Auteur Topic: E.O. - Ronduit Award  (gelezen 4098 keer)

Macguinness

• Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Gepost op: juni 10, 2007, 03:28:51 pm »
"Opnieuw wordt tijdens de Jongerendag de EO-Ronduit Award uitgereikt aan iemand die zijn of haar geloof in Jezus op een speciale manier handen en voeten geeft en zo een voorbeeld is voor anderen."

Gisteren zat ik zo wat voor de t.v. en ik zag dat de E.O. Jongerendag er voor was, dus ik bleef even kijken. Op een gegeven moment begon de presentator over het winnen van een award de "Ronduit Award"

3 jongeren zijn genomineerd en het publiek in het stadion en de kijkers thuis mogen dan via sms een stem uitbrengen op hun favoriet.

Ik dacht eerst nog dat dit zo'n soort BNN-grap was a'la de grote donorshow, maar nee, het is gewoon echt waar.

En ik vraag me af waarom de E.O. dit doet? Waarom maken ze van het geloof in Jezus een wedstrijd? Waarom leren ze de jongeren dat ze moeten presteren in geloven en dat als je heel goed je best doet er zelfs een award mee kunt verdienen?

Soms vraag ik me af of ik het allemaal nog wel begrijp... :?
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2007, 03:30:36 pm door Macguinness »

dingo

• Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #1 Gepost op: juni 10, 2007, 04:19:57 pm »

quote:

Macguinness schreef op 10 juni 2007 om 15:28:
[...]

Mogelijk niet, maar aan wie ligt dat?  ;)
Maar ik ben met je eens dat het vreemd aandoet zo'n kampioenschap "goede werken". Dat ze bij een ander onderwerp zo'n sms-actie houden om een paar centen terug te verdienen vind ik overigens niet erg maar doe dat dan met bandjes, zangers, gospelkoren whatever echt meetbaar is.

Summer Storm

• Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #2 Gepost op: juni 10, 2007, 05:54:01 pm »

quote:

"Opnieuw wordt tijdens de Jongerendag de EO-Ronduit Award uitgereikt aan iemand die zijn of haar geloof in Jezus op een speciale manier handen en voeten geeft en zo een voorbeeld is voor anderen."

Gisteren zat ik zo wat voor de t.v. en ik zag dat de E.O. Jongerendag er voor was, dus ik bleef even kijken. Op een gegeven moment begon de presentator over het winnen van een award de "Ronduit Award"

3 jongeren zijn genomineerd en het publiek in het stadion en de kijkers thuis mogen dan via sms een stem uitbrengen op hun favoriet.

Ik dacht eerst nog dat dit zo'n soort BNN-grap was a'la de grote donorshow, maar nee, het is gewoon echt waar.

En ik vraag me af waarom de E.O. dit doet? Waarom maken ze van het geloof in Jezus een wedstrijd? Waarom leren ze de jongeren dat ze moeten presteren in geloven en dat als je heel goed je best doet er zelfs een award mee kunt verdienen?

ik vond dat ook tamelijk niet des EO's...

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #3 Gepost op: juni 10, 2007, 07:55:42 pm »
Ik ben er vorig jaar ook geweest en toen deden ze hetzelfde.
Ik heb me dood geërgerd want ze deden allemaal wel goeie dingen maar ik vond bijvoorbeeld iemand anders juist weer heel goed. waarvoor daar een prijs aan geven...
Wie kijkt in de harten van mensen? de kijker?
Voor de rest is het aan God om die dingen te belonen die mensen van harte doen voor Gods zaak.
Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest. Joh 19,30

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #4 Gepost op: juni 10, 2007, 09:08:10 pm »
Wie stond er bij een brandende braamstruik?

A ) Gideon
B ) Salomo
C ) Mozes

SMS nu antwoord A, B of C naar 9977 en maak kans op dit schitterende bijbel/liedboek pakket, compleet up-to-date voor het gebruik binnen de GKV  (tot juni 2007)
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2007, 09:08:24 pm door Joesoef »
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

dingo

• Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #5 Gepost op: juni 10, 2007, 09:24:20 pm »
_/-\o_

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #6 Gepost op: juni 10, 2007, 10:16:25 pm »
Ik denk dat jullie het iets te zwaar aanzetten/serieus bekijken.
Het idee 'Ronduit Award' draait niet zozeer om het winnen van de prijs op zichzelf, maar is meer een concept om 'goed werk-projecten' in de schijnwerpers te zetten en jongeren te motiveren ook sociaal bezig te zijn en naar je medemens om te kijken. Dat er dan ook nog iemand een prijs meewint is mooi meegenomen voor diegene (het is ook meer een aanmoedigingspremie dan een prijs eerlijk gezegd).
edit:En daarnaast is het een mooie manier om belangrijke politici (afgelopen twee jaar Balkenende, dit jaar Rouvoet) iets zinvols te laten doen op zo'n dag, zodat je die iets makkelijker 'krijgt'...
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2007, 10:18:22 pm door Mezzamorpheus »

