Auteur Topic: Grondslag CU  (gelezen 7908 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Grondslag CU
« Reactie #50 Gepost op: februari 22, 2009, 02:18:31 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 22 februari 2009 om 08:21:
[...]

Had je docent toen ook al van die kleine briefjes om "op" te lezen?
Denk jij dat de CU regeringsdeelname nodig heeft om te streven naar vermindering van abortus? Het alternatief was er al. Wanneer je het hebt over de verplichte bedenktijd (is dat al formeel trouwens)  vraag ik me af of dit werkelijk werkt. Maar goed alles is winst.
Ik kijk naar het totaalplaatje. CDA en CU lijken me een gedwongen paar. CU wordt gebruikt in velerlei opzicht. Deelname is ook het beproeven van de wortel. Ik moet zeggen dat me dat in de ethische discussie en vooral profilering tegenvalt. Wat ik het "tot hier en niet verder" punt bedoelde.

Ik snap dit allemaal zeker, maar toch is hun standvastigheid in het verleden juist voor mij de twijvel geweest of er op stemmen wel invloed op Nederland zou geven. Toen ze met het symbolische verhaal in het nieuws kwamen dat het niet lukte om de weg helemaal te vernieuwen maar wel mogenlijk om hier en daar gaten in de weg te vullen zag ik dat idee wel zitten en ging ik op ze stemmen.

Uit eindelijk moeten we ook realistisch zijn, Nederland is geen christelijke staat meer. Wat we er nog van kunnen maken doen we voor de Heer.
Een nieuwe start is een nieuw begin