Auteur Topic: Verwijderen materiaal met twijfelachtig copyright  (gelezen 2931 keer)

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
Verwijderen materiaal met twijfelachtig copyright
« Gepost op: mei 15, 2007, 11:08:30 am »
Beste pooh
Gezien dat de site geen pm mogelijkheid heeft maar even zo,
Je moet geen leugens vertellen dit aangaande het topic "de man en het ezeltje". Je zou heel eenvoudig even de data van plaatsing hebben kunnen controleren, maar je hebt er blijkbaar meer belang bij mij onderuit te halen op een leugenachtige manier. Zeikerjte.com is degene die het copyright schend. Ik ben daar een tijd redacteur geweest totdat zeikerje ontaarde in een beldigende site en iedereen door een bepaald lid pedofiel werd genoemd. De site is destijds diverse maken off-line gehaald door diverse providers/ dit in verband me teen filmpje waarin een van de leden seks had met een 15 jarig meisje.
Ik heb de columns daar destijds zelf geplaatst en nog veel meer columns,  na mijn vertrek heef mister ottens er zijn eigen naam maar onder gezet, dus als je beschuldigingen uit zeg dan wel de waarheid en controleer even de juistheid. Op mijn weblog zie je de data van plaatsing.
Ik eis dan ook een verontschuldiging en dat je de column terugplaats
Net vriendelijke groet rikus
Anders zijn is ook normaal

smooky

• was ik weer
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2007, 11:21:00 am »
wat wil je nu??
alleen maar schoppen?
En waarom steeds die agressive toon.
Wat is je doel hier op forum??
was ik weer

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2007, 11:29:57 am »
PM hebben we niet, maar je kunt altijd mailen of een Topic Report aanmaken. Maar een topic in feedback is ook prima.

Wat betreft copyright: hier is geen beginnen aan. Ik kan niet van elk bericht dat je post controleren of het ofwel overgenomen is met toestemming, ofwel overgenomen zonder toestemming, of wel van eigen hand is. Je hebt 't jezelf erg moeilijk gemaakt, want flink wat van je 'columns' waren verifieerbaar overgenomen zonder toestemming. Deze heb ik niet geverifieerd, dat geef ik eerlijk toe, ik heb geen zin om me uitgebreid te gaan lopen verdiepen in de bak ellende van ettertje.com.

Maar het doet ook weinig ter zake. Wij zijn geen webhoster, maar een discussieforum. Voor mensen die hier hun weblog of columns willen schrijven is er plek in WL, maar het lijkt me niet heel nuttig om hier als backupkopie voor andere sites waar dat werk blijkbaar ook staat, te gaan dienen. Voor jou maken we dan een heldere regel: als 't al elders staat, mag 't niet meer hier, tenzij je kunt aantonen dat 't eigen werk is. Bij twijfel wordt 't niet geplaatst, want blijkbaar staat 't dan ook al elders.
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2007, 11:42:52 am door Pooh »

PietZa

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2007, 11:30:40 am »
rikus: zou je de moderators het voordeel van de twijfel kunnen geven en gewoon op nette manier uitleggen waarom het volgens jou toch geen copyrightschending is? Vaak krijg je dan meer gedaan dan direct een agressieve toon aanslaan.
Verba volant, scripta manent

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 15, 2007, 11:53:09 am »

quote:

PietZa schreef op 15 mei 2007 om 11:30:
rikus: zou je de moderators het voordeel van de twijfel kunnen geven en gewoon op nette manier uitleggen waarom het volgens jou toch geen copyrightschending is? Vaak krijg je dan meer gedaan dan direct een agressieve toon aanslaan.

Neem mij niet kwalijk bete vriend nogmaals uitleg?. IK denk dat ik de enigste ben die een ge registreert en wettig gedeponeerd  copyright heeft.bij de rechtbank te Almelo in 1969  Dat was destijds nog verplicht als je journalist was. Nu ligt dat na het internet zijn intrede heeft gedaan wat eenvoudiger.
En je denkt toch niet dat ik het nodig heb dingen van een ander te jatten. Als ik een leuk nieuws bulletin tegen kom en denk dat daar een discussie item inzit dan plaats ik het met alle bronnen en dat is niet verboden. lees er de wet maar over na. En een aggrsieve toon aanslaam mag niet? Een ander grof bledigen wel?

