lezen. Waarom zou je een kado wat je niet wilt hebben moeten houden?
En er mee evangeliseren zou ik ook nooit doen.
Dus weggeven, waarom?
Verder doe ik niet graag mee met wat anderen normaal vinden.
Want wie bepaald wat normaal is?

Ze bied hem te koop aan, en nee, die moeilijke naam boeken staan er niet in.
Het is jou bezit, dus mag je er feitelijk mee doen wat je wilt ... maar als ik als vertegenwoordiger van de gemeente jou die bijbel heb gegeven en zien hoe je deze nu voor het slijk der aarde verkoopt zou het me iedere haar op mijn hoofd spijten dat ik deze bijbel aan jou gegeven heb. Ermee evangeliseren zou je nooit? Omdat je de vertaling geen goede vind? In dat geval kun je hem beter verbranden, nu scheep je voor geld iemand op met een bijbel, die volgens jezelf niet waarheidsgetrouw is. Maar ja, we leven in een vrij land dus ik mag deze mening hier neerzetten en jij mag met jou actie laten zien dat je blijkbaar weinig respect hebt voor de kerkelijke gemeente waarin jij bent getrouwd.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: januari 16, 2007, 10:00:39 am »
Het gaat om haar dochter hè, niet om haarzelf.
Aan ons werd overigens vantevoren gevraagd wat we voor Bijbel wilden hebben.
Daarmee voorkom je dit soort teleurstellingen.

Ik moet toegeven dat ik het ook wat krom vind om een Bijbel niet weg te willen geven (omdat je hem niet waarheidsgetrouw vindt) maar er dan wel aan te willen verdienen. Geef 'm dan gewoon terug aan de gemeente. Dan heb je het signaal afgegeven dat je niet blij bent met de NBV, dat ze dus voortaan beter even kunnen vragen wat mensen voor Bijbel willen hebben, en dan kunnen ze er een ander nog blij mee maken. Is dat geen optie?
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2007, 10:01:18 am door Bumblebee »
Bombus terrestris Reginae

penguin1978

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: januari 16, 2007, 10:27:08 am »

quote:

Bumblebee schreef op 16 januari 2007 om 10:00:
Het gaat om haar dochter hè, niet om haarzelf.
Aan ons werd overigens vantevoren gevraagd wat we voor Bijbel wilden hebben.
Daarmee voorkom je dit soort teleurstellingen.

Ik moet toegeven dat ik het ook wat krom vind om een Bijbel niet weg te willen geven (omdat je hem niet waarheidsgetrouw vindt) maar er dan wel aan te willen verdienen. Geef 'm dan gewoon terug aan de gemeente. Dan heb je het signaal afgegeven dat je niet blij bent met de NBV, dat ze dus voortaan beter even kunnen vragen wat mensen voor Bijbel willen hebben, en dan kunnen ze er een ander nog blij mee maken. Is dat geen optie?
Das af en toe een slecht puntje van mij, dat ik soms alleen de grote lijnen lees en daardoor sommige informatie mis. Mocht mijn dochter of zoon zoiets willen, dan zou ik zeggen als dat is wat je wil ga je gang ... maar ik werk daar op geen enkele manier aan mee. Jou oplossing lijkt me idd de meest beste en met een bijbelvertaling die bij sommigen (terecht of onterecht) ter discussie staat, toont het ook van fijngevoeligheid en respect van een kerk om daar vantevoren naar te vragen. Mogelijk heeft de gemeente het bonnetje nog en kunnen ze hem omwisselen voor een andere vertaling of kunnen ze deze geven aan een ander stel dat gaat trouwen die de NBV wel waardeert en een andere vertaling kopen voor de dochter van Loeki?
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: januari 16, 2007, 10:34:32 am »

quote:

Joepie. Loeki is heel iemand anders.  :+

penguin1978

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: januari 16, 2007, 10:44:55 am »

quote:

Pooh schreef op 16 januari 2007 om 10:34:

[...]

Joepie. Loeki is heel iemand anders.  :+
Daar komt mijn slechte punt weer naar voren  :+  Ja, ik ben iemand die soms moet leren rustiger te zijn en eerst alle informatie te lezen en geduldiger te zijn ... ik hou van snel, als er 2 mensen voor mij staan bij de kassa bijvoorbeeld word ik al ongeduldig :o

joepie

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: januari 16, 2007, 10:47:36 am »
Sjonge, wat zo een simpele vraag al een (ver)oordelingen op kan leveren :?
Maar op de site die ik aangaf is die gewoon te vinden onder het kopje: boeken.
En volgens mij op de derde pagina.

Er werd niet gevraagd welke vertaling zij wilden.
Hij kan niet terug gegeven worden.
Om te evangeliseren is hij niet geschikt.
Het is een echte tafelbijbel.
Als wij en zij andere vertalingen willen lezen hebben we daarvoor een heel mooit medium: het interniet! Prachtig om dan gelijk al de vertalingen die ik wil hebben van een bapaalde tekst gewoon naast elkaar te kunnen lezen, zonder allerlei bijbels op te tafel te hoeven uit stallen.

