Auteur Topic: rikus stelt vragen aan leden GKV forum  (gelezen 6065 keer)

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
rikus stelt vragen aan leden GKV forum
« Reactie #50 Gepost op: mei 16, 2007, 12:31:33 am »
wat een eigenwijze teut weer!
werk ze :Z
Anders zijn is ook normaal

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: mei 16, 2007, 12:35:19 am »

quote:

rikus schreef op 16 mei 2007 om 00:31:
wat een eigenwijze teut weer!
werk ze :Z
jij hebt mooi mazzel, jij hebt geen nachtbereikbaarheidsdienst voor malloten die mogelijk van plan zijn van een flat te springen en dat per saldo in mijn dienst niet doen en waardoor ik voor NOP op moet blijven en met een slaperig gevoel moet wachten tot ik gebeld wordt terwijl ik weet dat er niemand belt op dinsdagavond (=feit gebaseerd op jaren ervaring......)
Mail me maar als je wat wilt weten

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: mei 16, 2007, 12:46:29 am »
tja zo heeft ieder beroep zijn voor en tegen. Jij hebt geluk dat je lekker on-line zit en je salaris gewoon doorloopt en dat is een voorrcht. Neem zo nu en dan een kop warme melk is goed voor de zenuwen

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: mei 16, 2007, 12:50:58 am »
offtopic:
Citaat
rikus schreef op 16 mei 2007 om 00:46:
tja zo heeft ieder beroep zijn voor en tegen. Jij hebt geluk dat je lekker on-line zit en je salaris gewoon doorloopt en dat is een voorrcht. Neem zo nu en dan een kop warme melk is goed voor de zenuwen

Salaris??? In de nachtbereikbaarheid?
Volgens mijn opdrachtgever slaap ik 60% van de nacht en ben ik 20% van de tijd bezig om aan te kleden cq op te frissen om weg te gaan. Per saldo dus maar 20% van een regulier uurloon wat een niet commerciële collega ggz zou ontvangen.

Ik ga zo offline en proberen een oog te sluiten  :z
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2007, 12:51:47 am door Riemer Lap »

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: mei 16, 2007, 12:56:58 am »
ok dat is geen vette hap
ff rondkijken dan maar de vraag naar personeel stijgt met sprongen zag ik net op tv
en ik ga ook slapen zo. de rest iis hier al in diepe rust

DoubleUP

• www: Wees Wijs met de Wijsheid
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: mei 16, 2007, 08:37:14 am »
* DoubleUP is totaal verrast... ziet hij hier nu vriendschappelijke toenadering tussen twee forum-tijgers die je als verzorger niet bepaald samen in 1 hok zou zetten?  8)

Way to go, guys! Doe zo voort!  d:)b
Altijd in voor verbeteringen!

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: mei 16, 2007, 09:23:09 am »
De wonderen zijn de wereld nog niet uit! En bij keiharde confrontatie is dit vaker het geval!
http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/2006/05/1146775293.15332.jpg

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: mei 16, 2007, 09:27:30 am »

quote:

DoubleUP schreef op 16 mei 2007 om 08:37:
* DoubleUP is totaal verrast... ziet hij hier nu vriendschappelijke toenadering tussen twee forum-tijgers die je als verzorger niet bepaald samen in 1 hok zou zetten?  8)

Way to go, guys! Doe zo voort!  d:)b

Die vriendelijke benadering was er steeds al maar dat moet je dan wel willen zien :+
Ofwel: we luisteren naar de mods, ofwel we zijn gewoon altijd aardig geweest :Y)

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: mei 16, 2007, 09:34:45 am »
Modbreak:
Bericht verwijderd. Commentaar op crewbeleid mag via TR (topic report, het icoon met het handje) of feedback forum.
« Laatst bewerkt op: mei 17, 2007, 02:01:24 am door Zijnkind »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: mei 16, 2007, 10:21:53 am »
en nu terug naar die moslims....

Uit onderzoek lijkt te komen dat de jongeren onder deze geloofsgroep sneller radicaliseren en daarmee ook minder prettige ideeën ontwikkelen over niet moslims.
Dat lijkt dan weer te komen door "foute" imams en een scala aan sociale factoren waaronder het gebrek aan opleiding, werk en inkomen.
Als we die factoren aanpakken (Rouvoet: aan de bak!!!) dan is er al veel gewonnen.
Plaatselijk hier is een groep minderheden die constant ellende veroorzaakten. Dat kun je op twee manieren benaderen: via politie maar dat heeft niet gewerkt.
Tweede weg: via sociale opvang en begeleiding en dat heeft wel gewerkt.
Je moet de kring waarin iemand leeft aanspreken, zeker bij orthodoxe geloven.
Als je een totale benadering kiest waarin meerdere instanties even stoppen met werken op kantoortijden en gewoon de jongeren opzoeken dán bereik je wat.