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #7 Gepost op: juni 10, 2007, 11:21:39 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 10 juni 2007 om 22:16:
Het idee 'Ronduit Award' draait niet zozeer om het winnen van de prijs op zichzelf, maar is meer een concept om 'goed werk-projecten' in de schijnwerpers te zetten en jongeren te motiveren ook sociaal bezig te zijn en naar je medemens om te kijken. Dat er dan ook nog iemand een prijs meewint is mooi meegenomen voor diegene (het is ook meer een aanmoedigingspremie dan een prijs eerlijk gezegd).
edit:En daarnaast is het een mooie manier om belangrijke politici (afgelopen twee jaar Balkenende, dit jaar Rouvoet) iets zinvols te laten doen op zo'n dag, zodat je die iets makkelijker 'krijgt'...

Tja, die kant begrijp ik ook wel en kan ik best zien hoor.
Alleen voor mijn gevoel komt het heel gemaakt over, en vind ik het niet geheel op zijn plaats.
Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest. Joh 19,30

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #8 Gepost op: juni 11, 2007, 12:22:34 am »
Ik vind het een prima manier om 'goed werk-projecten' in de schijnwerpers te zetten... De doelgroep van de jongerendag lijkt mij de (altijd sms-ende) jongere.  Die jongere betaald op deze manier waarschijnlijk mee aan de jonerendag, 2 vliegen in 1 klap :)

Macguinness

• Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #9 Gepost op: juni 11, 2007, 06:43:46 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 10 juni 2007 om 22:16:

Ik denk toch niet dat ik het te zwaar aanzet, Jezus zelf tilde er nogal zwaar aan blijkbaar:

Mat 6

1 Let op dat jullie de gerechtigheid niet beoefenen voor de ogen van de mensen, alleen om door hen gezien te worden. Dan beloont jullie Vader in de hemel je niet. 2 Dus wanneer je aalmoezen geeft, bazuin dat dan niet rond, zoals de huichelaars doen in de synagoge en op straat om door de mensen geprezen te worden. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen. 3 Maar als je aalmoezen geeft, laat dan je linkerhand niet weten wat je rechterhand doet. 4 Zo blijft je aalmoes in het verborgene, en jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen.

Er zijn ook andere manieren om jongeren bij te brengen hun in te zetten voor hun naaste, maar doe het alsjeblieft niet op deze manier.

joepie

• Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #10 Gepost op: juni 11, 2007, 07:57:07 am »
Je mag toch wel op een bepaalde manier reclame maken voor iets?
Je steunde er niet die persoon mee maar het project waar ze mee bezig waren.
De personen waren totaal niet belangrijk.
Ook niet wie het het beste deed, want daar weet je niets van als je daar op die dag staat en moet smssen.
Dat lijkt me geen probleem toch?
Als ik tegenwordig kijk hoe het in sommige GKV kerken gaat, dan komt er voor de dienst en tijdens de collecte op de beamer waar het op te halen geld voor is, en worden er ook "goede" doelen aangeprezen.
Dat is in mijn ogen precies hetzelfde.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #11 Gepost op: juni 11, 2007, 08:37:21 am »

quote:

Doarsie schreef op 11 juni 2007 om 00:22:
Ik vind het een prima manier om 'goed werk-projecten' in de schijnwerpers te zetten... De doelgroep van de jongerendag lijkt mij de (altijd sms-ende) jongere.  Die jongere betaald op deze manier waarschijnlijk mee aan de jonerendag, 2 vliegen in 1 klap :)

Nope, de sms-opbrengst ging ook naar het winnende goede doel. Althans, dat zei presentator Frank vd Velde 's ochtends vroeg.
Verder helemaal eens met Joepie. :)
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2007, 08:37:45 am door Mezzamorpheus »

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #12 Gepost op: juni 11, 2007, 10:45:53 am »

quote:

......