Verder vraag ik me zo wie zo af wat de bedoeling is van dit topic?
Is dat om elkaar af te troeven? Wie de meeste Bijbel vertalingen in huis heeft?

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: januari 16, 2007, 11:05:14 am »
Ja, dit topic is om elkaar af te troeven. Wij GKV-ers doen dat graag.

Wat betreft de "veroordelingen": dit is een discussieforum, geen markt. Als je niet wil dat iemand zijn of haar mening geeft hierover, zet de oproep dan op Ebay.

Overigens zie ik dan weer niet in waarom de Bijbel niet teruggegeven "kan" worden.
Staat hun naam erin of zo? In dat geval kun je 'm ook niet met goed fatsoen verkopen lijkt me  :+

En je link doet het gewoon niet. Volgens mij moet het refomarkt ipv reformarkt zijn.
Bombus terrestris Reginae

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: januari 16, 2007, 11:15:40 am »

quote:

joepie schreef op 16 januari 2007 om 10:47:

Nou moet je niet je kop in het zand steken... Ik neem toch aan dat je ook wel inziet dat het te koop aanbieden van je trouwbijbel niet de meest alledaagse gebeurtenis is?
Verder helemaal eens met BBB.
Als hij niet geschikt is om weg te geven is hij ook niet geschikt om te verkopen. It's that simple.
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2007, 11:16:45 am door Mezzamorpheus »

penguin1978

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: januari 16, 2007, 11:17:54 am »

quote:

Maar op de site die ik aangaf is die gewoon te vinden onder het kopje: boeken.
En volgens mij op de derde pagina.

Er werd niet gevraagd welke vertaling zij wilden.
Hij kan niet terug gegeven worden.
Om te evangeliseren is hij niet geschikt.
Het is een echte tafelbijbel.
Als wij en zij andere vertalingen willen lezen hebben we daarvoor een heel mooit medium: het interniet! Prachtig om dan gelijk al de vertalingen die ik wil hebben van een bapaalde tekst gewoon naast elkaar te kunnen lezen, zonder allerlei bijbels op te tafel te hoeven uit stallen.

Het gaat me niet om een persoon te veroordelen, wel shockeert deze situatie mij enigszins ... dat de kerk een bijbel cadeau geeft als herinnering van het huwelijk en dat deze word verkocht kan ik me weinig bij indenken zo'n daad zie ik als toch enigszins wat als respectloos (waarbij ik de persoon die dat doet niet veroordeel, maar een dergerlijke handeling moeilijk positief kan noemen).

Wat het aftroeven betreft, die toon van dit topic bevalt mij idd ook niet echt en nergens zul je van mij een lijst terug vinden welke vertalingen ik allemaal wel niet heb (of beter gezegd niet heb :P ).

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: januari 16, 2007, 11:32:21 am »

quote:

quote:

penguin1978 schreef op 16 januari 2007 om 11:17:
en nergens zul je van mij een lijst terug vinden welke vertalingen ik allemaal wel niet heb (of beter gezegd niet heb :P ).

Niet elk topic hoeft een mega-serieuze bedoeling te hebben. Ik zou zeggen, lees de openingspost nog een keer goed door en zie dat het vooral om het 'leuke' idee gaat dat mensen vaak ongemerkt zoveel verschillende soorten bijbels in huis hebben. Gewoon 'leuk' dus. Niet meer en niet minder. En vind je het niet leuk? Dan post je toch gewoon niet in dit topic?  :?

joepie

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: januari 16, 2007, 11:37:57 am »
Nee, ze konden hem niet teruggeven. Zij wilden hem ruilen voor een NBG vertaling, maar dat kon niet! De kerk wilde dat niet!
Verder vind ik dat er teveel waarde gehecht wordt aan een Bijbel. Zoals wij die kennen.
Ongeacht of je hem als kado hebt gekregen of niet.
Het is gewoon een boek.
De Bijbel op zich is niet heilig. Het woord van God, dat is heilig.
Maar als mijn oude Bijbel versleten is gooi ik hem gewoon bij het oud papier en koop een nieuwe.

Het is inderdaad gewoon refomarkt.
Type foutje, kan maar gewoon gebeuren.
Soms denk ik wel eens: het is ook niet verwonderlijk dat er oorlogen zijn als mensen zich om zoiets simpels als het verkopen van je trouwbijbel al druk lopen maken.
Als het nu was omdat ze helemaal van God vervreemd is en geen Bijbel meer in huis wil hebben, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Maar bij dit? Nee, helemaal niets.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: januari 16, 2007, 11:44:18 am »

quote:

joepie schreef op 16 januari 2007 om 11:37:
Nee, ze konden hem niet teruggeven. Zij wilden hem ruilen voor een NBG vertaling, maar dat kon niet! De kerk wilde dat niet!
Verder vind ik dat er teveel waarde gehecht wordt aan een Bijbel. Zoals wij die kennen.
Ongeacht of je hem als kado hebt gekregen of niet.
Het is gewoon een boek.
De Bijbel op zich is niet heilig. Het woord van God, dat is heilig.
Maar als mijn oude Bijbel versleten is gooi ik hem gewoon bij het oud papier en koop een nieuwe.