IMHO is het echer zorgwekkender dat er zoveel mensen extreem in denken worden. Ook de nederlandse rechtse partijen als LPF en PVV.
Waarom is er zo'n hang naar zoeken naar de zondebok? Omdat men in de regel niet in eigen boezem zoekt (terwijl dat bij de gemiddelde nederlander wel kan omdat die boezem niet volledig bedekt is  8)  )
Eenheid zoek je niet door verdeeldheid te prediken....

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: mei 16, 2007, 11:42:23 am »
We worden inderdaad steeds meer anti moslim en vooral anti Marokkaan. Onze eigen jeugd verrechtst hier door. Dat is een gevolg daarvan en niet te voorkomen. Hoe droevig dit ook is. Je ziet de laatste reacties in de pers. Vanmiddag heb ik ergens een discussie met een groep jongeren van vooral Marokkaanse afkomst. Op gemeentelijk en provinciaal niveau wordt er nog al wat aandacht besteed aan deze steeds groter wordende groep, die in feite steeds fanatieker en anti de Nederlandse samenleving wordt. Ze wijzen o zo graag met hele grote vingers naar Bush, onze instemming met de Irak oorlog en de zeden loosheid in onze westerse wereld. Het is In Marokko allemaal zo veel beter. Ik stel dan de vraag waarom ze met bosjes het land ontvluchten en zelfs hun leven riskeren om het land maar uit te komen. De grote steden in Morokko zijn op dit moment trekpleisters voor seks toeristme, En dan vooral kinderseks. Er was pas geleden een documentaire op tv waarin een moslima met hoofddoek haar twee dochtertjes van 12 en 13 jaar voor seks aanbood voor 50 euro, Je krijgt daar dan maar één antwoord op dat zijn de ongelovige moslims. Mijn volgende vraag is dan steevast waarom draagt ze dan een hoofddoek als teken dat ze de wetten van de islam aanvaard.
Zo en nu moet ik weg de taxi staat voor de deur tot vanavond

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: mei 16, 2007, 05:55:17 pm »
nog maar wat leesvoer over het onderwerp!
]Nederland
Joods echtpaar vlucht voor buurtterreur
woensdag 16 mei 2007 08:49
Een joods echtpaar wil weg uit de Amsterdamse volkswijk Bos en Lommer na jarenlang slachtoffer te zijn geweest van buurtterreur.
http://www.elsevier.nl/artimg/200705/hakenkruis_200.jpg
Ook de deur (niet op de foto) van het echtpaar Vet werd beklad met hakenkruizen
Dat schrijft De Telegraaf vandaag.
Nadat eerder deze week de familie Awad hun snackbar aan stadsdeel de Baarsjes verkocht omdat ze bezweken onder treiterijen van Marokkaanse jongeren en vorig jaar een homoseksueel stel de Diamantbuurt na dreigementen en pesterijen verliet, zijn het nu Loes en Nico Vet uit Bos en Lommer die de handdoek in de ring gooien en de stad willen verlaten.
Hakenkruizen
Op de deur van het echtpaar zouden regelmatig hakenkruizen en Arabische leuzen zijn gekrast, hun auto is besmeurd en de banden zijn lek gestoken. Volgens Nico en Loes is er poging gedaan tot inbraak en zijn ruiten gesneuveld omdat er ijzeren pijpen en bakstenen naar binnen werden gegooid.
De zestigjarige Nico Vet zegt erg bang te zijn en zich onveilig te voelen in de Kolenkitbuurt: ‘Wij zijn van joodse komaf en dit soort dingen doet dan nog eens extra veel pijn’, zegt hij. Hij wil het liefst met zijn vrouw naar Hoofddorp verhuizen waar hun dochter woont.
Machteloos
De politie heeft geen idee wie er achter de pesterijen en vernielingen zit. Zelfs hoofdcommissaris Welten zou zich het lot van het echtpaar hebben aangetrokken en een bezoek hebben gebracht aan Loes en Nico. Welten zou hebben gezegd machteloos te staan tegenover deze vorm van terreur en de veiligheid van het echtpaar niet te kunnen garanderen.
Politie Amsterdam-Amstelland komt na twaalf uur vanmiddag met een reactie op het bericht.