... :?

quote:

edit:
En daarnaast is het een mooie manier om belangrijke politici (afgelopen twee jaar Balkenende, dit jaar Rouvoet) iets zinvols te laten doen op zo'n dag, zodat je die iets makkelijker 'krijgt'...
Als het dus om het project gaat geef de award dan aan het project en niet aan een persoon. dan haal je in ieder geval de schijn weg dat goede werken beloond worden.

joepie

• Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #13 Gepost op: juni 11, 2007, 11:00:00 am »
Het is gewoon een aanmoedigings prijs, we moeten er niet meer van maken dan het is.
Dan moet je alle prijzen die mensen kunnen krijgen voor iets wat ze goed doen afkeuren.
Zoals b.v. de prijs voor de vrede. Die ik overigens al heel dubieus vind.
Of wat te denken van al die lintjes en dergelijke die door de Koningin worden uitgegeven?

Macguinness

• Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #14 Gepost op: juni 11, 2007, 03:15:16 pm »

quote:

joepie schreef op 11 juni 2007 om 07:57:
Je mag toch wel op een bepaalde manier reclame maken voor iets?
Je steunde er niet die persoon mee maar het project waar ze mee bezig waren.
De personen waren totaal niet belangrijk.
Ook niet wie het het beste deed, want daar weet je niets van als je daar op die dag staat en moet smssen.
Dat lijkt me geen probleem toch?
Als ik tegenwordig kijk hoe het in sommige GKV kerken gaat, dan komt er voor de dienst en tijdens de collecte op de beamer waar het op te halen geld voor is, en worden er ook "goede" doelen aangeprezen.
Dat is in mijn ogen precies hetzelfde.

Het gaat hier bij de uitreiking van de award weldegelijk om de persoon:

De winnaar is een voorbeeld voor anderen die zijn of haar geloof op de beste manier handen en voeten heeft gegeven.
Er is niks mis mee om aandacht te vestigen op de nood die er in de wereld is, en mensen er van bewust maken dat als je het heel erg goed hebt en iets voor een ander te doen die het minder goed heeft. Maar het mag nooit en te nimmer om de persoon gaan, iemand kan aandacht vestigen op een probleem, maar mag nooit zelf het middelpunt van de belangstelling worden.
Met deze sms aktie kon je stemmen op een persoon, niet op het goede doel. De opbrengst van de sms-jes ging weliswaar naar het goede doel van de winnaar, maar de award ging nog steeds naar de persoon.

En tijdens de collecte op de beamer laten zien waar de opbrengst van de collecte heen gaat is niks mis mee zolang het doel maar centraal staat en niet de hulpverleners o.i.d.

De bijbel leert ons om nederig te zijn, niet je zelf in het voetlicht te zetten of laten zetten, de bijbel waarschuwt ons voor trots en hoogmoed, de E.O. leert de 34.000 jongeren iets anders.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #15 Gepost op: juni 11, 2007, 03:24:39 pm »
Met de sms-actie kon in in de persoon stemmen op zijn/haar goede doel. De award ging in de persoon naar het goede doel.
Verder blijf ik erbij dat je er meer van maakt dan het in werkelijkheid is.

Alja

• Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #16 Gepost op: juni 11, 2007, 03:27:57 pm »
Maar die 1000 euries gingen wel naar het project, en niet naar de winnaar van de award...

Zijn we weer bezig om in al het positieve het negatieve te vinden en dat af te keuren?
Een kind heeft zijn papa toch ook als voorbeeld? Wat is daar mis mee? Papa hoeft daar niet meteen hoogmoedig van te worden.
Zo hoeft ook de winnaar van deze award niet meteen hoogmoedig te worden. Het stimuleert hem om door te gaan met waar hij mee bezig is.

Ik zie het probleem ook niet zo, net als joepie en Mezzamorpheus.
<><

Macguinness

• Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #17 Gepost op: juni 11, 2007, 03:48:46 pm »

quote:

Alja schreef op 11 juni 2007 om 15:27:

Zijn we weer bezig om in al het positieve het negatieve te vinden en dat af te keuren?

Nee, daar ben ik niet mee bezig. Je inzetten voor anderen is hartstikke goed, en ik geloof ook wel dat die jongeren ontzettend goed werk doen.
Maar als ze verstandig waren geweest hadden ze voor de eer bedankt en de E.O. gevraagd om op een andere manier aandacht te schenken aan de projecten waar zij mee bezig zijn.
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2007, 03:49:25 pm door Macguinness »

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #18 Gepost op: juni 11, 2007, 04:47:01 pm »

quote:

Macguinness schreef op 11 juni 2007 om 15:48:
[...]

Nee, daar ben ik niet mee bezig. Je inzetten voor anderen is hartstikke goed, en ik geloof ook wel dat die jongeren ontzettend goed werk doen.
Maar als ze verstandig waren geweest hadden ze voor de eer bedankt en de E.O. gevraagd om op een andere manier aandacht te schenken aan de projecten waar zij mee bezig zijn.

