quote:
over wie heb je het nu? over mij persoonlijk of over mensen in het algemeen?
over dat dvdtje...die hebben wij met de bijbelkring vorig jaar bekeken.
toen ik die amerikaanse commentator stem en die stemmingmakende muziek erbij hoorde haakte ik al af. marilyn manson beschuldigen van Columbine...wat een nonsens.
(die knakker is een jaar weggebleven uit die staat. charlton heston kwam 2 week later een pleidooi voor vrij-wapen bezit houden daar......wie is hier nou eigenlijk the bad guy?)
dus die dvd kon mijn aandacht niet goed vasthouden.
in de eerste minuut:" I like this opportunity to forewarn you to brace yourself.what you're about to see is hardcore truth. there are some very graphic scenes...."
ik heb in die hele dvd geen schokkende beelden gezien....
het meest schokkende wat ik zag dat waren de spice girls, backstreetboys, christina aguilera en ricky martin die tot losbandigheid zouden oproepen ofzo....
er staan in de dvd talloze quotes van rock artiesten van vroeger....maar ik durf 1000 euro te wedden dat de helft van die quotes zijn genomen uit de tijd van de flower power...die artiesten waren voortdurend onder invloed van pyschedelische drugs. het is flauw dat zo'n dvd er een eng muziekje onder zet en met heel veel bombarie de boodschap uit z'n verband rukt. de dvd noemt de goede speech tijdens de grammy awards hypocriet. de ceo vertelde dat geweld nooit het doel van muziek is, maar dat muziek juist heel veel goede dingen kan creeëren. jakkes wat een bagger dvd is dat...er zit een bepaalde eng Family Asociation of America-sausje overheen (Zwaar gesponsord door republikeinen).
en dat trek ik niet. de helft van m'n BG groep vond het een baggerfilm.
alleen de mensen van EO-jongerendag en Opwekking werden opgewekt door de film.
nee de dvd heeft niks bij mij veroorzaakt. alleen ergenis. vooral ook door die afgrijselijk irritant stem die bijbelstukken en quotes voordraagt...met onheilspellende bombastische muziek erbij....de tekst omringt door hel-vuur enzo....nee dank je.
dat krijgt bij mij geen voet aan bodem.
Ozzy Osbourne zingt een lied voor Crowley....:
http://www.youtube.com/watch?v=pdlS7tab5rQjuist...crowley is gewoon een amateur tovenaar...en iedereen tuinde erin.
er staan genoeg dingen tussen mij en God in. dingen die ik niet wereldkundig wil maken. maar ik kan je verzekeren...muziek is daar in mijn beleving geen onderdeel van. eerder andersom. hoe ironisch je het ook kunt vinden. zelfs de muziek van Korn zet mij aan het nadenken over het geloof en over eigen gevoelens. muziek is voor mij ontspanning. zoals ik al eerder aangaf...ik ga geen analyses loslaten op muziek over de teksten. ik gebruik wat ik hoor voor mijn eigen leven. wat ik niet hoor...horen anderen weer. muziek is persoonlijk.
als je zo consequent je cd's hebt weggekwakt....(knap van je. maar...ik doe het niet)
zou je dat ook met je films doen? in elke grote productie zitten goddeloze zaken.
als je echt consequent bent moet je die ook weggooien. boeken waarin onchristelijke dingen gebeuren moet je dan dus ook weggooien.
als ik al iets zou weggooien, dan zou ik consequent zijn en dus niet alleen muziek weggooien.
de nieuwe clip van korn...komisch en politiek getint...mensen worden dommer en dommer...leuk onderbouwt.
http://www.youtube.com/watch?v=VntFEWF8I8A