Auteur Topic: liederen projecteren  (gelezen 2679 keer)

lkm

• Bekijk profiel
liederen projecteren
« Gepost op: april 04, 2007, 10:51:28 am »
Hoe kunnen we voorkomen dat elke gemeente het wiel opnieuw gaat uitvinden?
Wanneer je gemeente ervoor kiest om liederen op de beamer te projecteren, wil je natuurlijk een mooie weergave van het lied (desgewenst met muzieknoten) hebben.
Wat  welke bundel dan ook).

Ik hoop dat ik het goed zeg: natuurlijk moet je gemeente de licentierechten wel goed geregeld hebben.

Wat zijn de (on)mogelijkheden voor een samenwerking hierin? Ik heb evt. webruimte beschikbaar.

Pater

• Bekijk profiel
liederen projecteren
« Reactie #1 Gepost op: april 04, 2007, 11:12:46 am »
Als je kijkt op gkv.nl kun je kijken hoe het zit met licenties

Muzieknoten zijn vaak geen opties: zijn niet goed te lezen

Bij ons hebben we lettergroote 36, en niet meer dan 33% van de dia gevuld (ivm menselijk obstakels indien staand zingen)
Niemand van ons leeft voor zichzelf, en niemand van ons sterft voor zichzelf. Zolang wij leven, leven we voor de Heer; en wanneer wij sterven, sterven we voor de Heer. Dus of we nu leven of sterven, we zijn altijd van de Heer.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
liederen projecteren
« Reactie #2 Gepost op: april 04, 2007, 11:16:47 am »

lkm

• Bekijk profiel
liederen projecteren
« Reactie #3 Gepost op: april 04, 2007, 01:29:20 pm »
Ok, onze gemeente heeft de rechten geregeld. Maar daar wil ik me niet mee bemoeien (ik wil het alleen 'aantippen').
Het gaat mij erom dat wat ik gemaakt heb, bijv. een powerpoint-presentatie met muzieknoten van een bepaald gezang of lied, wil ik beschikbaar stellen voor andere "beamteams". Waarom zou ieder beamteam zelf alles opnieuw maken?

lkm

• Bekijk profiel
liederen projecteren
« Reactie #4 Gepost op: april 04, 2007, 01:30:44 pm »

quote:

Muzieknoten zijn vaak geen opties: zijn niet goed te lezen
Geen problemen mee. Dat hangt natuurlijk af van de instellingen van de beamer en de lichtinval e.d.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
liederen projecteren
« Reactie #5 Gepost op: april 04, 2007, 01:33:00 pm »
Noten zie ik echt vrijwel nergens geprojecteerd worden. Teksten kun je downloaden van kerklied.com en verwante sites, of krijg je bij je licentie of presentatiesoftware. Eigenlijk zie ik dus niet echt een gat in de markt, en bovendien blijft 't copyrighted materiaal, wat je dus niet zomaar kunt gaan uitwisselen (nee, ook niet als iedereen een licentie heeft).
« Laatst bewerkt op: april 04, 2007, 01:33:32 pm door Pooh »

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
liederen projecteren
« Reactie #6 Gepost op: april 04, 2007, 03:12:08 pm »
Voor wie wil weten hoe het met het auteursrecht van 'onze' liederen gesteld is:
http://www.gkv.nl/main.as...strItemDescription=nieuws
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash