Auteur Topic: Lanparty Petrakerk Harderwijk  (gelezen 2605 keer)

Pater

• Bekijk profiel
Lanparty Petrakerk Harderwijk
« Gepost op: maart 26, 2007, 01:14:26 pm »
Beste geintereseerde

Ik ben op zoek naar mensen die interesse hebben in een LAN-party, die ik organiseer in de Petrakerk te Harderwijk.

Voordat ik echter dingen ga vastzetten / bestellen (aan apparatuur) wil ik eerst weten hoeveel interesse hiervoor is,. Iedereen binnen de GKV is in principe welkom, voor de voorwaarden wil ik je verwijzen naar het forum van de petrajeugd: www.petrajeugd.xsbb.nl

Heb je interesse, of heb je vragen? Stuur een mailtje!
Niemand van ons leeft voor zichzelf, en niemand van ons sterft voor zichzelf. Zolang wij leven, leven we voor de Heer; en wanneer wij sterven, sterven we voor de Heer. Dus of we nu leven of sterven, we zijn altijd van de Heer.

Pinkeltje

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: maart 26, 2007, 01:55:28 pm »
Leuk, LAN-parties.. Onder de dienst? :P Wat voor spellen zijn er?
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Pater

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 26, 2007, 07:22:08 pm »

quote:

Pinkeltje schreef op 26 maart 2007 om 13:55:
Leuk, LAN-parties.. Onder de dienst? :P Wat voor spellen zijn er?

Niet onder de dienst ;) dan kan de stoppenkast het niet meer aan :P

(alle gekheid op een stokkie)

In ieder geval Call of Duty 2

Iedereen die komt mag spellen aandragen, ik heb 2 servers staan, dus er kunnen 2 games tegelijk gespeeld worden

Ik moet deze servers echter nog wel testen  :o
Niemand van ons leeft voor zichzelf, en niemand van ons sterft voor zichzelf. Zolang wij leven, leven we voor de Heer; en wanneer wij sterven, sterven we voor de Heer. Dus of we nu leven of sterven, we zijn altijd van de Heer.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 26, 2007, 11:15:19 pm »
Geven jullie ook subsidie op de aanschaf van de spellen? Spul is nogal duur, zeker als er meerdere spellen gespeeld worden...

Pater

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 27, 2007, 10:17:45 am »

quote:

Pooh schreef op 26 maart 2007 om 23:15:
Geven jullie ook subsidie op de aanschaf van de spellen? Spul is nogal duur, zeker als er meerdere spellen gespeeld worden...

De organisatie staat niet toe dat gebruikers bestanden uitwisselen, zowel over het netwerk als op dvd (tijdens het evenement), mede om de snelheid van het netwerk hoog te houden.

de organisatie zal dus op geen enkele manier meewerken aan illigale praktijken.

Alle meegebrachte illigale software is voor de verantwoordelijkheid van de eigenaar, de organisatie neemt geen verantwoordelijkheid.

Je moet dus zelf van te voren de games die je mee wilt spelen hebben. Of je dit legaal of illegaal doet is je eigen zaak.
« Laatst bewerkt op: maart 27, 2007, 12:22:10 pm door Pater »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 27, 2007, 10:31:13 am »
Dat klinkt nogal hypocriet eigenlijk, zeker als ik 't volgende op jullie site lees (vet van mij):

quote:

Als je graag een bepaald spel wilt zpelen: stuur me een mailtje en zorg ervoor dat ik het spel krijg, dan kan ik kijken of ik er een server voor kan maken.
« Laatst bewerkt op: maart 27, 2007, 10:31:30 am door Pooh »

Pater

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 27, 2007, 12:20:19 pm »
er staat niets anders dan dat ik VOOR de lanparty (niet tijdens) het spel van je wil hebben

wat voor de lanparty gebeurd maakt me (zoals je hierboven leest) niets uit, dat is voor ieders eigen verantwoordelijkheid...
« Laatst bewerkt op: maart 27, 2007, 01:23:41 pm door Pater »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 27, 2007, 12:27:32 pm »
Ah, en jij verwacht dus dat de mensen die jou software 'geven', daar allemaal netjes speciaal voor jou een licentie voor kopen? Of je vind 't prima om illegaal bezig te zijn, zolang 't maar voorafgaand aan de werkelijke lanparty is? Overigens is het in bezit hebben van gekopieerde software al strafbaar, en het draaien helemaal. Het zijn geen films of muziek.

Ik verdien m'n brood met het bouwen van software, en wordt een beetje moe van al die lieden die denken dat maar straffeloos te mogen jatten. Wees een vent, kies 2 spellen uit, en eis van iedereen dat ze die netjes aanschaffen. Regel een leuke deal met een leverancier, dan ben je voor een paar tientjes per persoon klaar.