Het is inderdaad gewoon refomarkt.
Type foutje, kan maar gewoon gebeuren.
Soms denk ik wel eens: het is ook niet verwonderlijk dat er oorlogen zijn als mensen zich om zoiets simpels als het verkopen van je trouwbijbel al druk lopen maken.
Als het nu was omdat ze helemaal van God vervreemd is en geen Bijbel meer in huis wil hebben, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Maar bij dit? Nee, helemaal niets.

Volledig off-topic natuurlijk, maar laat ik hier toch eens op ingaan:

Stel dat je dochter haar trouwring zou verkopen, hoe zou je dan reageren? Het is maar een stukje metaal, niet veel bijzonders eigenlijk. Zo'n ring is niet heilig, als je vinger bekneld zit knippen ze hem er in 't ziekenhuis gewoon af. Als ze nu uit elkaar gingen, ja, dan was er iets mis, maar je ring verkopen? Wat is daar nou mis mee?

joepie

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: januari 16, 2007, 12:51:53 pm »
Zou het zo doen. Mijn man is zijn trouwring verloren toen we twee jaar getrouwd waren.
En nu hebben we gewoon mijn oude ingeruild en twee nieuwe gekocht.
Zou niet weten waarom niet.
Verder vind ik een trouwring nog iets anders dan een bijbel waar je nooit in zult gaan lezen.
De ring heb ik gekregen van mijn man waarmee ik een verbond heb gesloten op onze trouwdag en is daar een teken van.
De bijbel is dat in het geheel niet.
Heeft daar ook niet veel mee te maken, in dit geval zelfs een kado die je anders gewoon op zolder in een doos stopt. Of de andere mogelijkheid is gewoon bij het Oud papier.
Nu probeert ze hem te verkopen kan ze daar een NBG vertaling van kopen die ze wel zullen lezen.
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2007, 01:13:25 pm door joepie »

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: januari 16, 2007, 01:08:54 pm »
Gezellig hier.. O-)

Wie wil d'r nog een bak koffie met een stuk gebak. Nu niet gaan zeuren dat het geen appelgebak is maar slagroomgebak hoor..  :P

d:)b
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

joepie

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: januari 16, 2007, 01:14:10 pm »

quote:

Aafke schreef op 16 januari 2007 om 13:08:
Gezellig hier.. O-)

Wie wil d'r nog een bak koffie met een stuk gebak. Nu niet gaan zeuren dat het geen appelgebak is maar slagroomgebak hoor..  :P

d:)b

Alleen als je cafeine vrije koffie hebt en als je gebak een slagroomtompoes is.
Anders laat maar zitten.......

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: januari 16, 2007, 01:20:30 pm »

quote:

joepie schreef op 16 januari 2007 om 13:14:
Alleen als je cafeine vrije koffie hebt en als je gebak een slagroomtompoes is.
Anders laat maar zitten.......
Alsjeblieft.... ;)

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: januari 16, 2007, 01:25:33 pm »
Modbreak:
Let even op, dit is niet het Chatforum

2m11

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: januari 31, 2007, 01:27:23 am »
Het gaat er niet om hoe veel Bijbels je hebt, het gaat erom of je ze ook leest.. Immers de Bijbel is het best verkochte boek in de wereld maar ook het minstgelezen boek. Het is triest dat ik nog steeds heel vaak mensen aantref die menen omdat ze 1 x gebeden hebben, dat ze daardoor behouden zijn of door goed te doen, en je aan wetten moet conformeren, maar zo werkt het niet. In ddat opzicht is het goed om overal de schriftplaatsen op te zoeken wat God eigelijk van ons vraagt, en daar naar te leven.
Are you prepared to die?

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: februari 25, 2007, 04:30:27 pm »
Wie o wie kan mij aan gegevens over de Leidse Vertaling helpen?
Bol.com kent die vertaling niet en bij de Koninklijke biblio vind ik ook niets.
Mail me maar als je wat wilt weten

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: februari 25, 2007, 05:22:17 pm »

quote:

okidoki schreef op 25 februari 2007 om 16:30:
Wie o wie kan mij aan gegevens over de Leidse Vertaling helpen?
Bol.com kent die vertaling niet en bij de Koninklijke biblio vind ik ook niets.

wat voor gegevens bedoel je dan?
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: februari 25, 2007, 08:34:36 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 25 februari 2007 om 17:22:

[...]

wat voor gegevens bedoel je dan?

ISBnummer ?
Laatste uitgavejaar?