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 15, 2007, 11:57:24 am »

quote:

rikus schreef op 15 mei 2007 om 11:53:
Een ander grof bledigen wel?
Rikus, mocht je vinden dat ik je ooit ergens beledigd heb, dan wil ik je daar graag mijn excuses voor aanbieden. Ik weet dat ik soms botter kan reageren dan goed is, dus ik vrees dat het goed mogelijk is dat ik je beledigd heb. Ik hoop dat je van me wil geloven dat dat nooit mijn bedoeling is geweest, maar nogmaals, ik sluit niet uit dat ik het ongewild wel gedaan heb.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

PietZa

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 15, 2007, 11:58:53 am »

quote:

Neem mij niet kwalijk bete vriend nogmaals uitleg?. IK denk dat ik de enigste ben die een ge registreert en wettig gedeponeerd  copyright heeft.bij de rechtbank te Almelo in 1969  Dat was destijds nog verplicht als je journalist was. Nu ligt dat na het internet zijn intrede heeft gedaan wat eenvoudiger.
En je denkt toch niet dat ik het nodig heb dingen van een ander te jatten. Als ik een leuk nieuws bulletin tegen kom en denk dat daar een discussie item inzit dan plaats ik het met alle bronnen en dat is niet verboden. lees er de wet maar over na.

Mijn vorige bericht terug lezend zie ik nergens dat ik zeg dat jouw claim dat het wel jouw eigen stuk is, niet waar is.

quote:

En een aggrsieve toon aanslaam mag niet? Een ander grof bledigen wel?
Mijn vorige bericht terug lezend zie ik nergens dat ik je verbied een agressieve toon aan te slaan. Het leek mij alleen slim je te vermelden dat je meestal meer bereikt door iemand netjes te benaderen (tenminste ik neem aan dat je wat wil bereiken, en dat je doel niet is om iemand gewoon even lekker de grond in te trappen).

smooky

• was ik weer
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2007, 11:59:40 am »
pietza beledigd helemaal niemand, en ook pooh niet.
man, heb eens niet van die lange tenen....
of zo´n machtig kort lontje, daar heeft niemand iets aan. 8)  8)
was ik weer

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2007, 12:00:49 pm »

quote:

[...]

Over het overnemen van nieuwsitems of persberichten doen wij nooit moeilijk. 'Ongeloofwaardig en opvallend nieuws' staat er vol mee. Ook zo'n bericht gebruiken als aanzet voor een discussie (mits voldaan aan eisen fatsoenlijke topicstart), is geen probleem. Maar dat heb ik je al een paar keer verteld.

quote:

En je denkt toch niet dat ik het nodig heb dingen van een ander te jatten. Als ik een leuk nieuws bulletin tegen kom en denk dat daar een discussie item inzit dan plaats ik het met alle bronnen en dat is niet verboden. lees er de wet maar over na. En een aggrsieve toon aanslaam mag niet? Een ander grof bledigen wel?

Columns zijn iets anders dan nieuwsberichten. Columns neem je niet zomaar over. Dat heb jij wel gedaan, en daarmee heb je een hoop goodwill verspeeld. Of jij dat als belediging opvat of niet moet je zelf weten, je krijgt gewoon dezelfde behandeling als andere gebruikers op dit forum.
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2007, 12:01:00 pm door Pooh »

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2007, 12:26:20 pm »

quote:

Pooh schreef op 15 mei 2007 om 11:29:
PM hebben we niet, maar je kunt altijd mailen of een Topic Report aanmaken. Maar een topic in feedback is ook prima.

Wat betreft copyright: hier is geen beginnen aan. Ik kan niet van elk bericht dat je post controleren of het ofwel overgenomen is met toestemming, ofwel overgenomen zonder toestemming, of wel van eigen hand is. Je hebt 't jezelf erg moeilijk gemaakt, want flink wat van je 'columns' waren verifieerbaar overgenomen zonder toestemming. Deze heb ik niet geverifieerd, dat geef ik eerlijk toe, ik heb geen zin om me uitgebreid te gaan lopen verdiepen in de bak ellende van ettertje.com.