Mee eens!
Waarvoor een prijs weggeven als er duizenden andere manieren zijn?
Ik val in die catagorie jongeren waar het over gaat, maar ik word echt niet extra gestimuleerd door zo'n award hoor.
En mijn vrienden ook niet, dus wat heeft het verder nog voor nut? Kunnen ze beter iets anders verzinnen wat wel helpt, en waarbij het doel centraal staat.

joepie

• Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #19 Gepost op: juni 11, 2007, 04:58:59 pm »

quote:

thijs14 schreef op 11 juni 2007 om 16:47:
[...]

Mee eens!
Waarvoor een prijs weggeven als er duizenden andere manieren zijn?
Ik val in die catagorie jongeren waar het over gaat, maar ik word echt niet extra gestimuleerd door zo'n award hoor.
En mijn vrienden ook niet, dus wat heeft het verder nog voor nut? Kunnen ze beter iets anders verzinnen wat wel helpt, en waarbij het doel centraal staat.

Dat begrijp ik weer niet. Ze moeten dus wel degelijk iets verzinnen om je aan te zetten tot goed werk? Iets wat wel helpt?
Volgens mij was dat helemaal niet de bedoeling van deze award.
Het is maar gewoon iets simpels zoiets als een komplimentje in de vorm van een award en een bedrag voor je goede doel. Deze drie deden toch wel wat ze doen, en daar hadden ze helemaal niets voor hoeven verzinnen om het ze te laten doen.
Mogen we ook geen komplimentjes meer geven want kijk uit er zou wel eens hoogmoed uit voor kunnen komen?

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #20 Gepost op: juni 11, 2007, 05:00:31 pm »
Er zal nooit een vorm zijn waardoor 100% van de jongeren zich aangesproken voelen. Als jij en je vrienden je aangesproken weten, zijn er weer tig andere jongeren en hun vrienden die zich niet aangesproken voelen. Dus ik zou het allemaal een beetje proberen te relativeren.

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #21 Gepost op: juni 11, 2007, 05:03:17 pm »

quote:

joepie schreef op 11 juni 2007 om 16:58:
[...]

Dat begrijp ik weer niet. Ze moeten dus wel degelijk iets verzinnen om je aan te zetten tot goed werk? Iets wat wel helpt?
Volgens mij was dat helemaal niet de bedoeling van deze award.
Het is maar gewoon iets simpels zoiets als een komplimentje in de vorm van een award en een bedrag voor je goede doel. Deze drie deden toch wel wat ze doen, en daar hadden ze helemaal niets voor hoeven verzinnen om het ze te laten doen.
Mogen we ook geen komplimentjes meer geven want kijk uit er zou wel eens hoogmoed uit voor kunnen komen?

Je begrijpt me niet helemaal goed, in de tekst staat aangegeven dat iemand als voorbeeld gestelt kan worden.
Je kunt je daar een voorbeeld aan nemen. Als dat de opzet is om iemand te prikkelen door daden van anderen. zou het dan niet op een andere manier kunnen?
Complimenten mogen gegeven worden maar dan hoeft er van mij geen ranglijst voor gebruikt te worden en 'en public' lijkt me ook niet noodzakelijk(ik zeg niet dat het niet mag)

dingo

• Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #22 Gepost op: juni 11, 2007, 05:03:58 pm »
joepie juist van jou zou ik een reactie verwachten in de trant van wereldgelijkvormigheid e.d. ;)
Maar waar het om gaat is dat het project de aandacht krijgt en niet de persoon. Dan kun je veel vrijer je stem uitbrengen dan wanneer je op een persoon stemt.

Alja

• Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #23 Gepost op: juni 11, 2007, 05:10:12 pm »
Maar zoals al werd gezegd:

quote:

Mezzamorpheus schreef op 11 juni 2007 om 15:24:
Met de sms-actie kon in in de persoon stemmen op zijn/haar goede doel. De award ging in de persoon naar het goede doel.
Verder blijf ik erbij dat je er meer van maakt dan het in werkelijkheid is.

En ik behoor ook tot de doelgroep.

En ik blijf er ook bij dat het op elk slakje zout leggen is. Wees toch eens blij dat er iets goeds/positiefs gebeurt! De EO dòet tenminste wat. En ga dat dan alsjeblieft niet bekritiseren: oh, dat hadden ze toch beter zo kunnen doen.
Misschien kunnen wij beter meer tijd in de wereld om ons heen steken dan discussieren of dit wel of niet volgens de bijbel mag...
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2007, 05:12:10 pm door Alja »
<><

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #24 Gepost op: juni 11, 2007, 05:16:44 pm »

quote:

Alja schreef op 11 juni 2007 om 17:10:

[...]

