Ik zal het een en ander even toelchten, dan begrijpen jullie misschien wat ik bedoel en hoe ik me hierin voel
Ik kom als kind uit een zo te zeggen...rottig gezin..geen goeie jeugd. De weg naar God is door mijzelf gevonden. Wat een kerk was wist ik wel maar ging er nooit heen. Drempelvrees? Maar ook, ik geloof in God, maar of ik nu gereformeert, baptist of wat dan ook ben, ik weet het niet. Ik geloof in God. Op de een of andere manier moet ik als ik naar de kerk wil een keuze maken van welk geloof ik dan heb....
Ik heb nooit onderwijs in het geloof gehad zeg maar, ik geloof gewoon in God en daarmee uit...begrijpen jullie dit? Of leg ik het heel rottig uit?
Ik ben gescheiden op een bepaalde leeftijd en heb kindjes. Op gegeven moment ontmoete ik Marc, een gereformeert vrijgemaakte man en we werden tot over onze oortjes verliefd. Wij hebben elkaar op zo'n bijzondere manier gevonden dat wij ervan overtuigd zijn dat God ons naar elkaar toe heeft gebracht. Ik kan ook voor het eerst sinds heel mijn leven zeggen: Ik ben HAPPY!
Marc,'s familie was vreselijk tegen mij...gescheiden...al kindjes...maar bovenal, niet gereformeert ! Ze vonden mijn geloof in God laag niveau geloof omdat ik niet naar de kerk ging maar ook niet on zeggen welk geloof ik dan had. Mijn geloof in God alleen was niet genoeg volgens hen.
Om een lang verhaal kort te maken....ik ben inmiddels geaccepteert, marc en ik zijn getrouwd en hebben samen pas geleden een zoontje mogen krijgen
Door alle nare toestanden die wij gehad hebben tijdens de acceptatie van onze relatie in de familie maar ook in de kerk die Marc 2x zondags bezocht...is hij uit het gereformeerde geloof gestapt. Maar nu staan we daar....waar moet je nu dan heen?
Wij weten inmiddels dat niet alle gereformeerde zo zijn als wij ze hebben getroffen (gelukkig) maar we zijn nu dus wel op zoek van hoe en wat...
Wij zijn nu elke zondag bij de baptisten te vinden maar weten eigenlijk ook niet hoe het hier verder nu werkt. We willen ons wel ergens bij aansluiten maar waar en waar ben je als samen gesteld gezin dan wel volledig welkom??
Het is allemaal erg moeilijk....we willen wel maar weten niet hoe
Ik voel me nu wel fijn in een kerk en daar is Marc in eerste instantie de oorzaak van. Op mijn 13 jarige zoon gaan we ook allemaal zondags dus naar de kerk.
We weten echte nog niet waar we thuis horen....
Nou ja, ik hoop dat julie mn verhaal een beetje snappen en wellicht op weg kunnen helpen of een tip?....