Auteur Topic: Welke wetten gelden nog?  (gelezen 1711 keer)

a.danielse

• Bekijk profiel
Welke wetten gelden nog?
« Gepost op: juni 11, 2007, 06:11:44 pm »
Het geheim der wetteloosheid is het verlaten van de kerk van Gods heilige wetten. Zie Openbaringen 17:5, wordt gesproken over een Verborgenheid, wat geschreven staat op het voorhoofd van de vrouw. Sommige christelijke kerken hebben wetten afgeschaft, zoals de sabbat. Dat noemen ze christelijke vrijheid. Maar christelijke vrijheid wil niet zeggen vrij van de wet, maar vrij van de -----vloek der wet-----.

Als we geloven in het offer van Yeshua (Jezus) dan hoeven we niet meer te wanhopen omdat we gezondigd hebben. De wet veroordeeld ons niet meer.
Ook kunnen we onze zaligheid niet meer verdienen, daar heeft Yeshua (Jezus) voor betaald. Wel kunnen wij voor de aankomende bruiloft bruiloftsklederen aantrekken (goede werken uit liefde tot God en uit gehoorzaamheid).

Ook de  Bijbelse feestdagen, waaronder de sabbat is niet de Joodse sabbat, maar Gods Heilige Dag. Het zijn geen Joodse wetten, het zijn Gods Heilige Wetten. Alle wetten gelden nog! vergis u niet!
Ik nodig u uit te reageren!

Verder lezen? Ga naar mijn site over het geheim der wetteloosheid, want dat geheim is: Ezech.22:26 Haar priesters doen Mijn wet geweld aan, en zij ontheiligen Mijn heilige dingen; tussen het heilige en het onheilige maken zij geen onderscheid, en het verschil tussen het onreine en reine geven zij niet te kennen; daartoe verbergen zij hun ogen van Mijn sabbatten; ja, Ik word in het midden van hen ontheiligd.

Ja het is een geheim, want welke kerkelijke mensen twijfelen aan het feit of het de zondag of de sabbat hoort te zijn, een geheim omdat de waarheid verdoezeld is.
Ik nodig u uit meer te lezen!  Wat bijvoorbeeld betreft de christelijke vrijheid hoofdstuk 5. Ik heb trouwens ook nog een interessant hoofdstuk over profetie, Openbaring, Daniel, Ezechiel, Zacharia!

Modbreak:
Linkje naar site verwijderd. Lijkt me spam
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2007, 11:05:50 am door Pooh »

Zijnkind

• Bekijk profiel
Welke wetten gelden nog?
« Reactie #1 Gepost op: juni 11, 2007, 10:26:02 pm »
Ik zou galaten 3 nog maar eens lezen.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Laodicea

• Bekijk profiel
Welke wetten gelden nog?
« Reactie #2 Gepost op: juni 11, 2007, 11:01:17 pm »
Misschien moet TS eerst nog maar eens de diverse vragen beantwoorden die eldersch nog open staan.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Laodicea

• Bekijk profiel
Welke wetten gelden nog?
« Reactie #3 Gepost op: juni 11, 2007, 11:01:37 pm »
En ook hier doet de pagina het niet.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Welke wetten gelden nog?
« Reactie #4 Gepost op: juni 11, 2007, 11:15:30 pm »
Modbreak:
In dit subforum geldt de apostolische geloofsbelijdenis als kader waarbinnen de discussie gevoerd dient te worden en wel rond een speciaal bijbelgedeelte. Lees hiervoor de betreffende policy:
Richtlijnen Bijbelstudieforum
De TS geeft hier geen goede aanzet tot een discussie en houdt haar eigen 'preek' waarbij veel te veel aan de orde komt.
Vandaar een slotje
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan