quote:
Op going-concern basis vrijwel nihil, op liquidatie-basis zwaar negatief.
quote:
Je hebt dus enig wantrouwen tov de medici?
Zolang medici mensen zijn wel ja.
quote:
Denk je dat een pro-orgaandonatie medicus een donorweigeraar even goed behandelt?
Ik ga er van uit dat de meeste medici hun best doen. Ik ga er ook van uit dat de meeste mensen zichzelf minder goed in de hand hebben dan ze zelf denken.
quote:
Ik denk dat je als je wantrouwen terecht is, het twee kanten opwerkt, waarbij het nog maar de vraag is waar je het minste risico loopt.
Ongetwijfeld.
quote:
Sympathieke en consequente houding. Wat vinden je toekomstige nabestaanden daarvan?
Die weten dat ik niet en koste van alles aan dit leven vast houd.
quote:
Ik zelf ben niet zo sympathiek. Ook al kost het heel Afrika d'r kop, ik wil blijven leven (als het een aangenaam leven is althans)
Dat heeft met sympathiek zijn niet zoveel te maken denk ik. Meer met de vraag of je gelooft dat je leven voorbij is, als je in deze wereld sterft. Ik geloof dat niet, en ik geloof anderzijds wel dat hoe de rest van je leven er uit ziet mede afhangt van hoe je je hier gedraagt.
quote:
Om het maar even zwart-wit te zeggen, maar jij doet hier net alsof die zaken elkaar uitsluiten. Dat is volgens mij in het geval van diarree en transplantatie toch niet het geval.
Weet ik, niet in een individueel geval. Maar in totaliteit maakt het wel uit waar we als maatschappij ons geld uitgeven. Ik ben daarin niet zo'n hemelbestormer, maar ik vind het wel goed om grenzen aan te geven.
quote:
We hoeven niet op medische zorg in Nederland te sparen om overlijden aan diarree in Afrika te voorkomen, maar mij lijkt wel dat er middelen voor afgezet moeten worden. Hierbij komt, dat een deel van de problemen vaak aan de incompetentie en corruptie van locale regeringen te danken is. Je zou ook kunnen overwegen om daar wat aan te doen, en daar helpt een weigering van een orgaan niet zo veel, denk ik.
Het een doen en het ander niet laten, zeker. Ik doe toevallig nu juist aan die corruptie al wat in mijn vermogen ligt.
quote:
Maw de directe link transplantatie diarree zie ik niet zo, maar je voelt dat zo blijkbaar en dat mag natuurlijk.