quote:
learsi schreef op 13 februari 2013 om 18:21:[...]
Precies, een ezel stoot zich doorgaans maar 1 keer aan dezelfde steen maar ons Nederland zal dat vaker doen.
Maar de Schrift leert ons dat de heiden-volken zullen opstomen TEGEN Israel, het volk van G-d. Eerlijk gezegd heb ik geen enkele hoop dat Nederland hiervan geen deel gaat uitmaken. Ik vrees zelfs dat we in ons land zelfs een vooraanstaande rol gaan spelen door ons zogenaamde Tribunaal voor de
Verenigde Nazi's. . Ik vrees werkelijk dat de we met de toekomstige veroordelingen van Israel door Den Haag, de toorn over Nederland gaan uitroepen.
Misschien zijn de aardbevinkjes in het noorden des lands hiervan al wel een klein bewijs? Natuurlijk schuift de wetenschap het op de gaswinning.
Dat is m.i. best mogelijk, ik bedoel dat daar een verband zou kunnen zijn met die aardbevingen. Daar had ik zelf eerlijk gezegd niet aan gedacht. Maar het zóu kunnen. Gaswinning ligt op zichzelf wel meer voor de hand als oorzaak.
quote:
Helemaal eens !
Je ziet dat veel traditionele kerkgenootschappen al beginnen te heulen met de afgoderij islam en zich daarmee verzetten tegen G-d Zijn Oogappel, overtuigd dat ze zelf G-d Zijn Oogappel zijn geworden.
Het schijnt dat er op het vaticaan ook vrij ver gaande relaties zijn aangeknoopt met moslimgeestelijken. Van andere kerkgenootschappen weet ik het niet, maar als de christelijke politiek een graadmeter mag zijn voor die andere kerkgenootschappen, dan zie ik het ook somber in. Het is afwachten wat dat betreft.
quote:
Net als hier, de oogkleppen van de theologie zijn hardnekkig !
Helaas zijn die oogkleppen in de categorie 'spiritueel-overig' (dus niet met een instititutionele godsdienst te maken hebbend) ook vrij hardnekkig. In new age kringen - waar heel liefdevolle mensen tussen zitten - staart men zich zó blind op 'alles is liefde' en 'alles is god', dat men de boodschap van de bijbel niet meer wil zien, laat staan het kwade dat er huist in bijvoorbeeld en met name de islam.
Dit vind ik soms zo triest: het
lijkt soms wel of veel mensen in de kerken de bijbel alleen maar nemen naar de letter, en in tegenstelling daartoe veel mensen in new age kringen (ik noem het maar even zo, ik noem het eigenlijk liever 'spiritueel-overig') alleen maar de liefde wil leven. Geen van beiden kan zonder de ander. De liefde zonder onderscheidingsvermogen wordt opgevreten door de wolven; en de letter zonder de geest doodt de liefde en mist zijn doel. Deze toestand lijkt soms zo hopeloos.
quote:
[...]
Inderdaad, maar vergeleken de helden vroeger is dat ook alles wat mijn deel kan zijn. Ook ben ik niet de enige gelukkig en zijn er ware broeders die ons zo nu en dan een hart onder de riem steken.
Daarom ook anoniem en met wisselende identiteit. Want de ervaring leert dat de tegenstander alles doet om je zwart te maken op internet. Mensen als Jan van Barneveld en ben Kok en Bart Repko ondergaan dat dagelijks. Met vreugde, want ze weten dat als de wereld (ook de wereldse gristenen) zich tegen je verzetten in een poging hun "heilige huisjes" te beschermen, je op de goede weg zit. Zelfs paulus werd beschuldigd een valse leraar te zijn.
Yep. I know. Ik ben een groot 'fan' van Jan van Barneveld. Hij is een beetje schoolmeesterachtig (maar dat was hij vroeger nou eenmaal ook, bovendien is schoolmeesterachtigheid mijzelf ook niet vreemd

) , maar hij heeft veel liefde in zich en heeft veel kennis.
Wel vind ik dat Jan van Barneveld naar mijn idee wel wat te veel nadruk legt op het aardse Jeruzalem en wat te weinig op het geestelijlke jeruzalem en de dingen des hemels. Naar mijn idee is het niet of - of, maar én - én: geen enkel aards bestuur zal over het geestelijke 'jeruzalem' heersen. Ook geen israëlitisch bestuur. Ik ben het met nicodemus eens (die citeert elders de woorden van Jezus ook) dat het eerst en vooral erom gaat de dingen des hemels te zoeken. Maar ik denk wel dat het aardse land Israël ongedeeld toebehoort aan de Israëlieten. En ik denk dat we daarin de bijbel óók serieus moeten nemen.
Ook Ben Kok draag ik een warm hart toe. Hij is wel van een heel ander kaliber dan Barneveld, maar hij heeft wel de moed opgevat om op te staan en zich te laten horen. Ook tegen de islam. Op een nette manier, en op zijn eigen manier, maar hij dóet het! Bart Repko ken ik niet.
quote:
Verkijk je er niet op, we hebben gezien in de islamitische horror winter die zich nog steeds aan het afspelen is, dat ook de zogenaamde "gematigden" kiezen voor islam zo snel de kans zich voordoet om de macht te grijpen.
Bedankt dat je me daar even aan herinnert.
Maar je moest eens weten. Als ik je mijn ervaringen met islamieten ga beschrijven, dan rijzen je de haren te berge. Om te beginnen heb ik als kind (nou ja, puber) de vermoorde vrouw gevonden van een islamitische chirurg die zogenamd verwestersd was. Zij was met kogels doorzeefd. Eerwraak. Het beeld van haar hersenen die ik door haar schedel heen zag komen, en het verschrikkelijke gorgelende geluid van naar adem snakken terwijlh et bloed uit haar neus en oren kwam, zal ik van mijn leven niet meer vergeten. Zij leefde nog toen ik haar vond, samen met mijn vriendinnetje. In die tijd waren er nog geen mobiele telefoons dus we moesten naar de weg rennen om een fietser aan te houden die op haar beurt naar een huis moest rijden om een ambulance te gaan bellen. Ze is in de ambulance overleden. Zij was zelf kinderarts van beroep, had drie jonge kindjes. Ze had zichzelf in de stabiele zijligging gelegd in de hoop te overleven, maar dat heeft niet mogen baten.
Zo heb ik nog vele andere ervaringen, gelukkig niet zo heftig als hierboven, hoewel sommige daar wel een beetje bij in de buurt komend, en dus van niet positieve strekking, doch ik heb er 1 gehad die hoopvol stemde. Deze laatste wil ik hier op intenet niet beschrijven, hoewel hij wel heel betekenisvol is geweest, maar ik wil hier niet teveel van mijn privé-ervaringen kwijt.
Er zijn al gebieden in Nederland waar je geen menorah voor het raam kan zetten, want dan worden je ruiten ingegooid.
Over voorbeelden van de gevaren van de islam in Nederland kan ik wel een paar boeken vullen.