Pater

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 27, 2007, 02:36:52 pm »
Indien ik een leverancier vind die voor 10 euro per spel wil leveren dan ben ik het helemaal met je eens, vooral als het als sponsoring is (een geweldig concept ;) )

Maar ik weet nog niet hoeveel interesse er is. ik heb nu 7 personen (incl mezelf) waarvan het zeker is dat ze komen. Ik denk niet dat dit voldoende is om een leverancier zo ver te krijgen voor een gereduceerde prijs te leveren

Indien de prijs te hoog word voor de lanparty, dan komt het nooit van de grond.

het zou het mooist zijn als ik het voor elkaar krijg voor €25-30 per persoon klaar te komen (incl. eten en drinken en de 2 games), anders vinden 99% van de mensen het te duur.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: maart 27, 2007, 02:40:36 pm »
Op die site wordt gerept over 5 euro voor materiaalkosten en eten. Da's ruimschoots optimistisch (zelfs als de diakonie/evangelisatie-cie eraan bijdraagt ;) ).
« Laatst bewerkt op: maart 27, 2007, 02:42:20 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Pater

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: maart 27, 2007, 02:49:32 pm »

quote:

elle schreef op 27 maart 2007 om 14:40:
Op die site wordt gerept over 5 euro voor materiaalkosten en eten. Da's ruimschoots optimistisch (zelfs als de diakonie/evangelisatie-cie eraan bijdraagt ;) ).

Ik heb zelf materiaal, niet het beste, maar t doet het. Ik heb gewoon een goede deal gemaakt over een paar redelijk nieuwe, niet meer gebruikte computers die ik als server gebruik. Nog een switch geregeld met een vriend, bij een ander een paar gratis UTP-kabels, en klaar is kees (lees: pater ;)

bedenk wel dat er nog kosten voor eten en drinken overheen komen

verder heb ik geen kosten!! (behalve voor de games ;) ) misschien dat de kerk nog zaalhuur rekent, maar 25 per dagdeel is ook niets ;)
« Laatst bewerkt op: maart 27, 2007, 02:49:49 pm door Pater »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: maart 27, 2007, 02:52:26 pm »

quote:

Pater schreef op 27 maart 2007 om 14:36:
Indien ik een leverancier vind die voor 10 euro per spel wil leveren dan ben ik het helemaal met je eens, vooral als het als sponsoring is (een geweldig concept ;) )

Maar ik weet nog niet hoeveel interesse er is. ik heb nu 7 personen (incl mezelf) waarvan het zeker is dat ze komen. Ik denk niet dat dit voldoende is om een leverancier zo ver te krijgen voor een gereduceerde prijs te leveren

Indien de prijs te hoog word voor de lanparty, dan komt het nooit van de grond.

het zou het mooist zijn als ik het voor elkaar krijg voor €25-30 per persoon klaar te komen (incl. eten en drinken en de 2 games), anders vinden 99% van de mensen het te duur.

Wacht even. Dus je bent 't met me eens dat diefstal niet kan, maar als 't te duur wordt, dan mag 't ineens wel? :? Sinds wanneer zijn lanparties primaire levensbehoefte?
« Laatst bewerkt op: maart 27, 2007, 02:52:36 pm door Pooh »

Pater

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: maart 27, 2007, 03:01:13 pm »
Dat zeg ik NIET

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: maart 27, 2007, 03:02:07 pm »
Wat zeg je wel dan? Wat bedoel je met: "Indien ik een leverancier vind die voor 10 euro per spel wil leveren dan ben ik het helemaal met je eens"? :?

Pater

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: maart 27, 2007, 03:07:02 pm »
Ik bedoelde daar te zeggen dat ik dat een hele goede oplossing vind, zonder dat de alghele prijs van de party torenhoog word
« Laatst bewerkt op: maart 27, 2007, 03:07:23 pm door Pater »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: maart 27, 2007, 03:19:24 pm »
Er zijn wel meer oplossingen mogelijk: Die Call of Duty 2 kost 19,99 bij bol.com. Dat zou dus voor iedereen te doen moeten zijn: ofwel je eigen legale versie meenemen, of verplicht aanschaffen als je binnenkomt, en dan mag je 'm na afloop meenemen.

Bij meerdere spellen wordt dat natuurlijk duurder, maar je kunt ook 1 spel per pc doen, en dan in kleinere groepjes tegen elkaar spelen (en dan zo nu en dan afwisselen). Of de hogere prijs voor lief nemen natuurlijk. Ook zijn er genoeg oudere spellen die je voor nog minder geld kunt aanschaffen.

Maar meer algemeen: Ik begrijp nog steeds niet waarom je die kosten zo belangrijk vindt? Liever wel een party met illegale software (zelfs op de servers), dan geen party omdat 't onbetaalbaar is? :?
« Laatst bewerkt op: maart 27, 2007, 03:20:21 pm door Pooh »

Pater

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: maart 27, 2007, 03:43:52 pm »
Als ik een spel wil kopen, doe ik dat niet omdat de kosten zo hoog zijn. Als ik een spel speel, wil ik ook dat het een beetje goed uit ziet

dus daarom was dit tot voor kort voor mij een reden om games te downloaden. Nu de (kwalitatief goede) spellen (zoals call of duty 2) goedkoper worden, en ik meer geld te besteden heb, (en natuurlijk ouder en wijzer word ;) ) wacht ik steeds vaker totdat het spel goedkoop(er) word