En ik blijf er ook bij dat het op elk slakje zout leggen is. Wees toch eens blij dat er iets goeds/positiefs gebeurd! De EO dòet tenminste wat. En ga dat dan alsjeblieft niet bekritiseren: oh, dat hadden ze toch beter zo kunnen doen.
Misschien kunnen wij beter meer tijd in de wereld om ons heen steken dan discussieren of dit wel of niet volgens de bijbel mag...

Alles goed en wel maar moet je dan altijd alles maar voor zoete koek nemen omdat de EO iets doet en geen idee of het wel helemaal klopt maar de EO doet iets?
Wie weet doe ik wel heel veel in de kerk.. weet jij veel.. maar dat is het punt niet want ik hoef daar totaal geen aandacht voor.

Als ik gewoon simpel kijk naar wat volgens de tekst het doel is en dat is een voorbeeld zijn voor de andere jongeren. Dan betwijfel ik heel erg of ze in hun opzet zijn geslaagd.

dingo

• Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #25 Gepost op: juni 11, 2007, 05:16:48 pm »

quote:

[...]

En ik blijf er ook bij dat het op elk slakje zout leggen is. Wees toch eens blij dat er iets goeds/positiefs gebeurd! De EO dòet tenminste wat. En ga dat dan alsjeblieft niet bekritiseren: oh, dat hadden ze toch beter zo kunnen doen.
Je mag uiteraard zo kritisch zijn als je wilt maar dat mogen wij ook. Dit is een forum  met de bedoeling te discussieeren, daarbuiten steek ik ook nog tijd in de wereld om ons heen. Ik steun de mening van TS dat de EO geen commerciele- en/of jongerenzenders hoeft na te apen met zo'n persoonsverheerlijkingcultus gecombineerd met sms-verkiezingen.

joepie

• Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #26 Gepost op: juni 12, 2007, 09:44:39 am »

quote:

dingo schreef op 11 juni 2007 om 17:03:
joepie juist van jou zou ik een reactie verwachten in de trant van wereldgelijkvormigheid e.d. ;)
Maar waar het om gaat is dat het project de aandacht krijgt en niet de persoon. Dan kun je veel vrijer je stem uitbrengen dan wanneer je op een persoon stemt.
Ze blijft je verbazen :P

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #27 Gepost op: juni 12, 2007, 12:03:23 pm »

quote:

En ik blijf er ook bij dat het op elk slakje zout leggen is. Wees toch eens blij dat er iets goeds/positiefs gebeurt! De EO dòet tenminste wat. En ga dat dan alsjeblieft niet bekritiseren: oh, dat hadden ze toch beter zo kunnen doen.

Wat een vreselijke onzin, alsof 'ze doen tenminste wat' een rechtvaardiging is. Misschien kunnen we beter wat meer tijd steken in ontdekken in de bijbel wat God nou eigenlijk echt van ons vraagt in plaats van druk te zijn met laten zien hoe goed we wel zijn.
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Innuendo

• Bekijk profiel
E.O. - Ronduit Award
« Reactie #28 Gepost op: juli 25, 2007, 10:08:32 pm »

quote:

[...]

De EO doet tenminste wat? Laat me niet lachen, wat dan?
Ik vind het gewoon een enge club.
Eerst kraken ze elke vorm van popmuziek af, omdat het duivels is, en nu zenden ze allerlei popmuziek uit met zogenaamde 'christelijke' teksten.
Hoe zit dat nou?
Als De EO dergelijke muziek uitzendt - is het opeens niet duivels meer?
Heeft de EO daar patent op of zo?
De EO is alleen maar de buitenkant, blij en vrolijk van buiten, maar kijk vooral niet naar de binnenkant van de mens.
Roep dat je van Jezus houdt en je krijgt een warme ontvangst, no matter what you've done, of wat je nog steeds heimelijk uitvreet.
Sinds mijn kennismaking met dat Ronduitforum en zijn vrezelijke moderatorteam, heb ik me nog nooit zo ver van het christelijk geloof gevoeld, als nu het geval is.
Achter hun blije facade gaan leugens schuil.
Vooral voor de 'andere' moderne christen moet je daar oppassen.
Die vreten gewoon van twee walletjes.
« Laatst bewerkt op: juli 26, 2007, 08:21:34 pm door Innuendo »