Auteur Topic: Architectuur Opstandingskerk Schiedam  (gelezen 995 keer)

bjornC

• Bekijk profiel
Architectuur Opstandingskerk Schiedam
« Gepost op: mei 25, 2007, 12:53:27 pm »
Ik ben voor mijn architectuurstudie op Bouwkunde, TU-Delft, op zoek naar informatie over de <prijsvraag> en <bouw> van de Opstandingskerk te Schiedam. Het Schiedams archief en het NAI hebben beide geen informatie over de uitgeschreven prijsvraag en de keuze voor het architectenduo van den Broek en Bakema. Wie kan mij op weg helpen?

Alvast bedankt voor alle reacties, Bjorn Christiaan van Veelen.

dingo

• Bekijk profiel
Architectuur Opstandingskerk Schiedam
« Reactie #1 Gepost op: mei 25, 2007, 06:09:55 pm »
Even googlen levert de informatie op dat in 2001 de Opstandingskerk in Schiedam voorwerp van studie was door Machiel Wagenaar ook (ex-)student Bouwkunde in Delft. Misschien dat hij nog informatie voor je heeft. Het is oorspronkelijk ooit gebouwd voor een Hervormde Gemeente dus is er mogelijk wat te vinden in het archief van het regionaal dienstencentrum van de PKN.

Wellicht ook interessant FORUM. MAANDBLAD VOOR ARCHITECTUUR EN GEBONDEN KUNST. 13e jaargang. 1958 te koop bij Antiquariaat Adr. van den Bemt - Book number: A6774 maar wellicht ook te vinden in de bibliotheek van de TU.

En deze korte biografie waarin overigens toch weer wordt verwezen naar het NAI als bron.

Het zijn mooie huizen geworden hoewel het oorspronkelijke interieur ook fraai was.
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2007, 08:04:27 pm door dingo »