Maar het doet ook weinig ter zake. Wij zijn geen webhoster, maar een discussieforum. Voor mensen die hier hun weblog of columns willen schrijven is er plek in WL, maar het lijkt me niet heel nuttig om hier als backupkopie voor andere sites waar dat werk blijkbaar ook staat, te gaan dienen. Voor jou maken we dan een heldere regel: als 't al elders staat, mag 't niet meer hier, tenzij je kunt aantonen dat 't eigen werk is. Bij twijfel wordt 't niet geplaatst, want blijkbaar staat 't dan ook al elders.
Je gaat dus gewoon tweeslachtig te werk je controleerde mij wel met een zeker doel denk ik. Je stelt zelf dat het controleren van copyright onbegonnen werk is. Maar ik vorm daar blijkbaar een uitzondering op.
Je verder opmerking dat als iets ergens anders staat het hier niet meer welkom is slaat ook als een tang op een varken. Dat zou inhouden dat er geen nieuws en andere zaken op dit forum zouden  kunnen komen. De vraag is dan waarom en topic actueel. Een topic weblog's en columns als er geen actueel nieuws of een column geplaatst mag worden?.
Maar ik snap wel enigszins je reactie, je dacht dat ik het ander ezeltje had terug geplaatst en toen je even ging googelen kwam je je oplossing tegen. En nu zal ik heb krijgen, zo  stak het denk ik ongeveer in elkaar!
En mij voor paal zetten hé!
Je bent gewoon finaal fout niets meer en niets minder
Overigens hoe feedback end werkt dat is me nog niet duidelijk. Het duurt enige tijd voor dat alles op mijn systeem is aangepast en alles naar behoren werkt.
Maar als je liever geen visueel gehandicapten op je forum hebt zeg het dan gewoon dan neem ik afscheid. Zoveel vriendelijkheid en christelijkheid heb ik hier per slot van rekening niet gevonden. Alleen heel erg veel persoonlijke aanvallen, met als doel venedering! Is dat een gereformeerde instelling?
Vr groet rikus

PietZa

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2007, 12:47:03 pm »

quote:

rikus schreef op 15 mei 2007 om 12:26:
Zoveel vriendelijkheid en christelijkheid heb ik hier per slot van rekening niet gevonden. Alleen heel erg veel persoonlijke aanvallen, met als doel venedering! Is dat een gereformeerde instelling?
Vr groet rikus

Ken je het spotje waarin de leus word genoemd: "sommige mensen weten niet wat ze in huis hebben".

Op geen enkel ander forum zie ik zoveel hoffelijkheid met een user die op een of andere reden alleen maar negatief kan denken over andere users. Echt het is heel moeilijk discussieren met iemand die bij het minste of geringste op de tenen is getrapt (wat helemaal niet zo bedoelt is) terwijl de persoon zelf provoceerd en andere mensen kwetst (en als men daar wat van zegt dan geeft de persoon aan dat het vrij is in wat het mag zeggen). En het is nog moeilijker discussieren als je te doen hebt met iemand die denkt hoe jij denkt, die wel even weet waarom bepaalde mensen bepaalde acties doen of bepaalde dingen zeggen.
Ik zie hier heel veel christelijk geduld, maar helaas zie je het zelf niet. En voor je denkt dat ik dit negatief bedoel, en je mij gaat zeggen dat ik het op je voorzien hebt en alles erbij gaat halen wat je maar kan verzinnen: Ik zeg dit met de beste bedoelingen, en mocht ik het fout hebben, dan hoop ik dat je dat beeld kan verbeteren.
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2007, 01:13:50 pm door PietZa »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2007, 12:50:28 pm »

quote:

rikus schreef op 15 mei 2007 om 12:26:
[...]
Je gaat dus gewoon tweeslachtig te werk je controleerde mij wel met een zeker doel denk ik. Je stelt zelf dat het controleren van copyright onbegonnen werk is. Maar ik vorm daar blijkbaar een uitzondering op.
Klopt. Gezien je voorgeschiedenis let ik inderdaad bij jou wat beter op dan bij andere users. Vervelend he, de hete adem van een admin in je nek?