Dus voor veel mensen klopt het ja: liever illegaal dan niet

Hiermee keur ik niets goed, maar dit is voor aardig wat mensen (die ik ken tenminste) de reden om illegaal te gaan
« Laatst bewerkt op: maart 27, 2007, 03:47:24 pm door Pater »

Pater

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: maart 27, 2007, 03:45:18 pm »

quote:

Pooh schreef op 27 maart 2007 om 12:27:

Ik verdien m'n brood met het bouwen van software, en wordt een beetje moe van al die lieden die denken dat maar straffeloos te mogen jatten. Wees een vent, kies 2 spellen uit, en eis van iedereen dat ze die netjes aanschaffen. Regel een leuke deal met een leverancier, dan ben je voor een paar tientjes per persoon klaar.
Heb je nog contacten binnen de wereld der games-leverancier?

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: maart 27, 2007, 05:32:12 pm »
Hij programmeert meer voor spelers als Nick Leeson, een iets andere tak van sport. ;)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: maart 27, 2007, 10:54:25 pm »

quote:

Pater schreef op 26 maart 2007 om 19:22:
[...]

Niet onder de dienst ;) dan kan de stoppenkast het niet meer aan :P

(alle gekheid op een stokkie)

In ieder geval Call of Duty 2

Iedereen die komt mag spellen aandragen, ik heb 2 servers staan, dus er kunnen 2 games tegelijk gespeeld worden

Ik moet deze servers echter nog wel testen  :o
Ik zal wel een heilig boontje zijn maar een shooter spelen in een kerk vind ik toch een vreemde combinatie  :+  O-)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: maart 28, 2007, 12:08:52 am »

quote:

Merwekade schreef op 27 maart 2007 om 22:54:
[...]

Ik zal wel een heilig boontje zijn maar een shooter spelen in een kerk vind ik toch een vreemde combinatie  :+  O-)

sowieso vreemd dat er kennelijk (zie voorgaande berichten) illegale software in de kerk gebruikt mag worden.
[topic an sich: hoe illegaal is jouw pc?]
Kan er in de Petrakerk ook een houseparty? Is vast ook wel behoefte aan...
In "mijn" Hardewijkertijd was dit onmogelijk, zelfs een jeugdfeest kon niet :(
Ik vermoedt dat de gemiddelde KR hier niet achter staat :o
« Laatst bewerkt op: maart 28, 2007, 12:11:11 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

Pater

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: maart 28, 2007, 08:41:32 am »

quote:

Merwekade schreef op 27 maart 2007 om 22:54:
[...]

Mijn mening daarover kun je lezen in het forum TV radio internet en boeken --> First person Shooters

quote:

okidoki schreef op 28 maart 2007 om 00:08:
[...]

sowieso vreemd dat er kennelijk (zie voorgaande berichten) illegale software in de kerk gebruikt mag worden.
[topic an sich: hoe illegaal is jouw pc?]
Kan er in de Petrakerk ook een houseparty? Is vast ook wel behoefte aan...
In "mijn" Hardewijkertijd was dit onmogelijk, zelfs een jeugdfeest kon niet :(
Ik vermoedt dat de gemiddelde KR hier niet achter staat :o

House is uit..... dus er is geen behoefte aan. maar een complete jump-style party zal niet gehouden worden:
1. Geluidsoverlast
2. het gaat om de teksten en de ideologie achter de muziek, niet om de soort muziek, dus we draaien gewoon dance in de soos

Over de illegale software: ik denk erover illegale software te verbieden op de lanparty, en het verschil moet niet zijn waar je het gebruikt maar of je het gebruikt, maar daar start je maar een nieuw topic over :P

Maar by the way: we beginnen aardig off-topic te praten
« Laatst bewerkt op: maart 28, 2007, 08:43:59 am door Pater »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: maart 28, 2007, 11:01:14 pm »

quote:

Pater schreef op 28 maart 2007 om 08:41:
[...]
House is uit..... dus er is geen behoefte aan. maar een complete jump-style party zal niet gehouden worden:
1. Geluidsoverlast
2. het gaat om de teksten en de ideologie achter de muziek, niet om de soort muziek, dus we draaien gewoon dance in de soos

Over de illegale software: ik denk erover illegale software te verbieden op de lanparty, en het verschil moet niet zijn waar je het gebruikt maar of je het gebruikt, maar daar start je maar een nieuw topic over :P

Maar by the way: we beginnen aardig off-topic te praten

Offtopic? valt wel mee :)
Dat topic over wel / niet downloaden is er al dus dat gaat ik niet starten.
echt offtopic:ik zou jullie domi wel eens willen zien jumpstylen
Mail me maar als je wat wilt weten

Pater

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: maart 30, 2007, 09:04:36 am »

quote:

okidoki schreef op 28 maart 2007 om 23:01:
[...]
offtopic:ik zou jullie domi wel eens willen zien jumpstylen
offtopic:We hebben een dominee die het vast wel zou proberen :P