hallo,
ik ben al een paar dagen op internet bezig om informatie te vinden, maar het lijkt me het beste om het gewoon te vragen omdat er verschillende meningen zijn.
ik ben een meisje van 19 jaar, bijna 20.
ik ben niet gelovig, maar heb toen ik 7 was wel 2 jaar op een cristelijke school gezeten, waardoor ik wel een heel klein beetje bekend ben met de bijbel.
allereerst wil ik zeggen dat ik dan wel niet gelovig ben, maar dat het ook niet zo is dat ik erin geloof dat er helemaal niets is.
ik kan niet echt uitleggen wat ik precies bedoel, maar ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen.
en ik weet niet of het "fout" van me is om zo openlijk te praten over gevoelens enzo, maar jullie moeten begrijpen dat ik totaal niet weet hoe dat gaat onder gelovige mensen dus ik hoop op een beetje begrip
wat ik nou graag wil weten is het volgende:
ik werk sinds een jaar bij een winkel waar een gereformeerde jongen werkt.
in het begin wist ik niet dat hij gelovig is.
maar vanaf dag één weet ik al dat ik een zwak heb voor deze jongen.
het is namelijk gewoon overduidelijk.
ik doe er alles aan om te zorgen dat ik tegelijk met hem werk, als hij naar me lacht dan word ik helemaal warm van binnen, als ik thuis ben dan denk ik steeds aan hem. als hij me aanraakt dan voel ik kriebels van binnen.
ik zou hem zo graag wat beter willen leren kennen, en ik heb al 100x op het punt gestaan om hem eens op te bellen. maar ik durf het niet
dit omdat ik totaal niet weet hoe hij erop zal reageren.
hij heeft weleens tegen een andere collega gezegd dat hij mij echt een heel leuk meisje vind, en dat hij soms zou willen dat ik gelovig was.
dit heeft hij nooit tegen mij persoonlijk verteld. wel heb ik het idee dat hij ook veel toenadering zoekt. hij komt mij altijd helpen en als ik eens iets zwaars moet doen op het werk neemt hij het meteen van me over. ook lacht hij heel vaak naar me en zegt vaak dat ik er leuk uitzie die dag. zo is hij bij de anderen niet echt.