quote:

Je verder opmerking dat als iets ergens anders staat het hier niet meer welkom is slaat ook als een tang op een varken. Dat zou inhouden dat er geen nieuws en andere zaken op dit forum zouden  kunnen komen. De vraag is dan waarom en topic actueel.
Zoals ik al vaak genoeg gezegd heb: over nieuwsberichten en persberichten doen we nooit moeilijk, mits in het juiste topic en/of met een fatsoenlijke discussiestart.

quote:

Een topic weblog's en columns als er geen actueel nieuws of een column geplaatst mag worden?.
In principe is 'weblogs en columns' voor origineel werk, niet om dingen aan te halen die ook al elders staan. In jouw geval is dat dus niet meer 'in principe', maar gewoon altijd, om mij een hoop werk te besparen.

quote:

Maar ik snap wel enigszins je reactie, je dacht dat ik het ander ezeltje had terug geplaatst en toen je even ging googelen kwam je je oplossing tegen. En nu zal ik heb krijgen, zo  stak het denk ik ongeveer in elkaar!
En mij voor paal zetten hé!
Je bent gewoon finaal fout niets meer en niets minder
Wat jij wilt.
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2007, 12:51:33 pm door Pooh »

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: mei 15, 2007, 02:12:42 pm »

quote:

Je ziet dat ik aardig wat mensen kennis heb en gewoon toegeven dat je impulsief en rancuneus hebt gehandeld en me grof hebt beledigd
En het slotje van de column halen

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: mei 15, 2007, 02:14:58 pm »

quote:

rikus schreef op 15 mei 2007 om 14:12:
[...]
 Je ziet dat ik aardig wat mensen kennis heb en gewoon toegeven dat je impulsief en rancuneus hebt gehandeld en me grof hebt beledigd
En het slotje van de column halen

Zo werkt het hier niet. Wij bepalen de regels, jij mag je eraan houden. Niet andersom. De regels zijn nu duidelijk, toch? Als je geen zin hebt dat spelletje mee te spelen, kun je beter meteen vertrekken.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: mei 15, 2007, 02:16:21 pm »
Modbreak:
Aantal berichten verwijderd. Als je je niet kunt gedragen, reageer dan niet.

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: mei 15, 2007, 02:48:19 pm »
de christelijke dominantie

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: mei 15, 2007, 02:49:58 pm »

quote:

rikus schreef op 15 mei 2007 om 14:48:
de christelijke dominantie

Welke christelijke dominantie? Wat bedoel je precies?

Dit forum is het forum van de Gereformeerde Kerken (vrijgemaakt) in Nederland. Je bent hier te gast, en mag je gedragen naar de huisregels zoals die hier gelden.

smooky

• was ik weer
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: mei 15, 2007, 04:13:00 pm »
ik moet wel eerlijk zeggen, dat er met rikus wel weer wat leven in de brouwerij is.... 8)  8)
was ik weer

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: mei 15, 2007, 05:22:23 pm »

quote:

Pooh schreef op 15 mei 2007 om 14:49:

[...]

Welke christelijke dominantie? Wat bedoel je precies?

Dit forum is het forum van de Gereformeerde Kerken (vrijgemaakt) in Nederland. Je bent hier te gast, en mag je gedragen naar de huisregels zoals die hier gelden.
Jammer dat jij je niet als gastvrouw kunt gedragen. Als ik gereformeerd was zou ik direct van mijn geloof afstappen Jij kunt niet tegen waarheid

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: mei 15, 2007, 05:24:03 pm »

quote:

smooky schreef op 15 mei 2007 om 16:13:
ik moet wel eerlijk zeggen, dat er met rikus wel weer wat leven in de brouwerij is.... 8)  8)
ik ben een heel aardig iemand. Ik zeg alleen de waarheid en daar kunnen sommigen niet al te best tegen. Ik noem elk beestje gwoon bij zijn naam

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: mei 15, 2007, 05:29:30 pm »

quote:

rikus schreef op 15 mei 2007 om 17:22:
[...]
Jammer dat jij je niet als gastvrouw kunt gedragen.
:X

quote:

Als ik gereformeerd was zou ik direct van mijn geloof afstappen.
Als jij gereformeerd was zou ik ook direct van mijn geloof afstappen.

quote:

Jij kunt niet tegen waarheid

Dat zou kunnen.