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: mei 16, 2007, 06:06:33 pm »
0p geemstijl kunnen ze het zo gevoelig omschrijven...vooral in de comments en de urls

Joodse kolonisten in 020 weggetreiterd

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/images/liefjongetje.jpg
Tijd voor het blokje: “Marokkanen in het nieuws”. Nog geen week terug deed programmamaker Prem Radhakishun aangifte van bedreiging filmpje) door een clubje biculturele kansenjongeren, gevolgd door een snackbar-eigenaar die door de gemeente Amsterdam werd uitgekocht nadat zijn ruiten het voor de 38-ste keer hadden begeven als gevolg van een paar Noord-Afrikaanse boefjes. Inplaats van de rotte appels uit te zwaaien, gooit onze minister van Justitie er nog maar eens een paar miljoen tegenaan om deze jongens te corrigeren. Terecht, iedereen verdient immers een tweede kans. En daarom willen helemaal vandaag ook helemaal niets horen over dat huilverhaal over dat Joodse gezin dat is weggetreiterd uit Bos en Lommer, beter bekend als het Gaza van 020. We hebben hier namelijk te maken met een paar haardkoor Joden. Zeg maar gerust kolonisten in de Palestijnse gebieden. Dat is geen terreur, dat is uitlokking! Gewoon verhuizen naar je geloofsgenoten in Zuid en weg iedereen leeft nog lang een gelukkig...
Fleischbaum | 16-05-07 | 09:58 | Link | Comments (2349)

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: mei 16, 2007, 06:27:18 pm »
nog wat achtergrond info zie ook de urls

]Nederland[
Rechtbank verbiedt verkoop halal-verzekering
woensdag 16 mei 2007 13:07
De Islamitische Stichting Nederland (ISN) maakt zich schuldig aan de verkoop van illegale levensverzekeringen via een begrafenisfonds voor Nederlandse Turken.
http://www.elsevier.nl/artimg/200705/Islamitische-begraafplaats.jpg
Islamitische graven
De ISN beschikt niet over de benodigde vergunning om verzekeringen te verkopen, bepaalde de bestuursrechter in Rotterdam vorige week volgens De Telegraaf.  
Integriteit
De ISN was gedagvaard door De Nederlandsche Bank (DNB). DNB is als toezichthouder verantwoordelijk voor de soliditeit en integriteit van financiële instellingen en wilde dat de Turkse stichting zijn verzekeringspraktijken zou staken.
DNB had de ISN de afgelopen jaren al verschillende keren gewaarschuwd dat voor elke verzekeringsvorm een vergunning nodig is. Maar volgens ISN is het aangeboden begrafenisfonds geen verzekering, en is dus ook geen vergunning nodig.
Islamitische wet
ISN wil het begrafenisfonds geen verzekering noemen omdat verzekeringen volgens de islamitische wet verboden zijn. Moslims mogen wel, zonder winstoogmerk, 'financiële risico's' delen.
De leden van het begrafenisfonds 'schenken' een eenmalige bijdrage en vervolgens een jaarlijkse 'premie'. Met geld uit het begrafenisfonds wordt onder meer het transport van de overledenen naar Turkije betaald.
Een woordvoerder van de ISN wil geen commentaar geven, zolang de juridische procedure nog loopt. En DNB wijst op zijn geheimhoudingsplicht.
Lees het Elsevier-commentaar De halalisering van Holland

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: mei 16, 2007, 07:27:09 pm »
* okidoki kan evenveel blanke delicten opsommen :)
Kijk eens op regiosites als voorbeeld

Nogmaals: er worden procentueel meer delicten door blanken dan door anders gekleurden (van huid of mening) gepleegd.
Probleem is dat de media er mee lijken te dwepen dit soort nieuws.
Overigens heeft Prem zelf daar ook wel regelmaat aandacht aan geschonken in zijn tv serie.

De demonisering van alles wat vreemd is gaat gewoon te ver.
Zoek contact met dergelijke groepen (rikus, hoe was je gesprek met hen vandaag?), koop je vlees eens bij Ali's Halal hal ipv de Aldi, zoek de turkse kapper eens op, etc. etc.

rikus

• Columnist
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: mei 16, 2007, 07:36:34 pm »
je moet het dan wel goed rangschikken. We hebben iets meer dan 16 milfoen inwoners en slechts 1 miljoen moslims en...dan vallen de cijfertjes wel heel erg wrang uit!