Maar dit is allemaal nogal off-topic. Het ging erom dat wij hier de regels bepalen, en jij je daaraan mag houden. Is dat helder? Zijn de regels ook helder?

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: mei 15, 2007, 06:12:50 pm »
Er is mji indeerdaad iets heeel helde!

smooky

• was ik weer
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: mei 15, 2007, 06:20:50 pm »

quote:

rikus schreef op 15 mei 2007 om 17:24:
[...]
ik ben een heel aardig iemand. Ik zeg alleen de waarheid en daar kunnen sommigen niet al te best tegen. Ik noem elk beestje gwoon bij zijn naam

dat eerste zal ik maar van je aannemen.. 8)

ja en dat tweede.. ja hebt het over jouw waarheid, dat is niet de waarheid van vele forum gebruikers.(ook zeker niet die van mij)
maar als we dat nu een klein beetje van elkaar accepteren, is er niet zo veel aan de hand.
en als we allemaal een beetje normaal tegen elkaar doen, kan het nog best leuk worden hiero.

offtopic:en het helpt ook, om posts al bovenstaande niet te posten...
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2007, 06:23:35 pm door smooky »
was ik weer

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: mei 15, 2007, 06:21:25 pm »

quote:

rikus schreef op 15 mei 2007 om 18:12:
Er is mji indeerdaad iets heeel helde!

Rikus,

of je hebt zo een slechte schrijfstijl en je bent geen columnist en createur van allerlei bijzonderheidjes of je hebt misschien een ander probleem.
Je bent bijvoorbeeld eenzaam, alleenstaand en werkeloos en verdrinkt je teleurstelling en de tijd, zit vol met boosheid en ziet niet de zin van het leven meer.

Maar....God houdt van je en wil ook jou eenzaamheid, boosheid, drift en onhandigheidjes wegnemen....je leven herstellen....kansje wagen misschien?

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: mei 15, 2007, 07:50:10 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 mei 2007 om 18:21:
[...]
Rikus,

of je hebt zo een slechte schrijfstijl en je bent geen columnist en createur van allerlei bijzonderheidjes of je hebt misschien een ander probleem.
Je bent bijvoorbeeld eenzaam, alleenstaand en werkeloos en verdrinkt je teleurstelling en de tijd, zit vol met boosheid en ziet niet de zin van het leven meer.

Maar....God houdt van je en wil ook jou eenzaamheid, boosheid, drift en onhandigheidjes wegnemen....je leven herstellen....kansje wagen misschien?
Ik zie dat je je christelijk oordeel al geveld hebt? Jammer dat je er helemaal naast zit, dat ik niet zo slim ben komt omdat ik niet gereformeerd ben. Ik ben een gelukkig mens met zeven prachtige kinderen en een vrouw die de mooiste van de wereld is. En ik heb door hard werken mijn kostje gekocht voor meer dan twee levens. En als je God iets te doen wil geven laat hij dan eens stoppen met die onschuldige kinderen overal op de wereld te laten verhongeren en daar zijn almacht tonen. Ik heb mijn eigen paradijs al hier op aarde dus het hiernamaals heb ik niet nodig.
Kijk ik was in 82 in Afrika met die geweldige hongersnood overal lagen kinderen te sterven aan de kant van de weg. Ik had een kind in mij armen dat gierend van de honger haar laatste adem uitblies. Er heeft denk ik niemand ooit intenser en vuriger gebeden dan ik. Dat kind komt s'nachts nog wel een bij mij op bezoek en dan hoor ik weer die gierende adem. Kun je begrijpen dat Ik nooit meer heb gebeden. Bidden help niet! Als ik een enkele keer in de kerk kom bv met de kerst, omdat mijn vrouw graag ons gezin dan samen wil hebben, dan breekt mij aan alle kanten het zweet uit

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: mei 15, 2007, 09:49:58 pm »
Modbreak:
Het ging hier over copyright. Die discussie is wel afgelopen, dus deze gaat dicht voordat we dezelfde discussie op 6 plekken op 't forum hebben.